Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @sarah, ik ben een paar weken geleden met de hele bende naar Landal greenparks geweest, ik heb een 'kinderhuisje" gehuurd en daar was alles aanwezig! Je kan daar net als centerparcs natuurlijk ook alles los bij-reserveren, zoals bedje, box, etc.

Wij zijn in esonstad geweest, super aanrader! :D

Owww en nu onweert het hier en is mijn oudste net op pad gegaan op koopavond voor een schooltas en ik ben al zo snel bezorgd...ze is gelukkig met haar vriendin maar toch....

2. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ow ze is er alweer, jeej :D

3. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    @ sarah, niet te moeilijk doen, de auto raakt toch wel volgeladen, maar verschonen hoeft niet op een commode kan ook op bed. Tegen die tijd kun je ook heerlijk douchen met je kleintje en campingbedje mee (hebben wij iig) en anders bedje huren

4. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Sanell, proficiat met jullie dochter AMBER!!

Vandaag naar de huisarts geweest, geen blaasontsteking... Dus die krampen zijn hopelijk toch wat voorwerk :)

5. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    och meiden ff loeien hoor

belt net mn schoonmoeder op, zegt ze ja ik heb het nog s naberekend en je hoeft je nog helemaal geen zorgen te maken want je bent nu net pas over tijd....en niet al bijna 2 weken. Dus ik denk al huh gaat dit nu weer naar toe. Mijn man en ik hebben een ivf behandeling gehad dus weten bijna tot op de de minuut wanneer deze kleine gemaakt is...

ja zegt ze ik heb zelf ook 4 kinderen dus ben echt geen leek meer en ik weet gewoon dat je nu pas net uitgerekend bent...pfff ik blijf nog heel kalm in het begin maar voel me al warm worden, dit is nl ook mijn 4e en k ben ook niet achterlijk..dus ik vertel haar dat ik het lief van dr vindt maar dat zowel het ziekenhuis met de 1e ivf echos en daarna met de groeiechos op 9 aug uitkwamen. Ja maar dat was allemaal nieuwe tijd zei ze want vroeger......! :x:x:x k moest me niet aangevallen voelen zei ze want ze bedoelde het allemaal goed. Ja alsof ik hier nu zin in heb verdorie !!! K heb haar aangegeven dit zeker geen leuk gesprek te vinden momenteel.....we hingen niet leuk op :)

6. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    bedankt voor de tips van de koffer, bij ons in het zh is der wel een winkeltje dus me vriend kan altijd daar wat te eten halen als die honger mocht krijgen, en de aanstaande oma''s zeiden ook al we komen anders wel eten voor hem brengen hoor hihi.
    en inderdaad je kan beter iets om te spugen hebben dan helemaal niks en alleen maar gal, alhoewel ik liever niet spuug hoor.
    en denk zelf ook dat ik niet zo trek zal hebben hoor maarja de sultana neemt geen superveel ruimte in hihi.

en betreft de speen, ik heb die van difrax en daar zijn volges mij geen speenopberdoosje voor, doe hem dus wel in een ander bakje. voor de zekerheid.

@annie raar he dat je eigenlijk vandaag pas uitgerekend was, en gezellig hoor dat de collega's langskomen.

@cjtp ow chocolade in de auto met dit weer is inderdaad niet handig.

@sanelle gefeliciteerd met jullie dochter,

@sarah ow leuk een weekendje weg, wij gaan in dec weg als me vriend terug is van varen. dus wij zijn ook opzoek naar een huisje wat kindvriendelijk is en ik niet een hele volksverhuizing hoef te houden.

@mamadelux en is je dochter geslaagd voor een tas?

@ollekebollke. tot nu toe dat ik in het zh ben geweest, kreeg de gene die met me mee ws gewoon drinken aangeboden hoor, maar neem voor de zekerheid wel flessie water mee.
    en inderdaad op zaal krijg je weinig te drinken daar.
    en ja kat vindt finn dus niet zo leuk, mischien heeft hij daarom wel de benen genomen en hoopt hij dat hij weg is als die terug komt, wat natuurliujk niet het geval gaat worden.
    en heb niet alle wind weg gegeven hoor.

