Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    rian, gefeliciteerd met je zoon

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Vraagje: hebben jullie ook een praktijk met meedere vk's en heb je ze allemaal nu een aantal keren gezien? En heb je echt een voorkeur?

Bij ons zijn er 3.
    1 heb ik al heeel vaak gehad, 1 heb ik 2x gehad en vorige week heb ik kennis gemaakt met de 3e. Nu is er ook nog een vakantie-vervanging en die heb ik ook 1x gehad. Dus nu heb ik heel erg mijn voorkeur voor die meid die ik vaak heb gehad. Had daar echt eerder bij stil moeten staan en moeten vragen of ik soms eens een andere mocht.

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Iedereen die ik nog heb gefeliciteerd met de geboorte van hun kleine, bij deze, het liefst wil ik iedereen persoonlijk feliciteren, maar ben weinig op het forum te vinden omdat mijn ribben zo een pijn doen en ik heel erg veel lig.
    Maar, simmer, rianne en jesse en???? gefeliciteerd:) geniet van jullie kleine.

Straks naar de vlos, heb vorige keer afgezegd omdat ik er geen zin in had, nu wil ik nog steeds niet heen hoor, maar ik durf niet nog een keer te cancellen.

4. mvja

mvja Niet meer actief

Zo, weer terug van de vk...
    De controles zijn allemaal goed, ons meissie ligt mooi met t koppie naar beneden bibi.. de krampen in mijn bovenbenen blijven aanhouden, volgens de vervangster geen weeën
    want mn buik word niet hard genoeg :(
    (weet niet hoe dat zit met beenweeën, maar ze voelen toch verdomde echt aan)

Wat betreft in het ziekenhuis bevallen... dat wil ik toch...
    dus voor mij maakt het niet zo heel erg veel verschil...
    alleen dat ik dan nu onder begeleiding van de gyn moet bevallen...

cjpt: vandaag is de mama van hubbie jarig... vandaar liever niet vandaag ;)

Sorry dat ik verders even niet op iedereen reageer... Ik word hier een beetje moedeloos
    dus kruip weer even op bedje, hopelijk zakt het dan wat af...

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ikheb ook meerdere, eentje van mijn dochter vind ik het fijnst,met die andere lig ik de klins, ik wil graag serieus genomen worden en dat heb ik alleen bij de ene van mijn dochter

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Mvja, kun je niet in bad of onder de douche? dat verzacht de pijn en dan kom je er ook wel achter of het echt weeen zijn toch?

@Cjpt, hier ook een grote praktijk met 4 vlossen en een vakantievlos. ik heb ze allemaal gezien, omdat ik met 21 weken van praktijk ben veranderd (ivm verhuizing) heb ik er 2 pas 1x gezien.
    maar ik vind ze allemaal echt superleuk, zijn alle 5 ontzettend jong, zeker wel onder de 30 en ik kan het met hen allemaal vinden. zelfs de receptioniste is ontzettend lief. maar mijn praktijk staat in heel eindhoven heel goed bekend, als ik tegen iemand zeg dat ik hier onder controle sta krijg ik steevast een positieve reactie.

heb wel een lichte voorkeur voor een vlos die ik graag bij de bevalling zou willen, maar het maakt me niet zo heel veel uit.

vind het wel raar dat je er eentje heel vaak hebt gehad en de 3e pas net voor het eerst?? hier laten ze je eerst met iedereen kennismaken voor je voor de 2e x naar iemand gaat.

7. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mvja: gelukkig :p ben blij dat alles ok is met je meisje... Rust lekker uit, hoop dat je je later weer beter voelt.. Dikke knuf...

8. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @cjpt: ik zit bij een vk praktijk, wat bestaat uit 1 man en 4 vrouwen, heb nog niet iedereen gezien, maar mijn voorkeur gaat wel uit naar de mannelijke vk, omdat ik die het meest heb gezien,
    over het algemeen vindt ik het niet zo heel erg zoveel verschillende gezichten.
    tis nog maar de vraag wie je aan je bed hebt staan als je aant bevallen bent, dus die roulatie is wel ok

meiden ga nog even een tukkie doen, ben een btje strontchagarijnig....

nog een 'rare' vraag voor ik ga, en als je niet wil beantwoorden is het prima
    hebben jullie eigenlijk nog sex met jullie partner?
    of is dat iets waar je niet aan moet denken??
    ik heb de laatste paar dagen weer erge zin, maar durf het niet goed, omdat ik bang ben dat er van alles gebeurd, en bovendien, doet het weleens pijn bij mij.
    hebben meer meiden dat? of zou dat komen dat ik dan te gespannen ben??

