Omdat ze dan meer last krijgen van krampjes heb ik gehoord. En de kraamzorg deed ook voor de voeding.. En hij valt aan de borst vaak in slaap! Dus ja...
Hanna, gefeliciteerd! Wat een bijzondere naam! Nita, gefeliciteerd! En precies op tijd, wat heerlijk! Petra, gefeliciteerd! Ik dacht dat jij nog niet met je gedachten bij bevallen was? Marty, gefeliciteerd! Annie, wij doen Florine in bad ongeveer een 20 min voor een voeding. Als ze bijvoorbeeld om 17u een voeding heeft gehad verwachten wij dat ze rond 20u weer komt, dus dan doen we haar om 19.40u in bad. Tot nu toe heeft ze daarna altijd goed gedronken. Na het eten in bad werd hier ook afgeraden, kraamhulp zei: "je gaat toch ook niet sporten net na het eten".
@Jessi, maar maak je Florine dan wakker?? Of is ze dan al wakker? Want zoals nu slaapt Milan. En als hij zo wakker wordt dan wil hij meteen aan de borst!
Alle nieuwe mama's gefeliciteerd! @mvy, goed in de gaten houden hoor, wat je kan doen is onder de douche de harde schijf masseren richting je tepel. Anders raakt je borst misschien wel ontstoken, en dat wil je echt niet..
@jingi,een draagdoek of draagzak? Ik heb zelf een tricot-slen, heel veel gebruikt ook omdat je die in principe direct kan gebruiken.
Nita, eindelijk! Gefeliciteerd met je zoon Milan! MvY, hier ook nog een beetje een warm, hard gevoel in mijn linkerborst, maar voor m'n gevoel issie nog een beetje beurs van het hele stuwing gebeuren. Wanneer had jij stuwing? Misschien is het daar nog van.. Oh, en harde plekken zei de hebamme hier, dan moet je haar aanleggen met haar onderkaak aan die kant. Dus even een andere positie nemen kan helpen dat ze het daar beter leeg drinkt. Blijkbaar zuigt ze dan meer aan die kant. Petrabr, gefeliciteerd met Suze Leanne!! Marty, gefeliciteerd met Samuele! Ik ben erg benieuwd hoe je het uitspreekt Gewoon zoals je het schrijft? Brusje, zou wel gemakkelijk zijn. Volgens mij zouden alle zwangeren van hier dan nu 24/7 met hun vingers daar beneden aan het prutsen zijn Conijn, als Julia moe is en ze zit zo met haar armen te zwiepen, dan helpt een deken er strak(ker) omheen leggen ook goed. Soms wordt ze er een beetje boos van en trekt ze het los, maar vaak is ze moe en ontspant ze er echt door! Annie, ik heb ook wel gelezen dat je juist na het voeden in bad moet doen, omdat ze anders inderdaad zo onrustig zijn. Misschien voeden en dan even een kwartiertje er tussen laten, voor je gaat badderen? Wanneer hebben jullie trouwens voor het eerst een badje gedaan? Wij zouden het vandaag met de hebamme samen voor het eerst doen, maar ze was bij een bevalling. Nu dus morgenochtend. Ik moet zeggen dat ik haar eigenlijk wat vaker wil wassen/badderen. Nu is ze nog echt helemaal in haar bevallings-viezigheid (alhoewel ze helemaal schoon is...). Maar toch, het voelt nu wel een beetje vies ofzo als ik me bedenk dat ze nog helemaal niet "schoon gemaakt" is... Even foto's spammen hoor. Mijn man heeft echt talent volgens mij (hij is sinds een maand druk aan het oefenen). Het gaat vandaag trouwens heerlijk. Eindelijk is ze een beetje voorspelbaar in haar honger, en komt ze meestal na 2/3 uur. Ik kan me daar nu dus een beetje op instellen en dat is errug prettig. In haar bedje slapen vindt ze trouwens niks... We hebben nu 2 keer geoefend, en tot nu toe huilt ze steeds na een kwartiertje. We hebben maar bedacht dat we elke dag een keer proberen om haar in een diepe slaap in haar bedje te leggen, zodat ze er aan went. Hopelijk slaapt ze snel een keer door dan, en wordt ze uiteindelijk daar ook weer echt wakker. Het is ook een erg stille kamer, en een beetje kouder. We doen dus lekker met een kruikje het opwarmen... Ach, en mama moet ook nog wennen aan een deur tussen ons in Tot later!
