Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, gelukkig gaat het nu beter...

Gentle, oei daar zou ik ook geen zin in hebben nu... Hopelijk helpt de douche!

Hanna, groot kindje dus!

Ik heb allemaal leuke dingen in maat 50 maar aangezien ons meisje zo lang blijft zitten ben ik bang dat ze het niet veel aan gaat kunnen :( echt zonde.

Mumtobe, wat vreemd dat ze zo doen...
    Hier weten we het nog niet, normaal heeft hij recht op 2 dagen maar omdat het in zijn vakantie valt weten we niet of hij dan 2 extra dagen krijgt. Maar hij gaat zijn baas eens bellen om te vragen en dan zien we wel.

2. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    cjpt, het is een soort combinatie pufcursus, zwangerschapsgym en "baby" cursus. We doen altijd 20 minuten oefenen met ademen, ontspannen, puffen, hijgen, etc. en een paar oefeningetjes voor je bekkenbodem en mensen die vastgeroest zijn :D De rest is eigenlijk een soort voorbereiding op het hebben van een baby. Een avond over borstvoeding, babyverzorging, kraamtijd, eerste en tweede deel van de bevalling, etc. Zo heb je dan 8 avonden met zowel lichamelijke voorbereiding, als ook veel informatie over de zwangerschap, bevalling en je baby'tje daarna.

Ik vond het een paar weken geleden nog wel leuk, maar ik heb erg vaak het idee dat ik alles beter weet :D We kregen bijv een lijst met welke spullen je nodig hebt voor je baby. Nou, de helft stond er niet op en de helft vind ik niet nuttig... ;) Aan de andere kant heb ik hier van mijn VK (frauenarzt) een zogenaamde "mutterpass" (een soort schrift/boekje), wat een beetje overeen komt met zo'n kaart van de verloskundige. Ze schrijven er in ieder geval alles in op, ook omdat ik vervolgens in het ziekenhuis bij andere mensen ga bevallen, en die kennen mij dus niet. Op een van die cursus avonden hebben ze die hele mutterpass dus uitgelegd. Dat vind ik dan wel weer handig!! Maar goed, vanavond gaat het over "säuglingspflege" (babyverzorging) en dat zal wel weer erg duits zijn. Vooral veel inbakeren, homeopathische middeltjes en stoffen luiers :D

Ik ben net weer uit de douche, maar het heeft weinig geholpen. Ik ga dus lekker niet. Even lekker met mijn mannetje op de bank, misschien nog een stukje lopen... Ik heb toch het idee dat het meer vervelende harde buiken zijn dan echt weeën. Ze doen ook niet meer zo'n pijn.

Mumtobe, hier ook lastig met het aanvragen van dat verlof. Zijn mannelijke baas zei eerst dat hij alleen maar 1 dag kreeg op de dag van de bevalling... :$ Niet leuk! Hij werkt niet 5 dagen in de week, dus het zou dan maar zo kunnen zijn dat de baby dan 's avonds wordt geboren en hij de volgende dag weer zou moeten werken! Het hielp gelukkig toen hij het met zijn vrouwelijke bazin besprak :D Alles was toen in overleg mogelijk! Nu moet hij gewoon bellen als de baby komt/er is (of natuurlijk van z'n werk naar huis komen) en dan schuiven ze gewoon wat in de planning, zodat hij in ieder geval de eerste paar dagen niet hoeft te werken. Heel fijn dus!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: nee het is wettelijk vastgesteld dat de man ook nog recht heeft op 2 dagen kraamverlof
    buiten de 2 dagen calamiteitenverlof (dag vd bevalling en dag aangifte)
    dit is wettelijk vastgesteld MITS anders in de cao vermeld...

@ cjpt: op deze site staat het allemaal vermeld:
    SZW – Kraamverlof – Kraamverlof: informatie voor werkgevers

@ mvy: niet aan zijn baas overlaten hoor, die zal het waarschijnlijk ontkennen...

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: dat is idd het fijne van een vrouwelijke baas, die begrijpen dat over het algemeen...

degene die erover gaat op t werk van mijn vriend is ook een vrouw... maar duidelijk 1 zonder kids...

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mumtobe, zijn baas is erg aardig dus denk niet dat hij er moeilijk over doet :)

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ mvy: okeej gelukkig maar, vind gewoon dat ook de mannen moeten krijgen waar ze recht op hebben...

