Monique, jij gaat punten scoren!! Minder dan 4 kan het in ieder geval niet zijn, toch? Komt best goed! Lieke, hier hebben ze ook niets gezegd over nadelen voor de baby. In principe wordt jouw rug verdoofd en voel je het niet, maar de baby krijgt geen stoffen binnen ofzo. Dat is bij die andere soorten pijnstillers dus wel zo! Voor mij lijkt me het grootste nadeel dat je aan bed vast zit (of zo'n beetje net om je bed heen). Ik zou heel graag nog wat willen lopen of in bad gaan, maar dat kan dan niet meer. Ik ben graag zelfstandig, dus het idee van zo afhankelijk op bed blijven liggen lijkt me helemaal niets. Ikke zelluf doen Hier inmiddels al een poosje wat zere krampen. Niet eens echt harde buiken, maar meer een nare kramp in mijn buik en onderrug. Ik ga zo me lief maar vragen om een kruik... Ik las ergens dat een kruik ontsluitingsweeën kan "opwekken" als het eenmaal een klein beetje begonnen is, dus wie weet...
Wij hebben het hier wel uitgebreid gehad over voor en nadelen van pijnbestrijding en dus ook ruggeprik. Kregen er ook brochures etc over mee. Nu kan ik die niet online vinden maar een soortgelijk artikel vond ik hier Ouders Online - serie "Pijn en pijnbestrijding bij de bevalling"- deel 2 - de ruggenprik Tis ook niet zo dat nou zozeer nadelen zijn voor de beeb op langere termijn naar gewoon dingen die de bevalling kunnen hinderen etc. En dat heeft wel invloed op de beeb. Dus vandaar dat ik er wel erg terughoudend mee ben. Nogmaals ik sluit niet uit dat ik op het laatste moment nog terugkrabbel hoor hahahaha. Ik weet uit het verleden dat ik een hoge pijngrens heb maar ben nog nooit bevallen dus kan er wat betreft geen zinnig woord over zeggen hihi.
@cjpt: ik heb het artikel gelezen en er inderdaad een aantal nadelen uitgehaald. Begrijp me niet verkeerd: ik wil het ook liever zelf doen en geen ruggenprik, maar als het een uitputtingsslag wordt lijkt me dat ook niet goed voor de baby. Dus in geval van nood, zie ik het wel als een uitkomst. Het feit dat het in de VS, Belgie en Duitsland al jaren op grote schaal wordt toegepast, geeft mij het vertrouwen dat het geen hele slechte optie is.
Haha ja ik ken ook zat bevallingsverhalen uit mijn omgeving dat je god op je blote knietjes dankt dat die mogelijkheden er zijn hoor! Pfff, moet er zo toch echt aan geloven... aankleden, lijstje maken en naar de Jumbo voor de weekboodschappen. Als ik mezelf nu niet van die bank hijs dan gebeurt er vandaag echt helemaal niks! Heb 1 wasje opgehangen en verder alleen op de bank gehangen... tijd voor een klein beetje actie. Wie schopt mij even van de bank af? Hihi, laat maar, volgens mij wil mijn dochter graag naar de supermarkt want ik krijg me toch spontaan een paar karate schoppen hier hahaha.
hey meiden hier ben ik ook weer hier gaat alles nog wel redelijk goed, alleen mezelf voortbewegen wordt lastig.... moet er af en toe ook wel om lachen hoe ik er dan bijloop @petrabr: ik heb dat ook wat jij zegt van de liezen bij mij lijkt het of ze dan echt superstrak gespannen staan, erg vervelend. vanmiddag komt er een vriendin op bezoek, wilde eerst afbellen, maar toch maar niet gedaan, wel weer wat afleiding nou meiden kom straks nog even checken
Hallo allemaal! Iedereen die is bevallen: gefeliciteerd!!! Hiero ook de laatste loodjes nu. Alles is nog rustig, geen tekenen dat de baby eruit wil (helaas) Alleen het slapen he, dat gaat zo vervelend! Als ik op mijn ene zij lig dan krijg ik na een half uur pijn in mijn ene bil en heup, draai ik me om dan krijg ik in de andere helft pijn.. *zucht* En kussentjes tussen mijn benen of achter mijn rug helpen misschien wel iets, maar veel is het niet. Ik hoop zwaar dat de kleine er snel uit wil!! Iedereen die een dezer dagen 'aan de beurt' is: heel veel succes En dat alles maar goed mag gaan. (En dat we maar niet over tijd hoeven te lopen )
Hoi hoi! MvY en Monique ik hoop dat jullie goed nieuws krijgen van de VK! Ginny, lekker snacken 's nachts! Ruggenprik, hier zeiden ze tegen mij dat het ongeveer 30-40 min duurt voor die gezet kan worden dus op tijd om vragen en na 7-8 cm zetten ze 'm niet meer. Brusje, jeetje schrik me dood Stephanie20, gefeliciteerd met Anna! Hopelijk mag ze snel naar huis! Ik had vanmorgen de aller-aller-allerlaatste echo. Helemaal goedgekeurd! Hij lag helemaal lekker opgerold en opgevouwen dus het meten kostte soms wat moeite. Hoofdje lag precies goed op schema, buikje zat er net boven maar was goed gevuld dus hij had waarschijnlijk net gegeten en het bovenbeentje was net wat langer dan gemiddeld maar wij hebben ook allebei lange benen dus dat is niet gek. Heel gemiddeld kindje dus zei de VK. Gewicht met de geboorte zou tussen de 3800 en 4000 gram liggen. Was wel even een opluchting want twee weken geleden zei de gyn nog dat hij heel groot was en ruim 2 weken voor lag op de groei maar toen heeft hij dus net een groeispurt gehad en nu is het weer netjes bijgetrokken. Nog een tijdje naar zijn hoofdje mogen kijken en hij was helemaal druk met slikken, oogjes wrijven, neusje aanraken. Echt zo lief om te zien.
