Zo het mannetje is weer gevoed, ik heb ook een heerlijk tartaartje op en nu zal ik eens proberen mijn verhaal in het kort te vertellen. Ik was dus vrijdag (vorige week) bij de gynaecoloog geweest voor een groeiecho en een echo om te kijken waarom de beeb niet indaalde, ze hadden ook mijn bloeddruk opgemeten deze was al erg hoog, maar ze zeiden er niks van en ik ging naar huis. Zaterdag en zondag met barstende koppijn gelopen dus maandag toch maar even de vk gebeld, die kwam rond 3 uur langs en wilde toch dat het ziekenhuis mij even na keek, dus heen. En jah hoor ik moest blijven en mocht niet meer naar huis, ik mocht zelfs alleen nog maar uit mijn bed om te plassen en te wassen Das echt vervelend. Gelukkig lag ik niet alleen met met nog 3 meiden waarvan er 2 echt prettig gestoord waren en een ander ook erg leuke meid alleen iets serieuser Dinsdag werd geregeld mijn bloeddruk in de gaten gehouden en deze leek alleen maar op te lopen, dus kreeg ik daar medicijnen voor en toen leek hij naar beneden te gaan, dus ik blij, tja later dus met een dooie mus. Die ook bijna van de daken vielen naar horen zeggen, lag heerlijk met airco Mijn bloeddruk was dus 1 keertje lager en daarna ging hij weer stijgen heen. Tot ik dinsdag avond een bloeddruk had van 175/115 Daar waren ze echt niet blij mee, ik had alleen wat last van hoofdpijn en muggen in mijn hoofd, maar verder geen rottigheid. Nou verveolgens kreeg ik dinsdag avond om half 12 te horen dat ik woensdag ingeleid zou gaan worden omdat het echt zwangerschapsvergiftiging was en dat vervelende gevolgen kan hebben. `s nachts toch wat zenuwen dus wat buikkramp dacht ik, woensdag ochtend werd ik opgehaald en aangesloten aan het ctg, het kereltje was nog lekker druk en deed het goed en de krampen/harde buiken waren ook wel te zien. Vervolgens getoucheerd en bleek ik al 2 cm ontsluiting te hebben, dus hebben ze mijn vliezen gebroken en Finn een sensor op zijn koppie gegeven om hem in de gaten te houden. Na een kwartier kwamen de ween spontaan opzetten, maar ze wilden toch graag helpen dus aan de wee-opwekkers, daarna is mijn dag erg snel gegaan en de weeen kwamen ook erg snel en naar mijn mening erg pijnlijk (sorry voor diegene die nog moeten) Ik dacht echt ik snap niet hoe die vrouwen in de rimboe dat achter die boom doen Nadat ik een pijnstillende en slaapverwekkende spuit kreeg om alles ff een beetje te vergeten en wat krachten op te kunnen doen was ik zo stoned als een kanarie en weet ik niet heel veel meer. Toen de pijnstilling uitgewerkt was werd ik weer getoucheerd en had ik 7 cm ontsluiting en begon het pas echt, ik wist niet meer hoe ik het had, gaf dit ook aan en vervolgens nogmaals getoucheerd en whoehoe ik mocht gaan mee persen! Ik heb bijna een half uurtje geperst en toen wisten we eindlijk dat wij de papa en mama waren geworden van een hele mooie zoon!! En echt voor iedereen die nog moet, het voorstaande ben je zo vergeten als je zo`n klein wereld wonder op je buik hebt liggen! Daarna moest ik nog 2 nachtjes blijven en gister ochtend mochten we naar huis. Op zich gaat alles best redelijk ondanks dat ons mannetje dus 3 weken te vroeg is geboren en dus eigenlijk nog niet helemaal de krachten heeft die hij zou moeten hebben. Doordat hij wat zwakker is heeft hij moeite met de borstvoeding en moet ik nu kolven dat met finger-feeding geven een heel karwei maar als hij wat meer krachten heeft mag hij het zelf weer gaan proberen, dus we geven nog niet op. Nou meiden wij zijn echt heel trots en blij met onze man. Hij komt nu alweer dus ik ga maar even kolven en dan kom ik morgen wel weer even neuzen!
