Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    goedemorgen :)

Marina, gefeliciteerd met je verjaardag!

2. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Aquamiga, dat heb ik vanaf het begin eigenlijk al gedaan hoor, uitgaan van een latere bevallingsdatum.
    Het kan dan alleen maar meevallen he?
    Tuurlijk hou je de uitgerekende datum in de gaten, maar maar heel weinig vrouwen bevallen precies op die dag , 4% ofzo toch?

Wij gaan nu even lekker een stukje rijden met de auto. Even eruit!

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, oh jullie zijn hier getrouwd? Ja vind het echt een gezellig stukje van Hellevoet. Komen er eigenlijk maar heel weinig. Wonen hier natuurlijk ook pas 4,5 jaar. Maar vind dat juist leuk. Blijft altijd als vakantie voelen als je daar met je ijsje tussen de toeristen langs het water loopt.

@ Nita, joh denk dat je vader zich geen mooier cadeau kan wensen! Doe maar gewoon gezellig met me mee donderdag! Kunnen we aan elkaar denken als we alle mannen op de wereld aan het verwensen zijn ;o)

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen meiden,

Wat een drukte hier! Ik mocht best wat pagina's bijlezen. Leuk dat het alsnog zo gezellig is hier, ookal is de helft bevallen.

Even ego: ik heb zoooo heerlijk geslapen vannacht. Florine was voorbeeldig, ze viel steeds direct na het voeden in slaap. Wel veel voedingen gegeven, half 9, 1u, 4u, half 8, maar ik kon daarna meteen weer inslapen. Ik ben helemaal uitgerust! Zo lekker.

Jeetje er zijn er alweer een aantal die overtijd gaan he?

Anna, ik duim voor je dat je vandaag mag bevallen. Zeker als vandaag een speciale waarde voor je heeft.

Marina, gefeliciteerd met je verjaardag!

Mamadeluxe, Debzie, brusje en Nita, veel gerommel dus, maar het zet niet door?

Sanna, wat je zegt over rugweeen klopt helemaal, jammer genoeg had ik die ook.

Aguamiga, wat lekker dat je een zwembad hebt. Zo'n grote?

Hanna, veel plezier vandaag.

Cjpt, klinkt als een leuk dagje uit gister. En vandaag precies 40 weken, gefeliciteerd.

Allemaal sterkte met die stomme warmte, echt geen weer om zwanger te zijn. Ik duim voor jullie dat er vandaag wat bevallingen starten ;)

5. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    ff snel weer er staat foto van onze Tess in mijn album! ze doet het goed maar ga vanaf vandaag wel fles voeding geven, dan zal het snel weer wat beter met me gaan en kan ik weer gezellig mee kletsen!

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Marina, dat is nog een heel eind wat je dan moet. Pfff, tot vrijdag wachten... Gefeliciteerd met je verjaardag trouwens!

Debzie, lastig te zeggen hoor. Voorweeën kunnen precies als echte weeën aanvoelen, alleen doen ze bij mij niet zo heel erg veel zeer. Tis meer vervelend. Misschien voor de zekerheid de VK bellen voor advies? Ze kan altijd even komen kijken en je afscheiding besnuffelen :D Oh, en ik was trouwens ook kletsnat vannacht, maar helaas was het gewoon zweet. Dat is altijd lastig met dit weer, je blijft maar voelen en hopen... Kruik helpt hier trouwens wel voor de kramp, maar met dit weer...

Anna, fijn dat je je zo goed voelt! Veel prettiger over tijd lopen als je je fit voelt, en zeker als er dan ook nog wat staat te gebeuren daar binnen! Hopelijk vandaag...

Cjpt, haha, heel herkenbaar!! Je kunt toch echt helemaal niets meer doen in de laatste weken van je zwangerschap, toch?? :p

Hanna, grappig he, die bezorgde mannen? Hier bij elke kramp (die ik dagelijks wel heb) de vraag of de baby nu eindelijk komt. Soms kan ik er niet meer zo goed tegen hoor, dan word ik heel cynisch (ja joh, hij hangt al tussen mijn benen) of ik word boos... Alsof ik niet zit te wachten!