Heb het vermoeden dat het is begonnen. Mijn harde buiken komen nu de afgelopen 2 uur steeds vaker terug en de keren dat het terug komt, hang ik het liefst aan de deur omdat het zo'n pijn doet...Ben alleen bang dat ik mezelf voor de gek houdt en dat het 'weer" niets is dus ik wacht nog even af met mannetje bellen. Zal ze eens gaan opmeten, hoe lang het duurt..
Verhip Oeh spannend meid! Hoop dat dit het echte werk is! Sterkte en succes! Nita Fijn dat alles goed is met je kleine mannetje! Skatje Ja hier ook die pijn in heup/bekken en schaambeen als ik op m'n zij lig...echt waardeloos he Mik Veel plezier met je vriendin vanmiddag! Ik ga nu eerst even wat eten, dan douchen en naar de supermarkt. Kweet niet wat we moeten gaan eten vanavond...iemand suggesties?
@ginny, wij eten risotto, dat had ik nog in de vriezer, maar vanavond eten we de grote gele M @verhip, spannend! Ik hoop voor je dat dit het is, klinkt wel serieus!
Ff een vraagje voor de ruggenprik-overwegers: Ik snap dat het pijn stillende effect heel erg aantrekkelijk is, maar mij lijkt het doodeng zo'n naald in je rug! En dan het risico dat je geholpen moet worden met de uitdrijving....een knip/vacuum/tang lijkt me echt wreed barbaars!
Oooooooh nee he?! Begint er weer iemand over de grote gele M hahahaha. Had ik net schnitzels uit de vriezer gehaald... lekker gezond met een potje rooie kool en aardappels... Nee, Cindy gaat zich inhouden vandaag! Ik haal wel lekker ijsjes ofzo. Verwen ik mezelf daarmee. Merk de laatste week dat ik onwijs maagzuur krijg van frituur en andere vette dingen. Kan ook in de avond geen frisdranken vruchtensap meer drinken. Zit dus errug gezellig aan het water ;o)
@ Mamadeluxe, voor die naald in mijn rug ben ik niet bang ofzo. Ik wil echt alleen in nood om pijnstilling vragen en dat betekent dus dat ik toch al half dood ben van de pijn hihi. Denk niet dat het me dan nog boeit. Maar goed, ik blijf er voor nu bij dat ik het allemaal niet wil... al is het alleen maar omdat ik het thuis wil doen. @ Verhip, oh spannend! Ik hoop dat t doorzet meid!
@mamadeluxe: die naald zie ik niet zo tegen op dat is maar even en weegt voor mij wel op tegen een uitputtingsslag (denk ik), maar een ingreep door de ruggenprik is natuurlijk echt minder. Zoals gezegd overweeg ik alleen een ruggneprik als ik er helemaal doorheen zit en na heel veel uren weeen nog steeds weinig ontsluiting heb. Ik hoop natuurlijk dat het allemaal niet nodig is en de bevalling vlotjes verloopt, maar mijn tante heeft er bijvoorbeeld 3 dagen over gedaan. Dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten: dan maar een naald in mijn rug en eventueel ergere knip/scheur. cjpt: ja dat heb ik nu ook: al maanden geen friet en nauwelijks frisdrank want daar heb ik echt dagen plezier van
@ Mamadeluxe, ik ga even nieuwsgierig doen. Als het me niks aangaat moet je het zeggen hoor! Ik zie dat je pas 26 bent en nu in verwachting van je 6e kindje. En als ik me niet vergis zei je laatst dat je het alleen doet... mag ik vragen hoe dat zo komt? Ben je bewust alleen en waren al je kindjes ook gepland? Dat moet een hele onderneming zijn haha. Zit ik me al af te vragen hoe ik straks werk en 1 kind ga combineren.
Nita, leuk he, nog even baby-gluren Heel apart vond ik het vrijdag om haar nog op het scherm te zien, en te weten dat ze binnen een paar dagen (hopelijk) op mijn buik ligt... *zwijmel* MamaDeluxe, hier zeiden ze dat ze alleen dat ding er in prikken met een naald en daarna blijft er alleen een soort buisje zitten. Je hebt dus niet steeds een naald er in, alleen een soort draadje er uit hangen... Ik vind het alleen vervelend dat je daarmee dan dus niet meer in bad/douche mag!! Zoals cjpt al zei, alleen als ik half dood ben Verhip, spannend! Ik hoop dat ik met je mee mag doen. Hier ook al vanaf vanmorgen krampen en harde buiken. Ik hang alleen niet aan de deur, maar ik lig half op de bank me een houding te zoeken... Ik wil mezelf niet weer zo blij maken om niets Manlief zegt, om 3 uur begint het echt, vandaag is ze er. Jaaaa ja...
cjpt, hier ook rode kool!! Lekker met appelmoes Straks als de baby er is kunnen we lekker "slecht" eten, want dan hebben we geen tijd/puf om te koken Nu kunnen we dat nog