Liz, gefeliciteerd met Lilly! Annie, wow al 4 cm! Ze zal wel bezig zijn denk ik? Ik zie dit bij Iris op m'n hyves: Weer een trotse mama geworden...nu van een zoon: Ralph Julian!! Hij is zooo mooi!!!! @ Deventer Maar ik weet even niet wie hier Iris is??? Gentle, ik heb dat al 3 dagen. Kan wel 4-5 keer per dag naar de wc toe Ik heb 2 buikfoto's, 7 kilo aangekomen nu en bij die foto van de zijkant valt me nu ineens op dat hij veel lager zit dan 2 weken geleden. http://i24.photobucket.com/albums/c34/snowytje/37w.jpg http://i24.photobucket.com/albums/c34/snowytje/37weken.jpg
***buudy nieuws*** de vk was weer bij annie geweest en ze had niet meer ontsluiting er bij gekregen ze zijn door gestuud naar zh, voor een ctg omdat ze ook had overgegeven van de pijn. de ctg was in orde en ze heeft nu 2 prikken gehad 1 voor de pijnstilling en 1 om om te kunnen slapen. dat was het, heb wel gevraagd als de weén er nog waren maar nog geen reactie ik houdt jullie op de hoogt!!!! **einde*** @liz gefeliciteerd met jullie dochter. meiden zodra ik iets weet meld ik het ben namelijk uit eten vandaar alleen even buddy nieuws
Nita, wat een mooi buikje! Ik kan het natuurlijk niet vergelijken, maar hoog zittie in ieder geval niet! Oeh, vervelend voor Annie. Zouden ze je laten lopen met zo'n eind ontsluiting? Of word je dan ingeleid? Wel fijn dat ze even kan slapen...
Nou meiden, dan nu eindelijk mijn bevallingsverhaal! Maandag 13 juli strijk ik de laatste beetjes was weg en bedenk ik dat ik mijn bed wel eens kan opmaken met de zeiltjes. Ik maak het huis nog even aan kant en ga lekker slapen. Om 00.00 uur kijk ik op mijn telefoon en denk aan mijn vader die op 14 juli 2003 gestorven is aan de gevolgen van kanker. Dinsdag 14 juli: Ik word om 07.00 uur wakker en bedenk dat ik de hele nacht doorgeslapen heb. Normaal moest ik vier keer of meer naar de wc. Ineens dringt het tot me door dat mijn broek wat nat is. He verdorrie daarom heb ik doorgeslapen, ik heb het gewoon laten lopen schiet door me heen. Ik loop naar de wc en zie op het papiertje wat roze verlies. Hmm zouden mijn vliezen gebroken zijn?? Met mijn slaperige kop keer ik terug naar bed. Op een gegeven moment wil ik iets omhoog schuiven en voel ik weer iets weglopen. Ik ga nog maar een keer naar de wc en zie nu ook sliertjes bloed. Ik bel mijn nicht op en vraag haar nog of ik me nog even kan douchen, maar zei zegt dat ik meteen moet bellen met de vk. Zo gezegd zo gedaan. Een half uurtje later staat de vk voor de deur. Ze ruikt aan mijn broek en vind de geur sterk overeen komen met de geur van vruchtwater. Ze laat me op mijn hand blazen maar dat treft geen doel. Later schijnt dat te zijn gekomen, omdat ik toen nog niet wist hoe ik van beneden moest persen. Ze adviseert me om naar het ziekenhuis te gaan voor een controle, maar vertelt erbij dat ik me geen zorgen hoef te maken, omdat ik verder nog nergens last van heb. Ik bel mijn zus en ze komt me halen. Ik begin van achter een beetje druk te voelen, o nee waarom moet ik nu ook nog naar de wc voor een grote boodschap denk ik nog. Eenmaal in het ziekenhuis aangekomen loopt me al het vruchtwater ineens mijn broek in. Mijn zus komt nog met het o zo slimme plan om naar de wc te gaan om met een doekje een beetje droog te vegen. Als ik op de wc sta besef ik dat dat vegen geen enkel nut heeft en ik zeg haar dat we maar gewoon door naar boven moeten lopen. Rond 10 uur word ik aan de ctg gelegd. Ongeveer een kwartiertje later beginnen