Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Sarah, heb jij de naam dan op je voorhoofd geschreven staan??
    Ben benieuwd naar de reactie van je broer

@Marty, nog gefeliciteerd met jullie 11 jaar samen

@Desiree, je kan toch gewoon even bellen, kunnen ze je misschien ook gerust stellen en anders even zeggen waar je op moet letten

@Fon, ik word morgen als het goed is ook gestript.
    Is eigenlijk ook het enige wat ze voor je kunnen doen om het "natuurlijk" op gang te laten komen dus wil ik ook heel graag proberen.

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Fon, ik wordt vrijdag gestript. Denk er hetzelfde over als Monique.
    Kan alleen als de bmm verstreken is. Anders krijg je dat wat Sarah had en dat is niet fijn.

Leuke actie trouwens Sarah, ben benieuwd naar de reactie.

@Desiree, ik voel de baby ook eigenlijk alleen nog maar 's avonds. En dan flink ook. Overdag eigenlijk niet meer. Ik vind het geen reden om te bellen, maar jij hebt er ook nog andere klachten bij. Kan toch geen kwaad om er dan een belletje aan te wagen. Ze vragen het niet voor niets of je de beeb nog goed voelt. (tenminste dat vraagt ze bij mij bij elke controle)

3. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Daan: die van mij is dus normaal een draaikontje.. en wat jij zegt s'avonds vooral als ik net in bed lig heel actief... maar gisteren dus niet en nu nog steeds niet. Heb net gebeld en ik moet even langskomen..

Ik hou jullie op de hoogte...

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    desiree: succes!

5. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Goedemorgen,

Even klagen; net voor APK keuring bij VK geweest, alles goed maar nog steeds niet ingedaald, hoofdje van beeb zweeft nog steeds boven bekken, zei ze. Dus nog steeds gaan liggen als vliezen breken en bellen...!

Op zich maak ik me hier geen zorgen over maar ben toch wat down teruggekomen, stom he....heb nu weer een afspraak staan voor 14 augustus terwijl ik 9 aug ben uitgerekend. Ik denk dat dat even gek voelde...

K mag helemaal niet klagen, hoorde net vanmorgen dat een van mn "mede cursisten" van Samen Bevallen is opgenomen in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging en hoge bloeddruk en dat ze nu voor de 2e keer deze week gaan proberen haar in te leiden. Sta je weer even met 2 voeten op de grond van :(:(

Fijne dag allemaal

Liefs Marina

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen!

@desiree, ik zou bellen. je blijft je toch zorgen maken en geloof me, je gyn wilt dat je belt. toen ik 2 weken terug kriel nauwelijks voelde lag ik binnen een uurtje eerst bij de vlos en daarna aan de ctg in het ziekenhuis. het is erg fijn om zeker te weten dat alles goed is!

en mijn enkels zijn idd ook terug, ben benieuwd of die van MvY Limburg ook weer gevonden hebben :D

@marty, gister lekker naar het strand geweest!! heerlijk!! daar zou ik nu ook wel zin hebben (maar dan wel sávonds)

@daan, hier hetzelfde gevoel en ik ben nog niet eens overtijd... aan de andere kant hebben we dus wel echte moederkindjes...dat vind ik dan weer niet erg ;)

@all, Kriel en ik hebben een nieuwe datum gesteld: a.s vrijdag. (zoals meerderen hier)
    op die dag kennen mijn vriend en ik elkaar precies 4 jaar... vond ik wel mooi! :)

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goejemoggel allemaal!

Sarah, naar om de baby niet te voelen! Gelukkig kwam je VK snel en kun je vandaag terecht in het ZH als het nodig is.

Temp: Willen jullie niet bevallen in de hitte? Dan ga ik wel :D Heel goed voor kleine beebjes dat het niet zo koud is buiten de mama ;) Dus ik meld me geheel vrijwillig aan!

