@ Nyn, gefeliciteerd! @ Miekepluis, jij bent haar mama en jij weet wel wat goed voor haar is meid. Moet je op proberen te vertrouwen. Kan me wel voorstellen dat het eng is! Maarja, tijdens onze zwangerschap nemen we ook niet klakkeloos alles aan dat die vk's zeggen. Het zijn richtlijnen. Volgens mij ben jij een hele lieve mama! @ Noa, ja ben toch maar hier gaan douchen. Daarna wel gelijk alles weer helemaal droog gemaakt haha. Anders vond ik het zo zonde! @ Hanna, hoe is het nou buddy van me ;o) Ik hoop dat je hier niet meer bent geweest omdat je lag/ligt te creperen van de weeen. Aardig he?! Hihi, zou wel betekenen dat je lekker snel je ukkie vast hebt en daarom wens ik je het toe! @ Nita, ja dat bedacht ik me vandaag ook: ik heb inmiddels een week extra verlof gepikt!
@nyn gefeliciteerd met jullie zoon tibbe!!! @nita mini mag nu dus komen, nou wie weet heeft hij zelf nu ook zoiets alles is geregeld tussen paps'en mams nu is het mijn tijd hihi. @cjtp ow toch maar thuis gedocht, ik maak het ook altijd meteen droog naar het douche, soms denk ik wel is ben een slaaf van me zelf. ben ook benieuwd hoe het met hanne is
***INBRAAK*** Buddynieuws over Hanna: Rond 4 uur zijn de weeen goed op gang gekomen en nu is ze al in het ziekenhuis met 4 cm ontsluiting. Spannend dus! (ik ben trouwens haar zus) ***uitbraak***
@Marieke, ik zit ook niet constant op die roze wolk hoor Maar juist dat soort momentjes laat je die slapeloze nachten zo vergeten!! @Pluis, you go girl!!! Ik weet al wat er gebeurd is. Als Cb in het boekje kijkt bij Fenna's gewicht dan staat er 600cc voeding!! ( niet schrikken) Ze tellen nl. 150cc voeding op 1 kilogram gewicht, in jullie geval dus 4x150 =600cc voeding, dus volgens het boekje 5x 120cc op een dag. Fenna haalt dit niet en heeft er dus nog 6, gaat net over die 600 heen. Maar wat zit er echt in die fles, wat drinkt ze exact, spuugt ze?? Uiteindelijk zit ze misschien wel heel dicht bij 600, precies volgens het boekje dus Pluis Als je maar niet over een liter heen gaat, dat kunnen de nieren niet aan. Die laatste zin moet je in je hoofd houden!!!! Er omt echt vanzelf een ritme in! @Noa, ik word hier in de auto gezet en in veenendaal in een stoel geplant Maar ik wil er gewoon uit, wordt gek hier @Nyn, gefeliciteerd met Tibbe!! Je komt heel nuchter over zeg, ik zou echt tegen het plafond hebben gezeten. Fijn dat het zo goed gaat @Nita, fijn dat het toch nog goed geregeld is!! @Meiske, bedankt voor je update. Trek jij het een beetje?? Is er bij de Bv mama's iemand die ook lekkende borsten heeft??? Wordt er gek van en hoop dat dit niet te lang duurt, zekers nu we morgen weg gaan, zit hier nu weer met 2 grote vlekken in shirt:x
Mama Esther, gefeliciteerd met Bart! @ Daan, lastig dat Noor het hele drinkverhaal nog niet helemaal helder heeft. Ik heb verder geen verstand van flesvoeding, maar ik hoop dat ze snel wat beter gaat drinken! Ik kreeg trouwens ook zo'n katheter tijdens de bevalling. Schijnt dat je ruggeprik je spieren niet verslapt, maar je hebt gewoon geen controle. Plasspieren zitten dan dus vast Heel irri inderdaad! @Nita, inderdaad leuk al die namen! Ik ben ook meer van dit soort namen dan die aparte wat je soms hoort. Julia is ook handig voor de Duitsers Al vind ik "Joelia" (dat zeggen ze hier) wat ouderwets klinken @MamaDeluxe, ik verwonderde me net nog over de reclame voor zw.sch. kleding. Altijd zwangeren van zo'n week of 20. Met 40 weken ziet het er niet meer zo hip uit helaas.. Pluis, heel goed dat je je eigen weg vindt met en zonder het CB. Zij kunnen van alles vinden, maar jij kent je meisje beter dan ieder ander en je ziet blijkbaar goed dat ze gelukkig is met hoe het nu gaat. Je kunt/moet haar ook niet dwingen! Monique, fijn dat het zo goed met je gaat! Ik voel me na die paar dagen toch nog echt niet de oude hoor... Oh, en die lekkende borsten zijn hier vandaag echt begonnen. 1 borst aanleggen en de andere borst stroomt intussen leeg Julia zit er ook steeds met haar hele gezicht onder na de voeding Eerst wel grappig, maar nu steeds vervelender. Ik heb al wel tig hydrofiele luiers er doorheen gejaagd met niet eens melkvlekken, maar gewoon helemaal nat van de melk... Zoogcompressen zijn lang niet altijd genoeg! Ik blijf bezig... Nyn81, gefeliciteerd met Tibbe! Hele mooie naam! Nita, heel fijn om te lezen dat jullie het uitgepraat hebben. Je hebt toch samen een kindje, en bent hem niet zomaar "kwijt" uit je leven. Dan maar beter op goede voet! Inmiddels ben ik al uren bezig met dit berichtje. Manlief slaapt al (is al moe van 1 nacht baby'en) en mijn kleine vogeltje is al een uur bezig om die tiet leeg te krijgen Nu is ze nog steeds een beetje onrustig, dus zal haar zo wel nog een keer kunnen aanleggen. Ze vindt het erg moeilijk om goed te happen en raakt dan gefrustreerd. Daarom duurt het zo lang! Nou, ik ga het nog even proberen en dan zo lekker slapen met z'n allen. Hopelijk zien we gauw iets van Hanna! Spannend!
