Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan: ik ben gewoon erg nieuwsgierig naar de bv van pluis en alle anderen natuurlijk, maar je hebt inderdaad wel gelijk misschien willen we te snel te veel weten, maar toch ben ik benieuwd.

Ik ben net terug gebeld door de vk, ze vond mijn bloeddruk toch wel erg hoog en komt vanmiddag of vanavond nog even langs om te kijken, ik moet ook even ene plasje opvangen, zodat ze die kan testen en ze komt dus ook mijn bloeddruk nog even opnieuw opmeten. Ze wilde toch een extra controle omdat ik dus ook af en toe sterrtejs zien en reglematig hoofdpijn heb!
    Ben benieuwd wat zij er van vind.

Maar dan ga ik zo dus nog maar wel even stofzuigen en een doekje door het huis halen, aangezien er hier gisteren een wervelwind door het huis is gegaan, t lijkt wel een zwijnenstal!
    ach ze zullen wel wat gewend zijn, maar voor mijn eigen idee, moet het dan toch een beetje netjes zijn.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Ollekebolleke, begrijp me niet verkeerd. Ik ben net zo nieuwsgierig hoor :D
    Was alleen bang dat ik verkeerd voorgelicht was of zo.

Fijn dat de vk terug even langs wil komen. Zekerheid voor alles.
    Ga je dan misschien wel een klein beetje rustig aan doen?

@Mamadeluxe, zegt dus niets idd.
    Ze bedoelde idd wel inclusief alles, dus vanaf het moment van rommelen, de weeen (ontsluitingsfase)geloof ook nog onderverdeeld in de eerste 5 en de 2e 5 cm en uitdrijvingsfase. 3x 8 uur of zo staat me bij.

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo, het ligt.
    Buurvrouw kwam ook ineens helpen. Erg lief.
    De andere buren kwamen ook allemaal ff buiten kletsen en iedereen zegt dat ik nog wel ff rondloop haha. Eentje zei vrijdag. Naja we zien wel.

Nu ff Youri in bad doen want die moest natuurlijk ook 'helpen' en is nu zwart haha.

4. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    Goedenmiddag Ladies,

Hier een hele goeie nacht gehad... :D

Heb weer alles bij gelezen, ben er een hele tijd mee bezig geweest hahaha...

Schoonmaken/opruimen: Hier ook moeite met bukken en bekken die niet mee werken. Ik doe alles in etappes... gelukkig is mijn man ook een goede hulp. Net wel even de koelkast en vriezer schoongemaakt...

vanmiddag hoop ik nog even de ramen te zemen en dan vind ik het weer mooi voor vandaag... ;)

Ben ook wel heel benieuwd naar pluis...

Alle rommelende dames suc6 en zet em op... het wordt de komende dagen niet echt weer om te bevallen dus als het dan moet liefst zo snel mogelijk ;)

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Daan, dat viel mij vandeweek ook al op! Dat het lijkt alsof "alle" bevallingen hier zo snel gaan! Maar het ligt er inderdaad aan vanaf waar je rekent. Ik ga ook uit van tussen de 12 en 24 uur. Dat is me altijd verteld ook. Zowiezo rekenen ze gemiddeld 10 uur voor van 0 naar 10 cm ontsluiting. Gaat regelmatig sneller maar ik stel me graag in op het "worse case scenario". Kan het alleen maar meevallen. Dus ik doe met je mee hoor. En als het dan sneller gaat is het mooi meegenomen!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    MamaDeluxe, het komt echt nog wel goed! Ze hadden toch verhuizing? Dat duurt gewoon even wat langer, maar ze zullen heus wel redelijk zijn dat als het bad (door hun verhuizing) nu te laat komt, dat je dan gewoon je geld in ieder geval terug krijgt. Maak je niet druk, dat helpt ook niet!!
    Ahh, ik zie nu je berichtje dat het goed gekomen is! Fijn om te horen!

