Wat zijn jullie toch een lieve schatten allemaal! Zooo heerlijk om te lezen dat ik niet de enige ben met deze onzekere toestanden! Tijdens de hele zwangerschappen hebben we elkaar al zoveel gesteund met alles vind ik, en nu er al een boel beebjes zijn kunnen we blijkbaar weer bij elkaar terecht. SUPER!! Heel erg bedankt dus aan iedereen die heeft gereageerd op mijn verhaal van gisteravond Ik heb zelfs mijn manlief naar de computer toe gesleept om hem jullie reacties te laten lezen (hij heeft tot nu toe nog nooit begrepen wat ik toch moet op dat forum...) en ook hij werd helemaal blij dat we niet de enige zijn @Conijn, jouw suggesties over hoe jij het aanpakt heeft voor ons echt als eye-opener gewerkt. We hebben nu opeens in de gaten dat we de afgelopen 2,5 week gewoon veel te veel kraamvisite hebben gehad. Ik merkte al aan mezelf dat ik het een beetje beu was, en dat ik er behoorlijk moe van ben. Dat moet dan natuurlijk ook voor Rens gelden! Daarnaast lieten wij hem overdag altijd beneden in de reiswieg slapen. Waarschijnlijk veel te veel prikkels voor het manneke. Na het lezen van jou verhaal zijn we het direct anders gaan doen. Vandaag hebben we Rens de hele tijd in zijn wiegje gelegd zodra hij begon te gapen na iedere voeding. Vanmiddag wou het niet zo lukken en heeft hij uiteindelijk toch nog op mijn buik geslapen (het kan natuurlijk niet met 1 dag meteen al goed gaan ) maar nu ligt hij wel in zijn bedje te slapen en dat is qua tijdstip (zo begin vd avond) een unicum!! We kunnen straks even ongestoord warm eten, joepie! Komende week komt er haast geen kraamvisite en als er nog iemand belt ga ik gewoon nee verkopen! We gaan het even lekker anders aanpakken allemaal. Morgen ga ik wsl ook Infacol kopen want ik vind dat de Cinababy niet echt helpt. Dus ik heb weer wat moed! @Marina: van harte met je verjaardag! @alle rommelende dames: zet 'm op! @alle beebjes die te laat zijn: kom op, niet meer zo jullie mama's pesten, kom eruit, het is leuk hier op de wereld hoor!!
Zo, net het eten op en hier nog even bijlezen.... Verslaafd he cjpt, knap hoor dat je nog zo in bad kan. Ik heb al moeite met in de douchebak klimmen. Nu is ie van ons ook wel erg hoog, maar toch.... Ook nog even een spelletje Skip Bo gedaan in de tuin. Helaas 2-1 verloren..... Gebeurt me normaal niet zo vaak en nu al 2 avonden achter elkaar. Manlief ook weer blij hahahahh! Straks nog even Studio Sport want Feyenoord heeft gewonnen en Ajax verloren... Dat moeten we hier toch wel even zien hahahahh! De verhalen over de ritmes van de kindjes die al zijn geboren zijn erg leuk om te lezen. Ik ben dan toch zo benieuwd hoe onze kleine meid dit met ons gaat aanpakken!
@ Hanna, wat is Skip Bo?? Enne... waarom verlies je steeds ;o) Wij hebben zelfs zo'n rotbadkamer met een douche IN het bad. Ik moet dus zowiezo dat bad inklimmen anders zou ik ook niet meer kunnen douchen haha.
hoi meiden het is rustig hierzo hihi ik ben net terug van wokken ja we waren op tijd want anders is het er zo druk!!!! en daar had ik geen zin in. hihi. @cjtp jij gaat dus nog lekker in bad heerlijk toch ik heb daar helaas geen geduld voor. en wat lief van je man dat hijh de ramen gelapt heeft en gekookt. ik kan em ook nog wel goed bewegen hoor, alleen soms zit ze in de weg hihi. @hanna jouw mannetje ook al lekker gekookt doe je goed. @nita mooie buik. @ollkebolleke ja dat zwembad kan bij jouw wel weg hihi jij had de mazzel vroeg te mogen bevallen, en dat zou toch wat wezen he slank worden van bevallen, ik moet ook shoppen na me bevalling heb genees winterkleding meer. @annie inderdaad we hebben nog eveb lekker genoten van het met ze 2tjes weg, maar zometeen gaat de kleine meid gewoon lekker mee op stap hoor. en had hij je echt nodig, of wou milan ze moeder even zien. STAAT NIEUWE BUIKFOTO IN ME ALBUM,
