Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @madeluxe hmm ben 1,80 dus niet echt super lang, en ja ik weet nit waar me kindje zich verstopt ze wordt nu ong op 6 pond gemeten .en ik ruil maar niet hihi. ben benieuwd naar foto van jouw

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
  3. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Noa mooi buikje hoor!

Annie, ah wat lief! Die rimpeltjes!

Daan, wat jij hebt hebben wij (de-nog-zwangeren) denk ik ook. Voor ons is het nog heel onwerkelijk om te lezen of krampjes, voeden etc. Maar dat maakt toch allemaal niks uit! Over een paar weken zijn we allemaal mama!

Ah joh ik lek me hier melk! :) Moet er gelijk aan denken dat als een paard kegelt ze meestal binnen 24 uur bevalt. Zal bij een mens helaas wel niet zo zijn :( :D ;)

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Kijk weer een stapje verder haha nu is ie groter!!

@Mamadeluxe, thnx!! Idd in de tummy tub!!

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Nita, nou wie weet haha. Je hebt in ieder geval melk haha!

Hier lek ik alleen als Milan drinkt. Dan drinkt ie links en dan gaat rechts opeens lekken? haha..
    Me vriend noemt me al BERTA! en bedankt...

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @nita thnx, en je hebt in iedergeval melk toch fijn om te weten hihi. en was het maar zo als bij een paard, dat het dan binnen 24 uur gebeurt hihi.

@annie hihi bertha hij bedoeld het vast lief!!!

7. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @noa, staat een foto in mijn album, die is wel van 33 weken, kan je nagaan hoe ik er nu bijloop... :( De recente foto'sstaan nog op mijn geheugenkaartje en daar ben ik nu net ff te lui voor :p

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mamadeluxe ja jij hebt wel een grotere buik, maar bij jouw is het je 6e kindje he en bij ons de 1e dus scheelt mischien ook? ben wle benieuwd hoe je buik er nu iuit ziet?

nou meiden ik ga tv kijken ik spreek jullie morgen na het bezoek aan de vk.

9. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik denk dat de een ander draagt als de ander, bij mijn eerste had ik een nog grotere buik... zij was 7 pond.

10. All: ik hoorde van mijn kraamhulp en vk dat de cinababy helemaal niet zo goed is voor je baby, omdat dit de darmpjes stil legt, waardoor er op de latere termijn grotere problemen ontstaan dan je wenst. Nu snap ik dat sommigen hier tegen in gaan, want waarom wordt dit dan nog verkocht, tja geen idee.
    Maar mijn kraamhulp en vk geven wel als advies infacol, dit schijnt beter en effectiever te werken, zonder dat het eigenlijk iets met hget lichaam zelf doet. Je moet het zien als een bakjes met schuim (sop) met een helebole kleine belletjes (dus gasbelletjes in de darmen) dit word door de infacol samen gevoegd tot 1 grotere bel en dan heb je 1 grote wind (waar door je kindje maar even een krampje heeft inplaats van een heleboel kleine krampjes en winden!!
    Wat iedereen wil gebruiken moeten jullie natuurlijk zlef weten, maar ik ga dan dus loiever voor de onfacol als de cinababy, met eventuele gevolgen van dien!

Cjpt: jee wat vervelend zo`n bad/douche! Dat wordt dan nog even lastiger als je net bevalen bent, wil je niet ongerust maken, maar neem er dan maar een trappetje bij!

Noa: tja ik was ook maar 6 kg aangekomen, dus dat ben je dan snel weer kwijt he!
    En tja ik had de kleine man toch graag nog ff wat langer binnen gehouden hoor, hij is nu zo heel klein en teer en zonder spekkies! Maar jah ik zit in ieder geval niet met het warme weer met een dikke buik en zonder enkels enz. En jah winterkleding heb ik ook erg weinig, maar ik ben gelukkig erg warmbloedig dus heel vaak dingen met lange mouwen en dikke truien enz had ik toch al niet aan!

Nita: nee helaas werkt dat lekken bij mensen niet zoals bij paarden, ik had toen ik nog zwanger was ook die hoop, maar dat werkte dus echt niet!

