Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Haai meiden,

Allereerst:

@Gentle gefeliciteerd met je dochter Julia!
    @Lieke gefeliciteerd met je dochter Maud!!
    @Debzie gefeliciteerd met je dochter Tess!
    @Skatje gefeliciteerd met je zoon Aiden!
    @ Mik: van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Senna!
    ( huh? geen grote letters...maar wel net zo gemeend hoor!

Cjpt: Wat een gedoe daar bij jouw praktijk! Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent! En een dikke knuffel en een "goed van jou" dat je je niet gek laat maken!

hanna: Jasses, kiespijn...zit je echt op te wachten...NOT! Hoop dat je gauw geholpen kunt worden!

Melisa/Anna: Spannend meiden! Zet hem op!

Fon: prachtig verhaal, en inderdaad, het over je heen laten komen is de beste manier!

Hier is de consultatiemevrouw geweest en ik ben zo blij! We doen het gewoon hassikke goed! Ons meisje woog 100 gram meer dan haar geboortegewicht, haar hoofdomtrek was 1,6 cm groter en inderdaad ( Conijn, thanks a lot!) het ritme wat we nu proberen is prima. Als ze wakker is lekker beneden in de box, en bij de eerste vermoeidheidtekenen in haar eigen bedje. We mogen haar 's avonds 10 cc meer gaan geven, zodat ze waarschijnlijk langer gaat doorslapen. En we mogen gaan kijken of ze al op 5 flessen gaat op een dag.
    Zo fijn te horen dat je het goed doet!

En ik ga ook ff spammen, ons kleine schatje!!
    ( ben benieuwd of het lukt....)

Een dikke knuffel voor het wachtbankje, duurt nu echt niet lang meer, hou vol!

Liefs, pluis

2. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Wat een schatjes al die andere babietjes die voorbij komen, wat zijn we trots hè!
    Jessi, ook ik ga uit de anonimiteit, want ik vind deze foto zo lief!

liefs, Pluis

3. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    go go go Anna...spannend joh, ga je thuis bevallen?

Ik heb net VK gebeld en die komt vanavond of morgenochtend strippen...k vind t ondertussen allemaal best !!

4. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Miekepluis, ach voor de hyvers onder ons was je al niet meer anoniem haha. Mooie foto's hoor! Lekker blondje is het!

Domme vraag misschien meiden, maar hoe time je weeen? Hihi, voel me een beetje suf dat ik er nu pas over nadenk ;o)
    Dus hoe time je hoe lang ze duren en om de hoeveel tijd ze komen?

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    cjpt, je timed van het begin van een wee tot het volgende begin van een wee. Ik heb dat toevallig gisteren bij de vk gevraagd :)

6. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Vandaag uitgeteld!

En Ukkie stuitert nog vrolijk in m'n buik rond ;)

Ach, wie weet, de dag is nog niet voorbij, het kan nog!

Zo maar eens even het dorp in terwijl het nog niet zo bloedjeheet is, Kruidvat heeft de billendoekjes in de aanbieding (Hahahahaha, de mama-hormonen nemen zo nu en dan echt de overhand zeg)

Dat zal wel weer een hoop interessante opmerkingen opleveren, zowel van vreemden als kennissen. Ben vooral gecharmeerd van bekenden die luidkeels roepen, "Zo, nog niet bevallen?" Jawel, ik ben al wel bevallen, maar die buik beviel zo uitstekend dat ik nu maar een kussen onder m'n shirt heb gestopt.

Of deze: "Vind je het niet heel erg warm?" Eh ja, ik vind het heel erg warm ja, maar kan moeilijk de hele dag voor de open deur van de vriezer gaan zitten.

Of wat dacht je van: "Durf je de deur nog wel uit?" Hallo, baby's vallen er niet zomaar uit hoor!! Ik ga geen kilometers van huis natuurlijk, volgens mij ben ik in geen twee weken meer dan 10 kilometer van huis geweest, maar kan echt nog wel even naar het dorp hoor.

Anyway, ik ga eens even kijken wat voor leuke vragen ik vandaag weer krijg :D

7. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Aguamiga: Heel herkenbaar... ik krijg steeds de vragen: is alles nog rustig? uhmm... nee het hoofdje hangt er al uit maar moest toch nog ff shoppen :( vooral mijn schoonmoeder is er goed in, toen mijn vriend vorige week op die vraag het antwoord: "osn kindje is er al 2 dagen en het kaartje is onderweg" gaf was ze toch wel errug boos... haha ik heb me kapot gelachen!!

8. Farfallina

20 dec 2007
    86
    1
    0
    Recensent kinderboeken en stay-at-home mum
    Den Haag
    Mooie foto's, Pluis, wat een prachtig meisje hebben jullie en zelf mag je er natuurlijk ook zijn!

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Hier nog even een update. VK is geweest. Baby doet het prima. Bij mij worden de harde buiken langzaam echte krampen. Dus ben benieuwd. En mijn vliezen waren inderdaad gebroken. Geen twijvel mogelijk. Dus dames, ik ga toch maar lekker deze week bevallen. Een week te vroeg. Raar maar waar: ik kijk er echt naar uit! Laat de kleine maar komen.

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    na een lange dag gister had ik laat in de avond veel hoofdpijn. vroeg naar bed, om het half uur wakker van de pijn en hopend dat ik die nacht maar even geen weeen zou krijgen.
    Gelukkig bleef alles rustig op weeend gebied.
    Nu nog steeds wat hoofdpijn maar het trekt langzaam weg.