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Mik, helemaal geen rare vraag. hier nog net zoveel zin als anders, maar het gaat niet meer tot mijn grote ergernis. mijn bekken doen pijn en idd net als bij jou is het ook van binnen vaak pijnlijk gevoelig. ik denk niet dat het met gespannenheid te maken heeft.

kan eerlijk gezegd niet wachten tot we weer normaal seks kunnen hebben....

10. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, heb net even heerlijk in de tuin gezeten. Een stukje gelezen en toen nog even gebept met de net-bevallen (in 3 uurtjes!) zus van de buurvrouw. Gezellig hoor :)

Hier een jonge VK praktijk met 4 vaste VK's en 1 vakantie-vlos. Ik vind ze allemaal vreselijk aardig en gezellig, dus mij maakt het eigenlijk niets uit wie ik aan mijn bed krijg. Heb er 2 twee keer gezien en 2 slechts 1 keer.

11. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    mvja--- Ik had ook een tijdje terug steeds krampen in mijn benen. Volgens de vk kwam dat doordat het allemaal aan het verweken is en doordat het kindje soms een zenuw wat bekneld, die combinatie zou af en toe flinke krampen kunnen geven. Ik had er ook wel een aantal per uur toen en krimpte dan ook helemaal in elkaar.... Ik voelde ze aankomen, dan begon het en zakte later weer rustig af... echt raar...

Gelukkig heb ik het nu bijna niet meer.

Ons huis zou eigenlijk vorig jaar geschilderd worden, maar dat ging uiteindelijk niet door vanwege hun planning. Wordt er nu net bij me aangebeld of het goed was dat ze hun steiger vast neerzetten... Dus ik vraag: Huh? Steiger waarvoor??
    Antwoord: We beginnen morgen met schilderen als jullie dat goed vinden...
    Ohw K****zooi! Schilderen gaat ongeveer 1,5 week duren en dan zijn ze van smorgens vroeg af al bezig!!
    Leuk! ik wil thuis bevallen!! Dan staan er staks schilders mee te genieten!! Lekker getimed!

Maar ik ga ze natuurlijk ook niet afzeggen, ik ben onwijs blij dat het eindelijk geschilderd en opgeknapt gaat worden... Maar vind het wel een vervelende situatie..

Hier hebben we een vk praktijk met 3 dames van tussen de 30 en 40 jaar. Ik vind ze alle 3 leuk overkomen. Aan het begin had ik steeds dezelfde en die vond ik ook echt heel prettig, maar die bleek evenver zwanger te zijn als ik, dus die is nu met verlof.
    Helaas... Een andere vk is nu met vakantie en er zijn nu 2 invallers. Die 2 zijn erg jong en ik heb er een minder prettig gevoel bij. Toch is de kans groot dat ik 1 van hen naast mijn bed krijg. Naja ze zullen wel geen onervaren mensen als invalkrachten neerzetten toch?? Ik schat die ene rond de 26 en die ander rond de 22. Ik hoop gewoon dat de echt vk dienst heeft als het bij mijn begint!

12. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Zilver poetsen... Ik heb geen zilver :) Ben ik nu heel modern?? Het lijkt me juist wel leuk, zo'n dom karweitjes voor tijdens de lange dagen... Bij mij blijft het hangen op was hangen, was strijken, was vouwen, stofzuigen, was hangen, etc.

MvY, probeer eens Movies on Demand (Free Movies - Watch Movies Online On Demand For Free Full Movie Downloads) en dan bovenaan naar TV Shows. Hier kun je in ieder geval 90210 het eerste seizoen vinden, vast Gossip Girl ook wel. Soms zit er chinese of zweedse ondertiteling bij :D Maar via die website kom ik aan mijn dagelijkse portie tv kijken ;) Wij hebben hier geen tv (kijk toch geen duitse tv).

