Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Helaas hier ook geen nieuws hoor...

Wel een leuke dag vandaag want ben uitgerekend! Heel bijzonder gevoel vind ik dat. Hebben we zo lang naar uitgekeken!

We hebben vanaf het begin vd zwangerschap allebei gezegd dat we gokken op do 20 aug. En met mijn mazzel gaat ons meisje dat gewoon waarmaken, lekker met 30 graden komende donderdag haha. Slaapkamer met enkel glas ;o) zie het helemaal voor me!

Doe je met me mee Nita? Jij had toch een plat dak ofzo? Ook iets waardoor het zo'n sauna wordt in huis?

Gelukkig hebben wij aan de kant waar de beeb straks komt te liggen wel dubbel glas. De kleine heeft gewoon de grootste en koelste kamer in het huis haha.

2. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemorgen allemaal!

Marina: Gefeliciteerd! :) Je hebt in elk geval een mooie dag om jarig te zijn, het is prachtig weer. Wat dat betreft is augustus sowieso een goede maand: ik als januari-jarige kan zeggen dat dat dit weer echt feestelijker is dan de nattigheid en kou in die eerste maanden..

Ik ben ook nog steeds niet bevallen. Gisteren echt een leuke dag gehad, waarin ik zelfs eindelijk het IJmeer (loopt achter onze tuin) ingedoken ben. Dacht dat dat ivm ontsluiting niet kon, maar mijn vlos zei dat ik het juist wel moest doen, zolang de vliezen maar niet gebroken waren. Verder geshopt en naar de buren geweest en heel lekker gekookt met manlief. Was ineens een stuk minder sjag! Verloor 's avonds mijn slijmprop (yuk) en vannacht en vanmorgen veel slijm met wat vers bloed. Denk dat het strippen wel wat in gang gezet heeft, maar goed, het echte werk moet nog beginnen. Ga zo bellen, dan komt ze me vandaag weer strippen. Laten we hopen dat het dan doorzet.

Ik wil graag vandaag bevallen: het is de geboortedatum van mijn vorig jaar overleden oma en van mijn schoonmoeder. Een speciale dag voor beide families dus.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden,

Marina, van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Fijne dag vandaag!
    Heel erg jammer dat het strippen niet is gelukt zeg.

Nita, de 18e is een mooie datum inderdaad! :)

Ik ga nu voor een datum na de 22e... mijn man viert dan nog zijn verjaardag als de baby er nog niet is, dus dat zou ik nog wel leuk vinden als dat door kan gaan.
    Hij is op de 23e jarig, dus dat zou ook nog wel leuk zijn.
    Natuurlijk heb ik ook even voor mezelf gependeld (als ik dan toch bezig ben hahahha) en daar kwam de 31e uit!

MamadeLuxe, hoe is jou de nacht vergaan? Is het weer helemaal weggezakt of juis tniet?

Cjpt, waar ben je, buddy ???? Gisteren een uitje... een off-day ... computer kapot??? Ik heb je gemist gisteren!

Hier weinig nieuws.... en zeker geen babynieuws... deze baby zit nog prima waar ze zit! :)

Fijne dag allemaal

Groetjes, Hanna

4. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Debzie: denk wel dat het (voor)weeen zijn! Als nu de intensiteit en frequentie toeneemt, dan denk ik wel dat het begonnen is....Spannend!

Maar zijn je vliezen nu gebroken of niet?

5. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, gisteren inderdaad een dagje weggeweest. Naar mijn ouders op de boot gegaan. Heerlijk met dat hete weer want op het water heb je natuurlijl nog een windje! Mijn broertje is met zijn vriendin op mijn-zus-gaat-bevallen-vakantie in nederland en er waren nog wat andere familie en vrienden. Dus leuk om iedereen even te zien.

Ben er wel klaar mee dat iedereen me behandeld of ik invalide ben hoor!
    Eerst krijg je al helemaal verbaasde opmerkingen dat je nog HELEMAAL daar naar toe durft te komen (ehm tis 3 kwartier rijden). En dan dat HELE stuk lopen vanaf de auto (kwartiertje).

Vervolgens dacht ik eraan even te zwemmen. MƔg ik niet meer zwemmen!!! Eh hallo?! Zal ik dat anders zelf even bepalen? Waar slaat dat nou op?? Ja voor de bacteriƫn enzo. Doe effe normaal zeg! Zolang mijn vliezen niet zijn gebroken niks aan het handje.

