Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Gelukkig herkennen jullie het. Ik probeer er soms echt nog bewust van te genieten hoor, maar ik denk dat het gewoon lang genoeg is geweest.

@ Marina: inderdaad, lopen gelijk. Hopelijk bevallen we ook tegelijk en dan wel vandaag of morgen :)

Heb me vandaag ook weer eens normaal opgemaakt, haar gefohnd etc. Niet dat ik dat helemaal niet meer deed, maar de afgelopen 3 dagen had ik het wel een beetje gehad. Mij uitje vandaag wordt alleen toch echt enkel de Appie en misschien nog even de Hema (ken inmiddels echt het hele assortiment van de vestiging hier om de hoek :D). Maargoed, dan zit mijn haar in elk geval goed voor de schoonmakers, manlief en mezelf.

Over de schoonmakerS: ja, erg fijn. Voortal omdat ze dan ook 2 keer zo snel klaar zijn! K

Voel weer krampen komen en gaan, maar durf het gewoon niet meer serieus te nemen. Zeg ook steeds tegen man: ik ga pas timen als de pijn echt niet meer te verdragen is of het kind al tussen mijn benen hangt!! ;)

Iedereen succes vandaag, hoop op veel goed nieuws.

2. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Anna, hihi als het kindje tussen je benen hangt kun je dat timen denk ik wel achterwege laten ;o)

Pff zit te bedenken wat ik vandaag weer eens ga doen... heb nergens zin in maar wil ook niet weer zo'n bank-hang-dag.
    Wat gaan jullie allemaal doen?

3. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Liefie, wat goed dat jij ook erger hebt kunnen voorkomen! Op tijd je rust nemen en zorgen dat de borst goed leeg is kan zoveel schelen.

Gentle, is het vruchtwater wat je verliest?

Annie, geniet van je dagje rust. Lekker in bed blijven he ;)

Mvja, succes vandaag!

Ginny, spannend!

Sanna, welkom hier.

Marina, jij bent nog actief zeg. Veel plezier vandaag.

Blurry, jij maakt het ook spannend! Ik hoop dat de weeen snel weer op gang komen.

Ik kom vandaag regelmatig kijken voor babynieuws :D

4. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    inkerbell: proficiat met Sigrid!

Oh monique: een dikke knuffel van mij, het zit niet mee he! Hopelijk komt de baby snel!

ginny: succes!!!

sanna: welkom!

blurry: spannend!

drukke baby: hier ook uren achter elkaar non-stop beweging. Daan je hebt mij ook weer hoop gegeven...

Ik heb uit verveleing eens even een irritatie top 3 gemaak:
    1. wakker worden om onduidelijke redenen en helemaal wakker naar het plafond liggen staren voor de komende 2-3 uur!
    2. voortbewegen als een oma van 80: pijn in heupen, benen, rug...
    3. zin hebben in vettig eten, maar daar vervolgens 2 dagen last van hebben in de vorm van maagzuur, diarree of iets anders.

herkenbaar of hebben jullie andere dingen in de top 3???

5. blurry

blurry Fanatiek lid

14 jun 2008
    2.346
    0
    0
    amsterdam
    Ik hoop ook niet dat ik nog een nacht MOET wachten. Bij de vk staat voor gebroken vliezen hier 24 uur. Daarna val je onder medische zorg in het ziekenhuis en kan het zelfs 48 uur duren!!. maar ik wilde toch al naar het ziekenhuis, dus voor mij maakt dat niet veel uit.

Volgens de vk zit er nog wel een klein beetje vruchtwater, maar niet veel. Je schijnt het ook gewoon weer een beetje aan te maken..
    De druk is in elk geval van de ketel. Ik kan weer een beetje rechtop zitten. Maar jongens jongens wat een plas met water zeg!
    Geen vergissing mogelijk haha
    Ik heb 6 handdoeken erdoorheen gejaagd, want het kraamverband was ik al snel doorheen...

Ik ga weer ff liggen..

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Lieke, ja ik heb een aanvulling:

Energie te over hebben maar een lichaam dat het niet meer kwijt kan! Oftewel: onrust!

