Haha Mamadeluxe begeeft zich op glad ijs zo met al die hormoonbommen hier ;o) Het was mij ook wel opgevallen maar ik kan er natuurlijk niks over zeggen want ik moet nog maar afwachten hoe het bij mezelf gaat lopen. Ik ben dan ook heeeel erg benieuwd hoe ik het ga ervaren straks. Balen dat er weer vrouwen voorpiepten ;o) Hopelijk komt ze in de middag!
Mamdeluxe, ik hoop voor je dat de vk snel kan komen. Wat balen dat ze nu niet kon komen, je zult je er toch op ingesteld hebben. Knuffel voor jou!
Hoi hoi, Het was mij ook opgevallen dat er veel meiden waren die overgstapt zijn naar flesvoeding. Maar ik ben geen ervaringsdeskundige en kan dus ook mijn mening hierover niet kwijt, maar het valt wel op. Mamadeluxe, jammer dat je WEER in de wacht gezet bent Ben ook benieuwd hoe het met de beepjes van Kanela en Sweepy is. Schrijven zij misschien op een ander topic mee? Kim, wat fijn dat het zo goed gaat met Ayden! liefs
Verhip, dat klinkt als een goede bevalling! Lekker snel ook! Hier trouwens ook veel naweeën, vooral zodra ik haar aanlegde. Oef.. Over de kilo's heb ik trouwens geen idee (heb geen weegschaal ), maar voor mijn gevoel ben ik al een groot deel kwijt! Ik had altijd een buikje al, en het meeste vocht lijkt wel aardig weg nu. Skatje, de hebamme zei hier dat ze als ze zo klein zijn nog niet zo goed weten wat ze moeten doen als ze wakker zijn. Julia heeft 's middags ook vaak een poosje dat ze rond ligt te kijken, maar dan moet ik haar echt op schoot houden. Anders gaat ze inderdaad huilen, omdat ze niets anders te doen weet. Anna, lijkt me voor jou een heel goed besluit! En die hormonen, die zijn hier ook nog niet helemaal rustig hoor. Ik heb dagelijks wel even een jankmomentje bij hubbie. Laat het maar lekker gaan, zeker na zo'n heftig besluit. Hanna, jammer dat de BV niet lukte. Julia was ook 10 % afgevallen, maar ze zeiden hier dat als ze niet nog meer zou afvallen, het dan goed zou zijn. Vrij snel kwam toen ook de melkproductie goed op gang en nu zit ze alweer op haar geboorte gewicht. Maar goed, het lukt gewoon niet altijd helaas. MamaDeluxe, balen dat het zo lang duurt nu. Kun je je ook niet zo ergens op voorbereiden. Hopelijk komt ze gewoon snel langs. Ik zat er trouwens net aan te denken hoe veel er al op de fles zijn overgestapt. Ik heb geen meepraten, want met Julia is het een eitje dus ik weet niet hoe het is als het niet werkt, maar het is inderdaad wel jammer dat er zoveel al hebben moeten stoppen. Ik merk dat ik het juist steeds leuker begin te vinden, nu dat ze een beetje regelmaat vindt en m'n tieten weer een beetje op orde lijken te komen. Heerlijk, zo'n wandelende melkmachine! Ik ben trouwens wel op zoek naar een kolf. Iemand nog een goede aanrader voor een handkolf (qua merk, dezelfde types hebben ze mss hier niet)??? Ohh, en ik moet even kwijt hoe trots ik ben op Julia!! Vannacht heeft ze om 10 uur gedronken en was ze nog een poosje wakker, en toen heeft ze van half 12 tot kwart over 5 geslapen!!!!!!! Ik werd zelf om 4 uur wakker van mijn uit elkaar knallende borsten Maar ik ben zo trots op haar! Ze slaapt gewoon al bijna door! Nu ligt ze ook alweer in haar eigen bedje, ook al zo knap. *trots* Wat zijn baby's toch lief, he? Zo komen we eindelijk weer aan wat extra slaap toe. Zo meteen gaan we lekker even wandelen naar het winkelcentrum, even wat shirtjes met knoopjes halen. Meiden, succes met bevallen en al die lekkere kleine baby'tjes! Er hoeven er niet meer zo veel he? Het is nu een beetje aftellen...
Ukkie en ik hebben een rustige nacht gehad, zowel in de zin dat het nog niet rommelt als in de zin dat ik best lekker geslapen heb, en da's ook wel fijn, beetje opladen voordat dadelijk het echte werk begint. Gisteren had ik echt een baaldag, ik had toch gehoopt iets anders van de verloskundige te horen, zeker ook omdat de kans dat ik in het ziekenhuis moet bevallen steeds groter wordt. In het ziekenhuis bevallen heeft natuurlijk ook wel voordelen, maar als het even kan wil ik toch graag thuis bevallen, lekker in m'n eigen vertrouwde omgeving. (Al twijfel ik er eigenlijk niet aan dat ik ook in het ziekenhuis wel lekker gewoon dat doe wat ik wil, ongeacht wat ze daar in het ziekenhuis van vinden ) We zullen het allemaal wel zien, zolang Ukkie het goed blijft doen zal ik me er niet al te druk om maken of het ziekenhuis of thuis wordt! Voor alle andere overtijd-mama's: Sterkte!!
