Augustus 2009 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Daan78, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Brusje, gefeliciteerd met Djamione!!
    Wat een indrukwekkende rij namen hoor, wauw!

Leuk he, al die bevallingsverhalen. Ik vind het zo speciaal dat het bij iedereen anders gaat. Ze kunnen even lang duren, of op dezelfde manier beginnen, maar het is altijd weer een unieke ervaring met een uniek resultaat.

Bij mij heeft de perineum olie trouwens misschien dus wel gewerkt! Alhoewel het volgens mij ook ontzettend ligt aan wie je begeleid. Ik had echt 2 vrouwen bij mijn onderkantje staan die me coachten en steeds zeiden 'rustig aan' of 'ja, nu!'. Ik kan me nog steeds inbeelden hoe dat ook alweer voelde, dat persen, en ik vond het heerlijk! Eindelijk wat doen! Een goede VK/hebamme is echt een bepalende factor voor je onderkantje, heb ik het idee.

Hihi, mevrouw heeft net een nieuwe luier gekregen van manlief, hoor ik haar nu druk die schone luier volpoepen :p

2. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Brusje, gefeliciteerd met je dochter Djamione!

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Ik he net overleg gehad met de vk, morgenochtend rond 7 uur/half 8 komt ze de vliezen breken. Ik heb dat gevraagd omdat ik liever als het nog kan een nachtje bijslaap van mijn kotspraktijken van afgelopen nacht. Bovendien zijn de kids dna op school.
    Spannend! Morgen wordt ie geboren :D

4. Bloem1978

Bloem1978 Actief lid

17 dec 2008
    328
    0
    0
    Achterhook
    Mamadeluxe, heel veel succes morgen, een hele spannende dag!!!

5. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Nita, wat heb je het mooi beschreven! Vervelend dat je zo bent uitgescheurd, hopelijk gaat het snel beter.

Brusje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!

Mamadeluxe, wat een goed nieuws! Morgen ben jij aan de beurt!

Ik ga mn meisje in bad doen, tot morgen allemaal.

6. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mamadeluxe, spannend! Succes morgen! Hopen dat je lekker slaapt vanacht, nog even goed uitrusten.

7. kaatje320

kaatje320 Niet meer actief

vraagje.... kunnen echte weeen steeds om het kwartier komen en dan weer n keer pas na n 25 minuten?

8. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Vanmorgen mijn draagdoek binnen, en ben vanmiddag gelijk op stap geweest met de mannen.:D
    Helemaal leuk, was wel ff klooien met die doek vooral omdat je hem netjes moet omdoen(op je rug met name) Ruben heeft de hele weg liggen slapen. Was wel warm trouwens poehe.

ga zo ff googelen naar de jippies..!

Ik lig vooral snachts verschrikkelijk te zweten, drijf mijn bed uit..blehhh..

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Wat leuk om al die bevallingsverhalen te lezen zeg!!

@Ollekebolleke, thnx nog voor de tip over daalder, ga misschien van de week maar eens kijken.

@Gentle, wij hebben hier ook al geprobeerd Milan eerst goed wakker te krijgen voor het voeden. Maar uiteindelijk valt hij toch altijd in slaap hihi... Nouja hij wordt vanzelf wel meer wakker!

@Brusje, gefeliciteerd met jullie dochter!!

@Jingi, lekker dat je zo kon wandelen met Ruben in de draagzak. kan me voorstellen dat het warm is. Wij krijgen morgen de baby bjorn kado van me schoonzus.

@mamadeluxe, succes morgen!!! Spannend!!

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar weeen hoeven niet altijd heel regelmatig te zijn hoor!! Het kan ook wat onregelmatig beginnen!

Ik heb me buddy Noa nog gesmst. Het gaat goed, ze moeten nog 3 dagen in het ziekenhuis blijven. Yaslin is heel lief! Heb al een foto gezien op me mobiel!
    Ze heeft trouwens een keizersnee gehad omdat ze ontsluiting niet vorderde en het met Noa zelf niet goed ging.

Nou ik ben dus niet naar me werk geweest vanmiddag. Heb Milan om kwart over 4 wakker gemaakt (normaal is hij rond 4 uur wakker) maar toen kon hij nog niet drinken want moest eerst zijn luier volpoepen...en ja we weten...mannen kunnen geen 2 dingen tegelijk haha! DUs toen was het al veel te laat. Donderdag gaan we voor de 2e poging hihi..

10. LadyJenn75

LadyJenn75 Actief lid

19 dec 2008
    190
    0
    0
    Brusje: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie prinsesje Djamione!!
    Jemig meissie, ik vroeg me al af of je aan het bevallen was, en ja hoo, hihi. Wat heerlijk. Ik las alleen dat de bevalling niet echt lekker ging..?? Probeer te genieten!! En geef je ff helemaal over aan de kraamzorg om te herstellen!! Geef je prinses een dikke knuffel!!!