7. GGRRR heb net 20 pag bij gelezen en gereageerd in kladblok, gaat de pc uit!!:$
    Dus sorry maar ik ga het niet nog een keertje doen, dus ik doe alleen dat wat ik nog weet en dat is....

Alle nieuwe mama`s Gefeliciteerd met jullie kleintjes!

Zo en nu even snel ego:

Jeej zeg ik wist niet dat een kleintje zoveel tijd op kan eisen zeg!!:(
    Maar het doet ook wel zeker wat met je:D

Ik kreeg dinsdag mijn schoonmoeder met haar schoonzusje op visite en ik kwam met Finn naar beneden na het douchen en aankleden, komt tante lief op mij af en voordat ik wat kon zeggen ahd ze MIJN kind afgepakt om even te laten zien HOE zij altijd met kinderen van de trap af loopt:$:x:x:x:x
    Wat geef terug MIJN kind, jah maar tuuttuutttuuut, hij dit hij dat, HALLO geef mijn kind evn terug hij moet eten:x
    Ja maar.... blablabla, IK WIL NU MIJN KIND TERUG!!!!!!!

Vervolgens greep de kraamhulp in en zij haar dat ze MIJN kind terug moest geven, omdat hij eten moest, pfiew ik kreeg hem eindelijk terug;) Het leek wel een half uur te duren, oke het waren hooguit 3 min, maar die waren echt te lang als iemand zomaar je kind afpakt!!
    Ik was woest en kon ook niet echt lief meer doen tegen haar, heel vervelend!

Maar verder gaat het met mij allemaal wel goed hoor en de kleine man, tsja wat zal ik zeggen die arme jongen heeft vooral `s nachts erg veel last van krampjes!:(
    Zo erg dat ik vanacht huilend op de rand van mijn bed zat, ik wist niet meer wat ik er mee moest, vond het zo zielig!!:(
    Maar als het goed is belt de vk straks en zal ik het haar eens voorleggen.

Verder ben ik vandaag en morgen heerlijk alleen en krijg als het goed is ook geen visite, dus heerlijk even tijd voor mijn kleine man en mij alleen!

Meiden die bezig zijn en die nog moeten, rustig aan geniet er nog even van voor zo ver dat kan natuurlijk en jullie kunnen het, echt waar!!:D

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Sanna, welkom hier en succes nog even met de laatste loodjes!

Blurry, spannend hoor!! Zet em op!

9. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ginny, leuk om je helemaal te volgen hier. Ik lees gauw verder...

Drukke baby: hier ook zo eentje. Ik zei gisteren al, ze zeggen dat ze minder ruimte heeft op het laatst, maar onze uk maakt gewoon zelf ruimte! Wat een gedraai en geklots. Vaak ook in mijn onderbuik, volgens mij draait ze met haar schoudertjes ofzo.. Heel grappig gevoel, maar ze is dan vooral wakker precies als ik wil slapen... ;)

Anna, hier soms ook zo'n baal moment. Soms denk ik het is een grapje. Iemand heeft me dit aan gepraat, maar die bevalling begint echt niet. We doen met z'n allen net alsof. Tot ik haar weer voel, en me indenk dat ze straks er echt is... Dan kan ik nog wel weg zwijmelen... :D

MamaDeluxe, in Duitsland hebben we daar dit stripfiguurtje van:

http://www.blogigo.de/Kleine_Erdnuss/buch_ohne_dich_ist_alles_doof.jpg

Voor de mensen die geen Duits kunnen: doof = stom/dom/flauw/niks aan. Soms is gewoon alles even stom.

Sanna, welkom! Wanneer ben je uitgerekend? Ahh, ik zie het al, bijna!!

Aguamiga, hier hetzelfde hoor. Hij schrikt er soms nog van hoe ik uitgerekt word, maar praten tegen een klotsende buik is hier al helemaal gewoon ;)

Blurry, wees maar blij dat je nog lekker thuis bent. Hier moet ik meteen naar het ZH als mijn vliezen zijn gebroken, en mag ik ook niet meer naar huis :( Lijkt me dus geen pretje om 2 dagen in het ZH te wachten op weeën. Dan nog liever thuis!