Annie, mijn mening daarover is dat je die kleintjes niet moet laten huilen. Ze hebben 9 maanden warm bij mama gezeten en dan moeten ze ineens alleen in een groot bed gaan liggen? En je kunt hem nu echt nog niet verwennen hoor, dat duurt nog wel ff voor dat kan. Zelf zou ik zeggen probeer hem lekker bij je te pakken als hij er behoefte aan heeft. Je kunt ook een aankleedkussen tussen jullie inleggen (bij jullie hoofden) en hem erop leggen met een eigen dekentje. Dan kan er niks gebeuren. Wij hebben het bij Youri ook zo gedaan, hij sliep bijna alleen maar tussen ons in (ik viel ook vaak tijdens het voeden in slaap met hem naast me hihi) of op mijn of mijn mans borst... en toen hij 2 maanden was zijn we begonnen hem 's nachts in bed te leggen. Hij heeft altijd super in zijn eigen bed geslapen. Nu wil/kan hij zelfs niet bij ons in bed slapen!! Alleen als hij echt heel ziek is... Maar doe vooral wat jou hart je zegt, dan komt het vanzelf goed! Hopelijk heb je iets hieraan
Annie, Florine wil rond 11u drinken, en dan om 3u, en dan weer tussen 7u en 8u. Ik wordt dus maar 1 keer wakker gemaakt, maar dan wil ze soms ook niet meteen inslapen na de voeding. Ik leg haar dan op mn buik/borst (buik op buik, haar hoofd tussen mn borsten), en dan valt ze vrij snel in slaap. Ze is natuurlijk gewend aan mijn hartslag, dus dat maakt haar volgens mij rustig. En dan leg ik haar weer in de reiswieg. Die staat trouwens op onze slaapkamer, we gaan haar pas later in haar eigen kamer leggen. Vind het ledikant ook nog zo groot voor zo'n klein meisje. Ik ben het met MvY eens dat ons beebs nog te klein zijn om te verwennen.
MvY, wat een goed idee met dat voedingskussen! Gaan we meteen proberen vannacht Mn kraamzorg had het ook al voorgesteld voor overdag (tijdens het rusten) maar ik heb er helemaal niet aan gedacht dat het ook snachts kan. Goed idee!
Ollekebolleke, mooi geschreven. Ik hoop dat Finn snel aansterkt. Same here, ik had ook niet gedacht dat het zo pijnlijk was. Zou het pijnlijker zijn als je wordt ingeleid (ik ben ook ingeleid)? Voor de zwangeren: ik wil jullie niet bang maken hoor. Ik zou het zo nog 10 keer doen voor onze kleine meid, maar leuk is het niet.
Ohhh, doe mij ook die pijn!! Als ons meisje maar komt! Soms kan ik op een of andere manier de baby missen ofzo. Alsof ik haar al ken en nu niet mag zien. Ik ben ook in een verdrietige bui opeens. Ik kan de hele tijd wel janken. Al die voorweeën en harde buiken en dan nog geen baby. Manlief wilde ook net opeens nog het geboortekaartje aan gaan passen, met een foto er op... Ik houd niet van foto's op het kaartje, dus ik wil dat liever niet. Al dat gedoe nog op het laatste moment. Brrr, ik wil gewoon klaar zijn! Ik vind het gewoon niet leuk meer. Ik wil ook pijn. Ik wil ook hechtingen en persweeën en nachten wakker zijn en tepelkloven en naweeën en en en en ... Als ze er maar is... Nou, ik ga maar enveloppen schrijven. Even iets anders doen. Bleh.
@Daan, vroeg me gewoon af waar jouw gevoel vandaan komt. Hier gilde iedereen dat ik ging bevallen al 3 weken geleden, behalve ikzelf, heb altijd gezegd dat ik overtijd zou gaan, kan alleen niet zeggen waar dat gevoel nou vandaan komt, terwijl ik nu wel gelijk heb. Daarom dus de vraag. Maar ik hoop ook dat beeb jou dat gunt!! Mag je zoiezo tot 42 wk gewoon thuis bevallen??? Wanneer sturen ze bij jullie dan door naar ziekenhuis? @Annie, kan je helaas niet helpen met je vraag. Hier was het bij Mirthe altijd voeden en hoppa weer pitten Ik ben alleen niet zo van het laten huilen van beebs. Kan je hem niet even wat wiegen en bij je houden tot hij wel weer wil slapen?? @Ollekebolleke, bedankt voor je verhaal en nee ik ben er niet van geschrokken! Nu heerlijk genieten he @Jessi, een bevalling met infuus (dus weeenopwekkers) is idd veel zwaarder dan een "normale" bevalling Je krijgt dan vaak een weeenstorm @Gentle, hi hi hier hoor ik iemand die er klaar voor is!
Idd Gentle, doe mij ook die pijn maar! Ik wil bevallen!! Haha. Vervelend dat je je zo verdrietig voelt... Ollekebolleke, mooi verhaal hoor! Maar dus toch erg heftig geweest met die hoge bloeddruk ineens! Pff, hier weer harde buiken, niks regelmatigs (denk ik) ik time ze niet ofzo... Merk het vanzelf als het doorzet maar zal toch wel weer loos alarm zijn
@Monique, oh hihi dan had ik het verkeerd begrepen. Je bedoelt gewoon het 'gevoel'. Ja dat heb ik wel, dat het wel goed komt. Kleintje wilde er uit met 35 weken en besloot het toen niet te doen en nu worden we getest haha. Tja, aan dat deel van het gesprek zijn we niet meer toegekomen. Want toen moest ik dus met spoed aan het ctg en ging vk door met spreekuur. Ook niet eens tijd voor een vervolgafspraak haha. Ik moet haar maandagochtend bellen over hoe en wat. Ze laten je sowieso niet langer lopen dan 42 weken, dus het zal er op aankomen dat er toch een gesprek komt en een datum om in te leiden. En ondertussen zal vk denk ik nog een keer gaan strippen. Moest sowieso komende week om de 2 dagen voor controle wat ik heb begrepen.