Rian en Rianman, gefeliciteerd met jullie mooie zoon Hugo!

Klinkt als een mooie bevalling. Jammer dat het alsnog in het ziekenhuis moest, maar daar ging het dan toch nog wel snel gelukkig. Geniet er van!

mvja, helaas dat je niet kunt ruilen met iemand. Ik meld me vrijwillig aan om de bevalling van je over te nemen! :p

Elke, brr, klinkt niet leuk nee, wormen... Heb je daar nu iets voor gekregen? Hopelijk is het gauw weg!

cjpt, ik ben ook zo kieskeurig. Ben daarom in week 20 ook alvast maar rond gaan kijken, want ieder rompertje gaat bij mij onder de loep en ik heb dan ook echt geen last van koopbuien ofzo. Tsja, wel buien, maar dan kwam ik vaak met 1 broekje thuis ofzo :D Gelukkig heb ik dus inmiddels wel aardig genoeg (8/9 setjes in 50/56).

Sarah, volgens mij snap ik je vraag en is vruchtwater net als urine stroevig. Het lijkt me namelijk niet dat vruchtwater slijmerig is, als je beebje daarin rondzwemt. Ergens denk ik dat het meer op zoetig water lijkt, en dat je het daarom ook goed kunt onderscheiden van afscheiding. Urine kun je inderdaad zelf ophouden (tenminste, hopelijk kun je dat nog) en vruchtwater zou je niet op kunnen houden omdat je niet van die sluitspieren hebt in je vagina. Anders zou je ook bijv je ongesteldheidsbloed moeten kunnen ophouden, en dat kan niet. Ik denk dat het er ook op die manier uit kan komen, dat je als je kracht zet (blazen op je hand) of opstaat van een stoel opeens merkt dat het er uit komt.
    Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken. Ik heb al een aantal keren gedacht dat iets vruchtwater was, maar ik denk dat je het 'echie' snel genoeg doorhebt!

cjpt, hier 2 verloskundigen in 1 praktijk, maar ik heb altijd dezelfde, aangezien zij Engels spreekt. Mijn man sprak een jaar geleden nog geen Duits, dus gingen we bij haar. We hebben nooit die andere. Dit zijn in Duitsland ook niet degenen die bij je bevalling zijn, dus ik hoef verder geen voorkeur te hebben. Ik hoop steeds dat ik haar niet meer zie :D

Mik, hier de laatste weken toch weer :) Het is wel een beetje onhandig en ik ben niet zo flexibel meer ;) maar ik vind het wel speciaal om deze tijd nog lekker even met z'n tweeën te genieten van ons samen. Doet verder geen pijn ofzo, alleen daarna lig ik altijd de halve nacht wakker met zere buiken.. Ach, daarom ook niet 3 keer in de week ;)

Oeh beetje lang berichtje geworden zie ik.

Ik ben vanmorgen dus naar de kliniek geweest, wat uiteindelijk een soort echo centrum leek te zijn. Het duurde heel lang voor we aan de beurt waren, maar daarna heeft hij echt de tijd genomen om alles goed te bekijken. De cyste die de VK leek te zien, zag hij niet, maar het was de blaas geweest die ze verward had. Helemaal opgelucht dus! Daarna heeft hij nog een uitgebreide doppler test gedaan en hij vond alles normaal en goed er uit zien. Het geslacht hadden we nog gevraagd of hij dan even wilde spieken, aangezien ik niet weet of die VK dat wel echt goed had gezien. Helaas, "ze" lag met haar benen dicht. Echt zeker van ons 'meisje' zijn we dus niet, dus ik houd me nog even in met roze kleertjes. Ik zal de VK maandag nog maar even vragen of ze dat ook al eerder had gezien.

