Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Ginny, heel toevallig kwam ik nu net online om te melden dat ik hem ben verloren..
    jammer genoeg zegt het niet zoveel over wanneer de bevalling zich aandient :(

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
  3. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    ginny: hier nog niks van een slijmprop gemerkt. Ik heb wel vrij veel afscheiding, misschien dat dat het ook is? Volgens mij hoef je ook niet perse een slijmprop te verliezen. En zoals je al zei het zegt niks.

nita: mooie buikfoto!!!

mik: vervelend he die buikkrampen. Ik heb er ook vrij veel last van maar het zijn altijd mijn darmen (denk ik omdat het meestal gepaard agat met een bezoekje aan de wc)

4. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    ey meiden

zo te lezen gaat het nog wel redelijk met jullie en begint iedereen wel een beetje de kwaatlje te krijgen, hier worden de steken onderin en krampen steeds meer. en me hoofd wordt ook helaas erger dus dat is minder...

@daan hopelijk gebeurt het vandaag nog!!!

@sarah succes!!!!

@annie fijn om te horen dat milan het zo goed doet, en gelukkihg dat hij niet zo veel last heeft gehad van de hiel prik.

nou meiden ik ga maar weer even liggen pfff heb iemand mischien een hoofd in de aanbieding

5. mamamoon24

mamamoon24 Actief lid

16 feb 2009
    134
    0
    0
    hey meiden!

Wat een verschrikkelijk weer en dan heb ik geeneens een buik meer, arme jullie!!!

En alweer beebjes geboren! Gefeliciteerd! Vinden jullie nu ook niet dat die negen maanden voorbij zijn gevlogen! Als je zwanger bent denk je van he nu kom eindelijk maar eens, maar als je eenmaal bevallen bent lijken die maanden in sneltreinvaart voorbij gegaan te zijn!

Volgende week is Finnley gewoon alweer een maand:$ De tijd vliegt voorbij! Vandaag heeft hij voor het eerst bewust gelachen:D Hij had zijn flesje leeg, maar had nog honger. Dus ik had mijn kolf gepakt en ging nog wat afkolven en hij lag mij ondertussen aan te kijken. Ik zeg op een gegeven moment tegen hem, Enne heb jij nog honger, dan doet mama nog wat eten maken voor jou he....en toen kwam die smile van oor tot oor, echt super haha.

Gisteren ook. Was ik met hem naar de bank gegaan om een spaarrekening te openen. Bij die rekening mag je een cadeautje uitkiezen. Dat kan zijn of een knuffel, of een spaarpot of het boek van ikke. Nou meneertje had de dames zo ingepakt dat hij gewoon alles kreeg:pal een echte womanizer haha.

Ik blijf in spanning meelezen! Hoop voor jullie dat ook jullie snel je kleintje mogen aanschouwen en vasthouden.

groetjes Ramona

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Mik, herkenbaar hoor. Ik verwar (voor)weeën ook regelmatig met darmkramp. Ik heb vorig jaar een keer 2 weken lang onwijze darmkramp/ontsteking/prikkelbare darm gehad. Ze konden niet vinden wat het was, maar soms voelt het precies zo! Ik denk dat het best meespeelt dat je darmen en baarmoeder zo dicht op elkaar liggen en elkaar dus beïnvloeden. Harde buiken zorgen (bij mij) voor diarree en darmkramp, en andersom. Gelukkig helpt het daardoor soms inderdaad om even naar de wc te gaan.

Slijmprop: hier waarschijnlijk van de week verloren (slijmbrokjes 2x, maar zonder bloed). Kan heel goed dat het kwam doordat het aan het ontsluiten was. Volgens de VK in het ZH net had ik nu 1 cm!

Mumtobe, klaag maar even lekker hoor. Hier is het ook vreselijk. Ben best blij dat ik nu niet lig te bevallen ;)

Nita, mooie foto!

Mamamoon, wauw, die kan al snel lachen! Ik kan me voorstellen dat je dan helemaal smelt :)

Nou, ik ben net dus wel even (lees:3 uur) in het ziekenhuis geweest. Ik had die vriendin-hebamme gebeld, en die zei dat je het altijd moest laten controleren. Er mee doorlopen was blijkbaar uit den boze... Ze hebben daar een soort testje gedaan en het bleek geen vruchtwater. Gelukkig maar, want anders zouden ze me niet meer laten gaan!!! Gelukkig had m'n vriendin er nog aan gedacht om voor de zekerheid mijn koffertje mee te nemen, maar ik had niet verwacht dat ze me zo snel vast zouden houden.
    Maar goed, ook nog even aan de CTG, alvast alle gegevens ingevuld die ze toch moeten hebben voor de bevalling, en een echo (was ook standaard voor de bevalling, zeiden ze). We hebben dus in ieder geval het hele rijtje gehad.
    Oh ja, en ze heeft me nog behoorlijk pijn gedaan van onderen. Ze zei 1 cm ontsluiting en de baarmoederhals (?!? Cervix..., ik weet het Nederlandse woord niet) was 2 cm lang/kort. Is dat een beetje wat? In het ZH zeiden ze in ieder geval tot de volgende keer, en eentje (die het onderzoek had gedaan) ging zelfs vertellen dat ze zondag en maandag weer dienst had, "dus dan zie ik je vast nog wel."