Lieke, ik krijg ook heel vaak harde buiken door de honger, dus wie weet kwam het daar wel door! Aangezien je baarmoeder en maag/darmen dicht bij elkaar liggen, kan je BM daar op reageren. Best grappig ;) Hopelijk kun je nog een beetje bijslapen vanmiddag!

Welpje 09, haha "ben je al nieuwsgierig" :p Nee duhhh... ;)

Annemarie, spannend!! Ik heb zo'n zin in al die baby verhalen!

cjpt, herkenbaar hoor. Ik zou wel vaker willen stofzuigen en poetsen, maar ik heb er echt de puf niet voor. Harde buiken vallen wel weer mee, maar ik voel me echt een vaatdoek! Mijn man is gelukkig echt de allerliefste en houd de boel aardig goed bij, maar toch... Er zijn van die extra dingen die ik zo graag nog wil doen!
    Bukken is een drama. Ik vind het al een heel werk om mijn benen af te drogen na het douchen. De was doe ik sowieso niet meer, aangezien onze wasmachine in de kelder staat. Ik ga dus echt geen was op en af 2 trappen sjouwen!

Annie, wat goed om te horen! Volgens mij is het meteen ook een hele andere wereld en een ander leven met een baby. Meteen gaat het over borstvoeding, slaapjes, huilen en andere geweldige dingen. Wat heb ik er dan zin in als ik dat zo hoor! Geniet er van!

Daan, hier zeggen ze gemiddeld 12 uur vanaf de eerste wee. Tsja, hoe ze dat precies rekenen weet ik ook niet, maar dat zie ik hier ook aardig terug. Meestal vanaf de eerste weeën of rommels duurt het nog zo'n halve dag. Ze zeggen hier 1 cm per uur + 2 uur persen. Klopt dan aardig...
    Als ze trouwens het voorwerk ook meerekenen, dan ben ik inmiddels bijna 3 weken bezig :p:p

Weer: hier helemaal niet zo warm! Lekker tegen de 20 graden met een windje er bij en droog. Ideaal bevalweer! Alhoewel, van mij hoeft het vandaag niet. Voel me echt brak.

Ik ben wel weer aardig door de baby keuring gekomen. Helaas was mijn ijzer nog steeds op de ondergrens (ook al slik ik nu dikke pillen!) en ik moest dus gewoon nog door blijven slikken tot de bevalling. Ik heb nog 11 pilletjes dus *rekenreken* voor de 14e moet ze zich dan wel aandienen ;) Helaas nog geen ontsluiting ofzo, dus ze verwachtte me volgende week nog wel weer. We hebben nog stiekem even baby gespiekt omdat de VK die vermeende cyste nog wel wilde zien. Weer was haar blaas vrij vol, maar volgens die kliniek was dat dus wel echt haar blaas. Nou ja, weer wat geleerd zei ze. Ze dacht trouwens wel echt dat het een meisje was, want dit had ze in haar notities staan van de 20 weken echo.

Mijn man is in een lieve bui! Hij heeft chocola gehaald en kleine yoghurt bekertjes (dat is echt mijn zwangerschaps-extraatje). Hij vond me zielig, zei hij. Ik was zo moe en zo erg zwanger, dan mocht ik wel wat extra's. Oja, en patatjes, voor als ik daar zin in had ;) Lief toch? Ik heb echt de liefste man :)

Ik ga zo maar slapen denk ik. Ik ben niets waard vandaag...

7. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Annie: wat fijn dat het zo goed gaat, lekker genieten hoor!!

@Daan: bij de eerste heb ik er 36 uur over gedaan, dus het kan heel snel zijn om nu al bericht te krijgen van Pluis..

Ook hier word ik verwend door mijn mannetje! Hij kwam net thuis met een quarter pounder met frietjes, jammie!!! Dus lekker op zitten peuzelen en nu is mijn buik vol...Ze vond het erg lekker, want ze ging toch ineens te keer!!! Nu is ze weer rustig, dus zometeen even naar het dorp met mannetje. Even nog de afwas opruimen, want toen ik daar net mee wilde beginnen, zat er een enorme wesp te klieren en die wilde niet meer naar buiten! Ben toen maar een wasje op gaan vouwen...2e poging...