Mamadeluxe: Suc6 morgen:)

11. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Pff is het normaal om na het toucheren zo'n pijn te hebben? Ik heb al sinds ik terugkom van de vk nog meer pijn dan ik hiervoor al had. In bad gaan helpt niet, op bed liggen helpt niet.

Tis een hele zware drukkende pijn onderin. Af en toe zwakt het even af en komt het terug maar lang niet zo erg als weeen zouden moeten zijn.

Even voor de zekerheid (mocht het doorzetten vanavond) hoe time ik weeen nou precies?
    Dus stel de pijn duurt 1 minuut. Vervolgens 5 minuten niks. En dan weer 1 minuut pijn (ik zeg maar even wat he). Is het dan zo dat je weeen om de 6 minuten komen en 1 minuut aanhouden? Of begrijp ik het dan verkeerd?

12. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Jullie hebben mijn bevallingsverhaal ook nog tegoed, dus hier komt ie:

Dinsdag 11 aug rond 11 uur was het begonnen. Ik had last van terugkerende krampen, maar ik dacht last te hebben van voorweeen. Om 12 uur kreeg ik mijn zusje nog op visite, samen kop koffie gedronken maar moest tot 4 keer toe naar de wc omdat mijn maag zo overstuur was. Ik had echt buikloop! Ik zei en dacht soms dat het echt aan de koffie lag. Achteraf gezien was dit de start van mijn weeen geweest. Toen mijn zusje weg is gegaan, zo rond half 1/1 uur heb ik mijn man opgebeld met de mededeling dat het misschien wel eens begonnen kon zijn dus dat hij zich daar alvast op kon voorbereiden. Hij moest immers nog 1,5 uur rijden voordat hij thuis was. Ik gaf aan eerst in bad te gaan, werden de krampen erger dan zou ik nogmaals bellen. Nou ik heb het geweten, wat deed het al zeer zeg! Nog geen 10 minuten later, man weer gebeld met de vraag of hij alsjeblieft naar huis wil komen..Ik gelijk uit bad, want was hartstikke bang dat Tess al geboren zou worden. Ben op bed gaan liggen, kon al niet lang meer op mijn benen staan zo zeer dat het deed.

Om kwart over 3 was mijn man thuisgekomen, om 4 uur waren we in het ziekenhuis. Werd aan ctg gelegd, en wat werden de weeen pijnlijker zeg! Het trok helemaal naar mijn rug toe. Rugweeen dus! Op ctg was niet veel te zien zei de verpleegkundige, maar dat kon ook aan het apparaat liggen. Enige wat ik toen uit kon brengen, is dat ze nu al een ruggenprik mogen geven want als dit geen echte weeen waren dan ging ik dood!

Om 5 uur kwam eindelijk de gyn of ja, arts assistent langs om te toucheren. Die kwam tot de conclusie: 4 cm! Nou bereid je maar voor, want vandaag worden jullie papa en mama! Zo, wat is dat een opluchting als ze bevestigen dat het is begonnen! Eerste vraag van mij was: mag ik alsjeblieft een ruggenprik, want dit trek ik geen uur meer! De gyn vond dit geen goed idee, ze zou een uur later terugkomen om te kijken hoe snel de bevalling zou gaan. Daarna zouden we samen gaan beslissen wat we gaan doen. Nou ik heb dat uur heeeel vaak gevraagd hoe laat het was, en uiteindelijk kwam de gyn pas om 19:00 kijken! Wat baal ik van mensen die hun afspraken niet nakomen! Nogmaals getoucheerd, al 7 cm! Het gaat vlot..De gyn heeft de vliezen gebroken, en zo'n hartslagmeter op het hoofdje van Tess geplaatst. Haar advies: Geen ruggenprik, het gaat hartstikke snel en de nadelen wegen niet meer op tegen het voordeel. Uiteindelijk afgesproken dat ze een uur later nogmaals terug zou komen. Zou ik blijven hangen op de 7 cm, dan kreeg ik een ruggenprik...Nou dat uur hebben we niet meer gehaald!

Na het breken van de vliezen werd het echt erg en kreeg ik al het gevoel te moeten poepen. Uiteindelijk had ik om kwart voor 8 al 9,75 cm ontsluiting en mocht ik om 19:50 mee gaan persen. Wat is dat fijn, persen als je al een paar persweeen niet mee mocht persen (en het stiekem toch doen omdat je niet anders kan). En het hoofdje stond al heel snel, maar toen ze geboren werd om 19:59, durfde ik toch niet te kijken....
    Ben alleen een beetje bij mijn schaamlippen gescheurd, maar niet noemenswaardig...Wel 3 hechtingen..
    De gyn zei direct dat ze versteld stond dat dit mijn eerste bevalling was, zo natuurlijk en zo snel het is gegaan.