@mumtobe ow dat kraamhotel zit dus aan het zh dat is wel handig. hier wordt je niet weg gestuurd als je laat zo bevallen dan blijf je gewoon een nachtje slapen en ga je de volgende dag naar huis. maar inderdaad in dat hotel zal je niet van alles kunnen kopen

en der was iemand met de baby in de auto, het is inderdaad snel warm in de auto, maarja iedereen heeft het warm en zo kleintje al helemaal. je moet je der niet schuldig over voelen hoor.

@marina ik woon in noordholland. en wat vervelend dat je schoonmoeder zo deed, snap dat je daar nu niet op zit te wachtten en inderdaad met ivf weet je het zowat op de minuut af.

@petrbr ow jij mocht het avond malen kiezen hihi, en snap dat je nu niet op al te veel drukte zit te wachtte, en roos heb zich dus wel vermaakt met beide opa's en oma's en hier worden ze ook zenuwachtig hoor bellen elek ochtend al op hihi maar nu weten ze natuurlijk dat het maandag dan echt zo ver is.

nou meiden heb me best gedaan. ik ga maar even iets lekker zoeken heb trek. iedereen een 'koele'nacht toegewenst en hopelijk morgen beeb nieuws.

7. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hey, eindelijk, ik ben weer op aarde beland :D

Lieke, gefeliciteerd met Maud!
    Debzie, gefeliciteerd met Tess!
    Skatje, gefeliciteerd met Aiden!
    Mik, gefeliciteerd met Senna!
    Moontje, gefeliciteerd met Lisa!
    Anna, gefeliciteerd met Teun!
    Sanell, gefeliciteerd met Amber!

Petra, gefeliciteerd met je verjaardag (is weer eens wat anders om mee te feliciteren :p)

@ mumtobe21, hier geen badjas meegenomen (was inderdaad anders ook driekwart van de inhoud van mijn koffer) en niet gemist. Je moet alleen een beetje een degelijke pyjama/outfit hebben waarmee je je én lekker voelt als je net bevallen bent, én ook een beetje kunt vertonen. Is best lastig :D Lekker trouwens, in het kraamhotel. Ik vond het echt heerlijk om zo op die mooie afdeling in het ZH te bevallen. Het doet net zo zeer, maar je hoeft je verder in ieder geval nergens druk om te maken!!

De bevalling heb ik trouwens gewoon in mijn spijkerbroek gedaan. Lekker aan doen waar je je prettig bij voelt en evt een comfi broek mee ofzo voor als je wat anders wilt.

Oh, ik voel me helemaal trots dat Julia in het lijstje staat. Ergens geloof ik het nog niet helemaal (nooit al echt durven geloven dat ik zwanger was ook :p).

Nita, wat heb ik vaak gedacht dat jij eerder zou bevallen!! Wat rot dat je buik nog steeds zo'n zeer doet.. Ik gun je echt zo'n prachtbaby als die van ons. Hij is gewoon nog extra mooi aan het worden in je buikie!

Eten tijdens bevalling: hier heb ik niets anders gegeten dan wat happen brood. Ik kreeg natuurlijk gewoon maaltijden 3 x per dag, dus vanaf het moment dat ik binnen was kreeg ik ook ontbijt enzo. Zoetigheid (dextro e.d.) is me nog steeds niet lekker. Blegh. Chocola soms wel, maar dan ben ik ook weer misselijk. Dus zorg voor iets hartigs ofzo.

Marina, dat kon je lekker gebruiken ja.. Waarom vond ze dan dat je nu pas uitgerekend was? Waar baseert ze dat op???

Hehe, nou, ik heb bij gescand hoor, alleen even baby's en bevallingspraatjes. Ik ga zo maar mijn verhaal typen denk ik. Of morgen... Of overmorgen...

