Loveable, gefeliciteerd en welkom hier. Wordt idd een drukke maand straks bij jullie En wat geweldig dat je toch natuurlijk zwanger bent geworden. Ga mee duimen dat het deze keer wel allemaal goed zal gaan. Miekiepluis, is toch niet zo erg dat er al mensen zijn die het weten. Ik snap dat hele gebeuren van het stilhouden tot 12 weken niet (mijn mening) Is toch het mooiste wat je kan overkomen en dan moet je proberen te zwijgen? Gaat het mis dan zijn het juist de mensen die je het zou vertellen degene die je op vangen, die zijn dan al op de hoogte en hebben aan 1 woord genoeg. Blijft het goed gaan dan heb je al zo'n hoop gemist, de spanning en lol van de 1e maanden. Nogmaals dat is mijn mening en ik respecteer als mensen het anders doen Strana, ook gefeliciteerd meid! Daan, wij leefden er eigenlijk helemaal niet naar toe. Zal even uitleggen Bij Mirthe zaten we net in de MMM, was de maand dat alles werd uitgezocht dat ik plots zwanger was, geweldig natuurlijk. Ik had wel een progesteron (hormoon) probleem, dus volgens arts was het echt een klein wonder. Als we aan een 2e wilden beginnen mochten we gelijk weer bellen. Nou heeft een VK mij eens verteld dat een zwangerschap er ook wel eens voor kan zorgen dat de hormoonhuishouding weer helemaal door elkaar geschud wordt en dat als je dus geluk heb het weer in orde is. Op dat geluk durfden wij eigenlijk niet te hopen maar toch in September gestopt met de pil en afgesproken om in Januari te bellen naar ziekenhuis. Beiden waren we er eigenlijk vanuit gegaan dat we in het ziekenhuis weer terecht zouden komen. Wat er deze week gebeurde was dus echt super geweldig, er is ons gewoon weer een wonder gegund
Wow Monique, Dat verhaal van jou en Lovable maken maar weer eens duidelijk dat zwanger worden echt een wonder is. En nu zijn jullie zwanger! Fantastisch......
Hallo allemaal, ik zal ook weer even iets van me laten horen! Wat leuk dat er al zoveel gekletst wordt! Maar ik heb even een domme vraag hoor (jullie mogen me ook uitlachen ) maar nu zijn er voor de augustus mama's dus zeg maar 2 sites... dit topic op de ZP site en de site die Daan gemaakt heeft... vinden jullie dat nou niet ingewikkeld? Of ben ik de enige hahaha. En als er dan ook nog een hyves komt, weet je toch helemaal niet meer waar je moet kijken... Oke zal wel aan mij liggen (ik zei toch al dat jullie me mochten uitlachen ) want ik heb geeneens een hyves hahaha. Nogmaals ik vind het hartstikke leuk om met jullie de andere augustus mama's te kletsen maar weet niet of het me gaat lukken om alles elke dag bij te houden (waar je al niet stress van kunt krijgen) want ik moet ook nog fulltime werken..... Anyway, volgens mij ben ik nog steeds zwanger (duh) maar ben ook nog wel onzeker hoor, net als jullie allemaal volgens mij. Er kan gewoon nog zoveel fout gaan! Testjes heb ik helemaal niet meer gedaan, maar dat is misschien nog wel een goed idee, altijd leuk om 2 streepjes te zien verschijnen he! Maar ben nog steeds niet ongesteld, dus 't zal toch wel goed zijn! Ben elke dag wel wat misselijk bij vlagen, en ik vond gisteren het avondeten zo stinken, echt raar. Ook heb ik m'n man al uitgescholden (hoezo lullig...) omdat ik vond dat hij teveel aftershave op deed, maar hij deed helemaal niet meer dan anders. Kon die lucht gewoon niet verdragen, gek he! tot laters! Liefie
