Ik vind ook dat iedereen het zelf moet weten of ze stoppen of niet. Vindt het alleen wel goed dat zoveel het in ieder geval proberen!! Ik merk ook vaak dat mensen meteen voor de fles kiezen uit gemak en dan denk ik: probeer het in ieder geval! Maarja ook dat is persoonlijk! Ik zit er niet aan te denken om te stoppen maar wil wel 1 flesvoeding gaan geven. Dit heeft ook te maken met het feit dat ik snel afval! Weeg nu nog maar 56 kilo en aan het eind van de zwangerschap 70. Dus het gaat als een speer. Maar daardoor ben ik wel erg vermoeid vandaar 1 flesje dan kan ik ook eens paar uur achter elkaar slapen. Want ja je lichaam moet het natuurlijk wel volhouden he want als het ten koste gaat van jezelf is het ook niet leuk meer.
@mamadeluxe, balen dat je nu weer moet wachten!! zeker als je erop rekent duurt het wel erg lang zo. @Cjpt, ik verloor een dag voor de bevalling ook de slijmprop! zegt niets, maar je weet het niet. (dat zeg ik elke dag tegen je geloof ik, maar wie weet helpt het ) @bv, ik vind het behoorlijk pittig moet ik eerlijk zeggen. ik zit echt te janken van de pijn als ik Ties bij mij drinkt maar het kolven komt me ook de strot uit. ben echter niet van plan te stoppen voor ik een lactatiedeskundige heb gezien. het is ieder zijn eigen keuze, ik kan me nu best voorstellen dat er al zoveel mama's zijn gestopt. soms vraag ik me af of ik mezelf niet onnodig uitput op dit moment.
Ik ben het ook met Gentle eens! Het is voor iedereen gewoon anders... Oja en idd handig bv, je hebt het altijd bij je! Petra, wat een leuke foto! Is Roos al een beetje bijgetrokken richting jou? Annie, ik vind dat je het goed oplost dmv 1 flesje te geven. Je moet ook aan jezelf denken idd. De bv kost jou ook ontzettend veel energie en Milan eet jou nu bij wijze van spreke op... Vooral als je zoveel afvalt!
@mvy, thnx! Ik denk idd dat dit een goede oplossing is. Hoop alleen niet dat ik daardoor te weinig voeding heb straks. Als dat wel zo is dan stop ik de fles weer hihi..maar dat zien we dan wel weer. Ik zag foto's op de hyves van Esmee paar dagen geleden. Wat een mooie meid zeg. Had Youri ook zo donker haar als baby? @Marieke, ik vind het al knap dat je het volhoud met dat kolven hoor! Pff! Het moet natuurlijk wel leuk blijven...
Annie, dankje Ja Youri had ook zo'n donker haar! En nu is hij bijna wit... Ik denk dat Esmee ook blond word! Of iig lichter... Marieke, bij jou vind ik het ook zo knap dat je volhoud. Het klinkt allemaal niet makkelijk! Maar probeer ook aan jezelf te denken he!! Dikke knuff!!
@mvy, wat grappig zeg! Ja Youri is echt blond! hihi.. Milan is nu donkerblond dus ben benieuwd wat het wordt... Vanaf wanneer kan je de kleur ogen eigenlijk zien?? Weet iemand dat? Want het is nu blauw maarja dat kan nog veranderen he....