Jessi, nee, weer loos alarm. Ik vind het erg lastig om te bepalen, maar het is echt waterdun. Helaas komt het gewoon maar 1 keer per dag ofzo, een beetje. Het komt er niet zomaar uit de hele tijd. Ik zit gewoon zo te focussen op een teken van de bevalling...

Lieke, mijn top 3 gaat toch meer over verveling, beenkramp en onnuttige voorweeën. Oh ja, en dat oma-van-80-gevoel herken ik ook wel erg ;)

Ollekebolleke, ik zie die scenario's bij mij ook al helemaal gebeuren. Ik zou helemaal flippen! Gelukkig weinig opdringerige familieleden hier ;) Fijn dat je even wat rust hebt ingebouwd en hopelijk gaat het met de krampjes snel beter!

Hier dus nog steeds valse alarmen de hele tijd. Ik wil zo graag dat het begint, dat ik bij iedere tik van de baby denk dat mijn vliezen gebroken zijn en bij iedere zere kramp denk dat het begonnen is. Vannacht opeens een buikpijn! Maar ja, eenmaal op de wc was het weer weg en ook niet meer terug gekomen. Wel lekker geslapen daarna, dus waarschijnlijk zat er iets in de weg.

Oeh, manlief gaat nu lekker geroosterde broodjes maken! Hier verder weinig plannen. Ik ben vanmorgen al naar een KNO arts geweest om mijn oren te laten uitspuiten. Sinds gistermorgen zat er opeens eentje dicht :x Ik baalde zo! Ik zag me al in het ziekenhuis liggen met de baby en visite, en dat m'n oor dan nog steeds dicht zat! In Nederland duurde dat toen een paar dagen dat ik moest druppelen met water er in, voordat ze het konden uitspuiten. Hier konden ze het gelukkig meteen doen! Dus ik kan weer horen :)

Dat was mijn uitstapje voor vandaag. Verder lekker rustig...

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hoei! Ik zit met spanning mee te lezen hier! Hoop op veel goed en gezond babtnieuws vandaag!

Best lastig typen trrouwens, met 1 hand. Heb nl een slapend manneke tegen me aan liggen momenteel. Als ik m weg leg begint ie meteen te piepen... Dus ik zit er net zo bij als die foto van Marieke met Ties laatst ;)

11. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    @Ollebolleke, ik herken dat nog goed van mijn eerste bij sommige mensen kon ik het prima hebben maar vooral van vage kenissen...grr, waren hier toen eigenlijk vrienden van mijn vriend, die vrouw van hem had ik nog nooit gezien, ik was even een sigaret roken en oen ik terug kwam riep ze met mijn kind op haar arm, ik ga haar even verschonen boven hoor ze heeft gepoept nou ik vond dat zo brutaal....maar durfde niks t zeggen, z'on sufferd ben ik dan ook weer...

12. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @monique27 sterkte met je opa, hopelijk komt het allemaal goed...

nou meiden ben zeer benieuwd hoe het gaat met de dames die misschien "bezig" zijn.
    hou de pagina goed in de gaten.
    vanmiddag om 15.20 weer naar de vk, ben benieuwd.
    nou kom straks nog even kijken

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

wat zijn der een hoop aan het rommelen, er moet vandaag wel veel baby nieuws geplaatst worden, voor alle meiden zet hem op!!!! jullie kunnen het.

hier was het ziekenhuis bezoek ook goed, ze kunnen maar niet ac hterhalen waar me klachtten vandaan komen als ik het maandag nog heb en ben bij de vk moet ze even kijken hoe de zaak er benenede voor staat, en als er al wel wat is dan krijg ik een duwtje in de rug zei de gyn du sik wacht af.

nou meidne tot later en hopelijk zijn der dan veel baby's geboren

14. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

13 aug 2008
    2.687
    0
    36
    intercedent
    *inbraak*

Hallo dames,

Zit af en toe met jullie mee te lezen en met spanning lees ik dat een aantal dames flink aan het rommelen zijn! Ik wil jullie ontzettend veel succes wensen met de laatste loodjes!