Hoi Monique, Je hebt gelijk hoor, daarom heb ik ook juist mijn belangrijkste collega's het wel vertelt! Dus ik ben het met je eens hoor! Hoewel ik het voor ouders en schoonouders nog echt even stilhou, ik wil dan echt een echo hebben gehad en ook kunnen laten zien..Het voelt ook wel speciaal dat je een klein geheimpje hebt samen met je lief! Zeg dames...ik had gisteren last van krampen, dat is vandaag een stuk minder ( moet ik me daar zorgen om maken? Of is dat gewoon omdat mijn baarmoeder voorlopig even groot genoeg is...Het is er nog wel hoor, maar de krampen dansen een beetje van links naar rechts en in mijn onderbuik blijft wel een beetje zo'n zeurderig gevoel, maar niet echt kramp te noemen en gisteren wel) Maar nu heb ik weer last van afscheiding...(sorry voor de details...) lijkt soms echt wel alsof ik in mijn broek heb geplast! Herkennen jullie dat? Wat een nieuwe dingen allemaal en zo onherkenbaar...en vooral, wat word ik er onzeker van! Liefs, Pluis
hoi hier even mijn gegevens * 3 aug 2009 * 23 * 2e (esmee is nu bijna 11 mannden ) *mvm nee *liefst thuis *borstvoeding (als het dit keer wel lukt) ben echt super blij met dit forum kan het idd nog aan niemand vertellen dus dit is super! groetjes
Is toch geen rare vraag. Tis dat ik nu in de ziektewet zit, maar anders zou ik ook niet zo veel reageren hoor. En die lijst? Dat is ten eerste trots *glimlach* en ten 2e heerlijk overzichtelijk en je hoeft niet steeds door de pagina's te zoeken. Dus geen stress voor jou. Gewoon lekker meebeppen wanneer jij dat wil en wanneer het je uitkomt.
Helemaal herkenbaar Pluis. Die krampjes en zeurderige druk in mijn buik heb ik ook. En de afscheiding, daar schijn je niet meer af te komen deze 8 maanden. Maar goed, ik ben ook nog een groentje en weet ook niet alles, maar dit is wat ik gelezen heb.
heb dus nog helemaal nergens last van, vind het daarom ook een beetje moeilijk om te geloven dat ik echt zwanger ben. ben wel van onder , hoe zal ik het omschrijven, erg vochtig is altijd een leuk onderwerp om het over te hebben
Hoi daar ben ik weer, want ik had toevallig tegelijk met anderen zitten typen. Loveable en Monique, ik vind jullie verhalen ook super bijzonder! We moeten ons gewoon altijd blijven realiseren wat een wonder het is als er nieuw leven wordt gemaakt. Gisteravond heb ik de dvd zitten kijken 'wonder van een nieuw leven' waarin alles wordt uitgelegd (die krijg je als je bij MvM mee doet maar ik heb hem van mijn zus geleend) en dan realiseer je je nog meer hoe bijzonder het eigenlijk is! Zelf vind ik ook dat we nog erg veel geluk hebben gehad. Wij hebben namelijk ZI (zelf inseminatie) gedaan omdat bij ons de gemeenschap niet lukt. Ik dacht echt dat de kans van slagen klein zou zijn, en toch is het in een half jaartje gelukt! BLIJ! Miekiepluis, die afscheiding heb ik ook! Ik wordt er elke keer bang van, want ik vind dat het voelt als 'doorlekken' bij een menstruatie, dus ben elke keer bang dat ik ongesteld geworden ben en dat ik dan een miskraam heb. Dus ik zit ca 1x per uur op de wc om alles te checken... En Monique ik ben het helemaal met jou eens wat betreft dat wel/niet vertellen. Mocht het fout gaan dan heb ik ook steun nodig, en gezien de blije reacties van iedereen is het ook gewoon leuk om anderen blij te maken met leuk nieuws! Kunnen mijn ouders zich ook weer langer verheugen op hun nieuwe kleinkind, ook zij hebben dan voorpret! Daan, hartelijk dank voor de geruststelling. Ik zal geen stress meer hebben hihihi. Nu maar gauw verder met mijn spreekuur.... mag toch niet mijn patienten laten wachten omdat ik zit te forummen Foei!
haha liefie, daarom lopen die speekuren dus altijd uit. Gniffel. Wat doe je voor werk als ik vragen mag?