Sanna, grappig dat het weer zo kan verschillen. Wij zitten vanaf jullie zo'n anderhalf uur naar links, en hier is het snikheet. Hittegolf is hier al aangekomen geloof ik, maar het weerbericht geeft gelukkig niet nog heter weer aan de komende dagen. Hopelijk koelt het nog een beetje af.

Verhip, wat een droppie!! Met die grote ogen... ahhhhhh...

Nou, ook weer bijgelezen. Hier inmiddels nare ongi krampen, maar voor m'n gevoel weer niet serieus. Zo lang ik nog twijfel... Maar het zou niet verkeerd zijn als het eens een keer echt doorzet. Ik heb toch echt geen zin om de komende week om de dag naar de VK te moeten, maar dat is toch echt de planning helaas... Doe mij maar gauw een baby, hittegolf of niet! Het ZH is toch kouder meestal.

Net in de kerk weer lekker van die bekende opmerkingen. Nog steeds zwanger? Nee duhh. Gaat het nog een beetje? Nee, duhh. Warm he? Ja duhh. Hoe lang nog? Weet ik veel!

Ik ben er sjaggie van. En dan lacht manlief me ook nog uit om m'n trage gewaggel de trap op :( Niet meer leuk!!

7. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Gos, zie dat er alweer een aantal meiden overtijd gaan... Balen! Hou vol meiden, zie het maar zo...over maximaal 14 dagen heb je dan je beeb in je armen!

Liefie: Hier nog zo'n onzeker kippie hoor! Ook Fenna heeft nog geen regelmaat en komt om de 3 a 4 uur. Daarnaast heeft ze vandaag tussen 11.00 en 13.00 liggen jengelen boven in haar bedje en toen papa haar badje ging maken viel ze in slaap... Dan vraag je je toch af of je iets verkeerd doet hoor! Dingen als, "Is het te rustig in haar kamertje?" of "Probeert ze ons nu al uit?" of "Is ze dan wakker en wil ze niet slapen, maar wat doe ik dan?" Kortom, allemaal onzekerheden! Maar Dat Rust en Reinheid er al zijn is al een hele prestatie hoor meid, en die Regelmaat komt heus wel! Dinsdag komt onze consternatiebureau-mevrouw en daar gaan we dit soort dingen allemaal aan vragen. Maar kan me voorstellen dat je dan opziet tegen zo'n dag alleen. Je mag me rustig pb-en om even te kunnen razen die dag hoor!

Verder veel meiden die last hebben van de warmte las ik, bah! Lekker met de pootjes in koud bad en lekker ijsjes eten!

Ha, ons meisje wordt weer wakker... Gaan haar dan nu echt in bad stoppen.. Monsterkruimel..Maar ZOOOOOO lief!!

Zet hem op meiden!

Liefs, Pluis

8. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Verhip, wat een leuke foto van Tess zeg!

Gentle, mijn man noemt me al GakGak, vanwege mijn ganzengewaggel.
    We hebben al afgesproken dat de volgende zwangerschap door hem wordt gedaan, dus ik ben heel benieuwd ;)

9. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

jullie hebben al lekker gekletst zo te lezen, maar helaas geen baby nieuws jammer hoor. hier is alles goed. wij zijn vanmorgen naar schoorl gegaan en daar lekker wat gedronken en gebakkie gegeten, was gezellig, waarschijnlijk laatst weekend buiten de stad met ze 2tjes. vanavond gaan we lekker wokken. had ik zo maar trek in. ik ga maar voor de extra pittige saus mischien wil madam dan komen hihi

@verhip wat een droppie.

@marina gefeliciteerd met je verjaardag, en hopelijk helpt het strippen van de week wel, kunnen ze makkelijker strippen dan als de beeb is ingedaald?

nou meiden ik ga nu de was ophangen en nog even buiten zitten het is zowaar lekker weer hierzo in vergelijking met gister

10. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Zo, VK heeft me net weer gestript. Had nu 2 cm ontsluiting. Als bevalling nu niet spontaan begint worden dinsdag of uiterlijk donderdag mijn vliezen gebroken. Als het dan nog niet ' spontaan' begint, word ik ingeleid in het ziekenhuis. Uiterlijk vrijdag dus. Maar de kans dat het voor die tijd gewoon op gang komt was het grootst volgens de VK.