de cijfertjes van de weeenactiviteit iets omhoog te gaan, maar de weeen stellen niks voor. Ongeveer rond half twaalf heb ik vijf van die kleine weeen gehad. Dan komt een arts me toucheren. Ze voelt en kijkt een beetje bevreemd. Nog een keer voelen zegt ze. De zin die ze dan zegt zal ik nooit vergeten: Mensen er is een baby onderweg, 9 cm ontsluiting. Mijn bed wordt van de rem afgehaald en ik vlieg zowat over de gang naar de verloskamers. Daar moet ik op een ander bed gaan liggen. De weeen komen nu wat vaker, maar ik ervaar het nog steeds niet als pijn. De druk op mijn achterste wordt wel groter. Op een gegeven moment mag ik meepersen, maar mijn weeen zwakken snel af waardoor ik op het laatste puntje van de wee bijna geen kracht meer kan zetten. Ze besluiten dat ik moet stoppen met persen en op mijn zij moet gaan liggen. Zo willen ze ervoor zorgen dat hij wat dieper indaalt. Nou ik kan je vertellen als je al meegeperst hebt en je mag dan ineens niet meer dan kost dat veel moeite! Op een gegeven moment sluiten ze me aan op een infuus met weeenopwekkers, maar ook dat mag niet baten. Na een uur besluiten ze om me een handje te helpen met de vacuuumpomp. Uiteindelijk is Finnley geboren met de vacuuumpomp en een knip. Van beide ingrepen heb ik niet veel meegekregen. Tussen de weeen door viel ik steeds in slaap. Op dinsdag 14 juli 2009 om 13.47 wordt mijn zoon geboren met een gewicht van 3215 gram en een lengte van 49 centimeter in hetzelfde ziekenhuis waar precies zes jaar eerder mijn vader is overleden! Hoe bijzonder kan het leven zijn!! Ik vond de bevalling echt super en heb ook helemaal nergens last van gehad erna. De bv loopt goed, de knip is goed genezen en ik huppel weer rond als vanouds. Finnley moest wel de couveuse in. Soieso omdat hij vier weken en een dag te vroeg geboren is en omdat hij door de vacuumpomp misselijk is en hoofdpijn heeft. Ook heeft hij moeite met ademen en op temperatuur blijven. Voeden gebeurt via een sonde. Maar mijn vechtertje is een sterk mannetje en hij heeft nu al zijn problemen overwonnen en ligt nu lekker naast mij in zijn bedje! Hij heeft trouwens een mongolenvlek op zijn stuitje, wat wil zeggen dat hij een getint kindje is en hij heeft mooie blauwe ogen! Een echte kanjer dus Groetjes Ramona (ontzettend trotse mama van Finnley)
Mooi verhaal mamamoon! Zo'n bevalling wil iedereen volgens mij wel . Ook bijzonder zeg die datum.. Was je ex er trouwens bij? Heeft hij zijn zoontje inmiddels wel gezien?
neej, ik heb niks meer van hem gehoord en dat zal ook niet meer gebeuren. Helaas voor hem, want het is een prachtig mannetje!
ramona--- Wow wat een verhaal!! En zonder echt pijn!! Geweldig! En ook heel bijzonder dat je vader dezelfde dag is overleden in hetzelfde ziekenhuis...
dat is een vlek die elk getint kindje heeft...het is een blauwige plek.... Nee dat schijnt een generatie terug te zitten. Dat kan ook nog vele generaties teruggaan en ineens openbaart zich dat weer.
@Annie, go girl...spannend! @mamamoon, wat een byzondere bevalling en ook nog op de sterfdag van je vader. geniet maar lekker van je mannetje.
nou meiden ben terug van dinere en heb nog niks van annie vernomen dus ikwacht geduldig af en dan laat ik het jullie meteen horen. @mamamoon jeetje wat een snelle bevalling zeg dat wil iedereen wel, en zo te lezen is je mannetje echt een vechtertje nou geniet maar lekker van hem. is het bij jullie ook zo benauwd meiden? het lijkt wel als er hier rot weer gaat aankomen.