Anna: ik heb volgens mij nu na 2 weken nog steeds ernstige last van kraamtranen, pff soms wel erg vermoeiend! Maar wij zijn geen van allen slechte moeders hoor, we doen ons best en als je dat doet dan kan je naar mijn idee niet zomaar een slechte moeder zijn, alleen omdat de bv niet lukt, nee hoor meid een slechte moeder ben je niet, want je gaat nu toch voor je zelf en je kindje en hij krijgt toch eten, dus geniet nu maar gewoon lekker en laat je niet gek maken! Dikke knuffel Elke: ow geeft niet hoor ik dacht al.... maar vanacht ging het een stukkie beter, gelukkig. Kim1988: ik denk dat jij kanela bedoelde, ben eigenlijk ook wel benieuwd! Borstvoeding: ik snap Mamadeluxe ook wel, maar ik snap de dames die gestopt zijn ook wel. Het ziet er bij anderen altijd zo makkelijk en heerlijk uit, maar dat is schijn. ik heb geef ook bv, maar heb er ook wel wat moeite mee, ik ben alleen iemand die meestal denkt de aanhouder wint, dus voorlopig blijf ik proberen, maar ik ga er geen lijdens weg van maken en als dat bij sommige dames wel zo voelt, kan ik bergijpen dat ze stoppen. Gentle: ik heb die van avent en die werkt naar mijn idee gewoon goed hoor, ik heb dan ook nog niks anders geprobeerd, maar ik ben tevreden. Cjpt: als je nu al geen maandeverband meer kan zien, bereid je dan maar voor op het ergste!! Wat schrok ik zeg van wat er uit kan komen! Bleg, leuk is anders, dit is gewoon onze straf omdat we het 9 maanden niet hebben gehad, moet er nu een inhaal slag gemaakt worden lijkt het wel! Ben zo trots, Finn heeft vanacht voor het eerst 4 uur achter elkaar door geslapen, van 12 tot 4 echt ik heb er van genoten en schrok ook eigenlijk toen hij begon te mopperen en ik aan vriendlief vroeg hoelaat het was! Echt ik ben zo blij, ik hoop dat het zo doorgaat Verder heb ik weer eens hoofdpijn, dus ga zo maar even een tukkie doen en hopen dat dat helpt! mamadeluxe: ik hoop voor je dat de vk snel bij jou komt of dat het van zelf snel opgang komt! Dikke knuffel
bleh, ik ben werk aan het zoeken, maar ik wil helemaal nog niet werken Toch moet er staks weer geld binnenkomen en ik zal dus echt weer aan de gang moeten. Ik krijg het alleen al benauwd bij het idee dat ik bram staks aan andere moet overlaten. Gister hadden we een verjaardag en heb ik bram voor het eerst weggebracht. Mijn ouders vonden het geweldig om op te passen. Maar op die verjaardag kon ik alleen maar naar de klok en mijn mobiel kijken. We zijn (op stevig aandringen van mij) ook na 1,5 uur weer gegaan. Terug naar mijn mannetje!!
kijk welk bericht ik net vond: Borstvoedingcafé in Eindhoven In Eindhoven starten wij, de lactatiekundigen uit Eindhoven en omgeving en de dames van VBN, een borstvoedingcafé. We starten op 9 september 2009 en openen officieel in de Wereld Borstvoeding Week, week 40 op zondag 28 september. Het café is elke woensdagmorgen (behalve in de schoolvakanties) van 10.00 tot 12.00 in La Place in winkelcentrum Woensel XL te Eindhoven. Meer info via Fransje Vervoort. Meer info volgt later dit is 10 minuten bij mijn huis vandaan!! echt fijn!
@Kim, zeker niet aanvallend bedoeld, maar ik wil het ook nog even opnemen voor de moeders die wel hebben (moeten) besluiten om te stoppen met bv. Ikzelf heb er nog elke dag verdriet van dat mijn meisje niet goed bij me kan drinken. In de eerste week is er veel fout gegaan bij de borstvoeding met als gevolg dat Noor zwaar ondervoed was, suffig, niet alert en er grauw en smoezelig uitzag. Maar wist ik veel. Heb uren gejankt als een klein kind dat ik mijn kindje dat had aangedaan en haar huilen had aangezien voor krampjes en wat al niet meer, terwijl ze feitelijk gewoon heel erg honger had. Toen ben ik begonnen met bijvoeden met een lepeltje. Mijn zuurverdiende en gekolfde moedermelk (toen nog met een opbrengst van 10cc van beide borsten) kreeg ze binnen. Ik was heel trots, maar nog steeds kreeg ze niet genoeg. Uiteindelijk hebben we op dag 5 moeten besluiten om haar volledige flesvoeding aan te bieden, de borst en te kolven. Maar binnen een uur knapte ze daar van op en ze kreeg een plas en een poepluier. We zijn nu nog steeds bezig met flesvoeding en daarnaast kolf ik erbij en leg ik haar aan. Dat laatste meer voor het gevoel en de intimiteit, omdat ik weet dat ze niet genoeg bij me drinkt. Bij elk voedingsmoment voel ik me schuldig dat ze de fles krijgt, terwijl ik weet dat het het beste voor haar is op dit moment. Ik heb weinig hoop meer dat ik meer ga produceren dan 20cc in totaal en heb erg veel moeite om een knoop door te hakken wat betreft de borstvoeding. Berichtjes zoals die van jou zijn fijn om te lezen, omdat het gelukkig bij veel vrouwen wel goed gaat, maar maken me ook onzeker en verdrietig, omdat het hier niet wil, terwijl we er wel veel aan doen. Het zal voor veel vrouwen echt wel een kwestie van doorzetten zijn, zo heb ik er hier ook echt over gedacht. Maar doorzetten ten koste van jezelf, je gezinsleven en je relatie en heel belangrijk het genieten van je kindje dat is het niet waard vind ik.