Monique, nou een superbeeb, dat weet ik nog niet. Ik vind het inderdaad van die ondingen, en nergens voor nodig... Ze hebben hier ook allemaal van die oerlelijke boxpakjes aan... En nu krijgt de baby dus in het ZH standaard gewoon van daar kleertjes aan en pas eigen kleertjes als je naar huis gaat. Nou, onze uk toch echt niet! Blegh, van die ZH kleren lijkt me niets, en het is toch mijn baby? Niet die van het ZH!! De andere moeders vonden dat allemaal heel gewoon...

Bewegen van de beeb: hier echt geen problemen daarmee! Babylief schijnt zich nog prima te kunnen vermaken daarbinnen. Gedraai, geschop en gepor de hele dag door!

Marina, kan ik me goed voorstellen hoor. Het is toch de bedoeling dat beeb er de komende dagen lekker zelf uit gaat komen. Hopelijk komt het gewoon goed en ook al moet je gaan liggen, dan nog kan het heel goed zijn dat je beeb dan alsnog snel indaalt!!

Hier een onwijs lange nacht (van 1 tot 8 in één keer doorgeslapen!!), maar vervolgens hoofdpijn en een moe gevoel. Heb je een keer lang geslapen, helpt het nog niets!

Oh, maar onze draagdoek is wel vanmorgen binnen gekomen!! Jippie!! Een heeeeele mooie, van hoppediz. Ik heb het boekje al doorgebladerd, maar uitproberen met een dikke buik is nog wat onhandig :D Moet manlief maar doen! Dan even wassen en dan kunnen we hem straks meteen gebruiken. Oeh, leuk!

Nou, buik en ik gaan even douchen. Nog steeds veel harde buiken trouwens, dus ik houd me rustig, maar gelukkig doen ze geen pijn meer.

8. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ik wil liever niet voor vrijdagavond bevallen omdat mijn eigen vk een paar daagjes vrij hebben en een vervangster die je nog nooit gezien hebt, is toch minder...

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh alles bijgelezen en alweer vergeten... sorry! Nouja, voor de dames die zich wat minder voelen: dikke knuffel, komt goed!

Net mijn lieve oma aan de lijn gehad, wilde weer alles weten van hoe ik me voel etc. Ging vertellen over al haar bevallingen, zo lief! Ik weet namelijk dat ze me vroeger wel eens heeft verteld dat echt niet al haar bevallingen makkelijk waren maar zoals ze het nu vertelt heeft ze al haar kinderen er zonder moeite echt uitgeschoten haha. Wil me geruststellen denk ik.

En zo komt mijn moeder hierheen om te dweilen en wat andere dingen voor me te doen. Op zich heel fijn maar tegelijkertijd word ik daar ook een beetje blegh van.
    Ik wéét dat ik het zelf niet meer kan en dus hulp nodig heb maar ik krijg er toch altijd een beetje een rotgevoel bij. Alsof ik commentaar krijg dat mijn kamer niet opgeruimd is ofzo. Net als vroeger.
    Onzin natuurlijk maar word altijd heel ongeduldig en opstandig als ik hulp moet aannemen. Raar mens ben ik ;o)
    Hou me er maar aan vast dat als ze vanavond weer weg is en alles is gedaan ik wel helemaal blij ben ermee.

Wat gaan jullie allemaal doen vandaag? Buiten hopen dat de baby komt? ;o)

10. sarah1987

sarah1987 Bekend lid

29 nov 2008
    692
    0
    0
    noord holland noord
    even korte reactie....

Mijn broer smste mij meteen of het waar was haha. geloofde het dus wel :D

Ik heb om 12 uur afspraak voor zon hartfilmpje staan. Hoop dat alles goed is en dat ons kleintje inderdaad een spelletje speelt :D
    mocht er iets aan de hand zijn dan sms ik buddy :D

Desiree--- Ja ik zou gewoon bellen!! daar zijn ze voor!