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hier bij mijn man ook een moeiljike vrouwlijke baas... Eentje zonder kids inderdaad ;)
    Maar zorg inderdaad dat je minstens krijgt waar je recht op hebt, ik vind twee dagen kraamverlof sowieso al belachelijk weinig, wat heb je daar nou aan? Mijn man heeft vier weken vrij genomen van zijn werk en de helft is nu al om, het gaat echt zo snel maar twee weken vrij voor nieuwe papa's vind ik echt niet to-much gevraagd van de overheid hoor... Maar goed, da's mijn mening ;)
    Vrouwen mogen van mij ook wel wat meer dan 16 weken (als ze willen...), een beetje meer zoals in Noorwegen, daar heben vrouwen een jaar vrij! Dan kan je ook tenminste borstvoeding goed promoten 8)

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Rianne: Je hebt helemaal gelijk :D

wij hebben er samen voor gekozen dat hij zijn vakantie al op zou nemen vóór de bevalling en tja dat is dan eenmaal zo, en het gaat hem natuurlijk om die vrije dagen maar ook gewoon om t principe!! hij heeft er recht op, en kersverse papa's hebben idd al zo weinig rechten!

9. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    mvy: ik hoop dat het strippen nog gaat helpen. Misschien vannacht?

annie: gelukkig gaat het beter met Milan

hanna: fijn zeg dat de groeiecho goed is. Dat is wel groot zeg een 8 ponder! Maar voor de bevallign schijnt het niets uit te maken he?

10. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Gentle, ja het is ook moeilijk maar wilde ff me huis uit. En omdat Milan zo aan het spugen was gister dacht ik kan hij beter thuis blijven. En hij was in goede handen bij oma (ze werkt ook op de babygroep op het kinderdagverblijf). Het was wel even lekker hoor zo een uurtje met me mannetje!

@Rianne, ik geef borstvoeding. Me melk is nu goed op gang gekomen dus waarschijnlijk krijgt hij nu veel binnen! Dat is wel een nadeel van borstvoeding hoor kan niet zien hoeveel hij drinkt!

@cjpt, balen dat je zo beroerd werd zeg! Gelukkig gaat het nu iets beter. Even lekker uitrusten nu.

@mvy, snap dat je die wonderolie niet meteen wilt nemen. Ik heb voordat we naar het ziekenhuis gingen overgegeven , in de auto! en in het ziekenhuis nog tijdens de weeen en pfff ik vond het geen pretje!

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hier heeft me vriend trouwens 3 weken vrij vanaf de bevalling en dat ging heel makkelijk op zijn werk! Gelukkig maar als ik die verhalen van jullie hoor! Vervelend als het zo moet zeg!

12. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo meiden,

Ivy is op 9 aug om 14.09 geboren.
    Ze is echt de allermooiste en liefste!
    Ik krijg gewoon kippenvel als ik er weer aan terug denk.
    Zo mooie belevenis..
    Ik kom gauw mijn verhaal typen.
    Het was er 1 precies volgens het boekje!! Helemaal super!!

@ sanell bedankt voor het buddynieuws. Verhaal volgt snel. Promise!! Sterkte meid met de laatste loodjes!!

Alle meiden toi toi toi.

@ mvy, jij moet echt de volgende zijn, maar volgens mij ben je haar gewoon nog mooier aan het maken ;)

tot snel
    xxx

13. zicht

zicht Niet meer actief

OJA en natuurlijk alle kersverse nieuwe mama's GEFELICITEERD, wat een hemels gevoel!!!

Daan, jeetje wat een mooie datum hebben onze spruit toch uitgekozen 09-08-08!!!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ow jouw moeder ook al de wonderolie hihi. ik neem het ook niet hoor lijkt me niks dat overgeven,hopelijk hoef jij het ook niet te gebruiken.

@hanna de echo's zijn inderdaad wat vager he nu, maar jullie dame wordt dus rond de 8 pond geschat dan past het inderdaad niet lang in mt 50

@annie je hebt dus even genoten van het in de stad zijn met je mannetje,hopelijk heb het je goed gedaan.

wat betreft verlof van de vader, mij vriend heb nu vakantie en daarna neemt hij al ze uren op, hij is miltair dus hij kan nooit uren op nemene. en bij defensie is verlof sowisio wel makkelijker te regelen.

