@hanna je kan bevallen hoor, daar heb je de keuken niet bij nodig!!!! hihi. @mamadeluxe knap hoor van je hoe je het doet met zometeen 6 kindertjes, en inderdaad je bent er niet mee opgestaan, je bent er wel langzaam aan gewend.
Dames, ik hoop straks nog even bij te kunnen lezen maar kom even vertellen. Ben gewoon weer thuis en vandaag hebben we besloten om er maar om te gaan lachen want we weten het gewoon niet meer. Ik had nog steeds 4 punten, dus niet inleidbaar, pfffff Gyn heeft wel geprobeerd wat te woelen maar tot nu toe kan ik niet zeggen dat er iets gebeurd. Echt gewoon vette pech! Want ze staan echt achter ons en willen me zodra het kan ook echt helpen maar het is gewoon niet slim om het nu te gaan doen. Dus donderdag weer terug voor CTG en inwendig onderzoek, we gaan maar weer duimen dus!
@mvy, ja ik heb om 4 uur Milan gevoed en om half 5 zijn we een uurtje de stad in geweest. Even wat gedronken samen en wat gewinkeld en boodschappen. Vond het wel even lekker hoor. En me moeder vond het ook leuk. En Milan heeft niks door gehad want hij sliep hihi En oh bij Youri ook, vervelend is dat he dat spugen. @Hanna, je kan zeker bevallen als de keuken nog niet af is haha! @Fon, fijn dat alles zo goed is gegaan!
@mamadeluxe: knap zeg hoe je dat allemaal regelt! @monique: balen zeg nog steeds hetzelfde! Maar ja inleiden als je er niet klaar voor bent lijkt me helemaal niks.
Jeetje Monique, wat vervelend zeg! Ging er een beetje van uit dat je wel ingeleid zou worden. Ik ben vanmiddag ook weer bij VK geweest. Alles weer prima, kindje heeft nog steeds voldoende ruimte, dus ik ga wel de uitgerekende datum over schatten ze. Kindje beweegt ook nog heel erg veel, draait veel om de as enzo, ligt wel netjes ingedaald. Ik houd heel veel vocht vast, ze verbaasde zich dat ik nog normaal liep. Volgende week voor de zekerheid wat urine meenemen. Ik las dat er nog iemand erg veel vocht vast hield, heb je ook zo'n last van je handen? Vandaag geen nieuwe wereldburgertjes hier?
hoi allemaal, even kort: @Verhip, hoe is het nu?? ik hou mijn telefoon in de gaten! Over verlof voor de man: het zijn idd 4 dagen. op de site van postbus 51 staat het duidelijk aangegeven. hier zei de baas van mijn vriend 3 dagen (zucht) nu is dat in ons geval ook zo omdat Ties op een za is geboren, maar anders is 4 dagen wettelijk vastgelegd.
Op dit moment, dus nu Rens 2 weken oud is, ziet het er ongeveer zo uit: 4 uur, 8 uur, 12 uur, 15 uur, 18 uur, 21 uur. Met nadruk op ongeveer hoor...!! Dus hij laat ons het eerste deel vd nacht lekker slapen Maar dit is net 2 dagen zo, dus weet niet of het toeval is of dat we al over een ritme kunnen spreken.... Tussen de voedingen van 18 uur en 21 uur blijft Rens eigenlijk altijd wakker. Soms ligt hij rustig rond te kijken maar meestal heeft hij dan erg last van krampjes. Zeker de laatste dagen, nu we aan het overstappen zijn op de flesvoeding. Ik vind het zoooo zielig! Dat kleine lijfje dat helemaal kronkelt van de pijn. Ik las iets over cinababy van vsm? Wat is dat precies en werkt het echt? Iemand anders nog tips? Wil niet van alles op hem gaan uitproberen, maar iets homeopatisch kan ik wel aandurven toch?! Alvast bedankt voor de tips!
Hoi Dames, Allemaal veel succes de komende maand met de laatste loodjes en uiteindelijk de bevalling. Hier genieten we al een ruime maand van onze kleine man. Ik post ff omdat ik zojuist kleertjes heb uitgemest uit Yannick zn kast. Hij was bij de geboorte al vrij groot dus heb ik nog kleertjes van Noppies ongedragen in de verkoop. Allemaal maatje 50 dus echt wel voor kleine kindjes. Hij heeft ze nooit gedragen, ik heb ze alleen 1 malig gewassen en in de kast gehangen. Verder zit er ook een mooi boxpak van Petit Bateau bij, ook ongedragen. Als iemand interesse heeft, laat t dan ff weten per PB!Samen komen we wel uit de prijs. Succes allemaal! Groetjes Robine
@ Kraamverlof, het verschilt ook echt per CAO denk ik hoor. In mijn vriend zijn CAO praten ze echt alleen over 2 dagen na de bevalling van je partner/vrouw. Op postbus 51 zeggen ze verder niets erover maar de site die Mumtobe (van SZW) aangaf stond ook op dat het per CAO anders geregeld kan zijn. Mijn vriend valt onder Beroepsgoederen vervoer TLN. Dus ben bang dat hij pech heeft.