Jingi, ik zit hier nu met een Hoppediz, en ik vind hem geweldig!! Ze ligt er heerlijk in, het knoopt fijn, service is goed. Kortom, echt een aanrader! Het is trouwens een geweven doek (dus niet rekbaar). Wij hebben hiervoor gekozen om ook na een paar maanden/mss jaren nog lekker te kunnen dragen, zonder dattie door gaat hangen. Even goed over nadenken dus wat je wilt! En deze kun je ook gewoon vanaf het begin gebruiken hoor!
@ Marty, gefeliciteerd met je zoon! Vergis ik me of had jij nu je schoonouders uit Italië hier op vakantie? Want dat zou een mooie timing zijn zeg! Hier al heel de avond spelletjes avond met liefje. En ook al heel de avond menstruatiepijn en rugpijn... maar ik durf er niks meer van te denken. Heb het nu zo vaak gehad...
Wauw mooie foto's (en kindje) Gentle! @cjpt, ik heb ook alweer regelmatig "harde buiken" gehad maar denk er ook niks meer van, t zal allemaal wel....
ja echt een draagdoek, ruben wil lekker tegen mij aan hangen dus wil hem inderdaad direct gebruiken. Ik ga ff surfen..
Weet iemand toevallig of je ook aangifte kan doen van vernieling als je buren het ventieltje van je dochters fiets eruit hebben getrokken en weggegooid hebben? Valt dat onder vernieling?
Annie, we maken haar inderdaad wakker. Ze wordt pas hongerig bij het afdrogen/aankleden. Mamadeluxe, dat lijkt me wel. Dat valt toch onder vernieling? Wat een nare actie zeg, jij hebt echt k*tburen he? Ik ben ook op zoek naar een draagdoek, ga meteen die hoppediz google-en.
@Jessi, hier net Milan wakker gemaakt en het ging beter. Hij sliep ook al 4 uur dus mocht ook wel. Hij zat/lag nu een stuk rustiger in zijn tummy tub. Dus thnx! @mamadeluxe, jeetje wat een vreselijke buren! En weet niet of het onder vernieling valt. Zal wel toch? Wel bijdehand van ze! @Cjpt, lastig he als je steeds last hebt en het niet doorzet! Dan weet je ook niet meer wat je ervan moet denken! Ik moet zeggen dat ik het begin van de bevalling erg op me voorweeen vond lijken dus had het ook niet meteen door! Hier trouwens nog geen draagdoek. Wil er ook wel eentje dus ga ook eens googlen.
Ik ga wel ff bellen met de politie, en dan een afspraak maken voor aangifte. Ff voor mensen die nog heelhard willen lachen, dit gaat dus om de oppas van mijn fijne buren omdat haar dochters steeds een van mijn dochters keihard schoppen en in het gezicht slaan, had ze om naar huis te kunnen vluchten een van die meiden gekrabd en daarom moest de oppas (zus van die lui) de banden van een 9 jarig kind leeg laten lopen om haar vervolgens voor mijn deur vast te pakken en voor kutwijf uit te maken, hoe bizar! Dit soort dingen en erger leven wij al een dik half jaar mee, nog niet te spreken over wat die mensen zelf al geflikt hebben inmiddels... Ow ja en die oppas die zou mij wel ff weet ik wat allemaal aan doen, toen ik naar buiten kwam om mijn dochter naar binnen te halen en vroeg wat haar mankeerde....tegen een hoogzwangere vrouw....nice....
@Gentle, mooie meid trouwens!! En lastig dat ze nog niet zo in haar bedje wil slapen. Komt vanzelf wel. Hier slaapt Milan trouwens ook beter in de kinderwagen heb ik het idee... Maarja hij ligt nu lekker in zijn bedje! En idd de kruik erin. Moet hier ook anders wil hij niet in dat grote koude bed! En hier is Milan in het ziekenhuis al in bad gedaan de volgende ochtend. En daarna elke dag met de kraamhulp.
Annie, fijn dat Milan nu wat rustiger was! Hier nog een baby die in een warm bedje wil slapen, dus bij ons ook de kruik erin.