Nou daar ben ik weer. Vanochtend toch de vk gebeld. Ik weet dat het normaal is om langzamerhand de beeb minder te voelen door ruimtegebrek. Maar in mijn geval was het zo dat ze de laatste weken ondanks het klem liggen toch HEEL erg druk en aanwezig is en ik nu al ruim een volle dag bijna niets meer had gevoeld. Vk is gelijk langsgekomen. Hartje klonk goed maar ze vond het raar dat het verschil van de 1 op de andere dag zo groot was. Dus spullen pakken en naar het zkh voor CTG. Daar 40 minuten gelegen. Ook daar zag de hartslag er goed uit. Alleen vreemd dat de CTG wel kindsbewegingen registreerde maar ik ze niet kon voelen. Dus overleg met de gyn en die wilde toch dat ik morgen nog een keer langskom voor een CTG om te kijken hoe het er dan uitziet. Gelukkig heb ik haar vanmiddag al wat meer gevoeld. Maar goed, wel fijn om morgen nog een keertje te mogen checken. Ben achteraf blij dat ik toch gebeld had want de vk en gyn bevestigden wel mijn gevoel dat dit abrupte verschil niet helemaal normaal is. Vk gaf ook aan dat het zou kunnen dat het een aankondiging is van dat de bevalling eraan kan komen. Heb ook al 2 dagen last van darmen, pijn in rug, vaker harde buiken en steken onderin. Nouja, ik reken nergens op dus we zullen het allemaal zien. Zal vanacht iig weer wat rustiger slapen!
Moon, wat een bevalling! Zonder pijn opeens 9 cm, daar teken ik ook voor! Wel hectisch lijkt me, dan heb je opeens je baby in je armen. cjpt, goed dat je aan de bel hebt getrokken! Vaak weet je toch zelf het beste of er iets is om voor te bellen. Fijn dat je morgen nog een keer mag, dan ben je in ieder geval goed in de gaten gehouden! Hier inmiddels al vanaf half 6 onwijze voorweeën. Weer veel te snel en onregelmatig, dus het zegt allemaal niets, maar het is wel onwijs vervelend. Inmiddels zijn ze wat afgezakt, en heb ik alleen nog vervelende harde buiken. Een beetje zeurderig. Hopelijk gaat het gauw over! Tot morgen allemaal, ik ga maar eens afsluiten! Hopelijk is er morgen meer nieuws over hoe het met Annie gaat!
Dag meiden! Ben gisteren bevallen na een heftige stortbevalling van een gezonde zoon: Ralph Julian. Hij woog 3705 gram. Moesten 1 nachtje blijven omdat ik 1,5 liter bloed ben verloren. Verder maken we het goed. Probeer morgen te reageren een mn verhaal te typen!! Liefs!
@ Alice van harte gefeliciteerd met de geboorte dan jullie kleine man.. @ Liz van harte met jullie dochter... Tjeezz tis echt begonnen allemaal nu he ....verwacht nu dat we iedere dag wel babynieuws zullen hebben..spannend hoor!!! @Annie heel veel sterkte met de komende uren, hoop dat je je kleine mensje nu snel mag vasthouden..! @Gentle, balen dat je zo`n enorme aanloop hebt om straks daadwerkelijk te gaan bevallen, hang in there joh @Cjpt jij ook sterkte, kan me zo voorstellen dat het allemaal erg spannend is momenteel...! Wel heel prettig dat je haar al wat meer voelt. Hier word ik knetter van alle bewegingen in mn buik. De hele dag heeft die kleine liggen bewegen in mn buik. Ik vraag me af of dit nu toch niet gek is hoor,,,stom he,. zoals de een zich zorgen maakt over te weinig voelen ga ik me bijna zorgen maken over de drukte die ik van binnen voel....! Ook als ik maar iets naar voren zit, zoals nu met typen bv dan zit er onderin ook zoveel beweging...heel gek gevoel, ik hoop maar dat het indalen is of zo...herkent iemand dit? Liefs Marina