Hier ook het lekkende borsten probleem... Zoogkompressen zijn bijna niet aan te slepen... Is wel erg lastig maar denk maar zo... Beter te veel dan te weinig... @Gentle: Wat lastig is dat he... Mijn zoontje heeft in het begin ook zo'n moeite gehad met de borst.. Het is voor allebei echt frustrerend. maar het komt goed... Gelukkig heeft mijn kleine meisje er geen last van. Die doet het vanaf het begin super goed... @Nyn: GEFELICITEERD met jullie zoon!!!
@Mamadeluxe, ik heb al zoogkompressen in Bh, daar gaat het dwars door heen Vandaag van Avent speciale dingen gehaald, is een silicone ring die je om de tepel doet en daar zit een plastic bakje aan, die opvangt. Net dus aangedaan met boodschappen doen, ga ik thuis zitten, shirt gewoon weer kletsnat. Bakjes zaten niet vol dus denk met het bukken door de luchtgaatjes iets gekomen ofzo, zou het anders niet weten. @Meiske, mijn zussen zaten ook zo in de zenuwen, hi hi Succes ook voor jou! @Gentle, ik voel me ook nog niet de oude en ik merk het ook hoor, maar niemand gaat me tegen houden morgen, dan zondag maar weer rustig aan. Ga daar gewoon lekker in een tuinstoel met iedereen zitten kletsen en natuurlijk beeb showen! Dat lekken komt heel bekend voor, hier Anouk ook al een keer helemaal nat omdat ik niet in de gaten had dat de borst waar ze niet uit dronk idd dus ook aan het druppen was gegaan. Ik hoop echt dat dit niet erger wordt. @Desiree, jij dus ook al een de "lek" Hoe doe jij dat dan als je weg gaat???
@monique, o jee hihi, ik heb het nooit zo erg gehad hoor, dus ik probeer een beetje mee te denken... Er zijn ook wasbare, katoenen geloof ik, misschien nemen die meer vocht op? Dat kan je natuurlijk navragen bij Prenatal ofzo. Verder zou het heel goed kunnen dat met een weekje ofzo het beter gereguleerd is en je minder lekt, hoop ik voor je dan, nu is de productie natuurlijk voor het eerst flink op gang zo na een week.
@Daan, je kunt ook een speentje geven voor de zuigbehoefte. of wil je dat niet, ik geef Ruben ook een speentje geeft echt wat meer rust. het schijnt ook dat de krampjes vooral snacht de kop op steken. Ruben is savonds ook erg onrustig en dan vraag ik me ook vaak af wat er aan de hand is. lastig he. maar je doet het heus wel goed hoor. Noor moet ook wennen aan alles wat er om haar heen gebeurt, is ook niet niks. Ik zit nu ook al de hele avond met Ruben naast me, hij is al sinds half 8 vanavond wakker, en gaapt wel... maar hij ligt maar te rommelen in zijn mandje...ben ook al anderhalf uur met dit berichtje bezig...Ruben oppakken..bv geven, aai over zijn bolletje dan is ie weer rustig, terug in zijn mandje enz...
@Mamadeluxe, ik heb die katoenen uitwasbare er in liggen, slapen doe ik op een handdoek. Hoop idd dat lichaam snel snapt dat ik met iets minder ook tevreden ben Wordt het voor jou niet eens tijd om te gaan zwemmen!!! @Jingi, ik ben ook weer Anouk haar bed (typ nu met 1 hand) Die is 's avonds ook heel onrustig. Had net eigenlijk hubbie erop gezet maar pfffffffffffffffffff die geeft na 10 min al op en zit nu lekker aan een zak chips:x Ze wil alleen haar ogen dicht doen als ze bij mij ligt, ik probeer bedje al niet meer dan blijf je lopen. Laat maar lekker hangen nu, is ook niet meer zo warm gelukkig
Monique, haha ja hij hangt ook het liefst tegen mij aan. Snachts slaapt hij ook bij mij in bed..erg slecht maar ja ik heb ook geen zin in heen en weer lopen, en naast mij slaapt ie 6 uur achter elkaar. Ik lig dan zelf wel in een onmogelijke houding, maar slaap wel. Ik heb dit met pepijn ook zo gedaan en die in na een paar weken toch ook in zijn eigen bedje gaan slapen, dus het komt heus wel goed.. haha..ja ik herken dat van je man, die van mij is precies zo, toevallig ligt ie nu even bij hem kijken voor hoelang.