8. Natasja74

Natasja74 Actief lid

8 sep 2008
    163
    0
    0
    Noord-Holland
    Goede middag allemaal,

Dames die zijn bevallen,van harte met jullie kleine spruit.
    Dat alles goed is gegaan en gezond is.

Hier nog steed rustig,af en toe harde buiken als ik wat gedaan heb in huis.
    Het is volop actief,het doet soms gewoon pijn zo gaat ie te keer.

Ik heb de afgelopen 2 nachten heel goed geslapen,geen maagzuur,geen krampen en niet zo vaak naar de wc.
    Ik heb het wel soms bloedheet maar dat komt waarschijnlijk door die waterdichte hoes om mijn matras.

Aanstaande woensdag weer voor controle bij de verloskundige.

Meiden die wat rommelen zijn heel veel sterkte.

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik moest trouwens net ineens lachen bij het idee dat ik deze week zou kunnen bevallen... is het straks 30 graden... en ik wil thuis bevallen... lekker de ramen open tijdens de weëen hihi

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Moontje... bedankt he? Nou ik heb helemaal trek in de Mac hahaha. Hmm... misschien vanavond maar mijn lief uit zijn werk halen. Natuurlijk dan alleen om lief te zijn zodat hij niet met de bus hoeft... heeft niks te maken met de Mac die er tegenover zit ;o)

11. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @cjpt, hahaha ja dat heb ik dus ook, iedereen zit natuurlijk buiten en de ramen moeten open hier anders smoor ik weg, kan iedereen meegenieten en ik krijg daar vast zo de zenuwen van dat t eeuwig duurt, echt ideaal is de zomer niet eigenlijk.
    1 voordeel,wij kunnen direct naar buiten met onze kleintjes :D

12. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Haha! Slimme zet! Waarschijnlijk heeft vriendlief het dan meteen door...?!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Tuurlijk! Maar dat maakt hem echt niey uit want hij lust vast ook wat van de Mac!

14. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    Ik hoef het meestal ook niet te vragen, mijn mannetje is zowat verslaafd aan de Mac!! Neemt ie geen eten mee, dan wel ijs!

Eet smakelijk vanavond, haha!

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zeg dames, jullie zijn lekker bezig... Ik moet vanavond aardappels eten, dat smaakt toch niet meer als jullie het de hele tijd over de Mac hebben??? :p

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Middag!

Ben ook weer in de weer geweest vanochtend, bovenboel gedaan, blehh.. net ff buitengezeten best lekker.:)

last van maagzuur niet normaal, had vanmorgen een chocolaatje gegeten..

Snelle bevallingen...ik denk dat het ook een beetje aan de persoon zelf ligt. Hoe sta je er zelf tegenover? mijn schoonzusje was panisch bang en bij haar duurde de bevalling 5 dagen!:$ vrijdag kreeg ze weeen en die zwakte steeds af, kwamen weer enz.. voor mijn gevoel heeft haar angthormoon(weet ff niet meer hoe die heet) de boel een beetje tegengehouden. Op dinsdag avond is ze uiteindelijk bevallen.

@mamadeluxe, goed zeg dat het bad morgen komt.

Ga weer ff de tuin in, beetje tukken.:p

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Alice en Aliceman, gefeliciteerd met de geboorte van Ralph Julian

@Annie en Annieman, gefeliciteerd met de geboorte van Milan

@Kanela en Kanelaman, gefeliciteerd met de geboorte van Kai

@ De trotse ouders van Lilly (??, wie zijn dat nu) gefeliciteerd

Hier na de geweldige dag zaterdag met zus die hier nog kwam helpen met de laatste dingen, gisteren ook nog een super dag gehad.
    Andere zus vierde verjaardag en toch besloten dat uurtje rijden gewoon te doen en er heen te gaan, allemaal super gegaan
    Weekend is dus ook voorbij gevlogen en is het al weer gewoon maandag.
    Beeb heeft wederom Vk voor de gek gehouden en is gewoon keurig blijven zitten (mama had ook niet anders verwacht trouwens)

Ik heb vannacht na deze drukke dagen dan ook eens heerlijk geslapen, jippie!!