Annie: ik spoot van de week Finn in zijn oog, zo hard was ik aan het lekken, ook wel zielig hoor, maar ook weer een voordeel de kraamhulp zei dat moedermelk helend werkt en hij had wat prut in dat oogje zitten, de dag erna was zijn oogje weer schoon!!:D

Mamadeluxe: jeej zeg dat is inderdaad al een beste buik! En nog groter bij de eerste, wow wat zal jij je ongelukkig hebben gevoeld!:$

Onzekere mama`s: tja ik had/heb ook een onzekere bui, de kleine heeft moeite met het happen naar mijn tepels, hij probeerd het wel, maar voordat hij er is doet hij zijn mond alweer dicht, ik had het er net eigenlijk even helemaal mee gehad en vriendlief kijkt me aan ziet me huilen en gaat vervolgens gewoon verder met xboxen!!! Echt wat een zak hooi! ik snap hem soms niet, waarom helpt hij me dan niet even..... snik kan wel weer janken, maar er zit ook visite in huis, dus doen we maar even niet!
    Huil momenten ow echt wel meerder keren per dag, waarom.... geen idee om van alles:
    omdat vriendlief al sinds Finn geboren is dus 5 aug belooft slingers op te hangen:x!!!
    Omdat hij belooft mijn autostoel om te bouwen wat hij dus ook niet doet:x,
    omdat vriendlief nu 3 weken vakantie heeft en perse deze week een tuinhuisje neer wil zetten waarbij IK moet helpen:x,
    omdat ik niet weet wat Finn wil,
    omdat ik heel onzeker ben over de borstvoeding, is het wel genoeg, doe ik het wel goed, waarom doet mijn tepel zeer, waarom hapt hij niet goed?:(
    omdat ik daar zin in heb,
    omdat......pff oke ik kan zo nog wel even doorgaan en heb alleen me zelf er maar mee.
    Grr ik wil een andere kerel die mij wel snapt, heeft iemand er 1 in de aanbieding??:(

Nou ik ga de kleine man maar weer wat geven die ligt weer te pruttelen naast me in de wagenbak!:)

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Noa, hahaha meen je dat nou serieus? Dat je niet zo heel groot bent, 1.80 m maar. Hihi zullen we maar niet naast elkaar gaan staan? Dan ben ik echt een mini-mensje met mijn 1.58 m ;o)

@ Mamadeluxe, jij hebt ook een mooie buik! Nouja, die had je iig met 33 weken, nu moeten we maar afwachten... dus kom op met die nieuwe foto! Vind het juist zo'n leuk toetertje bij jou. Niet rondom ofzo. Op de foto ziet het eruit als zo'n buikie die echt naar voren steekt.

@ Ollekebolleke, heb je ook al heel duidelijk tegen je vriend gezegd dat je er zo over denkt? Hier wijst de ervaring uit dat het meestal ook gewoon niet helemaal duidelijk is. Tis triest dat als je huilt je soms even moet aankondigen dat je een schouder nodig hebt maar soms werkt het ;o)
    En anders krijg je hierbij van mij alvast een knuffel... voor de jankmomentjes

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Gentle ik heb ook nog een flubberbuik hoor, maar hij is echt platter dan voorheen dus dat geeft hoop voor de toekomst :D

vraagje aan de mama's, hoe kun je zien aan je kindje of ie darmkrampjes heeft of niet genoeg voeding binnenkrijgt? Ties heeft een gigantische zuigbehoefte en wil dus altijd zuigen aan de borst, vinger of een speen. hij is zo onrustig nu dat hij niet wil slapen en ik weet niet of het nu krampjes zijn of niet.

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Zoals Daan schrijft is het voor ons inderdaad een beetje gek om te lezen over jullie zwangerschap en kan ik me voorstellen dat het voor jullie heel gek is om te lezen over onze onzekerheden! Maar inderdaad, over een paar weken zien we elkaar hier allemaal als mama!

Heb net een goede huilbui gehad en met lief besproken dat we Fenna na haar ochtendfles in haar eigen bedje leggen. Daar slaapt ze dan tot haar volgende fles ( rond 11.00) en dan tot 14.00 beneden en volgende fles en daarna weer naa boven in haar bedje. En dan rond 17.00 weer beneden want dan begint haar wakkere tijd weer en om 20.00 uur weer naar boven. Dat lijkt al op een echt dagritme vinden wij. Ze slaapt dan tussen de middag. Dit ga ik ook lekker even overleggen met onze consultatiebureaumevrouw ( hier moeten we tzt een woord voor verzinnen want om dit elke keer op te schrijven is ook zo wat...poeh!). En zoals Conijn schrijft, we gaan inderdaad lak hebben aan de visite, als ze slaapt, dan slaapt ze!