Eerste dagen na bevalling wel ontzettend last gehad van naweeen, maar dat komt waarschijnlijk door de snelle en heftige bevalling.

Lang verhaal, sorry daarvoor..

13. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ohhh ik word gek van de kleine!!

Ik heb hem gevoed om 19.00, om 20.30 meldt hij zich weer, dus weer wat laten drinken, nog niet slapen, wel lekker luier volpoepen en vervolgens gaan liggen kijken. Nou luier verschoond, kleine in bed gelegd, gaat hij nóg liggen huilen!

Hoe kan hij nou nog steeds honger hebben?!? Ieder uur of half uur moeten aanleggen vind ik niet zo heel erg geweldig als ik eerlijk moet zijn :(

14. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    #19754 verhip, 25 aug 2009
    Laatst bewerkt: 25 aug 2009
    En niet te vergeten, Tess doet het super! Groeit goed, eet goed, slaapt goed, poept en plast goed...Wat wil een moeder nog meer!?

Wat ik nog aan jullie wilde vragen, want houdt me toch wel bezig..
    Zijn jullie de aangekomen kilo's al kwijt van de zwangerschap? Voor de zwangerschap woog ik zo'n 70 kilo. Totaal ben ik 16 kilo aangekomen, waarvan ik na de bevalling 6 kilo kwijt was en 2 weken later pas 10 kilo totaal. Dus nog 6 kilo te gaan....Ik hoor alleen maar verhalen van vrouwen dat ze na de bevalling weer op het startgewicht zitten en zo de overtollige kilo's kwijt waren...Maar voor mijn gevoel valt mijn gewicht enorm tegen..Hoe zit het bij jullie???

CJPT, ik hoop voor je dat je snel aan de gang gaat...Ik ga voor je duimen!

15. Elke: dat baby`s van deze leeftijd nog niet door hoeven te slapen snap ik ook wel, maar om de 2 uur is toch echt wel redelijk slopend, als hij nou om de 3 of 4 uur komt, dan heb ik er minder moeite mee.

Daan: nee Finn komt `s nachts van zelf en als hij bv heeft gehad is hij echt wel verzadigd, want hij geeft vaak zelf snog een mondje terug en boeren doet hij bijna niet, dus er zit dan geen lucht achter, zeg maar. Tja ik ben toch wel een beetje in dillema over wat ik er mee zal doen, maar ik ga het eerst zo nog even verder proberen. maar wel bedankt voor je reactie, misschien moet ik inderdaad ook maar een flesje na geven en kijken of hij hem wil, proberen kan altijd.

Annie: als het werkt hoor ik het graag dan ga ik dat ook proberen, maar ik denk dat ik dan wel onwijze last ga krijgen van stuwing, ik lek nu al als Finn wat langer slaapt of later krijgt, dan lek ik als een gek, dus als ik dan een voeding over ga slaan wordt dat alleen maar erger denk ik! Ach laat het maar wel even weten!

Jessi: ik geef nu nog wel volledige bv en ben opzich ook wel van plan om dit wat langer vol te houden, maar weet niet of het zo gaat lukken, met het ritme wat meneer nu heeft, als dit veranderd zou ik dat niet erg vinden en het voeden mij alleen maar makkelijker af gaan denk ik!

Jingi: haha meervpud van moe, ow echt wel helemaal vandaag. Maar de laatste voeding krijgt hij tussen 11 en 12 en dan komt hij alweer om 2uur en dan rond 4-5 uur en dan slaapt hij wel redelijk tot 8-9 uur, maar naar mijn idee kan het toch beter. ach ik wacht het nog even af en dan ga ik wel eens wat meer ondernemen als het zo blijft.
    Die Jippie`s had ik hier gekocht bij een winkel die er mee stopt dus ff op internet snuffelen en dan vind je vast wel ergens een site.

Liefie: op het cb bedoelde die muts toch echt wel fv, dus jah ik snap het niet zo best, maar volgende week donderdag moet ik weer heen, dus dan zal ik weer eens informeren, naar het hoe en wat.

Pluis: Ik lees bij jou dat Fenna 3 weken is en nog zwemt in 56!! Finn is morgen 3 weken en hij zwemt zelfs nog in 50!!! Haha echt grappig wat een verschil er kan zitten in die kleintjes he!

Mamadeluxe: ik heb het idee dat je er een beetje doorheen zit! Meid een dikke knuffel en ik duim voor je dat de kleine eerder komt.

Mama van Youri: dat zweten schijnt ook bij het ontzwangeren te horen! ik heb er ook verschrikkelijke last van, bleg leuk is anders.