Positief dus!! Klinkt veel hoopvoller dan die VK afgelopen maandag. Ze hadden hier echt het idee dat ik binnen enkele uren/dagen wel zou gaan beginnen, dus dat voelt heel erg fijn!! Vandaag wordt het niet meer denk ik, maar 8-8-9 en 9-8-9 vind ik ook hele mooie datums!! Wel nog steeds veel krampen, was ook op de CTG te zien. Het leek volgens hun op het beginnetje...

Nu ga ik lekker op de bank CSI kijken, want ik heb nauwelijks geslapen en ben al uren druk... Nog even uitrusten voor het echte werk begint!!

Meiden, het zou vandaag gaan regenen, dus er is hoop voor als je het niet meer uithoudt in de hitte ;) hier is het al de heel dag bewolkt, maar wel zo warm nog steeds. Bleh..

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    kom hier even zeuren over de mexicaanse griep
    begin me nu wel een btje zorgen te maken.
    straks een paar keer het nieuws gezien, en vooralsnog gaan ze uit van een milde variant, waar iedereen redelijk snel van herstelt.
    echter krijgen de risicogroepen, wel tamiflu, dit zijn jonge kinderen, mensen die al ziek zijn, en hoogzwangere vrouwen(laatste trimester van de zwangerschap)
    als het goed is krijgt volgende week elk huishouden in nd een folder in de bus van hoe en wat....
    maar wanneer moeten we dan zo'n prik halen?? en is het niet schadelijk voor onze beebs??
    ben ik de enige die me steeds meer druk hierover maak? en is dit wel terecht??
    ik hoor graag jullie mening!
    thanx meiden

8. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ik begin me er ook een beetje zorgen om te maken Mik ook omdat ik al ruim een week flink verkouden ben. Maar ik heb geen koorts en daar begint het mee, zeggen ze.
    Drukke plaatsen met veel mensen maar een beetje vermijden maar ik zal toch ook boodschappen moeten doen. En baby's tot 3 maanden vallen ook in de risicogroep he? Dus tja... heb het er ook niet zo op.

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    mik: ik maak me ook wel eens zorgen voer de mexicaanse griep. Ik hoop echter dat de uitbraak pas in het najaar gaat plaatsvinden. Dan zijn wij bevallen en onze baby's kunnen ingeent worden. Maar ik vind de voorliching tot nu toe zeer beperkt en daar word je onzeker van...

10. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @nita, mooie buikfoto!!

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Zo kwam even kijken of er al babynieuws was maar helaas!!

Wel weer een hoop gerommel, spannend!!

@Mamamoon, wauw dat hij nu al lacht wat super!! kan ook niet wachten tot ik een smile van Milan krijg!!

Ik heb net een uurtje geslapen weer. De vermoeidheid slaat toe! Pfff... Vanmiddag wilde iemand weer langskomen (vanochtend al visite gehad) en toen moest ik huilen dat ik echt niet meer wil. Dus me vriend zei dat het niet kon. Die visite breekt je echt op!! Dus hier maar even rustig aan doen. Ga nu een taartje eten kom vanav nog even kijken!!

@Noa, buddy doe je rustig aan met je hoofd? Anders echt even vk bellen he? Want je moet nu het weekend door.

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mamamoon ja jij bent je buik al weer een maandje kwijt zowat, en de tijd gaan inderdaad hard hoor,en je kleine man heb dus echt gelachen vandaag, weer een mijlpaal.

@gentle nou klinkt hoopgevend de berichten die het zh heb gegeven aan je, hopeplijk houd je kleine meid zich daar ook een beetje aan. in iedergeval wel leuk datums hihi.
    en ik heb af en toe ook die krampen, en dan denk ik wat is het nou dan ga je naar de wc en dan denk je nee dat was het toch niet hihi. naja de kleinjtes zullen zich vast snel aan dienen

@@mik inderderdaad de mexi griep lijkt me ook niet fijn, en zometeen helemaal niet als alle kleintjes der zijn hopelijk kunnen ze snel geent worden. en je hoort er ook heel weinig van, hopelijk zeggen de folders volgende week meer.

