Dag allemaal! Ten eerste: - Nyn gefeliciteerd met Tibbe! - Hanna gefeliciteerd met Svinthe! - Nita gefeliciteerd met Milan! - Petra gefeliciteerd met Suze! Ook nog wat meiden die overtijd lopen helaas. Heb met jullie te doen en weet precies hoe het voelt.. Het goede nieuws is: het kan echt niet meer lang duren nu. Hier een erg gelukkige mama (met veel kraamtranen vandaag, want dag 4). Wij zijn vandaag ontslagen uit het ZH! Teun had een slechte start, want zijn APGAR zakte na de geboorte ineens terug en hij heeft wat stimulatie nodig gehad om weer op gang te komen. Hoewel hij daarna vrij snel opkrabbelde, wilden ze hem nog wel een paar dagen goed monitoren op de neonatologieafdeling. Men is er niet achter gekomen wat die stressvolle start nu heeft veroorzaakt. Pas tijdens de uitdrijving zelf is er blijkbaar iets gebeurd. Het was een beetje een rare start dus, want toen lagen we ineens bijna 4 dagen in het ziekenhuis. Nu gaat het gelukkig hartstikke goed en wij zijn dolverliefd op ons mooie mannetje! Mijn bevallingsverhaal moet ik nog opschrijven, de hele story komt dus nog wel. Als ik naar Teun kijk was het meer dan de moeite waard, maar ik kan wel zeggen dat het zeer, zeer pittig was en dan ik - die absoluut geen ruggenprik wilde- dolblij ben dat ik op een gegeven moment pijnbestrijding kreeg. Ik had een enorme weeenstorm en niet goed vorderende ontsluiting en die combi was niet tof zeg maar (mega -understatement) Uiteindelijk had ik ook geen goede persweeen waardoor ik hem er op eigen kracht uit moest poepen, wat een hel. Een flinke knip heeft me uiteindelijk geholpen de klus te klaren. Nooit gedacht dat een bevalling zo heftig was...ik ben normaal geen pieperd ofzo. Nou, ik ga weer even kijken naar mij schatje, hij ligt heerlijk naast me. Wat zalig om zo verliefd te zijn op je kind
Anna, Heb je een pethedine spuit gehad? Heb al vaker gehoord dat kindjes daar een behoorlijke dip (ademhalingsstoornissen/problematiek) van kunnen krijgen... Kindje van mijn stiefzusje heeft dit ook gehad. Fijn dat het nu iig goed gaat met Teun! Lekker genieten van je kleine man
Wow, het loopt storm zie ik! Hanna gefeliciteerd met Svinthe! Nita gefeliciteerd met Milan! Petra gefeliciteerd met Suze! Marty gefeliciteerd met Samuele! Bedankt voor alle felicitaties voor Tibbe. We genieten volop van ons ventje. Wij doen hem trouwens tot nu toe steeds rond het middaguur voor zijn voeding in bad en dan niet al te lang. Na de voeding slaapt hij als een roos Knuffel voor iedereen die het wachten op de bevalling beu is. Groetjes, Nyn
@ Elke: nee, meteen een ruggenprik, omdat dat het enige was wat verlichting kon bieden gezien de aard van de weeen. Teun heeft geen zuurstof gebrek gehad (gelukkig!) maar zijn spiertonus was laag toen hij er even uit was en zijn ademhaling is gestimuleerd. Dit terwijl zijn CTG en alle andere metingen helemaal in orde waren tijdens de hele bevalling (lag aan de monitor). Hij heeft pas op het laatste moment in het vruchtwater gepoept, waarschijnlijk een stressreactie op iets.
@ Nita, zie net je foto's van Milan op hyves, wat een heerlijk poppetje zeg! Heb je mooi gemaakt! En nu beloven dat je gaat genieten he?! Ongeacht wat je ex nu nog op je afvuurt. De kleine man is er en die gaat ALLES goedmaken!
Hier ook een bevallen Augustus mama. Ik was op 23 Augustus uitgerekend, en ben op 14 Augustus bevallen van onze prachtige zoon Milan. Kzal snel wat foto's in mijn album plaatsen. De rest van de meiden nog veel succes met de laatste lootjes!
Goeiemorgen meiden! Hebben we lekker geslapen? Hier wel. Helaas zou ik bijna zeggen hihi, beebje zit nog veilig in buikje. Hoe zijn Mamadeluxe, LadyJenn, Marina en de andere overtijd dames de nacht doorgekomen???
