@ cjpt: Hier ook een praktijk met 4 verschillende vk's, ik heb het ook al meegemaakt dat ik te horen kreeg dat beebje was ingedaald, en de volgende week lag het ineens weer boven het bekken... afgelopen donderdag was het weer helemaal ingedaald dus ben wat jij ook zegt, wie er wat te melden heeft straks...
hier hetzelfde verhaal: helemaal niet ingedaald, ingedaald en vast, niet ingedaald, ingedaald maar niet vast. Aan de bewegingen te voelen is ze wel ingedaald maar kan ze er ook iedere keer weer uit. Dit schijnt overigens geen probleem te zijn, als ze maar een keer is ingedaald, dan weten ze dat het past ?!?!?!? cjt: ik krijg ook altijd een beetje zenuwen als ik denk dat er misschien iets aan zit te komen. Ik heb me tot nu toe nog helemaal niet druk gemaakt over de bevalling, maar ben nu toch wel een beetje bang dat er iets fout gaat met ons meisje en zie ook wel een beetje op tegen de pijn. Och ja hoe dan ook ze komt er uiteindelijk toch uit.
Cjpt, wij eten vanavond een maaltijdsalade met kipfilet, perziken, nootjes en paprika en stokbrood.... Soms zo lastig he om iets te verzinnen, dat herken ik wel hoor! Natasja, ik hoop heel erg voor je dat de acupuncturist iets aan de zenuw in je bil kan doen. Of de bevalling op gang helpen.... Ik duim voor je! Anna, ja inderdaad een slakkenleventje.... Dat is wel een hele toepasselijke uitdrukking Succes bij de VL straks. Daan, wat een mooie foto's van Noor Meerdere vk, ik heb er 7 (?) en die hebben ook allemaal een eigen mening, terecht denk ik, dus ik neem het daar al lang niet meer serieus. Best wel jammer eigenlijk, want als ik weer naar die club moet is het toch weer moeten... Nou ja ik krijg morgen nog een groeiecho en daar kunnen we dan toch wel op zien of het hoofdje goed ligt en ingedaald toch??? Jippiegevoel, Ik heb nog niet echt voorrommels gehad, maar ik denk dat ook hier bij mij wel tegenstrijdige gevoelens zullen losbarsten. Aan de ene kant heerlijk dat we onze kleine meid dan bijna gaan zien en aan de andere kant toch een beetje huiverig voor wat komen gaat. Maar ja.. wie A zegt, moet ook B zeggen he
Monique, wat gaan we doen dan? Cjpt, hier ook inspiratieloos maar na een paar dagen ongezond (friet-pizza) eten wij vandaag: aardappelen met broccoli en gehaktballen hmmm. Mamadeluxe, jep ik denk ook bij elke harde buik, zou het doorzetten? Maar helaas... Pff wij zouden eigenlijk vanmiddag naar Steinerbos (speeltuin) gaan maar ik heb gewoon geen puf ervoor. En het is ook zo warm. Dan maar even weer shoppen ofzo.... Daan, heb de foto's ook op hyves gezien wat is het toch een mooi popje, jullie meisje! En papa is zo trots!! Echt leuk!
@cjpt: ik heb het ook hoor wat je zegt/schrijft. heb nu wel zoiets van mij mag het komen, maar aan de andere kant, ben ik soms bang dat ik de bevalling niet aankan qua pijn... maar goed dan denk ik maar weer, iedere wee die je hebt gehad, ben je weer een stapje dichterbij je kindje... ga nu even een dutje doen.. wij eten vanavond trouwens rijst, en sperziebonen, en met een mix van maggi dagschotel gehakt in sate klinkt misschien als een vreemde combi maar is erg lekker! tot straks ladies
Jingi, van harte gefeliciteerd met Ruben Maurice! Leuke naam! Ben benieuw naar je verhaal. @Daan: mooie foto's van Noor, wat een heerlijk schatje! @Rianne: heel erg bedankt voor je reactie op mijn borstvoedingsverhaal. Jouw tekst komt echt precies overeen met mijn hoofd!! Heel erg fijn om te lezen dat iemand precies begrijpt wat ik bedoel.... THANX!