Voor iedereen die het nodig heeft een dikke knuffel en voor de rommelaars, zet hem op!!

18. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    He even tussendoor een vraagje. Ik krijg het steeds zo benauwd van mijn harde buiken. Nu kennen ze hier het fenomeen harde buiken niet zo echt, en ik weet dus niet of ik hier dus duidelijker over moet zijn ofzo. Ik had vanmorgen een harde buik op de ctg, maar ze zei dat het vast de baby is die tegen de sensor duwde. Echt niet! Maar goed... Nu vraag ik me dus af of dat benauwde niet gevaarlijk is tijdens de bevalling ofzo... Hebben jullie dit ook? Alsof ze heel hoog met haar billen zit en ik niet normaal door kan ademen.

Liefs

19. Daan: ow nee hoor ik snap je reactie wel en ik voelde me ook niet aangevallen hoor!
    Uh rustig aan wat is dat?? Ikke kan heel slecht stil zitten.

Puddinghersenen: grr had me er zo op verheugd net als elke week ff lekker te worden gemasserd door de fyshio, kom ik daar in de veronderstelling dat ik om half 2 moest.... zit er nog een vrouwtje, dus mijn twijfels sloegen al toe en ja hoor natuurlijk ik had vanmorgen om half 12 gemoeten, balen!:x! Nu kan ik pas over 2 weken weer omdat hij met vakantie gaat, echt balen. Wel grappig hij dacht dat ik misschien wel aan het bevallen was.;)

weer: het is hier een beetje vervelend weer, ik heb de hele dag nog geen zon gezien:x, eigenlijk alleen maar water en donkere wolken! Maar de temperatuur is wel ideaal voor mij nu.

Gentle: waar kan je zo`n man krijgen! Die van mijn belde net nog met de vraag wat we gaan eten en of ik dat dan niet ff kan gaan halen!:$

Cjpt: dan is wel 1 ding zeker je hoeft je buren neit te vertellen dat je aan het bevallen bent, ik denk dat ze het dan wel horen! Ik zie juist tegen dat puntje op, bij mij gaat alles potdicht, ondanks dat zullen ze evengoed nog wel wat horen aangezien we boven alleen enkelglas hebben!:$

Mama van Youri: patat zijn ook aardappels hoor!!:D

Monique: wie weet komt het dan juist nu nu je het weer wat rustiger hebt, maar ach die vk`s blijven ook mensen en kunnen niks anders doen dan gissen!

Zo omdat ik net toch tijd over had omdat ik voor pietsnot bij de fyshio stond mijn hele beneden verdieping maar even gezogen gedweild en gestoft. Dus die kan er vandaag en morgen weer even tegen.
    Ik had gisteren onenigheid over de wiehg met lief en als ik dan ga huilen en naar doe reageerd de hond daar zo sterk op die raakt dan ook gestressd met als gevolg dat ze het hele huis onder kwijlt en ik dus bijna meteen moet dweilen, omdat je anders uitglijd. Dus de dweil was echt wel hard nodig, maar het is wel weer heerlijk schoon op de vloer, kan er zo van eten:D

zo en nu ga ik het boek duik in je weeen maar eens bestuderen, wie weet helpt het!:p

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Gentle, benauwdheid door een harde buik ken ik niet
    Wel als ik trappen heb gelopen of op me rug ga liggen.

@Ollekebolleke, kon je er niet een keertje eerder tussen bij de fysio??
    En ik heb gewoon een eigenwijze beeb, die laat zich niets vertellen, bepaald het lekker zelf
    (goh van wie zou ze dat nou hebben;))

Deel Deze Pagina