Voor wijzigingen en/of toevoegingen een PB'tje sturen aan Hanna1974 of Ginny (niet aan ons beide) ======================================================================= Augustus 2009 Mama's! BEVALLEN: 24 mei - Sebastiaan - zoon van Worldofme - 30 wkn? - Tijd? - Gewicht? - Lengte? 30 mei - Simon & Lucas - zoons van Sweepy - 31 wkn? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte? 14 juli - Finnley - zoon van Mamamoon24 - 35w6d - 13.47 uur - 3200 gram - Lengte? (12 aug) 14 juli - Maxim - zoon van Muis511 - 35w5d - Tijd? - 2483 gram - 45 cm (13 aug) 20 juli - Quirine - dochter van PPA - 38w3d - 14.38 uur - 3885 gram - Lengte? (31 juli) 22 juli - Lupe - dochter van Ollebolleke - 38w4d - 21.29 uur - 2990 gram - Lengte? - (1 aug) 23 juli - Nathan - zoon van Conijn - 38w3d - 12.37 uur - 3895 gram - 50 cm - (3 aug) 26 juli - Hugo - zoon van Rian83 - 37w5d - 2.07 uur - Gewicht? - Lengte? (5 aug) 26 juli - Yasemin - dochter van Assi - 38w1d - 8.03 uur - 2840 gram - 48 cm - (8 aug) 27 juli - Elias - zoon van Rianne80 - 38w2d - 13.23 uur - 3560 gram - Lengte? - (8 aug) 27 juli - Lisa - dochter van Simmer - 39w1d - Tijd? - Gewicht? - Lengte - (2 aug) 28 juli - Florine - dochter van Jessie86 - 38w5d - 11.34 uur - 3120 gram - 47 cm (6 aug) 29 juli - Rens - zoon van Liefie - 39w6d - 1.47 uur - 3020 gram - 50 cm - (30 juli) ? juli - Zoon - zoon van Hoops - 38w? - Tijd - Gewicht? - Lengte? - (11 aug) 31 juli - Ralph - zoon van Alice - 39w - Tijd? - 3705 gram - Lengte? - (7 aug) 31 juli - Lilly - dochter van Liz0104 - 36w5d - Tijd? - 3140 gram - 50 cm - (21 aug) Er zijn al 11 jongens geboren! Er zijn al 6 meisjes geboren! Afspraken: Augustus: 3: cjpt Vk 4: Welpje VK 4: Noa VK 4: Roos VK 4: Lieke1979 VK 5: Marina71 VK 5: LadyJenn75 VK 5: Blurry VK 6: Mik VK 6: Desiree gyn 6: Ginny VK 7: Daan78 Vk 7: Hanna1974 VK 7: Ollekebolleke gyn + VK 11: Lieke1979 VK 11: Hanna1974 groeiecho 13: Mega Babs gyn 20: Mega Babs gyn Uitgerekend op: 1 augustus: Daan78 - Buddy: Sweepy & Pupke1979 Renate007 Miekiepluis - Buddy: Roos & cjpt 3 augustus: MamaVanYouri - Buddy: Rianne80 Fon - Buddy: Sanell 4 augustus: Welpje 6 augustus: Ceertje Jingi - Buddy: Simmer linnie123 Sarah1987 - Buddy: MamaDeluxe 7 augustus: Kanela Anna1976 Hibatullah 8 augustus: Marieke1983 - Buddy: Verhip 9 augustus: Marina71 - Buddy: Ginny 10 augustus: Ginny - Buddy: Marina71 & Nita82 Roos -Buddy: Miekiepluis 11 augustus: Lieke1979 12 augustus: wolliewobbel 13 augustus: DesireeK -Buddy: Mvja 14 augustus: Inkerbell Sjanienu1 LadyJenn75??? Marty 15 augustus: Debzie1984 16 augustus: Cjpt - Buddy: Hanna1974 Bos Skatje Carlie 18 augustus: Verhip - Buddy: Marieke1983 kim3 - Buddy: Stephanie87 Aguamiga Gentle 19 augustus: tal (Mama 1985) 1ste Wondertje Blurry - Buddy: Kippy 20 augustus: Annie22 - Buddy: Noa307 Sanell - Buddy: Fon 22 augustus: Nita82 - Buddy: Ginny Megababs 23 augustus: Fiona1987 24 augustus: Ollekebolleke Mvja - Buddy: DesireeK KristaB (tweeling) 25 augustus: Petrabr - Buddy: Mik Morgenzon 26 augustus: Noa307 - Buddy: Annie22 27 augustus: Elke - Buddy: Liefie Emma21 Nyn81 Csillag 28 augustus: mik - Buddy: Petrabr Hanna1974 - Buddy: CJPT & Meiske74 29 augustus: Brusje 30 augustus: Bloem1978 Mumtobe21 - Buddy: Kim3 MamaDeluxe - Buddy: Sarah1987 31 augustus: Corinne348 Er worden nog 19 Meisjes verwacht! Er worden nog 18 Jongens verwacht! Van 8 beebjes is het geslacht Geheim! Van 14 beebjes is het geslacht Onbekend! Gezocht Buddy: Kanela Linnie123