@cjpt, Ik heb het weer overleefd, de nacht. Ik ben sochtends toch altijd wel lichtelijk teleurgesteld hoor als ik weer wakker word zonder weeen oid. Dat zal jij wel helemaal hebben! @suzie, gefeliciteerd!
goedmorgen, hier een rommelige nacht, last van mijn rug en beginnede weeen, maar of het doorzet weet ik niet, wel ben ik wat van de slijmprop verloren. Dus we hebben en hopen op goede hoop Verder hebben wij een tricot slen, vanwege het feit dat je het direct kan gebruiken, als kindje ouder is dan gebruiken we deze niet meer. Dus alleen voor de eerste maandjes. En hij verdeeld het gewicht over je lichaam waardoor het niet zo zwaar is en het hangt niet zo zoals een draagzak. Maar het is maar net wat comfortabeler is voor iedereen, vind het wel enorm prijzig
@Brusje spannend zeg, hoop dat het doorzet, succes @Petra gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Suze! @Marty gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Samuele Ik ben er ook nog steeds en ga me langzaam maar zeker opmaken voor de geboorte van ons kind morgen in het ziekenhuis. We moeten ons om kwart over 7 melden, dan worden de vliezen gebroken en het infuus aangelegd. Mijn man en ik hebben afgesproken er vandaag een heel bewust "kinderloos" laatste dagje van te maken. Misschien vanavond nog even ergens een lekker happie eten en dan morgen fris en fruitig aan de start te verschijnen. Alsof mn lijf zich er ook bij neer heeft gelegd heb ik super geslapen vannacht, echt van half 1 tot 8 uur vanmorgen, ik wist al niet eens meer hoe dat was haha. Ik heb momenteel geen krampen of niks, behalve nog steeds donker bloedverlies, maar dat is al sinds het verlies van de slijmprop, verder is mn lijf compleet rustig....gek he. Liefs Marina
fijn voor je marina, want overtijd lopen lijkt mij echt heel erg, ik heb al sinds dagen het idee dat de tijd enorm langzaam gaat. Vooral in de vakantie was het vreselijk, toen de school begon voelde ik mij rustiger. Maar dit weekend was weer tien keer niks. Ik wens je alvast veel plezier vandaag en vooral veel succes morgen
@marina, jammer dat het toch niet spontaan is begonnen. Wel een leuk moment om zo even voor te bereiden vanavond op wat er morgen komen gaat. Ik wil je alvast heel veel succes wensen voor morgen!
@Nita, gefeliciteerd met je zoon (eindelijk is hij er dan) @Petra, gefeliciteerd met je dochter (gekkie, jij was wel de laatste van wie ik nu babynieuws had verwacht hihi) @Marty, gefeliciteerd met je zoon @Marina, heel veel succes morgen meissie. Veel plezier met jullie tweetjes vandaag! Hoe het hier gaat. Heb weer meer rust voorgeschreven van de vk. Onderkantproblemen komen omdat ik te druk ben (geweest). Tja, stomme ikke. Dus lig nu bijna de hele dag op de bank of op bed, Rolf doet Noor in bad, terwijl ik erbij zit, ik kan zelfs de meeste voedingen van Noor niet op me nemen, omdat zitten te pijnlijk is.... Kan mezelf wel voor mijn kop slaan. :x Verder doet Noor het goed. Overdag is ze een heel tevreden meisje. Ze wordt steeds wakkerder dus ik weet dat ze goed groeit. 's Avonds na de laatste voeding blijft het lastig, maar gaat ietsiepietsie beter. Ze heeft dan heel veel huid honger, dus we laten haar lekker bij een van ons in slaap vallen. Vanacht gedroomd dat Rolf ons had verlaten. Of het door een ongeluk kwam of dat hij echt de benen had genomen weet ik niet zo zeker meer. De marine heeft hem nooit kunnen vinden, dus niet na kunnen vragen.... Jemig, ben nog een beetje van slag door die droom. Nog steeds geen kraamvisite gehad en echt niemand belt..........ik vind het nu niet leuk meer.......... Ben er soms wel een beetje verdrietig van hoor, mogen jullie best weten. Maar verder heb ik geen nieuws. Het wordt een fijne dag vandaag met mooie temperaturen, daar heb ik zin in. Gaan jullie nog wat leuks doen? Dikke smooch voor jullie allen!
