Oh Cjpt, das supernieuws!! En zo snel al jeetje zeg. Kan me voorstellen dat je dat even kwijt moet hihi. Weet je niet of je al ontsluiting hebt? Omdat de gyn je getoucheerd heeft...
@cjpt, woow wat gaat het snel!!!!!!!! Dit weekend hebben jullie de kleine meid!!! woehoe!! Hoop voor je dat ze vannacht nog uit zichzelf komt!
@Cjpt: Oh wow dat is snel!! Ben ik stiekem blij dat ik vrijdag voor de eerste overtijdscontrole ga, ze tillen inleiden als alles in orde is met Ukkie toch over het weekend heen, dus voor mij wordt t op z'n vroegst maandag. Maar wie weet, het kan bij jou ook gewoon vannacht nog vanzelf beginnen
Marieke, leuk dat bv café! Hier hebben ze zo'n ochtend ook, in het ZH, maar dat is me net iets te ver weg. Dan moet ik met de bus enzo, alleen om dáár dan te voeden... Daan, helemaal met je eens dat het niet ten koste van alles moet gaan. Dat weegt dan niet tegen elkaar op, alhoewel het voor jezelf waarschijnlijk voelt als kiezen tussen 2 kwaden... Liefie, jaaaa voor Julia natuurlijk, maar ik moet zeggen dat ik die laatste weken voor m'n gevoel meer met die bevalling bezig ben geweest dan met het feit dat er echt een baby'tje aan zat te komen Achteraf was ik trouwens ook totaal niet voorbereid op het feit dat het pijn zou doen Ik heb daar totaal nooit over na gedacht. Ik keek er echt naar uit... MamaDeluxe, een lactatiekundige wordt hier (voor een paar keer geloof ik) door de verzekering vergoed! Wat dat betreft is het weer echt Duitsland: alles wordt gecontroleerd en verzorgd. Door de goede lactatieluitjes in het ZH is het bij mij gelukt, want anders was ik na die eerste kloven en melkloze dagen echt radeloos aan de fles begonnen denk ik! Wie weet komt dit in NL ook wel... Hibatullah, gefeliciteerd met Asiya!! MvY, leuke foto's zeg! Hier trouwens nog meer buikslapertjes? Julia ligt nu voor het eerst op haar buik in de box. Ze lag zo heerlijk op haar buik op mijn borst te slapen, en steeds als ik haar op haar rug legde werd ze wakker. Nu ligt ze dus echt als een klein bolletje op haar buik, met haar armpjes en beentjes opgetrokken onder zich. Cute! Alleen was de hebamme gisteren al niet zo blij met dat ze op haar zij had geslapen (onder toezicht). Voor mijn gevoel heeft ze te veel ruimte om te trappelen en te slaan als ze op haar rug ligt, en op haar zij of buik gaat het beter... Vind het alleen een beetje eng. Nog meer mensen daarmee te maken?? Marina, mooi meisje!!! Cjpt, wat een mooi bericht zeg! Wel even een verrassing, maar het klinkt zeker beter dan een gyn die je nog een paar dagen laat wachten omdat ze nog de tijd denken te hebben ofzo. Spannend!! Pfff, hier een echt MOEder vandaag Heerlijk nachtje maar op een of andere manier zijn hubbie en ik allebei echt moe. Vanmiddag lekker even in de stad een shirt en een blousje gekocht, aangezien ik echt maar 2/3 shirtjes had met knoopjes (zodat ik BV kan geven). Thuis had ik steeds gewoon een shirt aan zonder knoopjes, wat ik dan uit deed bij het voeden. Maar ja, straks gaan we toch weer eens een keer wat langer buiten de deur... Wel gek trouwens, kleren shoppen in een nieuwe maat. Ik heb opeens steeds maat 42 ipv 40, aangezien mijn tietjes overal te groot in zijn En ik vind mijn buik echt nog lelijk, echt zo'n dik vel nog.. Maar goed, nu mag het nog denk ik maar Over een paar weken begint de "rückbildungsgymnastik" (hoe-kom-ik-van-die-laatste-kilo's-af-gym ) en dan kom ik vast wel weer een beetje in vorm. Nu heb ik na een uurtje wandelen al steek in mn zij!!