ETEN: hier een soepie gegeten met een stokbroodje.

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Nou hier gelukkig aan beide kanten hele makkelijke werkgevers. En dat is wel bijzonder want mijn vriend werkt echt bij een mega groot bedrijf en dan is het vaak toch wel anders. Maar hij heeft zonder enige tegenspraak weten te regelen dat hij het gewoon mag doorgeven zodra de bevalling begonnen is (of dus direct naar huis als ik bel). En vanaf dat moment is hij 3 weken vrij.

Het enige dat hij er zelf voor moet doen is elke dag zijn werk op zo'n manier afronden dat hij weg kan blijven. Daardoor werkt hij nu soms een uurtje over maar dat heeft hij er graag voor over. Zijn baas is zelfs zo lief dat ze al weken elke dag als hij naar huis gaat zegt: ooooooh spannend, ik hoop je morgen niet te zien!! Haha en ze heeft zelf geen kinderen ofzo. Echt zo'n carriere vrouw van in de 40 zonder relatie enzo. Dus wij hebben het erg getroffen!

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, heb bij Youri ook moeten overgeven in het zkh idd.
    Zie op hyves dat je moeder al heeft opgepast, wat goed! Was het leuk geweest? Zal wel raar zijn he...

Fon, hihi ja ik hoop dat ze er mooier op word.
    Fijn dat je bevalling zo goed is gegaan, ben best wel benieuwd naar het verhaal...

Pff, het is echt allemaal pijnlijk nu in mijn buik... Ga zo maar eens beneden poetsen en dan douchen kijken wat dat doet...

17. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @cjtp fijn dat jullie bazen zo begripvol zijn

@mvy zal het dan toch geholpen hebbben, dat strippen vandaag ik hoop het voor je!!

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mijn man neemt 3 weken vrij zodra de kraamhulp weg is hier. Dus hij heeft dan nog een aantal dagen om zijn taken over te geven. maar ik hoorde vandaag dat ze daar nu al langzamerhand mee bezig zijn. Handig geregeld vind ik ook.
    Mijn man zei vandaga dat de baby nog wel even moet blijven zitten omdat de keuken nog niet klaar is hahahah :) Die zijn we nog aan het opknappen.
    Ik denk dat ik heeeeeeeeeeel goed kan bevallen met een keuken die niet af is, wat denken jullie?? :D

19. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Fijn dat jullie het zo getroffen hebben zeg... maar ook jouw man
    heeft recht op 4 betaalde vrije dagen dus, die ze dus niet van zijn vakantiedagen
    af mogen trekken... dus als je daar gebruik van wilt maken (wat ik wel zou doen
    want hij heeft er recht op) zou ik dat even in de gaten houden...

@ Hanna: bovenstaande geldt dan ook voor jouw man :D
    en ja hoor jij kan prima bevallen als de keuken nog niet klaar is...

20. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @cjpt, ik ben inmiddels 27 hoor :p haha
    Nee in de eerste instantie was bewust alleenstaand ouderschap geen bewuste keuze, nu wel. Toen de relatie met mijn ex voorbij was, ben ik een tijd alleen geweest envond ik dat heerlijk, ik voel me opgesloten in een relatie, maar ik wilde altijd al een groot gezin! Dat het allemaal zo jong gebeurde is gewoon omdat mijn leven zo gelopen is (werd op mijn 14e zwanger van de oudste).

Dit zo alleen vind ik heeeerlijk, zwaar dat wel, maar dit past gewoon bij me.

Ik heb dan ook een beroep gekozen waarin ik alles goed kan combineren, ik werk als nagelstyliste aan huis en studeer thuis voor pedicure om in de nabije toekomst uit te breiden. Alle meiden gaan al naar school/middelbare school en dan gaan de 2 mannetjes over een dik half jaar wanneer ik mijn pedicure diploma heb 2 dagen naar de opvang, dan werk ik 2 dagen ambulant en 3 dagen aan huis.
    Als je alles goed organiseert valt het heel erg te doen en ik zeg altijd, ik ben niet op een ochtend wakker geworden met 5(6) kids, ik ben daarin gegroeid in dit leventje.

Deel Deze Pagina