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @annie zal gerust dat de visite je begint op te breken inware wordt je deze tijd gewoon geleeft, groot gelijk dat je vriend het heeft geweigerd hoor ga maar lekker met ze 3tjes genieten en jij lekker rusten. ja als het blijft ga ik de vk ook bellen, en tja anders bel ik gewoon in het weekend daar zijn ze voor niet waar? zeker op de de laatste weken.

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Film was geweldig! Ben blij dat ik ben gegaan...Heb wel buikpijn gehad, maar weet niet of het aan het probleem lag dat ik moest plassen of dat er iets anders begint...Blijf iedere keer hopen, maar moet natuurlijk niet teveel hopen, want dan valt het tegen!

Het is de laatste tijd wel rustig op het forum of ligt dat aan mij? Heb zelf wel weinig puf om te reageren op iedereen, maar volgens mij hebben meer mensen dat en is het niet zo gek..

Ik ben benieuwd naar Sarah, die zal misschien al hun wonder in de armen hebben gesloten...Of ze is druk bezig met bevallen..!

En Annie, zou me wel moeilijk lijken om grenzen goed aan te geven, maar het is wel het beste voor jezelf, voor je baby en voor je mannetje..Zelfs waarschijnlijk voor de visite, want anders zou je ze misschien eerder wegkijken, dat is natuurlijk ook niet leuk!

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    even kort
    ik lees trouw bij maar heb het echt te heet om goed mee te doen
    vind t eventjes te zwaar met kleine Roos erbij, al is ze superlief
    wie wil voor mij een dansje doen en dan het liefst een regendans????

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @jingi mooi dat de film geslaagd was, en inderdaad het is het wel wat rustiger ik heb ook niet altijf meer de fut om te komen hierzo, wil nog van alles doen enzo maarja met zo hoofd gaat het moeilijk.

@petra geeft toch niet dat je niet reageerd iedereen heeft het nu wat zwaarder en dan heb jij ook nog een klein wijffie rond lopen en ik dans met je mee hoor voor wat regen!!

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ jingi: leuk he the proposal. Ik ben er laatst met 2 zwangere vriendinnen heen geweest. Echt zo'n feel-good-movie!

@annie: ik ben daar ook bang voor te veel visite...

18. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Verhip Fijn dat je een leuke middag hebt gehad!
    Toch altijd wel lekker om er even tussenuit te zijn ;)

Petra Joh lekker rustig aan hoor, wij hoogzwangere dames hebben het al zwaar zat en dan is het ook nog zo warm....werkt allemaal niet echt mee ;)

Slijmprop Volgens mij had ik net een stukje op m'n wc-papiertje na het plassen.
    Was in elk geval ongeveer een centimeter groot dik slijm...dus naar mijn idee een stukje slijmprop.

Annie Ook jij lekker rustig aan doen hoor! Je bent net bevallen en zit nog in je kraamweek.
    Lekker alles op jouw tempo en laat de visite maar een andere keer komen!

Nita Mooie foto!

Mexicaanse griep Ik ben er niet zo heel erg mee bezig, al hoor je natuurlijk genoeg op radio en tv.
    Laat ik het anders zeggen...ik wil er niet teveel mee bezig zijn, al probeer ik wel bij zieke/verkouden mensen uit de buurt te blijven.

19. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ Ginny, jij was dan toch niet diegene die vandaga ingeleid werd? dat dacht ik nl?

20. Moontje

Moontje Bekend lid

9 jan 2006
    848
    0
    0
    @Nita: wat ben jij toch supermooi zwanger zeg!! Daar ben ik jaloers op! Ik zie er echt ontploft uit haha!

@Mik: ik ga in ieder geval niet meer zo'n spuit halen, we bevallen hier met z'n allen binnen nu en 4 weken als het goed is. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik bijna nergens meer kom, omdat ik me gewoon te lam voel en ik geen zin meer heb in drukte en gedoe :) Niet te druk maken hoor, ik denk dat ik me wel druk ga maken als het dadelijk herfst wordt en je kleintje is dan extra vatbaar!!!

@alle nieuwe mama's: echt aangeven hoor als je er genoeg van hebt, het is allemaal al zwaar genoeg en bezoek hoort leuk te zijn en geen stressvol moment!! Ze kunnen ook wel even wachten voordat ze de baby komen bewonderen, je moet nu goed op jezelf letten en rusten waar je kan!

Ik zit hier gewoon sjaggie te zijn van het weer en mijn kleine kereltje heeft nergens last van, die is net zo energiek als altijd! Zoooo vermoeiend! Ik betrap me erop dat ik hem sneller afsnauw en vind het zo zielig voor hem! Het is zo'n lieverd! Nog een paar dagen zo en ik trek het echt niet meer...

Even sla klaarmaken zometeen en dan lekker gemakkelijk eten.

Deel Deze Pagina