Julia is trouwens echt de ideale baby :) Een "bilderbuch-baby" noemden ze haar in het ziekenhuis, oftewel, zoals uit het boekje. Ze heeft de eerste nacht/ochtend erg weinig geslapen en we waren allebei een beetje onrustig van wat er allemaal ons was overkomen. Dinsdag middag is ze toen in slaap gevallen en vervolgens heeft ze ons echt versteld doen staan van haar slaapkunsten. Ze slaapt nog steeds meestal een uur of 4/5 tussen de voedingen. Waarschijnlijk is ze echt nog knock out van de hele bevalling en die eerste dag. We genieten dus nog even van de vele rustige tijd die we nog hebben.

Iedereen die trouwens straks ook borstvoeding gaat geven of die zit te tobben wil ik even een hart onder de riem steken! De eerste 2 dagen waren echt onwijs onhandig hier. Ik wist er gewoon te weinig vanaf en ze heeft keer op keer verkeerd aan de borst liggen sabbelen. Gevolg: 2 wondjes op m'n tepels. Gelukkig kwam op dag 2 iemand helpen en door elke keer goed veel te vragen en te oefenen lukt het nu erg goed! Het doet natuurlijk nog steeds pijn want die wondjes zijn nog niet dicht, maar de melk is inmiddels op gang en ze geniet er zo ontzettend van! Het is zo heerlijk om haar er van te zien genieten! Ik hoop echt dat we zo door kunnen, want ook al kostte het echt even wat tijd en moeite, ze snapt het nu echt!

Trouwens no offense voor wie er niet voor kiest hoor. Er zijn altijd situaties waar in het gewoon niet een goede optie is, maar ik wilde mijn positieve verhaal wel even delen.

Vinden jullie het trouwens ook zo lastig om kleertjes uit te zoeken voor je baby'tje met deze hitte? Julia heeft al 2 avonden steeds verhoging omdat ze te veel aan had of dat het in de kamer te warm was. Zo lastig! Ik durf haar niet zo goed bij een open raam te hebben (zit in mijn hoofd dat dat slecht is ofzo...), maar dan werd ze dus te warm. Nu hebben we het een beetje door, maar voelt ze af en toe dan weer te koel voor m'n gevoel... Morgen gaan we een thermometer halen, dan kunnen we gewoon even echt checken!

Nou, wij gaan slapen! Tot de volgende keer ofzo en toitoitoi voor al die genen die snel hun kleine gaan hebben!! Jullie kunnen het!!

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Gentle: Ja het kraamhotel is ook zo fijn (tenminste dat lijkt me) omdat je daar
    inderdaad aan niks anders hoeft te denken als aan je bevalling... de rest wordt voor
    je gedaan en alles en iedereen is in de buurt...
    ik neem nachthemd mee om in te bevallen, een nachthemd om eventueel in te slapen
    en kleren voor na de bevalling (joggingbroek en t-shirt) en ga daar in "gewone
    kleren" naartoe...
    maar jij de bevalling in je spijkerbroek gedaan? hoe doe je dat :p haha

9. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    hmmm volgens haar berekeningen was ik de 16 aug uitgerekend, want het ging tenslote om 9 maanden dus dat is dan de 16e want op 16 november hadden we de punctie.

Terwijl je vanaf de punctie 38 weken moeten rekenen, want die moeten je in dit geval als je eisprong datum rekenen. Ga je uit van 40 weken dan is 2 november de 1e dag van je laatste menstruatie, Snappen jullie t nog ;),

Ach weet je we hebben 2 IVF echos gehad en daarna nog de 20 weken echo en 4 groei echo`s dus we zijn toch niet achterlijk of zo (en met ons de fertiliteitsarts, de echoscopiste en de vk zeker dan ook)

pfff die kleine schildpad zit hier van binnen nog steeds helemaal uit zn plaatje te gaan, moet me ook niet zo druk maken, maar k vond het zo`n onzin.Wat moet ik met die informatie? Het ziekenhuis gaat ons vanaf maandag gewoon overnemen, berekening schoonmoeder of niet hahaha

Liefs Marina

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Marina: balen zeg van je schoonmoeder, gelukkig wordt je gewoon over genomen door het ziekenhuis... niks van aantrekken dus! :D

Hier ook een ukje wat er via mijn buikwand al 3 dagen uit probeerd te komen... heb al tegen hem/haar gezegd dat hij/zij gewoon via de normale weg mag komen hoor...

