Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madeliefke

Madeliefke VIP lid

19 jan 2008
    6.317
    216
    63
    Hanna, proficiat met de geboorte van jullie dochter SVINTHE!!
    Hoop alles goed met jullie, ben benieuwd naar je verhaal!

ps. Tante Meiske natuurlijk ook proficiat!

2. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Nou hier helaas nog steeds niet bevallen, na een avond en nacht vol krampen en t verlies van de slijmprop is het gewoon rustig in mn lijf geworden:(:(. Verlies nu nog wel steeds bloed en slijm en heb een harde buik tussen door, maar sta voor mn gevoel gewoon weer op nul..

Snap er gewoon helemaal niks van, t zag er gisteravond allemaal zo goed uit, gek spelletje speelt dat lijf hoor.. ga zo maar wat aanrommelen en misschien in de loop van de middag de vk s bellen wat zij hiervan zegt.

Hanna van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Svinthe

Liefs Marina

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @marina, balen joh, ik had/heb precies hetzelfde, ook rommelen na het strippen, de dag erna slijmprop verloren, maar daar bleef het dan bij....

4. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    Ja weet je ik heb zoiets met mn middelste dochter meegemaakt, de dag ervoor rommelen, krampen en noem t maar, toen stopte savonds alles, k heb nog lekker geslapen en om 6 uur smorgens schoot ik overeind van de pijn haha

Om half 11 die ochtend is ze geboren...:D
    ik ben dus heel allert momenteel dat snap je ;)

5. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Oehhh spannend, wie weet.....

Ik heb me erbij neergelegd dat er voorlopig niks gebeurt en dat ik een hele grote kans heb dat ik vlak voor of tijdens de verhuizing beval, ik word er wel verdrietig van bij de gedachte maarja moet reeel blijven he...

6. marina71

marina71 Bekend lid

12 nov 2007
    605
    0
    0
    ja balen voor je he...je kunt het zo niet sturen wat dat betreft...kan me helemaal voorstellen dat je er verdrietig van wordt.

Knuf Marina

7. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen meiden,

Hier weer even een teken van leven van mij!

Als eerste natuurlijk alle nieuwbakken mama's: Van harte gefeliciteerd met jullie kleine wonder!
    Geniet ervan....het is echt zo mooi en bijzonder!

CJPT, Mamadeluxe, Marina en alle andere die overtijd lopen of het gewoon beu zijn: Ik hoop dat jullie beebjes snel komen, want het is zó leuk buiten die buik!

BV/fles Ik heb 5 dagen BV gegeven, maar het wil bij mij maar niet op gang komen, we moesten bijvoeren met een spuitje (vingervoeding) en hij kreeg dus meer kunstvoeding als BV binnen. Dus na 5 dagen heb ik gezegd dat ik ermee stop, want ik werd er helemaal gek van dat ik niet wist hoeveel hij uit mijn borst dronk! Ondertussen was ik ook gaan kolven en toen zag ik dus dat er haast niks uit kwam, elke keer maar tussen de 20 en 40 cc, terwijl hij ondertussen al 60 cc mocht hebben. Toen heb ik besloten om helemaal over te gaan op de fles, maar ik moest wel 2 of 3x per dag blijven kolven ivm stuwing enzo. Mja...ik wilde hem toch eigenlijk ook wel graag BV geven, dus toen weer besloten om hem niet meer aan te leggen, maar met om de 3 uur kolven proberen om de productie op gang te brengen. Dat heb ik 2 dagen volgehouden, maar ook dat werkt niet....er komt elke keer niet meer als 20 cc uit...erg frustrerend kan ik je vertellen, aangezien hij ondertussen al 80 of 90 cc mag hebben. Vind het wel jammer hoor, want je wilt het beste voor je kindje en als je lichaam dan niet meewerkt...is toch best wel een domper hoor :(

Maar gelukkig doet Kane het verder hartstikke goed! Als hij z'n flesje op heeft, dan is hij helemaal voldaan en verzadigd en slaapt dan heerlijk door tot z'n volgende flesje. Ook 's avonds en 's nachts gaat het hartstikke goed, al heeft hij gisteravond wel even lopen spoken tot 1.30 uur, maar toen is hij in slaap gevallen en kwam vanmorgen pas om 8.00 uur :) Dus papa en mama komen zo ook aan onze nachtrust toe, da's echt wel fijn!