@Liefie, oh dat zijn lekkere tijden! En ja die krampjes vind ik ook zooo zielig!! Ik zat idd ook aan dat cinababy te denken. Milan had vannacht veel krampjes, maar vandaag weinig dus hoop dat het vannacht ook rustig blijft. Laat je het even weten als je cinababy gebruikt? Dan doe ik dat ook
Hey meiden! Hoe is het met jullie? Nog geen kleintjes vandaag of heb ik er zo snel overheen gelezen? Ik mocht vanmiddag weer voor controle naar het ziekenhuis, want heb nu al een paar dagen dat ik ineens uit het niets heel beroerd wordt en het gevoel heb dat ik dan elk moment neer kan gaan, wanneer ik dan even een tukkie doe is het weer weg dus heb weer aan ctg gelegen etc en mevrouwtje doet het nog heel goed gelukkig. Ze hebben me getoucheerd en ik had 1 cm ontsluiting maar ze moest me wel echt zeer doen om het te kunnen voelen Ook heb ik een kuurtje gekregen omdat ik ook een blaasontsteking blijk te hebben Nou ik ga weer even om de bank hangen en dan kom ik morgen weer even buurten al hoop ik eigenlijk dat het vannacht gaat gebeuren Fijne avond nog!
Ik denk eigenlijk een beetje dat het begonnen is... Eerst had ik pijnlijke harde buiken, onregelmatig en lang ertussen. Na het douchen werden ze steeds meer en pijnlijker. Nu heb ik echt weeën (vind het echt anders voelen dan een pijnlijke harde buik) en net om de 7 a 8 minuten en nu zat er al 1x 5 en 1x 3 minuten tussen... Het is natuurlijk nog afwachten maar wie weet.... Hoop niet dat het ineens stil valt! Hoe moet je nou eigenlijk tellen? Ik tel de tijd tussen het begin van elke wee... Cinababy, bij Youri ook gebruikt hij had erge last van krampjes. Hielp niet echt. Ook sab simplex gebruikt maar niks werkte echt... Ze moeten er toch ook echt overheen groeien. Nu wil ik inflactol proberen als ze krampjes zou hebben dat schijnt ook goed te zijn.
Hanna, dat kan best hoor, zonder keuken. Tenminste... stromend water is wel handig geloof ik MamaDeluxe, best tof hoor, als ik dat zo hoor! Ook nog studeren, poeh... Petje af, dat je dat allemaal zo over hebt voor je kids en jezelf natuurlijk! Monique, balen dat je op die 4 punten bent blijven steken. Hopelijk heeft het "gepruts" toch wat gedaan of gaat het nog wat doen! Annie, mag je nu al met Milan naar buiten? Of moet je daar nog mee wachten? Ik ben altijd zo benieuwd wanneer dat dan eindelijk mag... Ben zo'n buitenmens... Debzie, zullen we samen? Ik heb ook zo'n zin Hier al de hele middag krampen en ook al zijn ze niet altijd even pijnlijk, ze zijn wel vervelend genoeg om me uit mijn middagslaapje te houden. Net nog even een eind gelopen, hopelijk helpt dat wat. Toen ik terug kwam was mijn slipje nat... *hoop* Helaas daarna niet echt meer wat verloren ofzo, dus ik denk dat het toch gewoon afscheiding is. Ergens heb ik zo'n vaag idee dat het vannacht wel eens echt door zou kunnen zetten. Tot nu toe ging het 's avonds (zeker na een douche) altijd vrij snel over. Het lijkt nog wel voorwerk, maar wie weet als ik zo lekker ontspannen in mijn bedje lig... Uk is wel druk aan het draaien en schuifelen daar binnen. Ik denk soms echt dat zij zelf de vliezen aan het proberen te breken is Klein druktemakertje! Hopelijk komen we vannacht tot een overeenkomst en komt ze eindelijk kennis maken met papa en de kat MvY, had helemaal je post niet gezien! Jij mag wel eerst
@mvy, spannend!! Ik zei het toch haha! @Gentle, jij houdt het ook altijd weer spannend he!! Het zal toch echt een keer doorzetten!! Wie weet vannacht! Hoop het voor je! Jij hebt net als ik toen, elke keer die onzekerheid of het nou wel of niet begint! Oh en zijn gister voor het eerst met Milan naar buiten gegaan. Even naar me ouders gelopen die wonen dichtbij. En vandaag heeft me vriend een rondje met hem gelopen. Zijn nog niet met de auto weg geweest en ook niet naar de stad ofzo. Oh en mvy volgens mij moet je van begin wee tot begin wee...
MamavanYouri, zet hem op!!!!!! Ik ga nu slapen, maar hoop morgen wat babynieuws te horen! Welterusten allemaal, of beval ze