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marina, jemig wat een ehmmmm fijne schoonmoeder! Goed van je dat je wel eerlijk hebt gezegd dat je dit niet zo'n leuk gesprek vind! Soms begrijpen mensen het gewoon echt niet! Ik heb zo'n zelfde soort schoonmoeder (beetje dommig soms en weet ook altijd alles beter) en is soms echt even teveel met de hormonen. Dus de afspraak hier is dat mijn vriend haar op de hoogte hou. Ik neem niet op als ze belt.

Hihi, misschien moet je toch voor de zekerheid even met het zkh overleggen... Hahaha ik moet altijd zo uitkijken dat ik van dat soort dingen niet heel sarcastisch ga doen. Dat ik al die mensen die ervoor geleerd hebben even zal vertellen dat mijn schoonmoeder het beter weet en ze dus nog even een week moeten wachten! Vandaar dat ik dus niet meer op wil/mag nemen ;o)

@ Noa, ik zou toch inderdaad wel wat te eten/drinken meenemen want weet niet hoe het bij jullie is maar in de meeste ziekenhuizen zijn die fijne winkeltjes alleen overdag open. En de kans is natuurlijk best groot dat jullie er 's nachts zijn. ;o)

Pff hier zit de beeb flink dwars zeg! Ze is zo aan het bewegen dat ik er non stop harde buiken/rugpijn van heb. Dus nu in tweestrijd. Even warm douchen zou helpen maar ik hou vandaag ZOVEEL vocht vast dat mijn pootjes er pijn van doen. En daar is dat warme water natuurlijk weer slecht voor... ach ach keuzes he?!

Ben wel blij dat het wat afgekoeld is zeg! Slaapkamer voelt voor het eerst in dagen weer eens niet als de sauna.

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Oh en Hanna, shopse morgen in ons altijd gezellige stadje! Laat je wel wat voor mij over bij de Prenatal? ;o)

13. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Hihi cjpt bedankt, krijg dankzij jou een grote grijns op mn kop...heerlijk stukje hierboven...

Ja weet je wat het ook is, mijn oudste dochter (nu 20) is dus uiteindelijk 17 dagen te laat geboren (42+3), ook toen zeiden mensen, je zult wel verkeerd gerekend hebben. :$ "Gelukkig" was ze helemaal opgedroogd en is gaan vervellen na haar geboorte, dat toonde haar overdragen zijn dus heel duidelijk aan.

T ergste van alles is nog dat ik net gewoon heb zitten narekenen :)k lijk wel niet wijs..!

14. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Hallo allemaal,

afgelopen zondag 16 augustus is om 12:42 uur onze derde zoon Bart geboren!

3656 gram en 50 cm, helemaal tiptop en ik ben weer helemaal verliefd!

groetjes Esther

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Marina, jeetje wat een gezellige schoonmoeder zeg!! Pff! Waarom houdt ze zich daar ook echt mee bezig? Idd goed om te zeggen dat je daar niet op zit te wachten.

Ik was gister trouwens ook niet blij met schoonmoeder. Steeds al ze komt slaapt Milan. Nouja vrij logisch he aangezien hij zo'n 20 uur per dag slaapt hihi...
    Maar of ik hem dan even wakker kon houden/maken?! Nou wat denk je zelf? NEE! Nou dat vond ze maar onzin.

@cjpt, slim dat je niet opneemt als ze belt. Ik neem ook bijna nooit op als hun het zijn. Ook als ik niet zwanger ben hihi...

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Sanell, gefeliciteerd met Amber!!!

Ik lees over drinken in ziekenhuizen ed en ik moet zeggen, hier hadden ze op de verloskamers (waar ik niet bevallen ben natuurlijk maar daar werd voor de operatie alles gecheckt en nagekeken) een koelkast met drinken en een senseo staan, tijdschriftjes, lcd tv... Alles was voor handen, ok ok ze hebben het net allemaal vernieuwd maar vond het toch wel wat, zouden ze overal moeten doen :D

17. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    Even een kort berichtje want ik kom nergens aan toe...