Dank je wel Daan! Vind het ook zo vervelend dat die krampjes soms ook weg zijn...dan denk ik, oei, het gaat toch wel goed? Maar ik heb al even goed gesproken met mijn ongeboren kruimel en ik heb tegen hem/haar gezegd dat hij/zij lekker moet blijven zitten waar die zit en dat ik dan zo gezond mogelijk ga leven en ik geloof wel dat we een deal hebben...hihi! Erg zeg...ben druk met baby en echt niet met pedagogisch verantwoord lesgeven..Zijnvooral lekker aan het spelen, mijn kleuters..Maar goed, ook wel lekker voor ze met al die Sintperikelen! Dus morgen weer nieuwe ronden nieuwe kansen! Liefs, Pluis
Hey Pluis, goeie deal hoor. Heb ik ook met frummel gemaakt, we waren er vrij snel uit hihi. En spelen is ook pedagogisch verantwoord hoor
Da's een goed idee, ik ga ook een deal afsluiten met mijn rijstkorrel haha! En laat ze maar lekker spelen hoor pluis, daar zijn het toch kleuters voor! Heb jij dan gewoon internet in je klas? Mijn spreekuur is niet erg uitgelopen hoor, want er kwam iemand niet opdagen dus ik zat in dat gaatje even te internetten. Ik geloof dat de niet-komen-opdagen-rond-de-feestdagen-tijd weer is aangebroken, dan hebben de meeste mensen niet zoveel zin in de dietist... (ben dus dietist) doei!
Poe liefie, tegenwoordig is het zo modern op die scholen. Ze hebben nu ook digiborden. Zijn grote witte borden waar je geloof ik ook je computer op aan kan sluiten en dus internet kan laten zien enzo. Heel modern enzo. En je kan er geloof ik met een speciale pen op schrijven. En een dietist met de feestdagen haha, dat denk ik ook niet nee. Naja, deste meer clienten in het nieuwe jaar
Smorgens! Dit gaat een heel leuke groep worden zo.. Gezellig! Even voor de rest van de gegevens want ik zag dat ik al toegevoegd was aan de lijst, waarvoor mijn eeuwige dank. Of ik weer mvm wil doen weet ik nog niet. Uit principes wil ik het wel maar eigenlijk vond ik het de vorige x vreselijk. Verder weet ik nog niet hoe en waar ik zou willen bevallen, ligt ook aan de zwangerschap denk ik. Ik ben erg pro BV dus dat ga ik zeker weer doen
Trutje, ik heb de lijst even aangepast. Of eigenlijk alleen ingevuld dat je wel borstvoeding wil geven. De rest laat ik nog maar even zo. Ok?
Joh, tis hassikke modern tegenwoordig, wat Daan al schrijft Lovable! Inderdaad in elke klas een digibord waar je inderdaad dingen kunt laten zien vanaf het internet, maar ook methodes kunt inscannen en dus een bladzijde van een methode kunt laten zien... En inderdaad, ik zit op zo'n 'rijke'school dat elke leekracht een eigen laptop met netwerk ( dus internet) heeft! Maar goed, ik maak ook mijn rapporten op het internet enzo.. Lang leve de digitale tijd! Hier gelukkig toch weer wat krampjes en ik heb ineens megazin in tosties, zowieso kaas is hot! Hihi! Ga lekker voorbereiden voor de rest van de week en dan naar huis en lekker Sintcadeaus kopen! Fijne dag, Liefs, Pluis