Nou ik kom net van het c.b. vandaan, en Florine groeit goed!!! Ze woog bij haar geboorte 3120 gram, en nu weegt ze al 4245 gram! Meer dan 1 kilo aangekomen in 4 weken tijd! En ze is alweer 54 cm, vandaar dat maatje 50 niet meer past. Ze ziet er ook zo heerlijk gezond uit. Over bv: ik heb het idee dat er hier al een hoop meiden zijn gestopt met bv. Zijn er ook nog meiden die, net als ik, volledig borstvoeding geven en van plan zijn dat een half jaar vol te houden? In mijn kennissenkring heeft iedereen volledig bv gegeven 6 maanden, maar dat is blijkbaar niet standaard. Wat zijn er weer een hoop mooie babytjes langs gekomen! Marina, gefeliciteerd! Wat een bijzondere naam. Ben benieuwd naar Noa's bevallingsverhaal, van een inleiding naar een keizersnee. Maar ze zal wel een paar dagen in het zh moeten blijven. Gentle, die prik die je kreeg was waarschijnlijk pethidine. De merknaam daarvan is Demerol. Kledingmaat baby: tm 3 weken kon Florine maat 50 aan, nu is ze een maatje 56. Mamadeluxe, spannend bij jou! Het rommelt flink zo te horen. Cjpt, als je je ziekjes voelt kan dat ook het begin van de bevalling zijn toch? Dat heb ik wel eens gehoort. Oja, ik ben helemaal niet misselijk geweest tijdens de bevalling, dus het hoeft niet hoor!
@cjpt, ja het is het proberen waard, hier heeft niks effect jammer genoeg, ondanks de 3cm :S echt bizar. Als ik nou de garantie had dat hij anders pas tegen de 42 weken kwam dan zou ik het zo laten want dan ben ik net over in het nieuwe huis, maarja, de kans wordt nu steeds groter dat ik 1 of 2 dagen voor of misschien zelfs wel op de verhuisdag zelf ga bevallen en dat trek ik gewoon niet.
Voor wijzigingen en/of toevoegingen een PB'tje sturen aan Hanna1974 of Ginny (niet aan ons beide) ================================================== Augustus 2009 Mama's! BEVALLEN: 24 mei - Sebastiaan - Worldofme - 30 wkn? - Tijd? - Gewicht? - Lengte? 30 mei - Simon & Lucas - Sweepy - 31 wkn? - Tijd? - Simon 605 gr & Lucas 1320 gr - Lengte? 14 juli - Finnley - Mamamoon24 - 35w6d - 13.47 uur - 3200 gram - 49 cm (12 aug) 14 juli - Maxim - Muis511 - 35w5d - Tijd? - 2483 gram - 45 cm (13 aug) 20 juli - Quirine - PPA - 38w3d - 14.38 uur - 3885 gram - Lengte? (31 juli) 22 juli - Lupe - Ollebolleke - 38w4d - 21.29 uur - 2990 gram - Lengte? - (1 aug) 23 juli - Nathan - Conijn - 38w3d - 12.37 uur - 3895 gram - 50 cm - (3 aug) 26 juli - Hugo - Rian83 - 37w5d - 2.07 uur - Gewicht? - Lengte? (5 aug) 26 juli - Yasemin - Assi - 38w1d - 8.03 uur - 2840 gram - 48 cm - (8 aug) 27 juli - Kai - Kanela - 38w2d - Tijd? - 4010 gram - 53 cm (7 aug) 27 juli - Elias - Rianne80 - 38w2d - 13.23 uur - 3560 gram - Lengte? - (8 aug) 27 juli - Lisa - Simmer - 39w1d - Tijd? - Gewicht? - Lengte - (2 aug) 28 juli - Florine - Jessi86 - 38w5d - 11.34 uur - 3120 gram - 47 cm (6 aug) 29 juli - Rens - Liefie - 39w6d - 1.47 uur - 3020 gram - 50 cm - (30 juli) ? juli - Zoon - Hoops - 38w? - Tijd - Gewicht? - Lengte? - (11 aug) 31 juli - Ralph - Alice - 39w - Tijd? - 3705 gram - Lengte? - (7 aug) 1 aug - Djealy Rayvano - Linnie123 - 39w5d - Tijd? - Gewicht? - Lengte - (6 aug) 2 aug - Milan - Annie - 37w3d - 1.30 uur - 3440 gram - 49 cm - (20 aug) 3 aug - Fenna Elise - Miekiepluis - 40w2d - 14.52 uur - 3780 gram - 51 cm - (1 aug) 4 aug - Anna - Stephanie20 - ?w?d - Tijd? - 2470 gram - 46,5 cm 4 aug - Gijs - Annemarie76 - ?w?d - 22.49 uur - Gewicht? - Lengte? 