Nu alweer pijnlijke krampen ervan, dus ga weer even liggen (wat ben ik dat beu!!!).

11. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Anna, hopelijk helpt het strippen en is al dat andere echt niet nodig!
    Succes!

12. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Anna, hopelijk komt het nu op gang!

39 weken:

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nita, wat een prachtige foto!!

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Gatverdamme Nita, wat ben jij toch prachtig zwanger ;o)
    Haha nee hoor, zo klinkt het heel lullig maar ik vind dat je er super uitziet en tis een schattige foto!

Zo net even lekker samen in bad geweest en toen ben ik een uurtje op bed gaan liggen. Ondertussen heeft mijn lief 3 verdiepingen aan ramen gezeemd en staat hij nu te koken... soms zijn ze toch wel lief he?!

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, knap dat je nog in bad durft. Ik ben zo bang dat ik daar nooooooooit meer uitgehesen kom :D
    Ja soms zijn ze wel lief he, die van jou had er zin in zeg... de ramen zemen.
    Mijn man stata nu ook te koken. We eten makkelijk..... penne met gehaktsaus en lekker in de tuin.
    Heerlijk hoor!

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Nita, mooie foto!!

@Verhip, wat een moppie zeg!!

@Hanna, eet smakelijk, lekker hoor in de tuin!

@Jessi, lekker dat Florine meteen in slaap viel!! Dat scheelt echt he?! Hier Milan ook veel voedingen gegeven, 11 uur/1 uur/5 uur/7 uur/10 uur! Heeft ie echt nooit zoveel!! En hij had echt honger! hapt als een gek naar me borst haha :)
    Zal hij een regeldag hebben?

@Cjpt, lief van je vriend zeg!! Soms zijn ze idd lief!

@Miekiepluis, jij dus ook al onzeker met bepaalde dingen! Nou hier ook hoor! Milan huilt nu in zijn bed, maar hij heeft net gedronken en was al ff wakker. Dan denk ik: je moet toch slapen?! hihi... lastig hoor!

@Noa, lekker dat je nog even naar Schoorl was. Nu kan je nog even lekker genieten met ze 2tjes. Maarja straks ook hoor! Alleen dan gaat de kleine meid mee :)

Nou ik ga even bij me moppie kijken. Eens kijken of er ECHT iets aan de hand is of dat hij gewoon bij mama wil zijn :)

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, lekker! Die van mij houdt niet van pasta's dus eten we bijna nooit. Wij eten aardappels, rode kool met appel en verse worst. Weer eens een ouderwets prakkie.

En in bad gaan. Dat doe ik bijna dagelijks. Ik hoor hier al langer van vrouwen die niet meer zelfstandig op kunnen staan en niet kunnen omdraaien in bed enzo. Maar wat dat betreft ben ik echt nog super mobiel. Ik kan eigenlijk alle bewegingen nog zonder problemen maken. Ik ga zelfs altijd de laatste paar minuten in bad nog op mijn buik liggen drijven haha. Dan hoor je een hoop geklots en tadaaaa ik lig op mijn buik ;o)

Denk dat mijn vriend last heeft van nestdrang. Het eten staan nu op en nu is hij de hele beneden verdieping aan het afstoffen enzo.... zou dat betekenen dat de baby snel komt haha. Dat zeggen ze bij vrouwen toch altijd?

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Nita wat een mooie foto weer! je bent idd echt supermooi zwanger!

@verhip wat een droppie is jouw dochter!

ik heb vandaag eens grondig mijn buik geinspecteerd, hij zit vol striae nog maar is platter dan voor de zwangerschap :D

Aan alle meiden die overtijd zijn, heel veel sterkte, hoogzwanger zijn met die warmte is echt verschrikkelijk! hopelijk mogen jullie snel bevallen!