Hihihi, wat een drukke boel hier vannacht! Allemaal wakker... Ik heb gelukkig weer goed geslapen, dus dan hoop ik maar weer dat het vandaag begint. Het zou zo fijn zijn om uitgerust aan de bevalling te beginnen! Verhip, maak je niet te druk hoor! Ik ben ook al langs het ZH en de VK geweest voor niets, maar je kunt beter te vaak gaan dan te weinig! Wij weten als kersverse bijna-mama's ook niet hoe het hoort te voelen. Ik vind je Gyn een beetje een zeur als hij daar een probleem van maakt. Blijft balen van je krampen natuurlijk, maar na 3 dagen kramp had ik dit weekend wel opeens een cm ontsluiting! Kan even duren natuurlijk... cjpt, heel herkenbaar! Hier "begon" het ook steeds eind van de middag en na een hete douche 's avonds en een nachtje slapen was het weer weg... Uiteindelijk had ik vrijdag 1 cm ontsluiting, dus het deed wel iets. Beeb ligt ook dieieieieieiep volgens de VK... Jingi en Jingiman, gefeliciteerd met Ruben!! Daan, wat een prachtige dochter heb je! Geweldig! Hier inmiddels ook dood gemaakt met een blije mus... Vrijdag zeiden ze in het ziekenhuis dat ze me dit weekend nog wel terug zouden zien, of in ieder geval kon het echt elk moment losbarsten. Nu was ik vanmorgen bij mijn eigen VK (heb altijd wel dezelfde), en die was weer ouderwets pessimistisch. Ze toucheerde (zoals altijd) en zei dat ze er niet eens bij kon, dus het kon er nog echt niet klaar voor zijn daar van onderen... Hoe kan dat nou?!? Ze zei, als ik er echt bij wil komen, dan moet ik je pijn doen, dus het is er nog niet klaar voor. Nou, vrijdag hebben ze me ook pijn gedaan, en toen was het er wel klaar voor!! Grrrr, ik kan daar helemaal niet tegen. Met een glimlach 'tot volgende week' gezegd, maar daarna baal ik toch wel flink... Manlief zegt al het hele weekend dat ze vannacht/morgen geboren gaat worden, dus hopelijk heeft hij gelijk. Nu is alles nog rustig. Ik ga nog maar eens even op bed. Zucht. Weet je wat handig zou zijn? Zo'n bestelstatus op internet, dat je even kunt spieken of ze al onderweg is *ghighi*
@Jingi: gefeliciteerd met jullie zoon!!!! @cjpt: Ja dat gevoel ken ik ook hoor... Ook al is het niet mijn eerste... Hier ook verschillen gyn en arts assistenten... ze zeggen ook verschillende dingen... we nemen gewoon de middenweg Weer een ctg gehad die er op zich goed uitzag.. alleen was dametje nog steeds wel stil... Ook weer een echo gehad... We keken op en een gegeven moment naar het hoofdje en zagen haar drinken en haar tong uit steken... GEWELDIG om te zien... Ben gestript en moet als er nog niets op gang komt woensdag weer terug voor een ctg en controle... Als ze weer minder gaat bewegen dan moet ik morgen alweer bellen... Woensdag wordt er dan ook gesproken over eventueel inleiden, donderdag of vrijdag... Dus we wachten hier weer "rustig" af Eten: nog even geen idee... denk macaroni ofzo... Vanmorgen tussen 6 uur half 7 toch nog in slaap gevallen tot kwart voor 9, toen vond sven het weer welletjes.. ben wel blij dat hij uit heeft geslapen trouwens... @Daan: Wat een prachtige dame heb je zeg... Leuke foto's zeg...
goede middag allemaal bij deze willen wij u laten weten dat op 07-08-09 is geboren om 12:47 onze zoon chessie scott via een keizersnee moeder en zoon maken het biede goed bij deze willen wij gelijk alle mamma`s die bevallen zijn feliciteren groetjes de wolliewobbels
@ Jingi en Wolliebollie: Proficiat met jullie babies! Geniet van de mooie tijd die komen gaat! @ Gentle: Balen is dat dan, dat ze dan maar niets zeggen! @CJPT: Ik heb de intentie (vernaderd nog weleens) om sperziebonen, aardappeltjes en stukje vlees te maken... @all: Ben vanochtend nog maar eens terug in bed gekropen, nog uur krampen gehad en eindelijk in slaap gevallen...Zojuist wakker geworden, weliswaar nog steeds van de kramp maar goed, dat zijn dus geen weeen, maar gewoon "harde buiken"..Voor vanavond heb ik een slaappil gehad, maar daar ben ik een beetje huiverig voor. De gyn zei er nog bij: "Ben maar niet bang dat je een wee niet zal voelen met die slaappil, want dan word je wel wakker hoor". @Daan: Mooie meid hoor!