@Hanna en Hannaman, gefeliciteerd met de geboorte van Svinthe @Tante Meiske74, ook gefeliciteerd voor jou! @Ginny, ik zie geen plofkop, alleen een heel mooi mannetje en een trotse mama. Jammer van de Bv maar je heb het geprobeerd! @Gentle, voed jij maar 1 borst per keer?? Dat trek je idd toch niet Hier 10 min 1 borst en dan de andere zo lang als ze wil, dan volgende keer met die borst beginnen. Wat een geweldige foto's!! @Nita, gefeliciteerd met de geboorte van Milan @Mvy, he een mede lek genoot Ik herken het helemaal! Gisteren die opvangcupjes van Avent ging prima, was alleen even vergeten dat ik dan niet moet bukken Hele hal nat toen ik de post opraapte bij thuiskomst. En nu ook weer alles nat omdat ik met slapen dus op die borsten schijn te drukken, grrrrrrrrr Wat jij beschrijft heeft kraam het hier over gehad, kan een verstoppinkje zijn van een klier. Om verdere ellende te voorkomen moet je tijdens het voeden eens proberen om die borst te masseren. Je strijkt dan naar je tepel toe over je borst. @Petra en Petraman, van harte gefeliciteerd met de geboorte van Suze Leanne @Pluis, hi hi, zie je dat Fenna ook zelf meedenkt!! Maar lekker hoor dat je nu wat rust heb gevonden en zelfs krijgt nu 's nachts van Fenna! Ik mag niet aan de pil idd, er schijnt wel 1 pil te zijn voor tijdens BV maar die is heel licht dus weet niet of die wat zou doen. Hoop dat jouw lekkage ook snel over is! @Marty en Martyman, gefeliciteerd met de geboorte van Samuele @Liefie, ik denk dat het meer aan het gedrag ligt dan dat het je schoonmoeder is. Zou de buurvrouw bv zo bij jou komen zou je het ook hebben!! En als ik het zo lees dan vind ik het niet gek, zou daar ook niet tegen kunnen! Als jij niet tegen het huilen van Rens kan iets voor jezelf afspreken Half uurtje is dan te lang hoor!! Je moet eens opletten of er pauze's in het huilen zitten. Vaak pak in dan Anouk niet maar als ze echt hard aan 1 stuk echt krijst laat ik haar ook niet liggen hoor. Anouk oefent overdag in bedje maar ligt vanaf einde van de middag /begin van de avond lekker bij ons beneden in de box. Je moet idd ook nog lekker genieten van je beeb Je bent trouwens een top moeder als je al ontdekt heb dat Rens oververmoeid was ipv krampjes, dat duurde hier vorige keer 6 wk, voor dat kwartje viel Top mama hoor!!! @Brusje, dikke knuffel meid! En ook jouw tijd gaat komen en dan zijn wij jaloers omdat jij nog zo'n lekker klein beebje heb! @Annie, hier nog geen badritme, Anouk mag ook niet vaak vanwege haar zeer droge huid. Is wel lastig he, want klopt precies wat je zegt. Is even uitvogelen idd wat voor jullie het beste werkt Als Anouk wel in bad gaat is het 's morgens en idd net voor de voeding @Mamadeluxe, volg jouw verhaal echt met open mond, wat is dat voor volk zeg @Anna, super dat jullie thuis zijn En zo'n bevalling moet echt een plaatsje krijgen, hier ook nog mee bezig Dikke knuff meid @Suzie en Suzieman, gefeliciteerd met de geboorte van Milan @Daan, he gets meisje. Hele dikke knuffel Echt alles komt bij elkaar he bij jullie. Kan je niet iemand opbellen en met een subtiele hint naar jullie laten komen???? Hubbie De knop bij hubbie begint ook langzaam om te draaien. Anouk wordt nu ook bij hem sneller rustig, gisteren dus zelfs met al zijn rallyvrienden om hem heen, dus zat een trotse papa met Anouk slapend op zijn borst, je zag hem echt glunderen. Hij moet gewoon weer even wennen aan een beeb in huis
Ik heb gisteren een super dag gehad! Vertrokken om 10.00 en om 21.00 pas weer thuis Ohhhhhhhhhhh ik was zo blij om er weer uit te zijn en zonder die bekkenpijn!! Alles is prima verlopen, borstvoeding buitenshuis ging super, Anouk deed het prima en ook Mirthe heeft zich vermaakt. Ik heb me koest gehouden, veel gezeten en af en toe gewandeld en lekker kunnen pronken met mijn gezinnetje. Terug weg ging iets minder maar dat werd door hubbie ook opgelost. Hij achterin bij de dames en ik achter het stuur, moet zeggen dat me dat ook goed af ging weer. En jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa Vannacht om 12.00 lampje uit en Anouk was er pas om 6.00 Daarna is ze heerlijk gaan slapen en ik ook en nu begint ze wat te rommelen, heerlijk zeg!!! Hubbie is naar beneden gegaan met Mirthe vandaar dat ik hier eens lekker kon zijn en heb uitgeslapen tot 8.30 Me is happy vandaag!!!!