He mensen! Ikke ben blij! Rens heeft vannacht heel lekker geslapen (ik zelf totaal niet, maar oke ) en vandaag overdag tot nu toe....: zowel om 6 uur als om 10.30 is hij na zijn fles ook weer binnen 10 minuten, na slechts wat gemopper wat niet voor huilen kon doorgaan, in slaap gevallen! In zijn Pacco doek! Zou het dan zo snel al vruchten afwerpen? Durf het haast niet te geloven, moet het echt wat langer aan zien maar dit lijkt wel de goede kant op te gaan he! @Pluis, volgens mij kunnen babies hun eerste lachje laten zien tussen de 2 en de 10 weken. Dus zou best kunnen bij Fenna hoor! Leuk! Ik denk dat Rens ook gelachen heeft maandag, maar daarna heeft hij het niet meer vertoond dus weet het niet zeker.... @MvY, ik heb me in de 2e week na de bevalling 's nachts helemaal kapot gezweet, dat het gewoon in straaltjes van me af liep... maar alleen 's nachts! Je raakt inderdaad je overtollige vocht op die manier kwijt raakt (ik heb sinds een paar dagen eindelijk mijn trouwring weer om!!), dus het is ergens goed voor.... sterkte ermee! En is die moedervlek schadelijk voor Esmee? Kan die niet weggehaald worden als ze wat groter is? Of is het juist niet zo erg als ze nog zo klein is... @Rianne, wat een grote bink die Elias! Ik herken het precies, dat in slaap vallen tijdens het harde huilen. Heel gek vind ik dat, en je moet er dus geduld voor hebben... Wel leuk dat al je kindjes weer zo anders zijn he, hebben ze allemaal een eigen karaktertje! Tsja wat moet je doen om hem na 3en nog te laten slapen 's nachts... inbakeren? Voeding anders verdelen? Ik denk dat je met 6x165 ml best veel geeft trouwens! Is 990 ml en uitgaande van 150 tot 180 ml per kg is het voor hem met zijn 5 kilo 750 tot 900 ml. Maar je zegt ook al dat het niet allemaal op gaat... @Gentle, waarom je al die weken zo graag die bevalling wilde... om lekker van Julia te kunnen gaan genieten natuurlijk!! Niks aan te doen, bevalling heb je nou eenmaal nodig om je kind in je armen te kunnen sluiten Maar ik snap verder helemaal wat je bedoelt hoor! @Skatje, heftige bevalling.... @Nita, meid wat heb je dat goed gedaan! En wat een prachtig ventje! Super om te horen dat het zo goed met hem gaat en ook dat de vader zich aardig gedraagt. Hopelijk knap jij ook nog goed op qua onderkantje. @brusje, gefeliciteerd met je dochter! @MamadeLuxe, succes vandaag! Weet je zeker dat ie dezelfde dag nog geboren wordt na het breken van de vliezen?? Hoop het natuurlijk van harte voor je!! Oja het mag natuurlijk niet te lang duren qua infectiegevaar... hoera het gaat gebeuren meid!! @Annie, hahahaha inderdaad mannen kunnen geen 2 dingen tegelijk!! Ook de hele kleine mannen niet! Rens gaat heel vaak zitten poepen (of scheetjes laten) tijdens het drinken, maar dan moet hij wel stoppen met drinken want tja, dat gaat niet samen.... @cjpt, klopt hoe jij het zegt van die weeen timen! @verhip, maak je niet druk om die kilo's joh! Tess is pas net twee weken oud! Ik ben in totaal 12,5 kg aangekomen en daar zijn nu nog 3,5 kg van over. Ik zie wel wanneer ik die kwijt raak. Als ik weer ga beginnen met sporten denk ik. Kan me echt niks schelen!! @Anna, je hebt de juiste beslissing enomen hoor! Dat je er nog om moet huilen is heel herkenbaar, had ik ook! Maar je zult zien dat je echt meer gaat genieten strakjes! @Elke / buddy, je ben bijna uitgerekend, ik hou m'n gsm paraat hoor!! Over de bv.... tsja ik ben 1 van de gestopte mama's.... als ik alle reacties lees, sluit ik me heel erg aan bij Gentle en bij Petra. Iedereen doet z'n best en voor iedereen is het persoonlijk! Voor mijzelf weet ik dat ik gewoon echt niet kon doorgaan met 8x per dag bloed uit mijn tepels zuigen... had 't ook graag anders gezien!! Zo wat ben ik lang bezig geweest met dit bericht... er kwam steeds van alles tussen.... is ook wel erg lang geworden sorry! Fijne dag!