WOW Getver zeg, volgens mij ben ik net een deel van mijn slijmprop verloren... geen bloed ofzo maar dit zag er al niet erg smakelijk uit. Kan trouwens geen maandverband en inlegkruisjes meer zien na de laatste weken! En het ergste moet na de bevalling nog komen! @ Aquamiga, jammer is dat he?! Ik heb juist een tijd nodig gehad mezelf ervan te overtuigen dat thuis bevallen echt niet minder veilig is dan in het ziekenhuis. Nu ben ik helemaal om en wil ik graag thuis en komt het steeds dichterbij dat ik die keus niet meer heb!
Mamadeluxe, wat balen dat je weer moet wachten... Pff hierna moeten de bevallende dames toch maar even op jou wachten
Cjpt, hmm dat klinkt lekker En idd na de bevalling zul je vast nog veel kraamverband/maandverband/inlegkruisjes langs zien komen
De nog zwangeren openen idd elke ochtend. Ook bij mij heeft 't te maken dat ik in bed niet meer zo lekker lig, en dan besluit om op te staan. Zo rond 6:00u sta ik op..dan lekker lang douchen. Ff wat keuvelen met hubbie die zich dan klaarmaakt om te gaan werken. Kids liggen dan nog wel n paar uur op een oor (lang leve de vakantie). En dan kruip ik ff achter de pc voor leuk beebjesnieuws Mamadeluxe: Die voorkruipers toch ook..maar het komt steeds dichterbij!!! BV: Tsja dat is idd ieder z'n eigen keuze. Toevallig ben ik BV-fan en heb ik m'n andere 2 kids 1 jaar lang kunnen laten groeien op mama-melk. In het begin ging het ook moeilijk, maar na wat doorzettingsvermogen werd het 'n makkie. Maarja als je er aan onderdoorgaat vind ik dat je gewoon lekker moet overstappen op FV, is ook helemaal nix mee!! Was net ff aan de wandel met de hond en de kids ff naar het huttenbouwen in de wijk gebracht. Zo heerlijk dat de kindjes zich zo vermaken daar.. Zo ik ga nu ns ff aan de fruit...het is namelijk behoorlijk hot hier in het oosten..pfffttttt
oh overtijd mama's ik leef met jullie mee! vreselijk het wachten! nog even dames!! jullie doen het goed!! hier heb ik ook bijna overwogen om te stoppen met bv. Ivy zat ook 10% onder haar geboortegewicht de 1e week. toen 2 dagen tijdens elke voeding 20ml bijgevoed. Vervolgens kwam mijn melkproductie goed op gang. Nu gaat het fantastisch. Ze is nu pas op haar geboortegewicht overigens. Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik bv geven wel zwaar vind. Ze drinkt wel netjes 7 voedingen per dag. Mooi regelmatig, maar ben wel elke voeding 45 min bezig.
@ skatje, nita, gentle, super om jullie bevallingsverhalen te lezen @ farfallina, jeetje wat moet jij je rot zijn geschrokken. Gefeliciteerd
@cjpt, nou als je ze nu al niet meer kan zien heb je straks een probleem hihi...Pfff ik ben ze ook zat. Hier is het vloeien bijna over...mag ook wel na 3,5 week jezus! Meid de slijmprop kan een begin zijn dus wie weet! Ik verloor ook een deel de dag van de bevalling hihi.. Ben benieuwd wat de gyn allemaal zegt! @Mamadeluxe, wat balen zeg!! Nou hoop dat het evengoed vandaag gaat gebeuren hoor! Ik duim voor je! En het viel mij idd ook op hoeveel er stoppen. Ik hoor van iedereen dat de eerste weken erg zijn en dat het dan beter wordt...dus daar houd ik me maar aan vast Heb trouwens gisteravond nog geen fles geprobeerd. Milan had gistermiddag te lang geslapen dus geen tijd meer om naar de stad en werk te gaan. Misschien vanavond. @Gentle, woow wat kan jou meisje al goed slapen!! Hier was het vannacht weer om de 3 uur!! Jammer! @Skatje, is het altijd zo dat hij zoveel wil drinken. Want ze kunnen ook een regeldag hebben he?! Dan willen ze meer voeding en dan moet je zo ook aanleggen elke keer. Hier ook eentje die geen speen wil. Hij gaat soms zelfs kokhalzen echt zielig! @Hanna, jammer dat de bv is mislukt. En leuk dat je man ook zo verliefd is! Hier ook zo'n trotse papa! Nou de kleine ligt in bed dus dan kan ik even douchen.