5 aug - Fay - Roos - 39w2d - 12.50 uur - 4265 gram - 54 cm - (10 aug) 5 aug - Finn - Ollekebolleke - 37w2d - 15.45 uur - 2620 gram - 48 cm - (24 aug) 6 aug - Ayden - Kim3 - 38w2d - 9.48 uuur - 3130 gram - 47 cm (18 aug) 6 aug - Dochter - Renate007 - 40w5d - 9.20 uur - Gewicht? - Lengte? (1 aug) 7 aug - Chessie Scott - Wolliewobbel - 39w2d - 12.47 uur - Gewicht - Lengte - (12 aug) 7 aug - Bram - Sarah - 40w1d - 21.45 uur - 4500 gram - Lengte? - (6 aug) 7 aug - Florine - Welpje - 40w3d - tijd? - gewicht? - lengte? (4 aug) 8 aug - Ties - Marieke1983 - 40w - 20.15 uur - 3500 gram - Lengte? - (8 aug) 9 aug - Noor Helene - Daan78 - 41w1d - 13.57 uur - 2910 gram - 49 cm - (1 aug) 9 aug - Ivy - Fon - 40w6d - Tijd? - 3050 gram - Lengte? - (3 aug) 9 aug - Jacob - Wup - ?w?d - Tijd? - Gewicht? - Lengte? 10 aug - Ruben Maurice - Jingi - 40w4d - 6.25 uur - 3660 gram - Lengte? (6 aug) 11 aug - Tess - Verhip - 39w - 19.59 uur - 3150 gram - 48 cm (18 aug) 11 aug - Rosa - Natasja - 40w5d - 8.51 uur - 4430 gram - 52 cm (6 aug) 11 aug - Sigrid - Inkerbell - 39w1d - Tijd? - 3620 gram - Lengte? - (14 aug) 11 aug - Stef - Morgenzon - 38w -tijd? - gewicht? -Lengte? (25 aug) 11 aug - Tibbe - Nyn81 - 37w5d - 23.59 uur - 2890 gram - Lengte? - (27 aug) 12 aug - Esmee Jasmijn - MvY - 41w2d - 7.00 uur - 3740 gram - 52 cm - (3 aug) 13 aug - Yrsa - DesireeK - 40w - 11.15 uur - 3400 gram - 53 cm (13 aug) 13 aug - AivyLynn - mvja - 38w3d - 15.35 uur - 2675 gram - 47 cm (24 aug) 13 aug - Kane Casey - Ginny - 40w3d - 19.08 uur - 3845 gram - 55 cm - (10 aug) 14 aug - Sarah Niamh - Blurry - 39w1d - tijd? - 3400 gram - 49 cm ( 19 aug ) 14 aug - Anouk - Monique27 - ?w?d- -18.00 uur - 4560 gram - 55 cm 14 aug - Aiden - Skatje - 39w5d - 8.07 uur - 3840 gram - 52 cm - (16 aug) 14 aug - Milan - Suzie83 - 38w5d - 14.25 uur - 2930 gram - 49 cm - (23 aug) 15 aug - Zoon - Bellaluna - 38w6d - tijd? - gewicht? - lengte? 16 aug - Maud - Lieke1979 - 40w5d - 10.30 uur - 3545 gram - 51 cm (11 aug) 16 aug - Bart - Mama Esther - 40w3d - 12.42 uur - 3656 bram - 52 cm - (13 aug) 17 aug - Tess - Debzie1984 - 40w2d - tijd? - gewicht? - lengte? - (15 aug) 17 aug - Julia - Gentle - 39w6d - 15.45 uur - 3610 gram - 54 cm - ( 18 aug) 17 aug - Ismael - Sanna31 - 40w2d - 20.17 uur - gram? - 54 cm - (15 aug) 18 aug - Senna - Mik - 38w4d - 4.30 uur - 2750 gram - lengte? (28 aug) 19 aug - Lisa - Moontje - 39w1d - 7.30 uur - 3120 gram - lengte? (25 aug) 20 aug - Teun Abel - Anna1976 - 41w6d - 3.28 uur - gewicht? - lengte? - (7 aug) 20 aug - Amber Marielle - Sanell - 40w - 12.25 uur - 3680 gram - 52 cm - (20 aug) 20 aug - Samuele - Marty - 40w6d - 14.02 uur - 3540 