He meiden, even snel iets posten hier. Ik ben behoorlijk in de lappenmand. Had al een paar dagen last van hevige buik en rugpijn, kreeg ik gister er nog koorts bij. vanochtend de huisartsenpost maar even gebeld of ik urine kon wegbrengen, blijk ik een nasty urineweg infectie te hebben. Auw. Kraam was voor het laatst vandaag. Veel gebeurd deze week, hoop het in de loop van de week even te kunnen posten. Maar met Noor gaat het nu goed hoor, ging even wat minder, maar is nu weer aan de beterende hand. Infacol, gaan wij morgen ook halen. Vk zegt dat het beter werkt dan cinababy en met minder toegevoegde dingetjes zeg maar. Hier ook een heel onzekere moeder hoor. Ik hoor nog niet wanner Noor honger heeft of zich niet lekker voelt. En ze is nu een inhaalslag aan het maken dus het is even zoeken allemaal en ik heb dus regelmatig huilmomenten, omdat ikk bang ben het niet goed te doen. Op zo'n moment gaat mijn man even met me rationaliseren en komen we er wel uit en bijkt het meestal wel te werken. (even afgaan wat het kan zijn en dan afstrepen wat het niet is, zoals poep/plasluier, te warm, te koud, honger, etc) Dus kusje voor alle mama's. We doen het heus goed!!!! Zwangere meiden, ik zit gewoon met zo'n raar gevoel naar jullie verhalen te kijken. Heel afstandelijk voelt het. Kweet niet. Leef met jullie allemaal mee hoor, maar het is moeilijk om overal op te reageren. Blubberbuik, hier wel. Heb vandaag voor het eerst weer kleren aan, naja, zw.broek. Marina, happy birthday!!!!! Kusje voor iedereen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Haai Meiden, Ik ga eerst even reageren en dan mag ik van mezelf even in de onzekere modus... Dus voor degene die geen zin hebben in een onzekere mama...Sla mij even over! Anna: ik hoop dat het doorzet nu meid! Kan me zo voorstellen dat je het zat bent! Nita: Wat een prchtige foto meid! En je bent zo ontzettend mooi zwanger! Cjpt: Fijn dat je lief zo lief is! en lekker in bad! Verwen jezelf maar lekker hoor! Hihi..opje buik! kzie je al dobberen! hanna: Lekker in de tuin! Eet smakelijk! Annie22: Onzeker en hoe! ( KOmt mijn onzekere verhaal hoor....dekking!) Vind het zo moeilijk om te beslissen wat te doen. Ze is tussen 11.00 en 13.00 en 19.00 en 21.00 veel wakker. Moeten we haar dan in de box leggen? En ze slaapt na de laatste ochtendfles nu in haar kamertje, maar na de 2e middagfles ( rond 15.00) halen we haar dan weer naar beneden om daar in haar wieg te slapen. ( we gebruiken de kinderwagenbak als wieg). Nu ben ik dus alweer druk met wanneer we haar dan helemaal boven laten slapen. En word ik al misselijk als ik denk aan het feit dat ze op een gegeven moment echt ook 's nachts op haar eigen kamertje moet slapen. ( tranen rollen nu over mijn wangen...Nooit gedacht dat ik zo zou zijn...) Ik wil het zo graag goed doen ( Ik...degene die de verhalen van "Een goed-genoeg-moeder is ook goed" altjd oversloeg in de WIJ jonge Ouders...Want ze dacht dat ze dat zelf ook wel snapte...) Maar ik weet het gewoon niet! Zo...onzekere modus weer uit... Hoop wel dat er mama's zijn met goede tips. We hadden zelf al bedacht om haar dan om 11.00 boven te leggen, om 14.00 daar de fles en dan daar weer verder tukken.( maar wat doen we dan met die wakkere tijd?) En dan om 17.00 naar beneden voor een fles ( ook zoiets, de kraamverzorgster had gezegd dat we er wel 4 uur mochten tussen laten, omdat we haar elke keer wakker moesten maken voor de fles. Maar nukomt ze zelf af en toe al na 3 uur...) en dan even spelen in de box en dan rond een uurtje of 19.00 weer naar boven om daar verder te tukken. Dit dan wel nog in haar wiegje bij ons op de kamer. En dan over een week of wat ( ik hou mezelf voor over 2 weken, hoop dat me dat lukt...) helemaal naar haar eigen kamertje. Goed plan? VIND HET ZO LASTIG!!! Komt trouwens wel een beetje neer op wat Conijn schijft. Ook wij leggen haar na de fles even in de box, maar dat slapen in de wieg beneden is inderdaad toch niet handig... Hmmm...misschien toch mijn plan in werking zetten.. Zo...nu weer verder lezen... Meiden, mijn meisje is in tranen, got to go! he haar nu 5 minuten laten mopperen, maar er is toch iets aan de hand... Liefs, Pluis
@liefie, hier lijken de krampjes een stuk minder!! We gebruiken sinds donderdagavond ABC Dophilus Powder. En ja kraamvisite is erg vermoeiend, hier doen we het nu ook rustiger. Gewoon nee zeggen idd. Wij zetten op sommige dagen een kruis op de kalender! Dat is dan gewoon een dag voor ons 3en! @Noa, Milan was meteen stil toen mama er was! Wat een boef niet?! Milan heeft echt een rare dag! Hij heeft net wéér gedronken en nu slaapt ie eindelijk (op me schoot) pff.. Ga hem nu toch echt in bed leggen...