Na de echo trouwens helemaal niet goed geworden. Te lang op mijn rug gelegen, maar ik merk daar niets van als ik lig, maar pas als ik opsta! Was duizelig, misselijk, helemaal naar... Het is hier ook behoorlijk warm, dus dat helpt ook niet. Vanmiddag maar lekker op bed gelegen.
    Ik heb trouwens het gevoel alsof er zo'n heel klein splintertje of haartje in mijn duim steekt. Of een klein sneetje dacht ik al, maar ik zie niets, het prikt alleen. Grrrr, kan ik dan niet tegen, dat ik het niet zie maar alleen voel! Iemand een tip?

Voor iedereen die last heeft van voorweeën of indalingsweeën: troost je, het kan ook weer over gaan (ook voor de bevalling). Ik heb nu al 2 dagen helemaal nergens last van! Af en toe een harde buik, maar verder is het alleen een draaikontje daar binnen wat ik opmerk! Stilte voor de storm hoop ik...

13. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Iedereen bedankt voor de felicitaties! Ik ben echt aan het genieten.

Nu moet ik zelf nog wat meiden feliciteren:

Assi gefeliciteerd met jullie dochter!
    Rianne80 gefeliciteerd met jullie zoon!
    Simmer gefeliciteerd met jullie dochter!
    Liefie gefeliciteerd met jullie zoon!
    Rian83 gefeliciteerd met jullie zoon!

Het begint aardig op gang te komen he? Een hoop augustus mamas bevallen in juli.

Ik kom affentoe even kijken wie er bevallen zijn, als het hier wat rustiger is zal ik weer wat actiever worden.

14. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    Gentle--- Gefeliciteerd met dit goede nieuws!!! Wat een opluchting zeg!! Helemaal voor niets zo druk gemaakt dus...

15. Zo de ramen zijn nu van binnen en buiten lekker schoon en mijn auto staat nadat ik hem vanmorgen gewassen had nu ook in de wax, ppf weer iets te veel gedaan, maar vanavond hoef ik niks meer volgens mij!

Sarah: oeps had je me niet wat eerder kunnen waarschuwwen??
    Heb misschien toch weer een beetje over de top gedaan, maar ach ik kan de zon weer zien schijnen!
    Leuk je gans zo bezig te zien, vind het grappige dieren! Werd je nu niet lastig gevallen door een prikbeest??

Mama`s stukje: ik zou gewoon zeggen lekker hier blijven en door kletsen kunnen we af en toe nog eens terug kijken over hoe het was enzo, maar das mijn mening!

Pluis: ik ben ondertussen weer ff naar huis gegaan en heb het bankje verlaten, 1 van de vervelende buurjongetjes heeft net lekker een andere buurvrouw lastig gevallen, haha ikke lekker niet!!!
    Maar had het bankkie wel ff nodig, dank je wel!
    En hoe was het bij de vk??

Brusje: de vk is er ook niet voor de lol hoor, ze zijn er voor jou en je kleintje, dus ff kop op en gaan met die banaan!!

Mvja: dikke knuffel en morgen is er weer een nieuwe dag, wie weet gaat die veel beter!!

Mik: ik heb het af en toe nog wel eens gedaan, en echt heel vervelend is het bij mij niet, vriendlief is meer bang dat hij het hoofd raakt, maar tis nog nooit gebeurd en de pijn die je erbij kan krijgen is vaak doordat je zelf gespannen bent of zijn harde buiken en volgens de vk is dat niet erg. Dus meid als jij zin hebt gewoon lekker doen!! en genieten he!!

Sarah: jeej kan me voorstellen dat het nu ff heel slecht uit komt, maar mocht het zover zijn en ze zijn wel toevallig bij het slaapkamerraam bezig kan je je mannetje ff aankijken om te vragen of ze die dag niet een ander raam kunnen doen!
    Duim voor je dat het allemaal wel los loopt!

Gentle: vervelend dat je nu niet zeker weet of het een meisje is of niet. Maar wel weer een voordeel dat er geen cyste te zien was, weer een opluchting!!

Zo en nu ga ik me weer ff bezighouden met vriendlief, eten en vanalles!
    Tot later

16. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    even kort want ik heb even geen puf meer na bezoek aan het ziekenhuis. Ik ga morgen onder het mes: de "blaar" op mijn lip wordt onder plaatselijek verdoving op de ok weg gesneden...

17. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Auwie..Sterkte morgen!