Iedereen die bevallen is: proficiat!!!
    Iedereen die nog moet bevallen: veel succes!!!

Hier is de voeding (eindelijk) een beetje op gang. Kost toch wel veel energie. Verder nog vrij veel last van de hechtingen (wat wil je na 1,5 uur rommelen...). MAAR onze dochter maakt alles meer dna goed. Het is echt een schatje!!!

18. Farfallina

20 dec 2007
    86
    1
    0
    Recensent kinderboeken en stay-at-home mum
    Den Haag
    Even snel voor het slapen gaan (morgen al om half negen afspraak in zh):

Sanell: heel hartelijk gefeliciteerd met jullie dochtertje Amber, mooie naam!

Esther: heel hartelijk gefeliciteerd met jullie zoontje Bart!

Veel geluk toegewenst!

Vandaag toch weer veel stress, omdat ik baby amper voel: hopelijk weer goed nieuws morgen, altijd weer opluchting... Heb enorm opgezette voeten en reumagevoel in handen, dus bloeddruk is vast weer lekker hoog!

Sweet dreams, morgen reageer ik wel wat uitgebreider!

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hmmm ben ik de enige die niet kan slapen? Is het eindelijk wat koeler en lig ik alsnog mezelf in de weg. Ben dus maar even verhuisd naar de bank. Straks nog een poging.

Had net op bed weer een uur of 2 flinke pijn in mijn onderbuik en rug. Maar tis helaas weer gezakt.

@ Marina, hahaha heb je het nou na zitten rekenen? Laat je niet gek maken joh meid! Ik heb het hier met mijn schoonmoeder laatst gehad toen we het over opvoeding hadden. En nee ik was niet zo dom geweest dat onderwerp zelf aan te kaarten. Dat deed zij en ik kwam er dus niet onderuit. ;o)

Gaat ze zitten verkondigen dat ze al die opvoed tv programma's enzo zo stom vind. "Dat moderne gedoe van tegenwoordig allemaal! Tegenwoordig moet je alles maar bespreken en uitleggen met je kinderen, al dat gepraat! Dat was bij ons wel anders, wij waren gewoon de baas en dat was duidelijk zat!"

Ja inderdaad, en daarom zit ik nu al 9 jaar een man te heropvoeden die geen flauw idee heeft/had hoe je over emoties en gevoel etc praat. Die kende alleen stilte of ruzie. Maar goed gedaan hoor, jullie hebben gelukkig geen tijd verspild met zoiets basaals als "praten". En dan nu klagen dat ze nooit wat van haar zoon hoort...

Ach die mensen weten niet beter.

20. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goedemorgen meiden!

Ik denk dat het begonnen is hier :$:$:$!!!
    Vliezen gebroken daarnet rond half 5 toen ik even ging plassen....
    Gelijk klaar wakker natuurlijk!
    Ik vind het toch zo spannend he.......
    We zijn nu de laatste dingen aan het regelen.
    Ik had gedacht nog zeker een paar weken te hebben...
    Zo zie je maar he.
    Manlief heeft net de linten door de kamer gehangen voor de kaarten :D Hihi, eerst wilde hij dat niet, maar nu krijg ik blijkbaar alles gedaan. Hmmm, maar even gebruik van maken dan! :D

cjpt, wel raar van je schoonmoeder om zich te willen bemoeien (?) met de opvoeding. Ieder doet dat toch op zijn eigen manier...

Marina, van jou ook een gek verhaal over je schoonmoeder. Alle "experts" zeggen hetzelfde.... oe groot is dan het bord voor je hoofd?? Hahhahahahah :)

Mama Esther van harte gefeliciteerd met de geboorte van Bart!!!!

Nou, ik ga hier verder afwachten en hou jullie op de hoogte! (duim voor me he, want ik vind dit reuze-eng en bere-spannend!!!! )

Groetjes, Hanna

PS Mijn man is nu de buitenboel aan het schilderen hihi!

Deel Deze Pagina