@Miekiepluis, lastig hoor! Hier slaapt Milan alleen maar in zijn bedje op zijn kamer! Ik zou misschien toch proberen haar veel boven te laten slapen en op haar wakkere momenten idd in de box? En zodra ze moe is naar bed! En meid laat haar 's nachts nog lekker bij jullie op de kamer slapen als je je daar beter bij voelt! Je bent net bevallen hoor! Het moment komt vanzelf dat je het wil/kan! Echt!
@ Noa, mooi bescheiden buikje heb je ook zeg! En het bewegen gaat inderdaad hier ook wel makkelijk. Heb wel heel veel pijn door mijn gekneusde-haar-billen-zitten-al-3-mnd-tegen-mijn-rib-rib en die pijn straalt door naar mijn rug. De laatste 2 dagen heb ik ook nog hele verkrampte schouders en nek door de spanningen die ineens toegeslagen zijn. Dus wat dat betreft voel ik me lichamelijk niet top. Maar neemt niet weg dat ik mezelf wel dwing om erdoor heen te bewegen want van stil zitten word je niet mobieler. @ Daan, ik kan me goed voorstellen dat het nu afstandelijker voor je voelt om onze zwangere verhalen te lezen. Ik heb dat andersom een beetje. De bevallingsverhalen vind ik heel leuk en lees ik allemaal. En de dingetjes over de 1e paar dagen ook. Maar moet eerlijk bekennen dat ik niet altijd alles lees over de krampjes en drink- en slaaptijden perikelen enzo. Is dan toch snel een beetje ver-van-je-bed he? En stiekum wil ik daar ook niet teveel over lezen haha, wil mezelf nog lekker wijs maken dat wij die ellende straks niet hebben en alles in 1x begrijpen en perfect doen hihi. Onzekerheden voor bevallen zijn nu even genoeg... als daar ook nog dat soort onzekerheden bijkomen kunnen jullie me opvegen
Aan alle onzekere meiden, Het is heerlijk om al een klein mannetje te hebben rond lopen bij wie ik het `regelmaat probleem´ al heb gehad. Mijn oudste ging na een week of 3 heel veel huilen en toen hebben wij die regelmaat ingevoerd die ik al eerder beschreef. Die regelmaat is trouwens aan de hand van het boekje van Ria Blom. Ik ben alleen geen voorstander van het lang laten huilen van je baby zoals daarin staat vermeld. Maar dat is bij ons met beide baby´s ook maar 1 dag nodig geweest. Het is voor de kraamvisite niet leuk als je kindje boven in zijn bedje ligt, maar ik had en heb daar echt lak aan. Als mijn kindje moe is gaat hij naar bed en dan is het jammer dat ze hem maar even hebben gezien. Dat het bij ons nu dus `goed´ gaat wil niet zeggen dat ik niet meer onzeker ben. Dat ik nu twee kindjes heb wil niet zeggen dat ik niet meer onzeker ben. Ik heb echt mijn momenten zoals vanacht. Mijn mannetje had buikpijn en heeft van 1 uur tot 4 uur gehuild. Tja wat moet ik nu?? Gelukkig is hij weer lekker gaan slapen heeft hij vanmorgen zijn broek vol gepoept. En onzeker zijn hoort er ook een beetje bij. Het is me nogal een verantwoordelijkheid die je draagt voor zo'n kleine spruit, samen met een extra dosis moedergevoelens en een stoot hormonen leid dat tot die onzekerheid, denk ik. Ik zou zeggen welke methode ook, volg je gevoel. Jouw moedergevoel is vaak de beste hoor!! Zo nu zijn al wijze woorden gezegd en als je je onzeker voelt schrijft het gewoon hier neer. Je schrijft het van je af, wat al een fijn gevoel geeft en je krijgt ook nog hele goede adviezen van alle lieve andere mama's!! Zo ik heb weer veel te veel getypt, dus ik stop er weer even mee. Ik ga nu bedenken of ik zin ga maken om die hele grote berg was die boven ligt weg te gaan strijken!! Kus
@daan jeetje urineweg infectie daar wordt je niet vrolijk van hopelijk ben je der snel van af. @pluis volgens mij komen alle aanstaande moeders nog in de fase waar jullie inzitten hoor over de onzekerheid, maar je doet je best en meer kan je niet doen. @annie ow wat boeffie hij wou gewoon bij ze mama zijn. @cjtp ja ben ook blij met me buik niet al te groot gelukkih hihi en hopelijk ben je snel af van je pijnlijke ribben, ik dwing me eigen ook om door te gaan hooor, van stil zitten wordt het denk ik vast niet beterder.
@annie je moet hem eerst in je album zetten hier op zwp en als je hem dan er in heb staan en je ziet je foto, dan klik je op die foto met je r-muisknop en dan op kopieren en dan plak je hem waar je de tekst wil schrijven als je hier reageert dan moet het lukken
@noa, damn! ruilen van buik?? Ben jij heel lang of verstopt jouw kindje zich gewoon ver naar achteren? Ik zal eens kijken of ik van mezelf een foto kan vinden waar ik een beetje niet "ik ben hoogzwanger en het hardstikke beu" op kijk kan plaatsen.
Nou ben al een stapje verder.... maar het is nog steeds niet hoe ik het wil hihi... Maar in ieder geval dat is dus me moppie in de tummy tub!