Hoe zou het met Nita zijn?

18. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hey Meiden,

Ff over de ringworm :p

Het is geen worm maar een schimmelinfectie. Heb dus ook miconazolcreme gekregen (zelfde voor een vaginale schimmel).
    Het ziet eruit als rode vlekjes op mn schouder. Een gebied van ong. 2 bij 2 cm. En het JEUKTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTTT :$

Maar moet zeggen mn Miele heeft me goed opgevangen. Voel me een stuk beter hihi! Vnvd voor de laatste keer zwangerschapsgym.

Petra, ik ga zeker mee naar het mama forum. Zal als "verse" mama zeker veel vragen hebben, maar ook zeker ervaringen uit willen wisselen.

Wat zitten er veel mama's op het baalbankje en nu is er nog niemand over tijd, hoe moet dat over een paar weken :(. Ik wil altijd mijn plekje bij de Miele afstaan voor de liefhebber :D

Lieke, veel succes morgen!

Gentle, fijn dat er toch geen sprake van een cyste is! Kun je weer lekker gaan genieten van het zwanger zijn :)

Sarah, hebben jullie een huurhuis? Anders kun je de schilder neem ik aan zelf plannen. Aan de ene kant snap ik heel goed dat je ervan baalt, aan de andere kant, nu lig je in je kraambed wel in een heel mooi geschilderd huis :).

Mik, welterusten meid, rust maar even goed uit.

Vk praktijk> hier 4 vlossen, heb er pas 3 gezien. Allemaal leuke jonge meiden, de een wat strenger dan de ander. Maakt me niks uit wie er komt op "het" moment, als ze maar weet wat ze doet. Als mijn mannetje er maar bij is. :p

Fijne avond!

19. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Cjpt, hier heb ik ook 4 verschillende verloskundigen op 1 praktijk
    Heb zeker weten een voorkeur maar of ik haar ook bij de bevalling ga krijgen is natuurlijk de vraag.
    Probeer me er niet druk over te maken.

@Mvja, moet je beenweeen dan ook in je buik voelen??
    Waarom heten het dan in godsnaam beenweeen??

@Mik, hier pas nog wel een keer sex gehad, als je goed ontspant en even een houding zoekt waarin het voor jou nog prettig is, dan is het gewoon nog te doen hoor!

@Sarah, sorry moest toch even lachen om je schilderverhaal, hi hi

@Gentle, ringworm is een huidaandoening:)
    Er is dus helemaal niets aan het handje met jullie meisje, wat een opluchting zeg!

@Ollekebolleke, als iedereen bevallen is dan sluiten ze zoiezo dit topic en moeten we over naar het mama's topic
    Maar kan me voorstellen dat het voor de meiden als jij die wat later aan de beurt zijn leuker is als iedereen hier blijft hangen en dat we dan lekker over verhuizen als iedereen zijn beeb heeft!

@Lieke, heel veel sterkte en succes morgen!

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

jeetje jullie kletsen veel op een dag:) wel gezellig hoor maar heb nu zoveel terug te lezen hihi heb alles wel keurig gedaan hoor.
    maar mijn vriend is weer thuis en verlof dus ja we gaan zo af entoe nog even wat samen doen, anders kwam ik overdag altijd ff kijken bij jullie.nu alleen savonds ffies. maarja is niet anders.

hier alles goed, morgen weer op de apk bij de vk om 9.00 al dus lekker vroeg. ze gaat dingen uitleggen over de bevalling.

@jessie gefeliciteerd met jullie dochter.
    @lieffie gefeliciteerd met jullie zoon.
    @rian gefeliciteerd met jullie zoon.

@cjtp ik loop ook bij een vk praktijk met meerdere vk en heb ze allemaal wel gehad maar met 2 klikt het net wat beter dan met de 3e maarja dat heb iedereen denk ik wel.

@sarha lijkt me leuk gezicht zo gans in een baby badje, hoe oud is de gans nu?

meiden die fles voeding gaan geven of geven. wat gebruiken jullie nutrilion of friso ik kom der echt geen wijs uit wat beter is of er anders aan is. alvast bedankt

Deel Deze Pagina