Ikzelf heb niet getwijfeld om te stoppen vind ook dat je ff moet doorzetten, ik begon de eerste dagen met bloedblaasjes en andere pijnlijke dingen op een tepel maar ben het blijven insmeren nu is het helemaal weg en die stuwingsdagen in de eerste week my God!!! Die zijn echt killing ik had me toch grote borsten en pijn dat ze deden. Wat kunnen 3 dagen dan opeens lang duren. En was in de eerste week vaak 1 uur bezig met elke voeding en dat keer 8 ik geef toe dat is zwaar maar je moet gewoon ff doorzetten en nu gaat het super ben binnen een half uurtje klaar er zijn natuurlijk uitzonderingen, baby's die echt niet willen of kunnen drinken aan de borst
Het blijft een persoonlijke kwestie he, dat BV geven. Je kunt situaties erg lastig vergelijken, en hoeveel pijn je kunt hebben is ook per persoon verschillend. Het doet altijd zeer aan het begin, en het duurt altijd lang. Maar ja, wanneer is het te zeer en te lang? Ik denk dat wat voor de een prima te doen is, voor de ander veel te moeilijk kan zijn. Daardoor is het volgens mij ook niet zo eerlijk om mensen hierop aan te spreken. Je weet niet precies hoe het bij hen ging en of ze een goede keuze hebben gemaakt om te stoppen. Ik zou dus zeggen: ik ben blij dat zoveel meiden het hebben geprobeerd!! Hihi, en ik ben zelf echt blij dat ik niet steeds die rotflesjes hoef klaar te maken! Doe mij maar zo'n handige tiet
@Alle nieuwe mama's: GEFELICITEERD!!!!!! @Skatje: Wat Annie al zei kan het een regeldag zijn... Yrsa had van de week ook een dag dat ze alleen maar wilde drinken. Gewoon elke keer als ze erom vragen aanleggen... Des te eerder is het weer over en heb je weer wat meer rust...
weer een fototje van mijn lieve dochters @ Kimm, bij mij gaat de bv hartstikke goed, maar ik denk niet dat je voor een ander kunt spreken dat ze "gewoon" moet doorzetten. Wat niet gaat dat gaat niet. Je ziet aan de teksten dat de moeders die stoppen dat niet met gemak doen en ik denk dat ze daarbij best wat steun mogen krijgen. Iedereen wil het allerbeste voor haar babytje en soms is dat gewoon de fles
Er zijn inderdaad veel meiden gestopt met BV waaronder ik zelf en ik moet zeggen dat ik het vooral met Gentle eens ben. Een ieder heeft een andere uitgangspositie als je al begint met BV. Veel meiden krijgen hun eerste en hebben alle tijd om zich over te geven aan de BV. Ook veel meiden hebben al kindjes, waaronder ik zelf. In mijn geval was het zo dat onze oudste zoon zoveel energie vroeg van mijn man en mij dat ik mijn man daarin moest bijstaan. Ook vond ik het heel vervelend dat ik hem niet meer zag omdat ik alleen maar zat te voeden. Nathan kwam namelijk om het uur. (Wie vond om de drie uur heftig?? ) Daar kwam ook bij dat mijn tepels erg zeer deden en er eentje bijna afviel (ja eraf viel ondanks prima aanleggen). Dan voelde ik mijzelf ook nog vreselijk tijdens het borstvoeding geven. Terwijl mijn kraam ook zei joh het komt goed als je de eerste week maar gehad hebt en er komt vanzelf wel regelmaat in. Ik geloofde het niet meer, maar had er ook geen energie meer voor. Toch was mijn gevoel de allerbelangrijkste reden om te stoppen. Dit komt misschien ook wel omdat ik onze oudste ook geen borstvoeding heb gegeven. Ik had er toen al niks mee. Ik ben Nathan gaan voeden met het idee dat het de laatste keer zou zijn dat ik het zou kunnen proberen. En natuurlijk wil ook ik hem het beste geven, maar als het moet zoals het bij mij ging tja waar doe je dan goed aan. Weet je, ik heb een kerngezond 2 jarig mannetje rond lopen die ook flesvoeding heeft gekregen. Nu heb ik 2 gezonde mannetjes die een gelukkige en blije moeder hebben. Een moeder die 's nachts kan opstaan om te voeden, maar ook 1 die dan 's middags met haar andere kindje lekker in de dierentuin kan ravotten. En een moeder die 's avonds ook nog energie over heeft voor papa Toch nog een heel verhaal en begrijp me niet verkeerd. Ik voel me niet aangevallen omdat ik ben gestopt helemaal niet. Ik heb alleen bijzonder veel bewondering voor jou mamadeluxe als jij 6 kinderen zelf hebt gevoed terwijl er ook nog andere kindjes rondliepen. Jouw lukte dat, mij niet. Ik ben trots op jou!! (Echt hoor!) Ik hoop trouwens dat die VK van jou nu eens komt. Straks als je toch nog zelf begint, is ze dan ook te druk om te komen?? Beetje vreemd hoor!! Dikke knuffel aan jullie allemaal!! Liefs