En nu is vriendlief even naar de zaak en ik zit op de bank met m'n laptop en Kane ligt naast me lekker te slapen....heerlijk!

M'n bevallingsverhaal moet ik nog schrijven, dus zodra ik dat gedaan heb, zal ik 'm hier ook plaatsen.

Alle dames die nog moeten bevallen: Alvast heel veel succes gewenst en ik hoop dat jullie niet al te lang meer hoeven te wachten!

En als laatste nog even een foto van mij en mijn kanjer (let niet op mijn dikke plofkop) :p

8. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    @ginny, nou je hebt toch iig geprobeerd meid!
    Leuke foto hoor! Enne vergeleken met de nog-zwangeren heb je echt geen plofkop hoor hahaha

9. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Nyn, gefeliciteerd met je zoon Tibbe!
    Hanna, gefeliciteerd met je dochter Svinthe!

Who's Next?

10. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    goeie morgen meiden

hier een onrustige nacht achter de rug kon maar niet slapen, en moest telkens naar de wc, en had een beetje weeig gevoel in me buik.

@hanna gefeliciteerd met jullie dochter!!!!! heb jij toch mij pendel datum ingepikt hihi.

@mamadeluxe bij jouw is het dus weer stil gevallen pfff wordt je ook niet vrolijk van.

@cjtp ow bij jouw heb de schoonmaak dus geen actie in werking gezet, en je was naar een feest weekend geweest was het wat?

@monieqeu veel plezier bij de rall vandaag en show je beeb maar lekker hoor,

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He meiden, goeiemorgen.

Nyn, gefeliciteerd met je zoon Tibbe

Hanna, gefeliciteerd met je dochter Svinthe (wat een mooie bijzondere naam, ben benieuwd naar de achtergrond ervan)

Iedereen die op mijn vraag gereageerd heeft heel erg bedankt. Diegene die via pb gereageerd hebben, ik reageer nog, maar nu even niet, Noor heeft mama nodig.

Kusssssssssssssssssssssssssss

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    HANNA: GEFELICITEERD MET SVINTHE!! JIJ HOEFDE DENK IK NIET BANG TE ZIJN DAT IEMAND JE NAAM PIKTE, WAT EEN MOOIE ORIGINELE NAAM!

Zo nog een paar uurtjes geslapen en nu ben ik GAAAAR! Hihi, croissantjes in de oven dus straks even lekker ontbijten. Nouja, brunchen ;o)

@ Noa, nee vanmiddag gaan we even de stad in, dus weet nog niet hoe het feestweekend is. I'll let you know. Hoezo, kom je anders ook even buurten? ;o)

@ Marina, oh meid ik hoop dat het nog doorzet voor je! KOM OP BEEB VAN MARINA, IEDEREEN WACHT OP JE!

@ Mamadeluxe, voor jou ook even dan: KOM OP BEEB VAN MAMADELUXE, ER ZITTEN 5 LEUKE BROERS EN ZUSSEN TE WACHTEN OM JE TE KUNNEN VERWENNEN!

En dan voor mezelf nog even: KOMTERUIT KOMTERUIT, IEDEREEN WIL JE KNUFFELEN EN PAPA WIL VAKANTIE!

Zo dat is eruit hihi.

13. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    goedemorgen,
    vannacht heel erg goed geslapen, ik ben geen enkele keer wakker geworden om te plassen dit keer. Daar word je wel blij van en ter gelijkertijd niet zo blij want ik wil bevallen.
    Eerste week school zit er op en we beginnen goed te wennen aan het nieuwe ritme. Met de fiets dan, het is wel een stukje verder.
    @alle meiden die graag willen bevallen, en overtijd lopen, ik hoop voor jullie dat je snel bevalt, dat hoop ik ook voor mijzelf. Ik heb het idee dat ik nu vast zit en stil sta. En dat ik weer verder kan met mijn leven asl brusje geboren is.
    Ik vind het trouwens wel heel erg rustig hier geworden en dat vind ik enigzins ook wel jammer, en ik ben pas 29ste uitgerekend, als ik overtijd loop benik straks hier als enige zwanger! Dat zie ik niet echt zitten. Iedereen die praat over hun prachtige beebjes.
    Ps; iedereen die bevallen is gefeliciteerd;)
    En maakje niet zo druk over wat je te horen krijgt etc instinctief weet je wat goed is voor je beebje, alle beebjes zijn anders! En als beebje lekkerder slaapt bij jou in bed, geen probleem gewoon doen, tot 5 maanden moet het namelijk geen probleem zijn om kindje weer in eigen bed te krijgen. En het voedingsschema moet hje gewoon aan passen wat beebje vraagt, bovendien moet je toch ook rekening houden met het gewicht? sommige beebjes beginnen met 2900 gram en sommige met 3700 gram, en dat is natuurlijk wel een verschil. Wat ik wil ze4ggen is je doet het goed zoals je het doet!
    Wel jAMMER zoals sommige mannen reageren, kindje laten huilen als het hun te veel wordt. Dat zouden wij nooit kunnen. Maar uit ervaring van de vorige twee hebben wij een katoenen draagdoek gekocht, vooral mijn dochter voelde zich veel veiliger als ik haar constant vast had. Nu kan beebje lekker tegen mij aan liggen als beebje daar behoefte aan zou hebben. en ikheb mijn handen vrij. Ik vond het trouwens best wel prijzig hoor!

Verder niet zo veel nieuws

14. debzie1984

debzie1984 Bekend lid

22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Goedemorgen allemaal!

Hier ben ik weer even snel een keertje! Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor jullie felicitaties!
    En natuurlijk wil ik alle nieuwe papa's en mama's van harte feliciteren met hun kleine wondertjes!

Maar ik wil ook zeker degene die overtijd lopen en degene die nog moeten een hele dikke knuffel geven!! Jullie tijd komt echt en het is het wachten dubbel en dwars waard!

Als ik wat meer tijd heb kom ik mn bevallingsverhaal even vertellen want ook al duurde hij 30 uur :$ het was een hele speciale ervaring die ik nooit meer zal vergeten!

Dikke knuffel

15. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Brusje, ja het is inderdaad wel steeds rustiger. Op een klein groepje na dat nu nog erg actief is. Ik hoop voor je dat er straks nog wat meiden over zijn tegen de tijd dat jij aan de beurt bent. Of je moet je beeb even toespreken dattie ook wat eerder komt haha.

16. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Nyn: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsje Tibbe!

Hanna1974: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsesje Svinthe!

Goedemorgen ladies:)

Hier wederom een beebje die maar niet genoeg krijgt van mama's warme buidel:D
    N beetje last van lichte krampjes...verder nix:(
    Zullen ze ergens 'geduld' verkopen...?? Ik ben er naarstig op zoek naar, want mijn geduld is aan het opraken:D

Marina71: Meisje toch, n nacht vol krampen enz...klinkt toch dat er nu echt wat staat te gebeuren!!! En dat mag ook wel want je hebt nu lang genoeg gew8!!! IK ga voor je duimen iig!!:)

Brusje: Ja het word idd wat rustiger, maar je zal vast niet als enige overblijven..hihi misschien wel alleen met mij;)

Ginny: Wat een leuke pica van jou en je kanjer...en wat nou plofkop:( echt niet hoor!!!

17. DesireeK

DesireeK Actief lid

26 okt 2008
    483
    0
    0
    Den Haag
    @Hanna: GEFELICITEERD Met jullie dochter met de prachtige naam Svinthe...

@monique: Ik doe als ik de deur uit moet 2 "koffiepads" in mijn BH.
    Op dit moment is de melk goed afgestemd op mijn kleine meisje. Dus lekken ze een heel stuk minder dan een paar dagen geleden... Erg prettig dus...

@Ginny: Wat een leuke foto zeg... Enne ik zie ook geen plofkop hoor... ik zie alleen een trotse mama..

18. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Zo, alweer een enerverende ochtend gehad, Ukkie wilde niet wakker worden....