Haha, als we al die harde buiken hadden getimed dan hadden we nu met een boekwerk gezeten zo dik als de bijbel
Bedankt voor jullie reacties!! Ik vind het idd ook niet fijn om hem te laten huilen. Hij had eigenlijk nog een paar weekjes in mama's warme buik moeten zitten! Me vriend is gewoon bang dat hij straks alleen maar bij ons wil slapen. We hebben namelijk een slecht voorbeeld in de familie bij wie dat dus is gebeurd! de kraamverzorgster zei ook dat ik moet voeden en dat weer naar bed! Dat moet hij leren. Nouja komt vanzelf wel. @mvy, ik val ook vaak in slaap tijdens het voeden. Hij ging vanochtend om 7 uur aan de borst en schrok om 8.15 wakker! Als hij eenmaal een half uur of uurtje bij me heeft geslapen gaat hij zonder probleem in zijn eigen bedje verder. @Jessi, hier wordt hij idd ook rustig als ik even met hem loop of als hij op me borst ligt. Milan drinkt nu om 10/1/3 en 7 uur. Dus hij komt 2 keer in de nacht zeg maar. De tijden van Florine zijn ook al lekker zeg! Hij gaat trouwens in de ochtend om half 10 in bad,om 10 uur een voedig en dan naar bed. En dan ligt hij in coma! Zo moe van zijn badje! Dus de voeding van 1 uur 's middags gaat moeizaam want meneer is dan te moe! Dus soms lukt het dan niet. Dus gaan vanaf maandag proberen zijn badritueel te verplaatsen naar de avond (op advies van kraamverzorgster en vk) en dan gaat hij erg moe de nacht in! Dat is ook wel fijn.
Vind het ook onzin dat beebs die zo jong zijn al "verwend" kunnen worden door tussenin te slapen! Tuurlijk moeten ze wennen aan een ritme en hun eigen bed maar als je bij alle andere voedingen hem in zijn bedje legt en alleen na de nachtvoeding tussen in... wat is het probleem dan?! Soms zijn die kraamverzorgsters ook wel heel strikt enzo hoor. Gewoon ook een beetje je eigen weg proberen te vinden! Succes Annie!
Oeh wel handig die tips van de mama's. Niet dat ik ze onthou op dit moment, maar als de mama's dat dan wel doen, dan stel ik vanzelf wel een keer die vraag haha.
Wat een mooie foto Petra.... Hier sinds een uur of 5 krampen en hele harde buiken... Dus wie weet Ze worden nog niet erger dus we wachten "rustig" af... Ook hoofdpijn helaas...
@sarah, gefeliciteerd met Bram! @Nita, dat ie het nog durft te "eisen" allemaal, niet te geloven, hoezo boord voor je kop. @Daan, ik zou me niet zo zorgen maken over het inleiden, gewoon over je heen laten komen. je bent in goede handen dus komt allemaal goed. En misschien komt de beeb toch eerder, altijd hoop blijven houden. Het is inderdaad wel sneu voor je schoonouders. @Debzie, bij mij werd ik bij Pepijn ingeleid ook met gel, en ik had toen wel 1 cm ontsluiting, misschien dat dat het verschil is geweest. Rot dat het nu nog niet doorzet bij jou. Helemaal mee eens, zo hebben wij het ook bij Pepijn gedaan, ik vond het ook zo zielig om hem ineens helemaal alleen weg te leggen. Hij slaapt nu ook nooit meer bij ons, en als ik het eens probeer s ochtends vroeg dan gaat ie lopen keten.
@Petra, mooie buik zeg!! @Desiree, oh spannend!! "rustig" afwachten nu hihi...moeilijk he?! Nou hoop dat het wat wordt!!! Wij wachten "rustig" af haha! @Jingi, thnx voor je reactie. Bij ons slaapt hij goed in bed hij moet alleen even bij mij in slaap vallen en dan kan ik hem weg leggen. Nouja blijf het nu dus nog even zo doen.
annie, jemoet het doen zoals jij dat wilt hoor, laat je niet gek maken door onnodige adviezen van anderen, kennelijk zijn er altijd mensen die het beter weten. Ik heb er hier twee lopen, en ik was bij de tweede veel zekerder en deed het gewoon op mijn manier, en bij deze doe ik het nog meer zoals ik het wil, ik ben zijn / haar moeder en weet wat hij/ zij nodig heeft. En dat geld voor alle (aanstaande) moeders hier.