@ Mumtobe21 en Lieke, wij hebben gewoon knappe beebjes, die laten elke week een ander trucje zien; kijk eens mama, ingedaald! Kijk eens mama: niet ingedaald! ;o) En inderdaad Lieke, ze komen er toch uit, zou alleen prettig zijn als je wist hoe en wanneer... hoewel... alleen als het een fijne bevalling wordt dan hahaha. @ Hanna, oeh dat klinkt lekker! Heb je nog een plekkie over aan tafel? Jammie! Haha ja dat A zeggen was zo leuk he? Nu nog kijken hoe dat B zeggen bevalt hihi. @ Mik, oh lekker, die schotel eten wij ook wel eens! @ Gentle, hahahahaha dood gemaakt met een blije mus? Zo vind ik die uitdrukking ineens wel grappig! @ Wollliewobbel: gefeliciteerd met jullie zoon!! Wel apart dat ze bij jullie allemaal al toucheren en strippen etc. Ik kom net bij de vk vandaan en heb gevraagd hoe de komende weken eruit zien als de beeb niet snel komt. Nou niks dus. Als ze er na 41 weken niet is ga je naar de gyn voor een uitgebreid onderzoek en CTG enzo en dan kijken ze dus of er wat te strippen valt ofzo. Rond 42 weken dan afspraak voor inleiden. Maar de vk hier doet zelf echt helemaal niks. Net wel weer goedgekeurd. Bloeddruk was weer netjes omlaag gegaan naar 120/70. Gewicht was net als de laatste 2x hetzelfde gebleven. Ze voelde dat de beeb inderdaad nog steeds klemzit tegen mijn ribben met haar kontje, waarschijnlijk een licht gekneusde rib. Daardoor ook zo'n pijn en slecht slapen. Nog wel de tip meegekregen om 's avonds zo min mogelijk suiker te eten/drinken zodat de beeb niet zo druk is en ik misschien toch wat beter kan slapen. Dus dat ga ik dan maar proberen. Baat het niet... Oh volgens deze vk lag mevrouw trouwens weer helemaal ingedaald haha.
Mooie fotoos Daan. Ontroerend zo'n kleintje. Oh, wat ben ik benieuwd hoe dat straks zal zijn (op een of andere manier kan ik nog steeds niet bevatten dat er straks een mensje uit me gaat komen- sterker nog: dat er nu een mensje in me zit dat al rijp is voor het leven op aarde!) als ik zelf beval. Ja Hannah, slakken- of bejaardeleven vind ik nog het meest van toepassing op het leven wat ik nu leid. Op zich best lekker, maar dan in de vakantie en zonder de lichamelijke ongemakken. Met een lekker koud wijntje (lees: veel koude wijntjes en lekkere toastjes met kaasjes die we niet mogen) en wat vriendinnen is zo'n dag als dit toch veel leuker Ach ja, nog even, herhaal ik maar weer tegen mezelf... Wolliewobbel: GEFELICITEERD!!!
Wolliewobbel: van harte gefeliciteerd met Chessie Scott, geniet van jullie kleine mannetje! @Daan: prachtige foto's van jullie prachtige prinsesje, ze was het wachten waard!
cjpt, fijn dat alles weer goed was bij de vk. Raar eigenlijk dat bij iedereen het weer anders wordt gedaan, wel strippen, niet stippen, pas bij 42 weken een gesprek lijkt me wel wat laat.... Hahaha, ik denk zomaar dat dat A beter was dan het B Maar dat kan je na afloop pas echt zeggen natuurlijk hihi! Anna, ik ben niet zo'n wijntjesdrinker, maar net voordat ik zwanger was had mijn man een wijn meegenomen die ik wel lust... dus 6 flessen hier in de kelder en de dag erop.... een positieve test De flessen wachten geduldig, maar ik wat minder!!
meiden die al bevallen zijn gefeliciteerd en meiden die nog moeten succes goh mijn meissie wordt al weer een jaar deze maand