Nou dan komt dus mijn Cindy-tegendraadsheid naar boven: ik zat nog te twijfelen of ik echt zou gaan want had geen bikini bij me maar toen ben ik dus lekker in mijn ondergoed het water in gegaan haha. Was hardstikke lekker om af te koelen want ik begon weer vocht vast te houden. Dus niet zeiken allemaal. En heel leuk: als ik op mijn buik op een reddingsboei ging liggen paste precies mijn buik in dat gat hahahaha

Heb wel (voor mijn doen) vrij rustig aan gedaan met 'doorkomen' want wilde niet dat de shock zo groot was voor mijn lichaam dat ik spontaan weeen zou krijgen haha.

6. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Debzie, wel spannend hoor wat jij nu hebt....

cjpt, Vandaag de uitgerekende datum. Lijkt me wel een apart idee! Mijn mobiel staat aan hoor ;)

7. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Haha goed om te weten!

8. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier nog een zwemmer hoor. Leker bij mijn schoonouders in het grote zwembad. Heerlijk met dit warme weer! Kan geen kwaad volgens de verloskundige.

9. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahaha, cjpt, ja het si wel zo he dat veel mensen gaan vragen... Gaat dat wel?
    Bij mij was dat natuurlijk anders omdat ik ruim 3 weken echt niet goed heb kunnen lopen... inmiddels weer als een kieviet ;) Maar toch....
    Vannacht was mijn man net een waakhond.... bij elke zucht die ik deed was het...... gaat het?????..... hahahah, omdat ik had gezegd dat de baby aan het naar beneden drukken was...

Leuk zeg een dagje op een boot! Zeker met dit weer he, en gelijk een leuk uitje. En nog lekker gezwommen ook. Je hbet groot gelijk!! :D
    Ik heb me gisteren heel erg verveeld.... en ook nergens zin in... wat een ramp...

Morgen in ieder geval een iuitstapje naar de VK :)

10. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    @ Debzie dat klinkt wel heel spannend zeg...en inderdaad,was t nu vruchtwater?

@ Ha Anna, ben stiekem blij je te zien, nu lopen we nog samen ;) al ben ik net zo blij voor je als je nu spoedig bevalt hoor, tis meer die gedeelde smart he haha maar als ik je verhaal zo lees is er zeker wat gaande daarbinnen...sterkte hoor, k denk aan je

@Hanna wil je voor mij ook eens pendelen, heb je al eens eerder gedaan maar dat was voor geslacht, niet voor uitgerekende datum geloof ik. K ben best benieuwd nu ;)

@Cjpt van harte met je uitgerekende datum, kan je uit ervaring vertellen dat de 16e een prachtige verjaardatum is hihi. Bijna altijd zon op je feestje, wel vaak veel mensen nog op vakantie :D Toen wij vorige week zondag officieel uitgerekend waren zijn we thee met appelgebak gaan eten om t te vieren, blijft toch een bijzonder dagje he

@Nita de 18e is inderdaad ook een mooie datum, hou jij ook zo van ronde getallen ? Zou wel lekker zijn als het die dag gaat gebeuren, nog net voor de hitte van komende week dan he ? Ik zal voor je duimen

@Sanne, nee we hebben besloten mn verjaardag vandaag niet te vieren verder, ben lekker met mn man en zoon samen en doen lekker kalm aan. 22 september is mn man jarig en vieren we het gezellig samen met een tuinfeest en bbq...is iets rustiger allemaal!!

Bedankt voor jullie felicitaties, gekke dag zo hoor ;)

liefs Marina

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marina, wij gaan vandaag even lekker wandelen en een Italiaans ijsje eten in "de vesting". Dat is het gedeelte van Hellevoetsluis waar de haven zit met allemaal restaurantjes en kroegjes enzo. Lekker vol met toeristen ;o)

Jij gefeliciteerd met je verjaardag!

@ Hanna, jij je verveeld gisteren? Was wel mooi weer he? Kun je nu met je steunkousen nog een beetje zon verdragen of is dat niet te doen qua vocht vasthouden enzo?

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    debsie ik denk ook dat het voorweeen zijn, die heb ik ook regelmatig, gisteren ook, wel zo'n drie uur lang, kwamen rond de 10 minuten en soms zelfs om de 7 of 5 en twee voorween om de 2 minuten, maar ze zijn te onregelmatig en te 'niet' pijnlijk om echte weeen te noemen, maar het kan natuurlijk wel doorzetten.
    Van voorweeen naar echte weeen, en die herken je wel hoor!

Ik zat daar gister nog aan te denken dat ik bij alle twee bevallingen het ZH belde en het echt weeen waren, zelfde dag nog geboren. Helaas is mijn lichaam grapjes aan het maken nu *%&$%^#%$#@ ik wil zo graqag bevallen, en de angst van pijn hebben is niet meer zo aanwezig, ik wil mijn poppie zien.

13. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Cjpt, ik doe wel met je mee hoor! Alleen is mijn vader de 20e jarig maar inmiddels kan het me niks meer schelen als hij dan komt. Hier wordt het inderdaad ook snel een sauna maar ik moet toch naar het ziekenhuis.

Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat ik overtijd ga. Maar hij heeft nog 6 dagen! Hij komt gewoon fashionably late :D.

14. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, leuk in de vesting! Wij zijn 2,5 jaar geleden in Hellevoetsluis getrouwd. Leuke sfeer daar!
    Die steunkousen zijn wel warm inderdaad, maar ze helpen wel, dus doe ik ze elke dag maar weer braaf aan.
    ....nog maar 12 dagen??? :D

15. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Goeiemorgen allemaal!

Hier helaas ook nog alles rustig. 's avonds is hij wel flink aan het duwen en dat levert pijnlijke steken op. Ik denk dan elke keer duw even goed door, dan gebeurt er misschien iets, maar nee hoor...
    Gisteren zijn bij een vriendin van mij de vliezen gebroken. Ze was 3 dagen voor mij uitgerekend dus nu denk ik helemaal: ik wil ook!!! :)

16. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Ja je bent heel blij voor de ander maar denkt zelf, oh wanneer begint het bij mij...zeker voor de dames di al rond de 41 weken zitten, verschrikkelijk...

Debzie, hier ook weeen(voor) in mijn rug had ik bij de eerste helemaal niet, die doen zeer he, had net mijn ma aan de tel en die zei dat ze ze ook had bij mijn broertje, maar dat ze anders zijn als buikweeen, die kunnen echt veel heftiger worden, maar dat je de rugweeen(voor) al gelijk zo heftig voelt dus dat die niet heftiger worden, nou dat hoop ik maar want ik vind ze nu al behoorlijk zeer doen, en ik vind mezelf toch niet kleinzerig aangezien ik bij mijn dochter de eerste 7 cm helemaal alleen gedaan heb en goed te doen vond....nu zeg ik al tegen mij vriend als ik alleen rugweeen krijg wil ik toch naar zkh en ruggeprik, heb net ook alweer twee paracetemol ingenomen,als je buikweeen hebt kan je nog een beetje "inkrimpen" zeg maar en ze zo beetje opvangen, met die rugweeen gaat dat niet die moet je echt over je heen laten komen....

17. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Ja begin het echt zat te worden Sanna Je kan niks tegen die krampen doen :( Heb net even onder de douche gestaan en die harde pijnlijke kramperige buik bleef gewoon doorgaan pff zit nu even met een kruik in mn rug proberen wat te ontspannen. Het zit bij mij in de buik en in de rug.
    Zou wel leuk zijn als we vandaag of morgen gewoon gaan bevallen!!

18. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Goedemorgen:),

Hier ook nog steeds beebje in buik...
    PPffffttt van mij mag het nu wel hoor...:)
    Maar beebje vermaakt zich als n tierelier in mn buik. Lekker kontjedraaien enzo.(en ik ben helemaal beurs)..pffftt en ik hoop maar dat beebje richting uitgang graaft..beeb heeft n tom tom nodig:D

Marina: Happy B-day !! Ga je wat leuks doen??

19. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Ukkie heeft het uitstekend naar de zin in mama's buik!

Ik heb besloten dat ik ook niet meer ga aftellen naar de uitgerekende datum, maar dat ik me lekker ga richten op de uiterste datum (Uitgerekende datum + 14), dan zit je je ook niet meer zo blind te staren op die uitgerekende datum. (Er is toch vrijwel geen enkele baby die op de uitgerekende datum komt)

DE nieuwe datum wordt dus 1 september, en dat duurt nog 16 dagen.

Ik merk wel dat ik heel erg rustig aan moet doen, maar als ik dat maar doe gaat het best aardig, en ik slaap 's nachts gelukkig ook weer redelijk, ik heb niet zo heel veel last van m'n rug meer, en de muggen blijven ook uit de buurt.

Twee parasols in de achtertuin en m'n zwembad is al weer opgezet, dus laat de hittegolf maar komen! (Haha, ik ga van de week echt nog wel anders piepen!)

En als ik me echt ga vervelen ga ik gewoon een dagje bij m'n zusjes op de camping zitten, die zitten hier een half uurtje vandaan dus dat durf ik ook nog wel aan qua afstand.

20. sanna31

sanna31 Lid

5 jan 2009
    89
    0
    0
    @home
    Roosteren
    Debzie, klinkt wel bij jou alsof er echt iets gaande is...spannend!!

Anne idd een speciale dag om dan te bevallen...ik hoop het voor je!!

Hier is het vandaag helemaal geen mooi weer (limburg) tis niet koud hoor maar wel bewolkt, vind het wel lekker, het zou echt een perfecte dag zijn...helaas beval je ook bijna nooit op de voor jou perfecte dag hahahaha

Deel Deze Pagina