Habbitulah: Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!! Ik zag een paar mooie foto's langskomen..wat een schatjes allemaal. Marina71: Leuk van je te horen, eindelijk je schatje in de armen. En oooohw wat een dotje zeg!!!! Is het wachten dan wel waard he Cjpt: Jemig wat heerlijk nieuws zeg, vrijdag is het gewoon zover!!!! Joepie!!! Ik kan me voorstellen dat je ff overdonderd was..hihi. Nou meid je bent er bijna
cjpt, Hoeeeeeeee, spannend zeg!!!!! Vrijdag da;s nu echt de laatste loodjes voor jou!!!! Svinthe heeft inderdaad nog een bos haar hoor en volgens de kraamhulp gaat dit ook echt niet allemaal uitvallen. Dus we wachten het maar rustig af en intussen ben ik op zoek naar een cursus invlechten voor beginners Daan, oh bij jou hetzelfde met Noor, ook veel afgevallen... Lekker dan he die fles en dat ze dan weer aankomt! Over borstvoeding en snel stoppen: Ik ben ook zo'n snelle stopper... en ik heb er geen moment sprijt van gehad. Mijn mening is dat je borstvoeding wel met liefde moet kunnen geven en als het zoveel stress geeft bij moeder en kind, in dit geval, dan is het helemaal niks. Petrabr, wat een schattige foto van je dochters! mamavan Youri, leuke foto's zeg!!! Marina, wat een mooi meisje!! Ik ga lekker weer op mijn bedje liggen. Veel te veel gedaan vandaag.... Morgen niet hoor.... dan blijf ik weer meer liggen. We hebben extra uren kraamzorg gekregen ivm de zware bevalling, dus morgen en vrijdag hebben we lekker nog een hele dag kraamhulp.... Erg fijn! groetjes,Hanna
@ MvY, de gyn heeft verder niet gezegd of er meer ontsluiting was. Net toen hij klaar was werd hij weggeroepen voor een spoedgeval en mocht ik me gaan schoonmaken (hij was nogal royaal met de gel, yuk) en aankleden. En toen hij eenmaal terug was hebben we het er niet meer over gehad omdat hij direct begon over inleiden. Maar gisteren was het een klein vingertopje ontsluiting. Heb sinds het toucheren vanmiddag wel wat bruinverlies maar niet bijzonder verder. Of had ik dat al gezegd? Ben een beetje in de war. We hebben net besloten om het wel aan mijn beste vriendin te vertellen dat het vrijdag is. Ik moet het echt even tegen iemand uitspreken hoor! @ Hanna,nou dat word shoppen voor strikjes en elastiekjes etc!
o neehhh ik had een heel verhaal getypt, toen wilde ik een blz terug kijken en nu is mijn hele verhaal weg Nog ff wat ik weet dan!! Cjpt: Hopeljik zet het nu vanzelf nog door dan!! En anders heb je uiterlijk vrijdag je meisje in je armen!! @ Gentle: Hier ook een buikslapertje. Meneer slaapt niet meer op zijn rug. Doordat hij al supergoed zijn hoofd optilt ben ik er wel gerust bij, maar het gebeurd natuurlijk wel onder toezicht. Ik geef nog steeds bv! Het gaat super en hij drinkt nu ook aan de borst, eerder alles afgekolfd! Hij weegt nu 4500 gram en is 53 cm lang. Vinden jullie trouwens nu ook niet dat een dag ontzettend snel om is! Ik wil vaak nog hartstikke veel doen en dan is het gewoon alweer bedtijd! Ik kom zo nog ff wat terug lezen, nu even de afwas wegdoen en de was beneden pakken!! groetjes Ramona
@ Daan.. Met welke kolf kolf jij? En heb je al eens van clusterkolven gehoord? Als je wilt mag je me op msn toevoegen, misschien kan ik je helpen met wat tips, ik heb namelijk ook enorme moeite moeten doen om mijn productie goed op gang te houden. Ik had een symphony kolf via het ziekenhuis gehuurd en daar ging het supergoed mee. Totdat ik dat ding terug bracht omdat ik zelf een swingkolf had gekocht. Dikke ellende....een half uur kolven en 20 cc was de opbrengst. Ook enorme schuldgevoelens als ik een flesje gaf, waar Finnley ook nog eens , bleek later allergies voor was. Uiteindelijk de symphonykolf weer gehaald en begonnen met clusterkolven. Maar het is me gelukt en ik produceer nu rechts 120 en links 90! Ook heb ik een neusspray gekregen waarmee het toeschietreflex wordt geactiveerd! Ik hoor het wel!! groetjes moon
@ Cjpt: Wat een supergoed nieuws!! errug fijn dat de gyn zo meelevend was zeg! Toppie! Uiterlijk zondag ben je MAMA!!