Normaalgesproken liggen we 's ochtends altijd even te spelen, Ukkie kruipt naar m'n hand en duwt hem weg, of is gewoon lekker aan het ronddraaien (dat is een voordeel voor Ukkies die niet indalen :D )

Vanochtend bij het wakker worden om 8 uur, helemaal niks, geen enkele beweging voelbaar.
    Linkerzij, rechterzij, wat normaal altijd reactie tot gevolg heeft, niks.
    Dan maar even plassen en lopen en dan weer terug, niks....
    Beetje aanduwen, niks.
    Opstaan en buik op handen laten rusten (optillen zeg maar), niks

Om negen uur vriendlief wakker gemaakt, buik aaien, Ukkie aaien, kletsen tegen Ukkie, helemaal niks...

Toen begon ik het toch redelijk benauwd te krijgen kan ik je vertellen. Gauw maar even gedouched, dat levert ook vaak wel reactie op, maar na het douchen nog niks en toen dus maar de VK gebeld.

Die vond het nog wel meevallen, dus op haar advies rustig op de bank gaan liggen en even helemaal niks doen, alleen maar handen op m'n buik, en toen om 10:30 werd Ukkie EINDELIJK wakker....

Pffffffffffffff, dan ben je opgelucht!!!!

Vergeleken met andere zwangere vrouwen die ik er wel eens over hoor is 2,5 uur beeb niet voelen helemaal niet zoveel, maar voor mij dus wel, want Ukkie is een HELE drukke beeb, die zit voor mijn gevoel nog geen seconde stil, en reageert vrijwel altijd op prikkels van buitenaf.

Laten we het zo achteraf maar positief zien, als Ukkie er dadelijk is zijn wij vast niet ontevreden met een kindje dat op zaterdag tot half elf slaapt!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Nou, mijn tietjes voelen weer veel beter vandaag! Ik dacht dat stuwing altijd echt dagen duurde, maar ik lees net op internet dat het 12-48 uur duurt. Yayy, dan hebben we dat gehad. Ik voelde me net een melkkoe, met cup Z. En dan had de hebamme ook nog gezegd dat ik beter 1 kant per keer kon doen. Tsja, dan ontplofte die andere kant helemaal :D

Onrustig, Julia had gisteravond zo'n momentje. Alles lekte aan alle kanten, ik zat niet lekker op bed en we hebben wel 1,5 uur zitten klooien. Toen werd mijn man wakker en na een dikke boer (hihi, kan ze heel goed) en een paar extra handen lukte het veel beter! Ik voed nog steeds het liefst liggend merk ik, en Julia hapt dan ook beter aan.

Balen van die ongeduldige mannen. Ik merk wel dat ik haar veel sneller bij me neem en bij ieder piepje reageer, maar manlief is zo verliefd op z'n meisje dattie het liefst ook het voeden zou overnemen :D Ze slaapt nu ook de afgelopen dagen aan zijn kant (naast het bed in de kinderwagenbak) en dat bevalt mij erg goed. Hij is papa, ik ben melkkoe.

Hij is net even met haar bij de buren beschuit met muisjes wezen brengen. We kwamen thuis van de week en toen stond er een ooievaar in de tuin met een waslijntje met babykleertjes. Hadden de boven en onderburen samen gemaakt (gezaagd, geverfd en opgezet). Zo lief!!

Hanna, gefeliciteerd met jullie dochter Svinthe!!
    Echt een prachtige naam! Nog nooit gehoord, maar hij staat meteen op mijn lijstje (voor zover ik die nog heb ;)).

Brusje, kan me goed voorstellen dat je het niet zo leuk vind dat iedereen al voor jou z'n beebje heeft. Gelukkig zal jouw uk ook komen, hij blijft niet zitten en we blijven lekker hier mee kletsen tot hij/zij er is.

Inmiddels hier ook de draagdoek uit de was en gestreken, en ze vindt het heerlijk. Ik kan intussen lekker een berichtje hier typen :D en zij kan toch dichtbij je slapen. Vanmorgen was alles behalve schoot niet een fijn slaapplekje, dus dit is ideaal.

Wij gaan nu voor het eerst naar buiten!! Het is heerlijk weer, dus we gaan de flessen naar de Lidl wegbrengen. Doei!

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Svinthe!!

@ Brusje: Ik ben er ook nog :D ik ben de 30e pas uitgerekend en hier ook nog niks
    aan t handje...

Deel Deze Pagina