Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hanna: inderdaad middeleeuws! Ik ben een apar jaar geleden geopereerd aan mijn galblaas en toen was het echt: je hoeft geen pijn te leiden. Als je pijn hebt, gewoon aangeven en dna krijg je iets. en zo was het ook. Vlak na de operatie had ik enorme pijn en kreeg meteen een morfine-injectie. Waarom moet je dan voor een bevalling wel uren pijn leiden? Nu wil ik niet standaard een ruggneprik maar ik vind het wel een optie als je er helemaal door heen zit omdat het al dagen duurt...

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hanna, gelukkig kon je daarna wel slapen! Bij ons in de kamer is het ook vaak benauwd 's nachts, dus ik slaap naast het open raam ;) Manlief vindt het koud :p

Marina, wel lang dat je moet wachten voor je weer naar de VK moet. Misschien hoopten ze dan dat je niet meer zou komen :p

mvja, heftig! Zo veel moeite voor helemaal niets... Wel heel fijn dat ze je serieus nemen en in ieder geval morgen wat voor je kunnen doen. Succes!!

Peetje, spannend! Ze zeggen vaak dat de tweede wel eerder komt he, dus wie weet...

Lieke, dat is echt slecht!! Jij hebt recht op pijnstilling, 24 uur per dag! Is dit het beleid van het ziekenhuis? Ik kan het me niet voorstellen...

Brusje, ghihi, ze waren al helemaal blij voor je. Helaas...

Hier een heeerlijk nachtje gehad. En nu is net de box gekomen, gratis gekregen van vrienden :) Precies het goede hout en we moeten alleen nog even een plaat hout halen om hem omhoog te zetten. Dat kandie van zichzelf niet. Maar echt een leuke box!

Helaas heeft manlief geen gelijk gekregen en dus geen baby vannacht. 12 augustus was vanaf de eerste week onze "datum", dus hopelijk...

3. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden!

MvY Succes bij de VK straks! Ik hoop dat ze je gaan strippen en dat het alles in gang zet!

Lieke Pffff dat is ook stom en zwaar irritant zeg :x
    Als de anesthesist idd een spoedoperatie ofzo heeft, dan is het logisch, maar hij moet voor jou 's nachts gewoon z'n bed uitkomen hoor! Wel is het zo dat het vanaf een bepaald aantal cm geen nut meer heeft, maar dat is pas bij 7 of 8 cm. Idd even de kraamafdeling van het ZH bellen, misschien dat zij je meer kunnen vertellen.

Mamadeluxe Lekker klagen hoor, als je daar behoefte aan hebt! Zwanger-zijn is nu eenmaal zwaar en helemaal als je nog 5 kindjes rond heb lopen.

Peetje Succes meid...hopelijk zet het door!

Hanna Fijn he, zo'n mama die mee komt helpen met schoonmaken! Mijn schoonmoeder komt morgen weer de boel hier doen....echt heel fijn!!!

Verder weet ik het even niet meer....

Nou hier nog steeds niks anders als de afgelopen dagen.
    Donderdag pas weer naar de VK en dan eens kijken wat ze gaan doen....misschien nog een keer strippen?

Fijne dag meiden!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hier trouwens inderdaad veeeeel gemakkelijker met zowel ruggeprik als inleiden. Ruggeprik is altijd mogelijk en ze hebben zelfs nog extra ingelicht over de nadelen, omdat daar zo weinig over bekend is hier. Iedereen vindt het ideaal!
    Inleiden doen ze "op wens" na de 40 weken. Ik zit me daar al eens over te beraden. Mijn uitgerekende datum is heel vaak verplaatst (en dus uiteindelijk gegokt) en de baby is net boven het gemiddelde qua groei. Ik wil dus echt niet tot 42 weken wachten.. Maar ja, wanneer dan wel?

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Desiree, jammer dat het strippen bij jou zijn werk niet doet... Schiet niet op he, maarja gelukkig heb je wel lekker kunnen slapen ondanks de krampen!

6. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mvy: Ja dat slapen was ook wel even heel belangrijk na de nacht ervoor ;) Dus daar ben ik wel blij mee... We wachten gewoon weer "rustig"af ;)

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
  8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    goeiemorgen meiden

jullie kletsen heel wat af man pfff, gister alleen even snel gereageerd, had niet zo leuk gesprek met de vk gehad, leek wel als ze me klachten niet echt serieus nam, trouwens iis dit ook de vk waar ik het niet zo heel goed mee kan vinden, donderdag moet ik naar de gyn en ik ga niet weg voor ik duidelijk heid heb. ik rij zelfs al geen auto meer, en een vaatwasser uitruimen dan breekt het zweet me uit en sta ik te tollen op me benen.

heb wel alles bij gelzen hoor dus ben wel op de hoogte van jullie verhalen. ik ga vandaag goed me best weer doen om te reagere.
    hopelijk bevallen de meiden die al over tijd zijn vandaag, zou wel erg leuk zijn!!!

tot later meiden

9. mvja

mvja Niet meer actief

Buddy: ja ik had al zoiets gelezen idd, dat word wat hee, dadelijk bevallen we nog op het zelfde moment ;)

Misschien een idee om er toch nog een buddy bij te hebben?

10. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @buddy: hahaha ja wie weet... het zou wel makkelijker zijn ja... Dus bij deze wie bied zich aan? :)

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Ruggeprik, ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat ze er wat terughoudender mee zijn dan bijv pijnstilling voor of na een gewone operatie of ingreep. Dan gaat het alleen om jouw lichaam. Maar alles dat ze nu in je lichaam spuiten komt natuurlijk ook bij je beeb terecht. En van alle pijnbestrijding zijn toch ook wel nadelen bekend.

Niet dat ik iemand veroordeel die wel pijnstilling wil hoor. Ik moet zelf ook maar afwachten of ik het zonder trek. Ik wil er wel ALLES aan doen om het zonder te doen maarja, je weet niet hoe het loopt natuurlijk.

Maar als ik eerlijk ben vind ik het juist wel goed dat ze een beetje terughoudend zijn. Vind soms dat ze in nederland wel heel snel met allerlei diagnoses en medicijnen op de proppen komen. Maar goed, blijft vreemd dat ze er per ziekenhuis zo anders mee omgaan natuurlijk.

Mvja en DesireeK, haha ik zou me zo aanbieden als jullie back up buddy (ben ik voor Miekepluis en Roos ook geweest) maar we zitten een beetje dicht op elkaar haha. Dus dan zitten we straks met z´n 3en tegelijk haha. Misschien iemand vragen die aan het eind vd maand uitgerekend is.

12. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @cjpt: hahaha ja dat wordt een beetje gevaarlijk ;) dan zal je het net zien dat we alle 3 tegelijk bevallen...

13. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @mvy, vind je het zo spannend om gestript te worden?
    Ik wil ook geen zooi als de kraamverzorgster komt en NOG erger als ik aan het bevallen ben, ik blijf dus ook poetsen haha.

Ach opzich zijn dekids ook wel handig nu, ik heb er al een paar "grotere" rondlopen en zij helpen me wel hoor, mijn puberdochter is normaal heeeeeeeel traag met reageren, maar als ik nu van boven roep staat ze gelijk bij de trap hahaha, zij vindt het ook retespannend!
    Ik heb een dochter met pdd-nos/odd/adhd kenmerken en zij is gewoon 10 handen vol in de vakantie, eerlijk gezegd vind ik dat die kindjes van het speciaal onderwijs een ander vakantierooster moeten hebben, in 2 delen ofzo, dit is veeeeeeeeeeel te lang, maar maandag gaan ze weer naar school gelukkig! Ik hou heel erg van dat ritme en de kinderen stiekem ook.
    Mijn zoontje (2 1/2 jr) hangt ook weer heel erg aan mij, wil weer een speentje, aldoor op schoot, aldoor zeuren om dingen, ik moet hem met alles helpen, dan zeg ik, Sterre helpt je wel even, nee JIJ mama helpen zegt ie dan, hij voelt dat hij straks zijn troon moet delen en is een beetje onrustig daardoor. Heel begrijpelijk ook wel weer natuurlijk.