wow Cjpt, wat een goed nieuws!! ik zit hier serieus te wachten tot tienermoeders op tv komt...Ties moet toch rond die tijd nog een voeding
@Gentle, hier ook dus een buikslaper. Paar dagen al aan het rommelen hier met Anouk, vandaar ook mijn afwezigheid. Ben er nu achter dat ze heel rustig wordt op haar buik en nu ligt ze hier ook weer op haar buik te pitten 's Nachts doen we het niet, is gewoon te gevaarlijk, dan laat ik haar bij mij op haar buik in slaap vallen en leg haar over. Maar verder ligt ze hier bijna hele dag beneden op haar buik te slapen zodat we haar in de gaten kunnen houden. In bedje leggen werkt gewoon niet, doen we nog wel steeds hoor. Maar dan na 25 min weer wakker en huilen, huilen. Met Cb hier over gehad en die zijn het volledig met me eens dat ik haar niet hoef te laten huilen en mag haar dus onder toezicht lekker op haar buik laten pitten Ik probeer morgen weer in te springen, maar wil de nieuw bakken mama's en papa's nog van harte feliciteren. Prive loopt er ook het 1 en ander in het honderd op dit moment En dan vliegen de dagen voorbij
Iemand zei iets over gewicht? Ik moet nog 10 kilo naar beneden hoor en loop niet in mijn eigen kleren, erg irritant, nou ja zo lang het nog zomer is niet maar als het kouder gaat worden... Heb ik niks meer om aan te trekken hahaha Liefie, Nee Elias drinkt niet al zijn 6x165 op, afgelopen dagen zeker niet (het is vandaag huil wel en slaap niet dag) maar de 6x135 die hij kreeg gingen op en hij was daarna niet meer tevreden en vond ongeveer vier uurtjes tot de volgende fles ook te weinig worden dus kon ik niks anders dan ophogen al weet ik dat ik dan qua hoeveelheid op het randje zit... Maar goed zolang hij niet alles weg werkt is het prima. Dinsdag naar het CB voor het eerst, die hebben denk ik ook wel commentaar op de hoeveelheid... Maarja, wat moet ik dan, eten ontzeggen? Dan wordt ie BOOS :x hahaha hij kan echt giftig en driftig worden, dat beloofd wat hahaha En in het laatste deel van de nacht slapen gaat echt slecht, inbakeren leverd ook woede aanvallen op bij hem en laten huilen is overdag of 's avonds toch makkelijker dan 's nachts als je zelf wilt slapen... Bij ons in bed nemen gaat tot nu toe het beste, dan heb je er zelf het minste last van maarja, kids in mijn eigen bed is niet iets dat ik graag doe... Maar nu zijn we nog niet toe aan de "ik doe het erom" fase, als die komt werken we het er wel weer uit Buikslapen, hier in de box ook hoor of op ons, vind hij gewoon lekker en zolang het onder toezicht is, gewoon doen als jij dat wilt! Alle nieuwe baby's welkom! En ik zag wat mooie verhalen en babyspam voorbij komen, erg leuk om te zien en lezen hoe het allemaal bij anderen gaat! Nu snel mijn mandje in, Elias heeft het huilen opgegeven voor vandaag en is al een tijdje stil nu...
Hoera!!! Eindelijk mag ook ik nu buddynieuws brengen!! Buddy-nieuws van mamadeluxe!! Na een stortbevalling is Elijah geboren om 20.53, 3680 gram! Einde buddy-nieuws Mamadeluxe--- Gefeliciteerd!! ben erg benieuwd hoe het uiteindelijk is gegaan allemaal.
Nou laat ik de dag maar weer eens openen dan... als mijn kindje net zo'n regelmaat heeft als ik dan ben ik straks een gelukkig mens! Vanacht weer exact om 1 en 4 uur wakker! Jaaaaaaaa Mamadeluxe! Gefeliciteerd meid! Wat zul jij opgelucht zijn! Heb gisteravond mijn beste vriendin verteld dat ik vrijdag ingeleid word en die werd er gewoon een beetje emo van. Zij wist als 1e dat ik zwanger was (nog voor mijn vriend), zij wist als 1e dat het een meid is, zij weet haar naam, en nu dus wanneer ze komt. Werd net wel een beetje emotioneel wakker. Dit is mijn laatste dag als zwangere vrouw! Nouja, vrij-loslopende-niet-in-het-zkh-voor-inleiding-liggende-zwangere-vrouw ;o) Heb heel erg de neiging nog een rondje langs vrienden en ouders te willen maken om nog 1x mijn buik te showen, maarja als ik dat ga doen heeft iedereen door dat het morgen is haha. Dus we maken nog even wat mooie foto's vandaag. En gaan lekker even naar het winkelcentrum, nog even genieten van alle starende blikken naar mijn mooie buik. Kan bijna niet geloven dat het er na vandaag op zit... Ga mezelf nog even trakteren op een mooie pyama/huispak voor na de bevalling. En dan vanavond even lekker badderen, haar- en gezichtsmaskertje etc, even mezelf nog mooi maken voor de uitputtingsslag gaat beginnen haha. Dat heb ik wel verdiend dacht ik zo! Nou dat waren mijn overpeinzingen weer zo op de vroege ochtend. Ik ga even een boterham eten en dan weer een uurtje terug naar bed. Vriendje gaat er om half 8 uit. Laatste ochtend werken, op zijn werk vertellen dat hij morgen/overmorgen papa wordt en dus vrij is vanaf vanmiddag! Heeft mijn schatje eindelijk 3 weken vakantie!