@Jingi, komt ook wel goed hoor! Ene avond gaat het hier ook beter dan de andere. Ze zijn ook nog zo klein, we kunnen ze hier echt niet mee verpesten. Vannacht ben ik ook plat gaan liggen met Anouk op de borst omdat ik op was, half uurtje later, sliep ze en heb ik haar kunnen verleggen. Ik draai ook echt niet op haar, of laat haar echt niet vallen. Ik moet ook gewoon paar uurtjes kunnen pitten anders trek je het niet Mijn hubbie gooit haar ook gewoon weer in de box en laat haar dan huilen, ik kan dat niet hoor. Vannacht had hij ook "dienst" maar lukte het hem ook niet. Hij wilde Anouk toen ook jankend in haar bak gooien, ben toen boos geworden en gezegd dat als Mirthe daardoor wakker zou worden, hij die er ook nog eens bij zou krijgen. Krabbelde toen wel terug maar zijn geduld was al vlug op en bij Anouk nog niet Dus rara waar belande ze toen weer................
Morning ladies! Denk dat Hanna inmiddels wel bevallen is! We zullen het snel horen van haar zelf of haar zus... spannend! Nou mijn sopbui van gisteren heeft tot nu toe geen resultaat gehad. Ja heb een schone badkamer... maar geen krampen of weeen opgeleverd helaas. Vandaag de slaapkamer maar eens aanpakken. Vriendje zou ook lekker meehelpen vandaag dus dan gaan we dat hele huis eens lekker door. En boodschappen doen. En als ik daarna nog kan lopen gaan we even de stad in. Je hebt hier zo'n feestweekend. Ben ik nog nooit naartoe geweest, dus geen idee of het wat is. Zijn jullie darmen ook zo van slag? Het was een weekje weg, ik helemaal blij! Maar sinds gisteren is het weer rennen naar de wc... nou ren ik niet meer zo snel dus ben steeds blij dat ik het red haha. Nou hup, allemaal wakker worden en babies krijgen vandaag meiden! Wie biedt?!
@cjpt, ik! Ik ga ook aar aan de slag straks, jammer dat het je niks heeft opgeleverd. Ik heb inmiddels zwaar verbaasde familieleden die me bellen waarom ik zo lang nog rondloop, de laatste 3 bevallingen waren met 35+5 weken, 36+5 weken en 38+3 weken. Ja weet ik veel, hahaha, ik heb geen controle over mijn baarmoeder. Hanna zal inmiddels wel mama zijn idd! En Marina had toch ook krampen na het strippen? Ik ben benieuwd hoe het met haar is!
***Buddynieuws!!!*** Vannacht om 1.14 uur is Hanna moeder geworden van een prachtige dochter met de naam Svinthe Ze zal zelf haar verhaal wel komen vertellen, maar ik kan alvast zeggen dat het erg zwaar is geweest. Vannacht ben ik natuurlijk nog naar het ziekenhuis geweest, en de kleine is echt een mooie baby
Nyn, proficiat met jullie zoon Tibbe (mooie naam ) Wat is hij er onverwachts gekomen, maar fijn dat het nu goed met hem gaat! Esther, proficiat met jullie zoon BART! CJPT, heb ook veel last van mn stoelgang . Gebruik ook activia en yakult om te zorgen dat het op gang blijft. Sommige dagen helemaal niks en andere dagen wel 4x!!!! Monique, wat jammer dat je mannetje niet wat meer geduld heeft met jullie meisje. geef haar maar een keertje aan die van mij. Kan hij een beetje oefenen en kan die van jou zich terugtrekken met zijn zak chips Pluis, ik ben geen ervaren mama, maar heb altijd begrepen dat je die hele kleintjes moet voeden op verzoek (borstvoeding), waarom zou je dat bij een flesje niet mogen. Beepjes zijn geen robots. Allemaal andere behoeftes... Gewoon doen waar jullie meisje behoefte aan heeft! Meiske, en......... Ben je al tante!!?? Alle mama's, vind het zo leuk om al jullie ervaringen te lezen! Wil jullie een heel groot compliment geven. Jullie zijn zo betrokken en 100% met jullie beeps bezig! Allemaal willen jullie het beste voor jullie ukkies! WOW, dat is iets om wel een heel klein beetje jaloers op te worden Hier alles wederom rustig. Krampen zijn weg en voel me gewoon nog goed. Beepje blijft wel rustig. Er zit niks anders op dan afwachten denk ik dan... Nog max 3 weken . (39w2d) En er zitten natuurlijk ook voordelen aan een BIB. Denk dat we vanmiddag maar eens lekker gaan shoppen en vanavond uit eten gaan Kraamvisite gisteren was heel apart. Zij was ong tegelijkertijd met mij uitgerekend. Beep is dus net zo groot als mijn beep, alleen zit zij nog in mijn buik... Heel vreemde gewaarwording hihi