Geweldig melissa, dat is fijn, zodra je weet dat de vliezen zijn gebroken weet je dat je binnen twee dagen (geloof ik) moet bevallen;)

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Aguamiga, hahaha leuk he die opmerkingen? En dan blijf jij nog dicht bij huis. Ik ben regelmatig meer dan een half uur autorijden van huis weg. Dan moet je ze eens horen!!

@ Hanna, tx! Weet ik dat ook weer :p

@ Harde buiken; hebben jullie ook dat de harde buiken erger worden door naar de wc moeten en door bewegingen van de beeb? Auch zeg! Ik weet niet of ik nou een harde buik krijg dóór haar bewegingen of dat zij gaat tegenstribbelen als ik een harde buik heb maar tis geen fijn gevoel iig.

12. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @anna, spannenddd!! Ik hoop voor je dat dit het echt werk is :D

@pluis, liefff, echt een blondje zeg wauw! :D

Nou werkelijk niet te geloven....mijn buik is zooooo bizar rustig, ik heb er geen woorden voor :(
    Dat strippen heeft gewoon alle activiteit daarbinnen compleet stilgelegd...hoe verzin je het :( Geen harde buik, geen kramp, NIKS! Ik kan echt wel janken gewoon :(

13. Velobabe

Velobabe Fanatiek lid

11 jul 2006
    2.272
    0
    0
    @All

Allereerst alle (pas) bevallen meiden gefeliciteerd met jullie knappe kindjes.

Ik ben vandaag uitgerekend, maar ik weet zeker dat ons beebje nog wel even op zich zal laten wachten ;)

Heb vannacht weer niet geslapen verder gaat het goed.

Enne ik ga nog gewoon op pad hoor.
    Als ik thuisblijf blijf ik poetsen ;)

14. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Mik: gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsesje Senna

Anna + Melissa: Zet hem op, het ziet er naar uit dat de bevalling gaat beginnen:)

Marina71: Nee hier nog steeds niet veel aan de hand:( gewoon het bekende voorwerk.(harde buiken,krampjes)...verder nix. Heey maar jij kunt dus gewoon bellen met de vraag gestript te worden..?? Ik moet echt n weekje w8en..ik heb maandag een afspraak met de vk, als er dan nog steeds nix gebeurd is vraag ik of ze meteen ff wil strippen!

Ik ben nu 40wk+4dgn:)

Pluis: wat ontzettend snoezig zeg (foto) smelt smelt...

Aguamiga: Ja die vragen/reacties krijg ik ook steeds naar mijn hoofd geslingerd. Ik ben het het best beu eigenlijk..maarja het is wel goed bedoeld allemaal;)

15. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Mik, gefeliciteerd met je dochter Senna!!!

Hier zondag nog 200 km verderop geweest!:$
    En net ook even op een halfuurtje rijden geweest, lekker kersen, aardbeien en druiven gehaald!!! Hopen dat mijn darmen er van gaan werken:D

Zo weer even naar vk, es horen hoe de kleine het doet, ik mag nu ook urine meenemen voor eiwitcheck, ben benieuwd!

Dames die bezig zijn, succes!

16. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    @CJPT: Harde buiken ontstaan hier ook door moeten plassen of bewegen of net ietsje te ver lopen (Meer dan 10 meter zeg maar :D)

Vervolgens reageert Ukkie op de harde buik door tegen te stribbelen en dat verergert de harde buik weer en voordat het over is zijn we een half uurtje verder zeg maar....

Ach, t zijn de laatste loodjes zullen we maar denken, ik ga zo Ukkie en mij een plezier doen en in mn zwembad zitten, ikke lekker koel en comfortabel en Ukkie dus ook lekker relaxt! ('t is zo groot opblaaszwembad waar je heerlijk in/tegen de rand kunt hangen, allercomfortabelste houding die ik op het moment kan vinden)

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    bloos!!!:)

18. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Anna: Zet hem op meid!!

Mamadeluxe: Meid, wat balen... Stilte voor de storm? Hoop het zo voor je!

Aguamiga: Heb me suf gelachen om je stukje... Maar weet hoe irritant het is! Nog ff volhouden meid!

Cjpt: Inderdaad, plassen en lopen en bewegen maken harde buiken erger. En dan gaat kruimel ook weer bewegen en dat helpt dan niet zeg maar!

Meiden, ik heb net een uur gewandeld/boodschappen gedaan met Fenna, heerlijk! Nu weer kapot, dus lekker op de bank met mijn nieuwe boek.
    Voor de onzeker mama's en alle andere mama's die het gewoon fijn vinden, ik kan jullie het boek "de tevreden baby" aanraden! Is niet te koop meer geloof ik, heb hem zelf uit de bieb gehaald. Daarin wordt beschreven hoe je een ritme met je baby kunt gaan opbouwen. Echt super! Gewoon eruit halen wat jij prettig vindt hoor, maar ik vind het heel fijn om te lezen!

Zo, nu wat drinken en op de bank!

Liefs, Pluis

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Jeetje wat een babyboom!!

ALLE MAMA'S GEFELICITEERD!!!!!!!!!!!!!

Heb niet zoveel tijd want Milan ligt al een half uur in bed...KLAARWAKKER!! En hij moet slapen!!

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Hanna, bedankt he?! Nu ben ik verslaafd aan Skip Bo op de computer haha

Deel Deze Pagina