Nita: wat een verhaal maar wat ziet hij er lief uit zeg. En wat heerlijk dat het `s nachts zo goed gaat, ben stiekum heel erg jaloers!

Brusje: gefeliciteerd met jullie dochter!!

Hier eigenlijk niet veel nieuws te melden na gisteren, ben ook erg moe dus ga nog even wat fruit eten en dan lekker naar bed!

16. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Skatje:
    Heb je al geprobeerd een pink (of andere vinger) te geven, misschien heeft hij een zuigbehoefte en niet zozeer honger? Ik weet het natuurlijk niet, maar weet nog in het begin dat Tess behoefte had om ergens op te zuigen omdat ze een krampje had ofzo en dat als ik mijn pink gaf, dat ze daar goed op zuigt en dan in slaap valt..

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Dat werkt nooit, dat houdt hij 10 seconden vol, net als een fopspeen.
    Dan merkt hij dat er niks uit komt en wordt hij boos en spuugt hem uit ;)

Nou, dan moet hij nog maar effe.. Pffff mama wil slapen!

18. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Leuk om weer even bij te lezen.

Geleliciteerd voor de mama's met versgeboren babies!

Nita: wat een mooi bevallingsverhaal (zal ik morgen ook maar eens op gaan schrijven) en wat een prachtig kereltje!!

Verder dank voor alle lieve reacties rondom de niet op gang komende BV. Daan, jouw verhaal lijkt erg op mijn verhaal. Hoe frustrerend om zo lang te kolven met lage productie en steeds die strijd aan te moeten gaan. Maar ook het bijna hartverscheurende gevoel van twijfel bij de beslissing om te stoppen (het is zo onherroepelijk en je gunt het je kind zo).

Na een nuchter gesprek met de VK vandaag besloten om te stoppen. Zij zag het heel simpel: als hij niet wil en jij wordt er niet gelukkig van dan moet je ermee ophouden. Je hebt het geprobeerd, het gaat niet, ook prima. Met flesvoeding is ook niks mis. Het viel me zo mee, hier in Amsterdam is men al helemaal pro BV, maar zij bekeek het gelukkig erg individueel. De beslissing is dus genomen, Ik kolf nu nog om de voeding en leg niet meer aan. Omdat de productie nog niet goed op gang was, zal het vermoedelijk snel weer rustig zijn in de borsten. Vind het nog niet makkelijk hoor, moet er steeds van huilen. Van alles trouwens. Hoezo kraamtranen op de 3e en 4e dag? Heb ze voortdurend! Voel me het ene moment super gelukkig, het andere een slechte moeder en het volgende moment is alles weer ok. Die hormonen toch...

19. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

hallo.. ik heb een vraagje...

ik was 21 augustus uitgerekend..
    dus 4 dagen overtijd..

ik heb nog steeds geen gevoel dat het ieder moment begint.. alleen soms harde buiken.. absoluut niet pijnlijk...
    dus nog steeds niets dat aangeeft dat het gaat beginnen..

nu hoor ik wel vaker dat als je eenmaal overtijd bent, dat je grote kans hebt dat het niet uit zichzelf begint, en dat je dus ingeleid moet worden...

klopt dit? of is dit maar gewoon gepraat?

want ik wil zo graag dat het uit zichzelf gaat beginnen,.. enjah doordat ik nog steeds niets voel ben ik toch wel een beetje bang dat ik ingeleid zou moeten worden..

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ FairyLaughs; die vraag had ik dus ook. Heb een topic geopend op het "bevallen" forum. Het topic heet: "41+ weken en spontaan bevallen".
    Zoek die even op en lees hem even. Ik vond het erg fijn om die geruststellende reacties te lezen. Je krijgt helaas geen garantie maar daar kun je zien dat het echt mogelijk is.
    Ik ben inmiddels 10 dagen overtijd en moet zeggen dat ik nu door de pijn en frustratie wel zover ben dat het me helemaal niet meer boeit hoe en waar en wanneer, als ze er maar uitkomt! ;)

Ohja: mogguh meiden!

Na een pijnlijke avond gisteren weer een rustige nacht gehad. De pijn leek gisteravond even aan te zetten en er kwam wat regelmaat in (elke kwartier ongeveer) maar weer eens niet doorgezet. Ik merkte toen ik net opstond wel dat zodra ik eenmaal gelopen heb de pijn gelijk weer terugkomt. Vandaag naar de gyn voor de overtijdcontrole dus dan kan ik dat mooi bespreken. Want om nou de komende dagen alleen te kunnen liggen.... :$ Dat zie ik natuurlijk ook niet zo zitten!

@ Mamadeluxe, heb je goed geslapen? Spannende dag voor jou meid!!

@ LadyJenn, Aquamiga (en de andere overtijd mama's die ik even vergeet): hoe zijn jullie de nacht doorgekomen?

Deel Deze Pagina