Zo...nu weer gezellig.

Ollekebolleke: Hè meis, een dikke knuffel voor jou hoor! Ik zou inderdaad even goed tegen hem zeggen dat je niet zo blij bent of wordt van zijn gedrag. Jullie doen het samen het hoor, zo'n klein mensje!

Cjpt: je bent inderdaad een klein meisje! hihi! Gek of niet dat De dag zomaar voorbij gaat?

Meiden, ik ben kapot, ga lekker mijn bedje opzoeken!

Liefs, Pluis

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dank je wel Annie...doet me goed jouw berichtje... Is ook zo, ons meisje is ook nog maar 2 weken! Dan mag je best een keertje lekker tegen mama aan op de bank in slaap vallen voor een uurtje...
    En we gaan haar inderdaad boven laten slapen overdag en als ze wakker is beneden halen. Komt goed!

Dikke knuf, Pluis

15. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Oooh, wat ben ik jaloers als ik al die onzekere-ouder-verhalen lees. Helemaal niet leuk natuurlijk, dat begrijp ik maar al te goed, maar wat zou ik nu graag bezig zijn met mijn kindje in plaats van weer een avond in de onwijs pijnlijke voor-weeen te liggen :(

Nee hoor, die onzekerheid is heel vervelend en het heeft even tijd nodig, maar straks is het net alsof je alle antwoorden altijd geweten hebt!

Ga zo naar bed. Duimen dat dit doorzet, of nog beter, dat ik vannacht wakker wordt van een mega-wee :)

16. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @anna, hoop het ook voor je!

@cjpt, ja klopt, ik heb echt een voetbal/basketbal buik, van achter zie je niks (wanneer ik stil sta dan :p)

Ik gamaar proberen vroeg te slapen, morgen anderhalf uur fietsen in de vroegte al en smiddags weer....

17. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ollekebolleke, hij klinkt idd als een zak hooi, zoals je het beschrijft. Ik zou daar totaal geen geduld voor hebben, kan je moeder/schoonmoeder hem niet "subtiele hints/tips" geven?
    Issie altijd zo of is dit zijn manier van ehh soort van, aanpassen, verwerken ofzo?

18. alice

alice Fanatiek lid

16 aug 2006
    4.014
    0
    36
    Overijssel
    Meiden als jij dat wil lekker je kleintje bij je nemen hoor!! Ze zijn nog zó klein en verwennen kan echt nog niet!! Zou ook echt nog niet zoeken naar een ritme...zelfs als je denkt dat er eentje is zal je kleintje het weer omgooien. Enne ze kunnen ook mama-honger hebben he, zolang bij mama gezeten en nu ineens in een bed..helemaal stil! Maar goed dat is mijn mening hoor...het écht opvoeden duurt nog heel wat maanden, nu genieten en je kindje een fijn gevoel geven is het belangrijkste.
    Nogmaals, dat is mijn idee maar wilde het even zeggen.

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Anna, hoop dat t doorzet voor je meid! Morgen babynieuws van jou, daar gaan we nu dan even voor duimen!

@ Mamadeluxe, leuk zo'n ingeslikte-bal-buik. Hier ook een beetje maar helaas lijkt er ook wat van die bal richting achterwerk te zijn gezakt haha. Volgens mij ga ik straks steeds achterover vallen als de beeb geboren is hihi. Nu compenseert mijn buik het gewicht...

@ Miekepluis, ja is inderdaad een raar idee.

Had me ook stiekum veel meer voorgesteld van mijn "uitgerekende datum". Haha alsof er overal slingers en balonnen zouden hangen ofzo. ;)
    En dan ineens is zo'n dag gewoon voorbij gegaan als alle anderen, met hangen, slapen, bad, schoonmaken en opruimen... ohja en harde buiken. Heb net wel met lief nog even wat leuke foto's gemaakt. Konden deze dag niet helemaal zonder iets leuks voorbij laten gaan.
    Zal morgen wel even plaatsen.

Deel Deze Pagina