Hoi ook ik meld me weer met Beebje In Buidel!! Cjpt: Hier redelijk goed geslapen..alleen is mijn lichaam erg uitgeput..m'n schaambot mijn heupen en mijn bekken..zijn het zat..en doen pijn. Morgen moet ik naar de vk, en ga ik ns ff informeren of het inleiden eventueel vervroegd kan worden.. Marina71: Meissie bij jou gaat het morgen gebeuren, gelukkig maar Eindelijk beebje in de armen Brusje: Volgens mij staat er wat te gebeuren...You go girl!!!!!! Ps: Ik zag 2 hele mooie beebjes foto's voorbijkomen...smelt smelt...
Nita, gefeliciteerd met je zoon Milan Petra, gefeliciteerd met je dochter Suze Marty gefeliciteerd met je zoon Samuele Suzie gefeliciteerd met je zoon Milan @Brusje, hier ook nog een laatkomer. Wordt verwacht dat het kindje nog wel even blijft zitten, wordt dus wel september!!! 9-9-9?
@ Mamadeluxe, ja dat heb ik ook heel erg. Ben er elke ochtend echt even een minuutje verdrietig van. Dan blijf ik heel zielig op de rand van mijn bed zitten naar mijn buik kijken. En dan schop ik mezelf er weer vanaf en moet de glimlach terug ;o) @ Marina, geniet van je dag meid. Enne wie weet... ik ken meerdere mensen die de dag voor het inleiden zelf begonnen. Misschien toch iets door de rust in je lichaam ofzo. Anyways, hoe dan ook heb jij morgen heerlijk je beebje! @ LadyJenn, haha ook dat is herkenbaar. Lichaam is er klaar mee. Volgens mij zit daar ook een wekker in die zegt: hoho, ik heb het 40 weken uitgehouden en nu is het klaar! Alles doet pijn. Hopen dat ze morgen iig willen toucheren en strippen ofzo. Ik ga dinsdag. Hoop dat ze dat dan voor mij kunnen doen. @ Brusje, go Brusje! Kom er maar lekker uit! @ Daan, oh meid wat vervelend dat iedereen zo "rekening" met je houd en wacht met visite. Kun je ze inderdaad niet even zelf bellen. Gewoon onder het mom van een lulpraatje. Als je ze dan aan de lijn hebt vragen ze vast vanzelf wanneer je aan visite toe bent! Ik zou zo beeb komen bewonderen als ik niet zover weg zat meid! Hmmmm rare dag vandaag. Meerdere vrienden van ons (en mijn vriend zelf) zeiden al een tijdje dat de beeb afgelopen nacht geboren zou worden. En je weet dat dat onzin is die "voorgevoelens" maar het werden er steeds meer die uit zichzelf 23-08 gingen zeggen... dus op de 1 of andere manier ga je er dan toch naartoe leven. En nu is ze er niet... vreemd.
Gefeliciteerd met Milan!! De 3e hihi @Daan, he wat vervelend dat het allemaal nog niet zo wil!! Knuffel voor jou!! @Monique, klinkt als een lekker dagje gister!! Heerlijk! En wat heeft ze lekker geslapen zeg!! @Marina, geniet van je dagje!!! @Ladyjenn, 41 wkn en 2 dgn alweer, waar blijft beebje nou?? ben de rest alweer vergeten wat erg... Ik heb ook echt een k*tnacht gehad....half 11 naar bed gegaan, half 12 wilde meneer drinken. Toen weer slapen en half 3 was hij er alweer! Uiteindelijk was hij tot 6 uur wakker!!! En ik dus ook! Pfff hij valt in slaap aan de borst, dus wil hem in bed leggen, gaat hij brullen want heeft nog honger....en dat een paar keer. Dus toen speen gegeven gaat hij echt kokhalzen arm kind....Dus dat kan ook niet. Nou daarna weer naar bed dus, na een uur alweer wakker!! Toen bij papa op de borst slapen, hij legt hem na een uur terug....wat denk je...na een uur weer brullen!!! Me vriend pakt hem weer en stil is hij!!! Fijn allemaal.... Heb met mezelf afgesproken dat ik de borstvoeding tot 1 september probeer, dan moet ik naar het consultatiebureau en dan kan ik vragen hoe ik overga op de fles als ik het dan nog steeds niks vindt. Milan wil zo vaak drinken dat ik er gek van wordt!! Zit gewoon de helft van de dag met een kind aan de borst.. Zo genoeg gezeurd ik ga maar eens wat eten/drinken!