Gentle: als de slappe hap van onderen een voorbode is dan denk ik dat ik vandaag of morgen ook ga beginnen, heb sinds vanacht de poeperij! Nita: tja weet zo ook ff niet meer wie iris is, heb haar ook op hyves maar kan er ook niet op komen! Noa: dank je voor je buddynieuws! wil je haar namens mij/ons sterkte wensen! Mamamoon: jeej zeg klinkt wel als een mooie bevalling en zo snel zonder problemen en echte pijn 9 cm ontsluiting, ik denk dat we dat allemaal wel willen! Fijn dat het met jullie samen zo goed gaat, geniet er nog maar lekker van! Cjpt: fijn dat de vk je toch gerust heeft kunnen stellen! Alice: Gefeliciteerd met je zoon! geniet ervan!! We hebben gezellig bij sjalotjuh en man bij de vuurkorf gezeten en daarna nog een filmpie gekeken. Ik heb alleen weer zo`n verschrikkelijke last van maagzuur, ik zit er echt over te denken om toch maandag als ik de vk bel voor mijn bloeddruk ook nog eens te vragen om iets tegen de maagzuur, dit is niet leuk meer!:x Verder gaat het hier allemaal nu best wel goed, de beeb is ook lekker druk, heb continu een kontje in mijn ribben, wie weet komt mijn maagzuur hier ook vandaan. Het is vervelend maar ik kan er ook zo van genieten, als ik daar dan mijn hand neerleg en dan dat kleine kontje in mijn hand en die voetjes aan de andere kant van mijn buik, heerlijk. Dat is echt iets wat ik verschrikkelijk ga missen, zijn er meer van jullie? ik zie ook wel uit hoor naar de beeb en ben heel benieuwd hoe het zal zijn en hoe hij/zij eruit ziet en is en doet en en, maar dat getrappel ga ik echt missen! Zo en nu ga ik lekker met vriendlief nog ff ik hou van holland kijken en dan lekker mijn bedje in en eens kijken hoelang ik erin kan blijven! Slaap lekker allemaal en tot morgen
Ha meiden, NOg 4 minuten.... dan is het 01.00 uur en dan is Slick Outdoor afgelopen en kan ik gaan slapen... Wat dat is? Dat is vanaf vanmiddag 13.00 continu hakken-terror ( techno..) op het strand hier zo'n 5 minuten vandaan... Nou heb ik gelukkig het grootste gedeelte gemist, want ik was bij mijn moeder, maar..... Om half tien krijg ik ineens behoorlijke krampen in mijn onderbuik die ook weer afzwakken en dacht toen "Ik moet naar huis". Dus nu ben ik thuis, heb al gedoucht, maar daar werden de krampen alleen maar erger van, en heb nunet eens even geklokt, 18-18-12-15... Dus er zit nog niet iets van regelmaat in of zo... Twijfel ook erg of het wel weeën zijn, en zolang je tijfelt schijnen het geen weeën te zijn. Hoewel ik nu toch ook krampen in mijn rug voel... Maar nu heb ik ook uien gegeten, weliswaar in een pastasaus en niet veel, maar ik heb ook wel elke keer last van druk op mijn anus ( sorry voor de details...) En kruimel was toen straks ook nog behoorlijk druk.. Al met al, het rommelt aardig! Annie22: Meid, wat een gedoe! Overgeven van de pijn, maar al 4 cm ontsluiting, ik hoop zo voor je dat je gauw je kleine mensje in je armen hebt! Alice, hoera! Gefeleliciteerd meid! Genieten nu! Liz, gefeliciteerd met jullie dochter! Hoera! Oh...wacht... sssst...moet je horen... Ik hoor niks meer! Wat een feest, rust aan mijn oren! HOERA!!!!! Ik heb niet echt het idee dat dit het is hoor... Maar ja, ik baseer dat dan weer op niks... Nou ja, ik zal me morgen zo snel mogelijk melden als het niks is en anders hoop ik snel dat mijn buddy iets kan melden!! Meiden, slaap lekker allemaal! Liefs, Pluis