gram - 51 cm - (14 aug) 22 aug - Svinthe - Hanna1974 - 39w1d - 1.14 uur - Gewicht? - Lengte? - (28 aug) 22 aug - Suze Leanne - Petrabr - 39w4d - 1.34 uur - Gewicht? - Lengte? - (25 aug) 22 aug - Milan - Nita82 - 40w - 9.43 uur - 3570 gram - Lengte? - (22 aug) 22 aug - Valentijn Florian Emile - Farfallina - 38w5d - 13.47 uur - 2350 gram - Lengte? - (31 aug) 23 aug - Kelsey Jessica - Korsou - 39w2d - 9.30 uur - 2200 geam - 47,5 cm - (28 aug) 24 aug - Eowyn Sarah - Marina71 - 42w1d - 13.50 uur - gram? - cm? - (9 aug) 24 aug - Yaslin - Noa307 - 39w5d - 17.58 uur - 3180 gram - 50 cm - (26 aug) Er zijn al 34 jongens geboren! Er zijn al 31 meisjes geboren! Uitgerekend op: 14 augustus: Sjanienu1 LadyJenn75??? 16 augustus: Cjpt - Buddy: Hanna1974 Carlie 18 augustus: Aguamiga Velobabe 19 augustus: tal (Mama 1985) 1ste Wondertje 21 augustus: Liz0104 22 augustus: Megababs 23 augustus: Fiona1987 24 augustus: KristaB (tweeling) Peetje22 27 augustus: Elke - Buddy: Liefie Emma21 Csillag 29 augustus: Brusje 30 augustus: Bloem1978 Mumtobe21 - Buddy: Kim3 MamaDeluxe - Buddy: Sarah1987 31 augustus: Corinne348 Er worden nog 9 Meisjes verwacht! Er worden nog 5 Jongens verwacht! Van 2 beebjes is het geslacht Geheim! Van 6 beebjes is het geslacht Onbekend!
@jessi, ja ik ga weer langere tijd bv geven! Het is bij mij ook lang niet altijd van een leien dakje gegaan maar als ik de eerste maand door was ging het elke keer helemaal prima.
Mamadeluxe, volgens mij moet je idd de eerste maand zien door te komen. Ik vond het de eerste weken ook wel lastig (en pijnlijk), maar sinds een week gaat het een stuk beter. Ik hoor van meer mensen dat het in het begin gewoon moeilijk is, maar dat het steeds beter gaat.
@ollekebolleke, waar kun je die jippie's bestellen/kopen? snachts doorslapen zal lastig worden, dat gaan ze met de tijd vanzelf doen. Hoelaat geef jij de laatste voeding? En drink hij dan ook wel voldoende? Ruben slaapt de ene keer van 23:00 tot 4:00 maar afgelopen nacht was hij ook opeens om 2:00 uur wakker. Het blijft toch een beetje zoeken zo de eerste weken/maanden. Er is volgens mij wel een melkpoeder waar ze een vol gevoel van krijgen, maar ja net wat jij zegt en kolven en bv en ook nog een fles... En die moeheid..hihi..gaat wel een keer over, als je eenmaal een goed ritme hebt geeft dat ook al meer rust. Maarre je weet toch wel dat moeder het meervoud van moe is he? @Jessie86, Ik geef ook volledige borstvoeding en ben ook van plan er zolang mogelijk mee door te gaan. Bij Pepijn heb ik het een jaar gegeven, en toen had hij er genoeg van. nou prima! Dus daar wil ik nu ook voor gaan. teminste zeker een half jaar en als hij langer wil vind ik het ook goed.
alle nieuwe mama's gefeliciteerd!! het gaat hard zo @Jessi, ik ben ook van plan een half jaar vol te houden. wel met kolven, of de lactatiedeskundige moet me kunnen helpen. want aanleggen blijft enorm veel pijn doen, terwijl ik het wel goed doe @mamadeluxe, wat is dat nou?? ik dacht dat je ging bevallen. wat een domper voor je meid!