Cjpt, eindelijk is het bijna zover! Verwen jezelf vandaag inderdaad extra goed! Dat heb je zeker verdient! @ mamadeluxe, gefeliciteerd!!! Ze zeggen wel eens dat hoe vaker je bevalt, hoe makkelijker het steeds word. Geld dit ook voor jou?
Mijn kleine meid is lekker bij me aan het drinken. Gisterenavond heb ik haar veel aangelegd. Ze was echt heel de avond zo ontzettend aan het huilen. Het enige wat rust gaf was drinken aan de borst. Zo was ze onrustig van 18 tot 1 uur snachts. Uiteindelijk heb ik haar 20 minuten in bed laten huilen en is ze in slaap gevallen. Wat vond ik het moeilijk om haar te laten huilen. Ze was zo moe ik wilde zo graag dat ze rustig werd. Ze heeft toen wel tot 5.30 geslapen. Ik merk de laatste paar dagen dat ze steeds s'avonds haar huiluurtjes heeft. Kan er soms zo onzeker van worden. Kan het alzo zijn dat ze nu al een regeldag heeft? Heeft iemand nog goede tips?
Goedemorgen allemaal! Mamadeluxe, proficiat met je zoon Elijah! Toch nog heel snel gegaan meid! Nu lekker genieten van je zoon! Cjpt, kan me je dubbele gevoelens helemaal voorstellen! Maak er maar een lekker verwendagje van vandaag! Vandaag is mijn uitgerekende dag! Heel raar, je leeft er 9 maanden naar toe. Nu is het zover en............. Gisteren de apk bij de vlos gehad. Had flink krampen. Ze kon beep dus niet goed voelen. Hartje, bloeddruk en urine was allemaal prima. Daarna de hele riedel aan overtijd behandelingen talk gehad. Komt er in het kort op neer dat beep 6 dagen de tijd krijgt om uit zichzelf te komen. Volgende week woensdag word ik gestript (indien mogelijk) en vrijdag door naar de gyn (41,1 week). Bleh, vind dat praatje maar niks; dus: Beep, kom je snel??? Liefs je mama
Wauw Mamadeluxe gefeliciteerd!!! Dat is toch supersnel gegaan volgens mij he. Ben benieuwd naar het verhaal!! Gentle, hier ook een buikslaper... Op haar rug werkt gewoon niet. Maar Youri was ook zo dus ben het al gewend. Ze slaapt alleen nog 's nachts op haar rug maar ik denk dat als ik haar op haar buik zou leggen ze lekker door zou slapen maarja. Nog even mee wachten. Cjpt, fijn dat je het kwijt kunt bij je vriendin. Ik zou het ook niet voor me kunnen houden. Geniet nog van je laatste dag als zwangere vrouw Fon, mijn meisje was gisteravond ook onrustig en wilde eerder aan de borst. Oh gistermiddag was het trouwens ook al eens. Maar volgens mij zijn het hier ook krampjes ofzo?
Mamadeluxe: Gefeliciteerd met de geboorte van je prinsje "Elijah" Eindelijk kun je gaan genieten Ik ben benieuwd naar hoe het allemaal gegaan is!!?? Cjpt: Dat moet idd een bijzonder gevoel zijn, nog 1 dagje met je mooie dikke toeter ga je zelf lekker verwennen meid. En Zet hem op morgen!! Wat fijn dat je het mooie nieuws hebt kunnen delen met je vriendin. Lang leve vriendschap En morgen lekker knuffelen met beeb Fon: Fijn dat je, je meisje zo troost kunt bieden Mijn nacht was spannend en rommelend, hele kwakken rozige slijmprop...sorry voor dit onsmakelijk detail zo op de vroege morgen. En een soort van spanning in mijn onderbuik.. Morgen richting VK om gestript te worden..ik denk en hoop dat het dan allemaal wel gaat gebeuren eerlijk gezegd..maarja dat mag nu ook wel ...morgen ben ik precies 42 wkn zwanger oftewel 14 dgn overtijd Fijne dag iedereen