Ja daar zat ik ook aan te denken.. Maar rond middernacht had het arme schaap zoveel gedronken dat hij ervan moest spugen! Wat zielig! Maar ja, toen was zijn buik natuurlijk weer leeg
@Skatje, hihi dat doet Milan ook wel is. Zoveel drinken tot ie moet spugen. En ja dan kan je weer overnieuw, vermoeiend he?! De regeldag duurde bij Milan maar 1 avond en een dag.
Nou dat wordt pas vanavond ALS het niet te druk is dan...zit de hele tijd te huilen, dit is echt zo erg...ik heb alle kinderen onderdak bij iemand anders voor NIKS gewoon allemaal georganiseerd, de hele ochtend lopen zenuwen voor niks. Wat als ik nu spontaan beval hebben ze dan ook geen tijd?! Over de bv: als ik het zo lees moet er veeeeeeeeeel meer begeleiding komen voor de moeders die dat graag zouden willen, bij sommige kindjes/moeders gaat het niet "vanzelf" en daar moet meer goede hulp voor zijn, misschien zelfs standaard! Ik wilde ook niemand voor het hoofd stoten hoor, en zoals Daan kan ik alleen maar respect voor hebben, absoluut en ik vind het ook absoluut niet raar als je in zo'n situatie zegt van nou, nee bedankt. Maar binnen een week vind ik wel erg snel om te bepalen of het lukt of niet... Nou, ik ga ff verder potje huilen, misschien vindt ie zn moeder dan zielig en komt ie eruit....zucht...
Daan, als ik jou verhaal lees krijg ik helemaal kippevel ik wou dat ik jou wat van mijn melk kon geven echt waar. Wel fijn dat je haar toch nog af en toe aanlegt, dat is zo'n mooi gevoel he! Een hele dikke knuff voor jou en Noor!! Liefie, de moedervlek word sowieso pas later weggehaald als dat het geval is... Maar we hebben het nog niet uitgebreid besproken, heb nog genoeg vragen... Eerst maar eens afwachten wat de dermatoloog zegt! Fijn dat Rens nu zo goed slaapt!! Ollekebolleke, super zeg, 4 uur ertussen! Doet je goed he hihi. Mamadeluxe, idd als je nu spontaan zou bevallen moeten ze toch ook langskomen?! Naja ik hoop dat die mevrouw wat bezig is snel bevalt en ze snel bij jou zijn...
@mamadeluxe: ik vindt dat je niet kan bepalen wanneer het voor iemand genoeg is ja of nee om te stoppen met bv. je weet niet waarom die ander stopt... voor mij was het ook heel moeilijk om te stoppen, ook omdat ik het zo graag voor senna wilde.... maar als je er zelf aan onderdoor gaat, en het niet meer te dragen is om je eigen kind te voeden, dan moet je gewoon stoppen, en dat is wat ik heb gedaan. en senna doet het super aan de fles laten we alsjeblieft iedereen die deze bewuste overstap maakt, maar zeker niet leuk is, gewoon in hun waarde laten.... vindt het erg jammer dat er zo snel geoordeeld wordt, en hou daar ook echt niet van... die keus maak je niet zomaar... althans ik niet...
Hoi Allemaal, Heb lang niets van mij laten horen. Ben eindelijk bevallen met 41+4 weken. Een hele aparte loop voor de bevalling gehad. Mijn dochtertje Asiya is op 18 augustus geboren en woog 3470 gram. Mama en kindje maken het goed en ben super trots op mijn kleine meid.