@desiree, thnx meid :) Waarom strippen ze jou al zo "vroeg"? Jammer dat het niet geholpen heeft tot nu toe...

@gentle, inleiden is niet niks, wel fijn dat het zo kan, maar ja idd wanneer dan....ik zou zeggen prik een datum in je agenda geblinddoekt :p

14. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Ik wandel even ego binnen.

Er is hier helaas ook nog niets aan de gang dus dadelijk weer naar Gyn om punten te tellen en te kijken wat we gaan doen.
    Hoop zo dat ik meer punten heb en niet weer die plaat voor me hoofd ga krijgen, waar ik wel heel bang voor ben.

Zie jullie strakjes!!

Groetjes Monique

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

#18175 MvYenE, 11 aug 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 aug 2009
    Mamadeluxe, ja vind het erg spannend hihi. En wat ik te horen krijg over inleiden enzo, of ik meteen een datum krijg en ze misschien nog voor het weekend willen inleiden (wat ik niet denk)...

Buddy, zou ook wel reserve buddy willen zijn maarja ik wil ook deze week bevallen dus misschien ook niet zo handig.

Monique, oh ik ga heeeeeel hard voor jou duimen dat je genoeg punten hebt en jij ook eindelijk mag gaan bevallen!

16. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @mamadeluxe: Ze strippen mij zo vroeg omdat de kleine meid sinds woensdag erg stil is. ik had toen ook hoofdpijn en was erg duizelig... Ze kunnen geen duidelijke aanwijzingen vinden waarom ze zo stil is. Op het moment is het een beetje wisselend. Het ene moment is ze duidelijk aanwezig en het andere moment weer helemaal niet. Zo is ze voor die tijd niet geweest. Ook heb ik een longembolie gehad (15 jaar geleden) Ze wilde me eerst al eerder inleiden naar aanleiding van die embolie. maar omdat verder alles goed gaat o/a met mijn bloeddruk enz. hebben ze dat niet gedaan...

17. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    *duimt met Mvy mee voor Monique*

18. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    @Alle nieuwe mama's Gefeliciteerd!
    @Brusje: ahaha dat was schrikken!
    @MvY: Nu nog geen kleine..arme jij!
    @MamadeLUxe: klinkt best zwaar allemaal waar jij mee te maken hebt. Ik vind het echt knap hoe jij je red!
    @Monique: Spannend hoor, ik hoop dat je straks wel genoeg punten hebt!
    @Desiree & MvjA: wel leuk als jullie tegelijk gaan bevallen, maar inderdaad lastig met buddynieuws, ik wil eventueel wel back-up zijn, maar kan niet beloven dat ik niet meedoe..haha..al is de kans nog wat kleiner bij mij...
    @Desiree: spannend hoor het inleiden!

En het is inderdaad te merken dat er minder zwangere over zijn zeg..En dan zitten we nog geeneens op de helft van de maand!
    Viel me trouwens op de lijst wel op dat we op elke dag van augustus al minstens 1 baby hebben gehad..Dus wie volgt er voor vandaag??:p

Hier verder weinig nieuws. Al 2 nachten wakker geworden van de kramp zo rond 4 uur, maar ook beide keren weer net zo hard in slaap gevallen dus gaan we nog even door..Wij hebben al een tijdje de 17e als 'de datum' staan dus daar leven we nu maar naar toe, zien we daarna wel weer verder:)

19. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Sanell: Als je het zou willen zou het leuk zijn... hahaha ja je weet het nooit he met die kids.. Ze komen wanneer ze willen dus de kans is er altijd.. Kunnen we in ieder geval elkaar op de hoogte houden hahaha ;)
    En ja ik vind het wel spannend. Ik hoop dat het dan allemaal wel een beetje vlot verloopt...

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    @ monique: ik duim voor je!!!

@cjpt: volgens de gyn van de voorlichting heeft een ruggenprik geen enkel nadeel voor de baby (heb ik expliciet gevraagd) wel voor jezelf (hij ging er overigens niet op in wat dat dan voor nadelen zijn, maar die kan ik wel bedenken)

Deel Deze Pagina