Noa gefeliciteerd met Yaslin! Sanna gefeliciteerd met Ismael! Marina gefeliciteerd met Eowyn! Korsou gefeliciteerd met Kelsey! @Marieke, wij gaan ook vanaf vanavond beginnen met inbakeren! Heb via marktplaast een 'Pacco' doek gekocht en die haalt manlief vanmiddag op. @Annie, ik denk ook wel dat inbakeren iets voor Milan is hoor! Als ik zo lees dat hij ook zo onrustig is soms... Slim dat je je vriend s avonds een flesje laat geven en jij kunt slapen... pas je wel op voor stuwing en evt borstontsteking etc?? Zojuist nog een extra huisbezoek van het cb gehad om Rens zijn huil-probleem te bespreken. Echt fijn dat het zo serieus wordt genomen en dat we zoveel goede adviezen krijgen. Ik heb mijn hoop nu helemaal op het inbakeren gevestigd. Weet wel al dat ik moeite ga krijgen met het consequent zijn en hem te laten huilen... ik weet dat sommigen van jullie dat stom vinden maar ik geloof er nu toch wel in dat ik hem moet gaan laten huilen, en ja ook langer dan een half uur (hoe moelijk ik dat ook vind...) want anders doorbreken we het patroon nooit. Wish me luck..... @Gentle, mooi beschreven, je bevallingsverhaal! Vind 't wel grappig dat jij zegt dat je achteraf denkt wat een hel en op het moment zelf het wel kon doorkomen. Ik vind het juist omgekeerd... terwijl ik bezig was vond ik de weeën echt hels en nu denk ik "t is super gegaan en het viel wel mee" ..... @Anna, fijn te horen dat het nu weer zo goed gaat met Teun na zijn moeilijke start! Over die borstvoeding; maak je geen zorgen, ik herken je verhaal volledig. Als het niet goed gaat en je kunt daardoor niet 100% van je kindje genieten dan is het gewoon beter om te stoppen, daar hoef je je tegen niets en niemand over te verantwoorden. Lekker aan de fles met dat kleine mannetje en lekker genieten jij! @Ollekebolleke, ik weet niet wat je zou kunnen doen om Finn 's nachts wat langer te laten slapen... Heeft hij overdag erg lang tussen de voedingen zitten? Dan zou het kunnen dat hij dag en nacht door elkaar haalt, dus overdag lang ertussen en 'snachts kort. Dan overdag evt wat vaker wakker maken om te voeden?? Weet het niet hoor... en echt stom dat ze op het cb geen duidelijk advies gaven. Maar met dat flesje bedoelde ze toch wel gekolfde bv en geen fv hoop ik?!?! Anders zou het helemaal een stom advies zijn. Cjpt, LadyJenn, Mama1985, MamadeLuxe,.... Heb zo met jullie te doen meiden... kan steeds maar niks anders zeggen dan sterkte.... @Cjpt / Daan, de grootte van de baby: kunnen ze inderdaad soms lekker verkeerd inschatten hoor! Op de ochtend dat mijn vliezen al waren gebroken zei de vk nog dat ze tussen de 7 en 8 pond schatte... Rens woog uiteindelijk net 6 pond
@Jessi, ik wil ook doorgaan met de borstvoeding. Maar Milan valt gewoon zo vaak in slaap aan de borst dat hij gewoon na 2 uur weer wil. En dat is dus alleen 's nachts!! Dus ik trek het zelf gewoon niet. Ik heb gewoon door dat ik niet geniet en dat vind ik jammer! Dus als me vriend 1 flesje geeft dan kan ik tenminste eens een paar uur slapen. Maar idd als je het red moet je vooral doorgaan met de borstvoeding, het is zoveel beter voor ze. Daarom kan ik ook echt nog niet stoppen. @cjpt, onee niet ziek worden hoor! Gauw vitamientjes nemen!! @Liefie,wat fijn dat ze het zo serieus nemen. Wat was nou het advies van ze? Inbakeren en dan laten huilen? @Mamadeluxe, jeetje jouw hummel is echt eigenwijs!! Nou hier net Milan gevoed en hup zijn bed in. En het is stil!! En vannacht wilde hij dus absoluut niet zijn bed in he?! Heeft hij even bij mama geslapen en in zijn reiswieg. Wat een eigenwijs mannetje zeg! Zo wordt mama dus heeeeel moe....