De dames die al zijn bevallen Gefeliciteerd en geniet!

aug mama 2008

*uitbraak*

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Buddy, opzich goed nieuws! Hoop dat de boel al verweekt is en misschien beetje ontsluiting dan kunnen ze wel wat doen!!

@Liefie, hihi grappig dat je ook zo zit als Marieke! Zo zit ik ook af en toe achter de computer!!

@ollekebolleke, jeetje wat brutaal zeg!! Gelukkig greep de kraamzorg in. Bij mij is me schoonmoeder ook zo erg. Dan zeg ik dat hij naar bed moet en dan zegt ze nee joh hij ligt lekker. Pff ik bepaal toch zelf wel wat ik met me kind doe!!
    Ik heb ook al huilend met een kramperige Milan in me armen gezeten! Erg is het he?! Laat je even weten wat de vk zei??

@Ginny, Woehoe het is begonnen!! Hoop dat je wondertje al is geboren en dat hij al lekker in je armen ligt!!

@Blurry, spannend!! Hoop dat het snel doorzet!

Hier een trotse mama!! Milan had helemaal geen krampjes vannacht!!! Joepie!! En hij heeft om half 11, half 3 en 5 uur een voeding gehad en toen pas 10 uur!!!!!!!!!! Woow dus papa en mama konden van 5 tot 10 slapen! Heerlijk!

16. sanell

sanell Bekend lid

16 dec 2008
    628
    0
    0
    Wat een hoop spannend nieuws zeg! Ben benieuwd hoeveel baby's er vandaag bijkomen!

@Sanne: Welkom hier naamgenoot! En jij hoeft ook niet meer zo lang!
    @Monique: heel veel sterkte met je opa!

Ik kijk later vandaag nog even of er meer babynieuws is!

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Oei ollekbolleke, dat is nu ook mijn grootste angst. Maar goed dat je een fijne kraamzorg hebt. Dat moeten ze bij mij ook niet doen hoor.

Wij hebben weinig contact met mijn vader en die deed dat bij mijn zusje in het ziekenhuis toen hij onaangekondigd kwam. Mijn zusje heeft alles bij elkaar gegilt zo akelig vond ze het. De verpleging heeft toen iedereen naar huis gestuurd. Je moet niet zomaar aan iemands kind zitten.

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    *******************BUDDYNIEUWS********************

Ik kreeg een smsje van DesireeK:

Hoi hoi. Om kwart over 11 is onze dochter Yrsa geboren...
    Ze weegt 3400 gram en is 53 cm lang.

********************EINDE BUDDYNIEUWS*******

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ook hier iemand die er tegenop ziet dat mensen straks aan de kleine gaan zitten als ik dat niet wil. En al die goedbedoelde adviezen etc. Krijg het al benauwd als ik eraan denk!

Wij hebben het hier MAANDEN lang gehad over de trapleuning. We hebben een open trap van de woonkamer naar de 1e verdieping. Daar zat geen trapleuning. We vonden het een rotgezicht en zijn geen kleuters meer, we zijn prima in staat een trap op en af te gaan zonder ons vast te houden! Altijd al commentaar op gekregen van mijn moeder en schoonmoeder.

Nou je had ze moeten horen toen ik eenmaal zwanger was! Letterlijk IEDERE keer dat ze hier waren gezeik over die leuning! Ik zou mijn voeten niet meer kunnen zien als mijn buik dik werd (effe serieus... kijken jullie bij elke tree normaal naar je voeten?!?!!?) en laat staan als de baby er eenmaal is. Nou dan kon ik écht geen leuning missen hoor! Sorry maar waar bemoei je je mee!

Een paar weken geleden toch maar een leuning opgehangen omdat de kraamzorg anders in Arbo-protest ging (hoorden we bij de intake). En ik kwam er niet onderuit omdat mijn moeder hier straks 2 dagen per week gaat oppassen. En die zou dus ook in Arbo-protest gaan haha.

En ik irriteer me er nog steeds aan! Als ze hier op visite zijn er ze zien dat ik de trap op of afloop zonder me vast te houden krijg ik nog steeds commentaar! Dat is toch om te huilen?!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ DesireeK: gefeliciteerd met jullie dochter!!!

Deel Deze Pagina