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Sarah, succes meid! En komt vast goed, we hebben hier in de laatste weken al ZOVEEL dondersteentjes gehad die lekker verstoppertje aan het spelen waren. Het zijn gewoon een stel kleine deugnietjes, nu al ;o)

12. zicht

zicht Niet meer actief

Wat betekent dat : de bmm verstreken?
    Ik ga vrijdag dan ook vragen of ze me wil 'strippen'

13. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Desiree, goed dat je gebeld heb hoor!!
    Gewoon altijd zekere voor het onzekere nemen

@Marina, je gevoel is niet gek hoor maar net wat je zegt als je dan dat andere verhaal hoort, mag je eigenlijk weer blij zijn

@Gentle, die leven nog jaren terug daar als ik het zo lees.
    Ik zou ook lekker eigen kleertjes aan doen hoor!!
    En die slaapzakken zijn strakjes als ukkie van alles gaat uithalen geen ondingen meer:D

@Cjpt, ik heb geen programma, dan baal ik 's avonds alleen maar als het niet gelukt is
    Ik rommel gewoon wat en ben dan aan het einde van de dag blij met wat ik heb gedaan!

@Sarah, succes meid!
    En hi hi, als beeb nu echt geboren wordt dan gelooft je broer het niet meer!!

@Fon, je moet je baarmoeder/mond zien als een ballon.
    Het tuutje van de ballon is je baarmoedermond, die moet eerst weg zijn dat noemen ze verstrijken.
    Als dat gebeurd is dan kunnen ze met de vinger je baarmoeder in.
    Bij mij en bij Daan ook is dat al gebeurd en kunnen ze als het goed is dus iets proberen
    Snap je het een beetje??

14. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Lieke: Nou, ik ben ook blij dat jij het herkent, want ik vond het al zo vreemd! Morgen moet ik naar de VK, dus dan vraag ik het even.

15. zicht

zicht Niet meer actief

Monique, dank je voor je uitleg.
    Ik neem aan dat ze vrijdag dan sowieso gaan kijken of dit ook bij mij het geval is.
    Hier laten ze je niet langer dan 42 weken lopen.
    Ben sooooooooo benieuwd!!!

16. morgenzon

morgenzon Actief lid

14 okt 2008
    469
    87
    28
    mammamoon24: wat een ontzetend leuke foto!!!!!!

hier ook een slechte nacht gehad, ik moest wel 5 keer plassen...

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Fon, hier doen ze dat normaal bij 41wk standaard, dus ik zou het idd gewoon aankaarten.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

rommelderommelderommel...

*zucht*....

het zou toch fijn zijn als het nu eens wat meer zou worden dan rommelen.. ;)

19. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    ben ik ook weer!
    @monique27: de dietiste zegt dat het wat verlichting geeft, maar helemaal weg krijg je het vocht niet meer,
    heb zoiets van baat het niet dat schaadt het ook niet tog??

ga zo weer even naar mijn zusje, even bijkletsen.
    wordt op het moment wel gek van het rondom hause zijn...
    en zin in te poetsen?? al helemaal niet!
    erg he??
    nou meiden, ik kom straks wel weer even checken.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Marieke, heel begrijpelijk. Hier ook van alles en nog wat in mijn buik bezig, maar verder dan af en toe een nare kramp komt het niet... Mijn harde buiken lijken wel steeds "harder" te worden. Ik kan dan niet meer normaal zitten, zo hoog wordt het dan hard. Heel apart.

Net lekker even op de fiets boodschappen gedaan. Heerlijk om even buiten te zijn. Lekker een ijsje gehaald en nu ben ik weer op voor vandaag... Ik moet eigenlijk nog strijken, maar ik ga manlief maar aankijken of we het samen kunnen doen. Ik ben altijd zo'n kluns met die plank enzo... En ik wil er nu eigenlijk bij zitten, dus dan wordt het helemaal een lastige toestand... Hij is toch handiger in de was doen enzo ;) Slechte huisvrouw he?

Maarrrr, eerst even een boterhammetje smeren!

Deel Deze Pagina