Snif.... Kom net bij de verloskundige vandaan en nog HELEMAAL NIKS. Ukkie is niet ingedaald, mijn baarmoedermond is nog niet verweekt en alles zit nog zo hoog dat ze niet kon strippen... Om in de termen van de verloskundige te spreken "Alles zit nog potdicht". Met mij en Ukkie gaat het verder goed, Ukkie's harttonen en mijn bloeddruk blijven prima. Ik weet wel dat het allemaal niet wil zeggen dat het niet elk moment beginnen kan, maar ik had toch liever gehoord dat ze iets zei van "Nou, dat duurt nog maximaal 24 uur". Vrijdag dus de eerste overtijdscontrole in het ziekenhuis Ach ja, het leuke daarvan is wel weer dat we op de echo nog heel even naar Ukkie kunnen zwaaien, en alles wordt even supergoed gecheckt natuurlijk. En uiterlijk volgende week dinsdag is het dan zover! (Ik zeg overigens woensdag of donderdag tegen iedereen) Ik heb liever dat Ukkie vanzelf komt, maar wat niet dat is niet zoals ze dan zeggen. Wordt het dadelijk toch nog een september-kindje Ach ja, had liever wat anders gehoord, maar alles is nog steeds goed met Ukkie en met mij, en dat is het allerbelangrijkste!
Haai meiden, (((((((((((((((((knuffel)))))))))))))))))) voor alle overtijd-meiden.... Hanna: Ik dacht dat onze Fenn veel haar had, maar dit slaat werkelijk alles! Sjemig! Wat een mooi meisje zeg! Goed gelukt zeggen wij dan altijd... Marieke: Vervelend is dat hè als ze niet willen slapen, heel lief aan de ene kant maar je komt nergens aan toe! Wel fijn dat dat wazige kijken niks bleek te zijn, kan me voorstellen dat je daar van schrikt! Ben reuze benieuwd of dat inbakeren werkt, lijkt mij ook nog wel iets voor Fenna, hoewel ze nu toch gewoon zelf in slaap valt... Petrabr: Jasses, dat is inderdaad voor zo'n kleintje wel heel lang, fijn dat de Vk dan gewoon langskomt! Hier lukte het me eergistervond ook niet om Fenna wakker te krijgen, elukkig komt ze dan zelf op een gegeven moment wel voor de fles. Mamdeluxe? Ladyjenn: Ik hoop zo dat dat strippen werkt bij jullie! Duim me suf hoor! gentle: Lekkerrrrrr! Je eigen spijkerbroek weer aan! fijn hè! NOA!! HOERA!! GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER YASLIN! Klinkt wel heftig, als je ingeleid bent en dan toch een keizersnede... Ben benieuwd! mamadeluxe: dat klinkt hoopvol zeg! Gauw verder lezen...Oe, ja, het lijkt het echt begonnen!! Hmmmm....niet helemaal geloof ik, balen meis! Cjpt: Kan me (gelukkig) je angst niet voorstellen om te moeten overgeven, en zelfs niet waar je vriend bij is. Maar misschien helpt dit je een beetje... Ik heb een eetstoornis overwonnen en sindsdien ben ik erg huiverig om me letterlijk bloot te geven, ook voor mijn vriend. Maar tijdens de bevalling interesseerde me het werkelijk niks! De verloskundige vroeg of ze een foto mocht maken van mijn buik door de melkglazen douchewand heen ( daar stond ik toen poedelnaakt weeen op te vangen...) omdat ik nog steeds zo'n mooie buik had... Kortom, elke cliché is waar, het interesseert je werkelijk geen ruk! Die angst voor overgeven gaat dan misschien niet over, maar je 'schaamte'voor je lief vast! Je hebt hem zo nodig! En daarnaast... Jij kunt dat hoor! Wel heel slim van je om je vlos in te lichten... Hier, je schrijft het zelf al zie ik... En zo niet... tja dan zal ik ook daar door heen moeten. Misschien kan het me zelfs wel helpen van de fobie af te komen. Of iig dat het minder word daarna. Puur