19. Liefie: wat vervelend dat je zo onzeker bent over jullie Rens en het ritme. Hier gaat het ook geen enkele dag het zelfde hoor, de ene nacht slaapt hij wel redelijk 4 uurtjes achter elkaar maar de andere nacht komt hij om de 2 uur. De ene dag heeft hij wel heel erge last van krampjes en de andere dag niet! Ik probeer er zelf gewoon regelmaat in aan te brengen door hem wakker te maken op de tijden dat hij eten moet, dus over dag om de 3 uur en `s nachts probeer ik hem 4-5 uurtjes te laten slapen, maar vaak komt meneer toch eerder.
    En het helemaal alleen thuis zijn, tja dat was bij mij de dag nadat de kraamzorg weg was en vriendlief dus nog ging werken. Ik heb gewoon GEEN afspraken gemaakt en er echt een dagje voor mezelf van gemaakt, samen met Finn natuurlijk en ondanks dat ik wel wat onzeker was is het me heel goed afgegaan en eigenlijk heeft het me ook wat meer tot rust gebracht, dus meid maak je geen zorgen je kan het echt wel! En gek nee hoor je bent net moeder geworden en moet gewoon nog een beetje wennen!

Debzie: joh dat klinkt wel serieus hoor, even afwachten, maar ik denk niet dat het nog heel lang gaat duren voor je!

Zwemmen: ik heb vriendlief maar de opdracht gegeven om het zwembad weg te halen, mag voor lopig de aankomende 5 weken toch niet meer in dus tegen die tijd is het september en anders zit ik iedere keer kwijlend naar mijn badje te kijekn waar ik toch niet in mag, dus dan maar weg! neem wel een tijltje voor mijn voeten!

Gentle: meid dikke knuffel voor een sjaggie jij! Snap je wel hoor, tis ook vervelend al die vragen enz. Adem in en uit en anders kan je ook hun vragen nou wat denk je wanneer het komt, want ik weet het niet!!

Vocht: wow echt wonderbaarlijk na mijn bevalling was ik zo goed als meteen van het carpale tunnel syndrome af en nu heb ik weer helemaal mijn eigen voeten en handen terug, zelfs vorig jaar had ik niet zulke slanke enkels!!:$

Kleding: nog zo iets ik kan nu alles al weer aan en moet eigenlijk ook maar weer opnieuw gaan shoppen, want ik zwem in al mij kleren:$ Helemaal te gek, volgend jaar nog maar een kindje ik word er slank van:D Nou jah oke volgend jaar, eerst maar eens zien wat van dit ventje te weeg kunnen brengen;)

oeps ben langer bezig geweest hier dan de bedoeling was, moet nu mijn kleine ventje maar weer eens wakker maken voor zijn eten!
    Soms komt hij gewoon niet, hij is een beetje lui en heeft dat toch echt wel van zijn vader!;)
    Meiden allemaal een dikke knuffel voor diegene die dat kunnen gebruiken en kop op jullie zijn ook allemaal snel mama!

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Weet je wat zo leuk is? Dat we nu allerlei gekke dingen kunnen gaan doen, vervolgens sowieso weten dat we snel gaan bevallen en daarna dan zeggen: oh, ik deed nog dit en dat voor de bevalling, dus misschien helpt dat :D Dan hebben de zwangeren nog wat uit te proberen :p

Dus, misschien helpt de heeeeerlijke lasagne die mijn man net heeft gemaakt wel om te bevallen :p Nu kan alles helpen, niet waar?

Ik heb al de hele middag onwijs veel harde buiken. Af en toe een beetje pijnlijk, maar vooral heel vervelend! Ik kan niet goed liggen, niet goed opstaan, alleen maar onderuit gezakt zitten... En door mijn buik ademen doet zeer, omdat het zo gespannen is... Misschien ga ik zo nog maar even met een warme douche op mijn buik staan, want zo kan ik vanavond echt niet slapen!

Marieke, heb je niet een hele flubber buik dan? Ik vind het nog steeds een heel raar idee dat die baby er straks uit is en wat dan met die buik? Trekt dat snel weer in ofzo?

Deel Deze Pagina