de eerste weken van mijn zwangerschap doorstaan zonder paniekaanvallen door angst voor ochtendmisselijkheid was al een overwinning voor me. You go girl!! Sanna: gefeliciteerd met jullie zoon Ismael! Wat een droombevalling zeg!! Sjee! MARINA!! GEFELICITEERD MET JULLIE DOCHTER EOWYN!! gentle: Wat een verhaal zeg! Sjee! Anna1976: Hè meis, dat is dan een tegenvaller.. Vind het wel heel goed dat je voor jezelf een grens trekt hoor! Je hebt gelijk, je wilt graag van Teun genieten en dat lukt niet zo, dus dan stop je! Heel knap meid! Ollekebolleke: ALLES KOMT EEN KEER GOED!! HEUS!! ( dat zeg ik ook elke keer tegen mezelf, en het is gewoon echt zo...!) CJPT: FEnna is nu 3 weken oud en zwemt nog in shirtjes maat 56...dus zal vast meevallen!!! Oh, niet ziek worden meid!Hup, aan de sinaasappelen! ( niet om je hoop te geven, maar ik voelde me 2 dagen voor de bevalling ook hondsberoerd en dat schijnt wel bij meer zo te zijn...dat je je beroerd voelt vlak voor je bevalling... wie weet!!) Daan: Fijn ook weer jouw naam voorbij zien te komen! Knuffel voor jou! Zo, weer bij. Ik moet even mijn geluksmoment delen met jullie.... Mijn vriendinnetje was er vandaag en ik ging Fenna verschonen en dan klets ik altijd tegen haar.. En nu stond Manon er natuurlijk bovenop, maar ik zag het ook... Toen Fenna mij hoorde en me daarna zag gleed er een glimlach op haar gezicht!!!! Straks nog een keer kijken, want met 3 weken is volgens mij nog wel erg vroeg om echt gericht te lachen...maar toch! Zo lief! Mijn nieuwe telefoon is binnen, dus ikga even spelen! Liefs, pluis
Ja ze vinden gewoon dat ik tot 42 wkn (wat ik al bijna ben) de kans heb om zelf spontaan te bevallen, want dat vinden ze uiteindelijk het beste (ze vinden ook dat ik fris fruitig en fit oog..dus dat kan ik wel aan). Maar toen ik vroeg waarom ik maandag (in ZH) dan niet meteen ingeleid kon worden aangezien ik dan 42+ wkn zwanger ben..was dat omdat ze graag de beste zorg voor me willen en het kan zijn dat er die dag te veel inleidingen plaatsvinden in het ZH..en dan krijg ik misschien niet de zorg die ik verdien...pffft wat n flutverhaal eigenlijk..als ik er goed over nadenk Ik ben dus heel; erg aan het hopen dat ik binnen nu en het weekend gewoon beval hoor..ik kan eerlijk gezegd wel janken Cjpt: Ik las net toevallig dat als je je steeds beroerder gaat voelen dit ook n voorbode kan zijn voor de bevalling..Nou wie weet! Zou wel leuk zijn!!! Net ben ik toch ff bij mijn kids wezen kijken bij het huttenbouwen..wat verderop in de wijk..en oeiiii wat kwam ik veeel mama's tegen die zich afvroegen of het wel goed gaat met me..omdat ze al n paar keer langs ons huis waren gefietst en nog geen slingers zagen hangen...tsja...omdat beeb nog in mijn buideltje zit dus
Nou de gyn heb ik gebeld, ik word 1 september opgeroepen voor een consult en ALS ze dan al wat doen is het dus dan 2 of 3 sept, en 7 september verhuis ik, LOL! Daar hebben we dus geen kloot aan... Ze zei dat ik vannacht de verloskundige had moeten bellen, dan had t wel zin gehad om de vliezen te breken, ja kotsend en al bedankt... Dit is een gebed zonder einde, alles wordt 1 groot soepje zo en voor mijn part , nou ja laat maar, voor ik geband word wegens schuttingtaal...
Jemig Mamadeluxe, dit klinkt allemaal niet zo ideaal. Hopelijk hoeft het allemaal niet zover te komen en komt beebje gewoon tussen nu en het weekend!!!
Strippen, hier heeft het dus wel de 1e keer gewerkt... Geen idee of het echt door het strippen kwam, want had al 2cm ontsluiting dus wie weet was het anders ook wel gebeurd. Ik vond het trouwens wel erg pijnlijk Jingi, ik heb de Jippie's via internet besteld. Gewoon bij Google ingetikt en toen gekeken hoe en wat. Ik heb de uitwasbare besteld en de extra inleggers en de weggooi pads Ik heb nu die Lilypadz in en word er gek van. Ik heb elke keer een lekkage, die dingen plakken gewoon niet meer fatsoenlijk. Jessi, ik ga ook zo lang mogelijk bv geven. Ligt er ook aan hoe het met het werk gaat. Ik wil ander werk zoeken en als ik daar fatsoenlijk kan kolven etc dan geef ik zo lang mogelijk bv. Ik heb ook bewondering voor de meiden die de bv volhouden maar ook voor meiden die ermee stoppen. Ik weet hoe moeilijk het kan zijn de bv. Je staat er toch eigenlijk 'alleen' voor en je man kan niet eens een voeding overnemen. En dat is zoooo vermoeiend. Ik denk ook heel vaak, ik ga ermee stoppen, maar ik probeer vol te houden en daarna denk ik dan weer oh ik ben blij dat ik heb volgehouden, het is zo mooi! Oh en het doorslapen begon bij Youri ook pas toen we overgingen op fv (rond 2 a 3 maanden ivm met werk) dus alleen daarom al wil ik soms de bv opgeven hihi. Alle bevallen mama's, van harte gefeliciteerd!!! Noa, ben ook wel benieuwd hoe het is gegaan bij jou... Wij zijn vandaag bij de KA geweest. Omdat Esmee een 'grote' moedervlek op haar kontje heeft. Hij wil nu de dermatoloog ook nog eens laten kijken. En dan moeten we beslissen of we hem willen laten weghalen of laten zitten. Moeilijke keuze.... Zo, nu ga ik ff douchen want heb weer erg gezweet pfff hebben jullie daar ook zo'n last van na de bevalling? Dat het extra erg is?
dat zweten heb ik ook, schijnt normaal te zijn en het is om het overtollige vocht kwijt te raken. ik hoop dat de inbakerzak morgen binnen is want Ties weigert wederom in bed te slapen...hij ligt nu weer in de draagdoek. pluspunt is wel dat ik zo het knopen veel kan (moet) oefenen en ik geloof dat ik het onder de knie heb nu
gatver gatver gatver, ik heb net bedorven melk zitten drinken. had daarvoor ananas op en daardoor proefde ik het niet, maar nu heb ik zo'n gore nasmaak en de melk zou nog een week goed moeten zijn!!! bah!!
@ Mamadeluxe, oh meid dikke knuffel voor jou hoor! Is alles nu weer helemaal weg? Je weeen bedoel ik? @ Miekepluis, dankje voor je lieve woorden! En wat schattig dat Fenna lacht! Al is het misschien te vroeg, lekker boeiend, als jij het ziet is het zo ;o) @ LadyJenn, ik begreep net bij de vk dat ze in sommige zkh-en gewoon nog pas inleiden na 43 (!!) weken. Zij vond dat ook nergens op slaan. Volgens haar is in ROtterdam al wel 41 gebruikelijk en denkt ze dat dat over een tijdje landelijk zal worden. Tja hebben wij nu weinig aan! @ Aquamiga, oh meid ik voel met je mee! Hier wel iets meer vordering dan bij jou maar ook niet veel: Net bij vk: getoucheerd maar niet te strippen. Bm is wel verweekt maar net amper een cm ontsluiting, ze kon er net met een vingertopje een beetje in. Verder kon ze er waardeloos bij (moest allemaal toeren uithalen en in andere houdingen gaan liggen) omdat mijn bm nog zo hoog ligt en gekanteld ook. Dus er viel gewoon niks te strippen. Moet zeggen dat door al die gekke toeren alleen het toucheren al gemeen pijn deed. Dus vond het stiekum bijna prettig dat ze niet ook nog eens ging strippen. Kreeg nog een compliment dat ik zo goed ontspannen was... ja na al die eendebekken en inwendige echo's ben ik wel wat gewend daar haha. Morgen kan ik al in het zkh terecht voor CTG en controle bij gyn. Kan iemand me vertellen wat ze dan precies gaan doen? Dat vergeten we net te vragen. Bijv kijken of er genoeg vruchtwater is, doen ze dat door aan je buik voelen of door een echo ofzo???
Nou, weer een beetje goed nieuws...ik moest namelijk van de gyn mijn vk inlichten over vannacht. Ze stelde voor om de kinderenn vanavond uit logeren te doen en dan zou haar collega langskomen en als de beeb ingedaald is nog steeds dan breekt zij de vliezen. Er is ook een andere dame "bezig" en als dat doorzet en tegen die tijd nog niet gedaan is, dan heb ik een beetje pech, dan moet ik wachten tot morgen, duimen dus!