Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goedemorgen!!

Rustig hier nog zeg. Hier een lekker nachtje gehad. Ik heb de laatste voeding (die eigenlijk om 21 uur zou zijn) kunnen rekken naar 22 uur, dus toen kon ze lekker doorslapen en werd ze om 3 uur en om half 8 wakker :) Het enige nadeel is dat ze slecht slaapt 's avonds. Ze is nog wel anderhalf uur wakker...

Gisteren had ze weer zo'n spuugdag. Bah, alles zat er onder, 20 hydrofiele doeken door het hele huis om overal wat te hebben... Ik herken deels de verhalen over reflux (lang na de voeding nog melk in d'r mondje, spugen, overstrekken, vaak de hik, kreunen/zeuren, overdag weinig slapen), maar ik weet niet of ze dat zou kunnen hebben. Ze huilt namelijk heel weinig en lijkt meestal aardig tevreden.

Ik ga vandaag wel eens proberen om haar bedje aan de bovenkant wat op te hogen. Hoe hebben jullie dat gedaan? Ik dacht aan 2 dikke boeken onder de pootjes...

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hanna, hihi dankje!
    Leuk! een foto laten maken, ik ben benieuwd hoe dat gaat.. :D

Petra, hmm daar had ik nog niet over nagedacht om mijn naam te laten veranderen hihi.
    Youri vind zijn zusje ook heel leuk en wil steeds kusjes geven en knuffelen, alleen doet hij vaak erg hardhandig en knijpt of slaat hij haar ook ineens. Of hij wil helemaal op haar gaan liggen (knuffelen vind hij dat) maar gelukkig zijn wij er altijd bij om het zoveel mogelijk te voorkomen :$;)

Het is ook goed te zien op foto's dat Roos helemaal gek is op haar zusje, echt lief :D

Oja, ik heb net in het grote boek gekeken en denk idd dat het een sprongetje is... Zo herkenbaar allemaal!

3. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    pff slechte nacht, ze had last van krampjes en ter gelijkertijd wilde ze ook meer eten. Eerst zat er 3 uur tussen, toen anderhalf uur en toen een uur, ik ben kapot. Toen naar school, en bij terug komst nog een keer twee keer de borst.
    Het vervelende is dat ze dus meer honger heeft, maar daardoor ook wat meer last van krmapjes heeft. pffff.
    Ze slaapt nu (na het badje en borst) in haar bedje en af en toe hoor ik haar een huilgilletje geven. Dus ze heeft nog steedds kramjes, maar is kapot van de slaap (net als ik)
    Ik vind het zo zielig omdat ik niks voor haar kan doen.

4. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik denk trouwens dat ons meissie nu 4 kilo zal wegen, ik schijn enorme goede melk te hebben, mijn zoon was in de eerste maand bijna, ongeveer, +/_ 2 kilo gegroeid, en mijn andere dochter, was eenkilo lichter bij geboorte groeide ongeveer 1 kilo de eerste maand. Volgende week cb en dan zullen we het weten

5. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier redelijk geslapen
    las iets over hoeveelheid fv: Senna krijgt nog steeds flesjes van 90cc.
    soms drinkt ze deze op, en soms niet.
    ze is nu 4 weken.
    wel zitten mijn man en ik eraan te denken,om het laatste flesje 120cc te geven.
    denken jullie dat dat een optie is????

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    heel herkenbaar jou nacht. Ik vind het soms wel lastig als ze net heeft gedroken om dan weer te gaan geven en soms stel ik het dan ook maar even uit totdat ik zwicht

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Gentle, niet te onzeker worden over de maten hoor. Net als onze zwangerschappen zijn ook onze baby's totaal verschillend.
    Zo zie ik dat jullie al op maatje 2 over zijn van de pampers. Wij zitten hier nog op maatje 1. Maar dan denk ik, Julia is ook erg lang he.
    Noor was van de week net 4 kilo en 53 cm.

Haha die Toeter, stout beessie.

@Annie, leuke reacties zeg. Ook op de naam. Dat is idd ook heel erg regio gebonden denk ik. Dus wel fijn dat jouw Milan ws straks niet op een school zit met nog 5 andere Milans.

@Hanna, Binkie onze poes toont weinig interesse in Noor. Ze heeft er niet aan gesnuffeld. Af en toe kijkt ze eens als Noor geluid maakt, of ze kijkt naar de babyfoon als er geluid uit komt, maar dat is het. Ze is wel heel erg huiselijk geworden. Ze gaat niet meer voor lange tijd weg en blijft voornamelijk in de tuin of binnen.

@MvY, kleertjes (bijna) helemaal schoon? Dus niet helemaal helaas. Witte rompertjes kunnen goed op de kookwas heb ik ondervonden. Ik gooi nog wel eens met mijn duffe kop de witte rompertjes bij de handdoeken en hydrofielluiers hihi.

@Hanna, fijn dat je goed geslaagd bent op marktplaats.
    Zal ik je vertellen dat Noor nog maar 1x een jurkje heeft aangehad? Ze heeft trouwens ook maar 1 jurkje.

@Gentle, mooie foto. Wat zijn ze dan zoet he. Kan je wel de hele dag naar kijken hihi.
    Noor zat toen net in de overgang van 120cc naar 150cc. Ze drinkt nu sinds een week echt goed de 150cc leeg. (sinds 4,5 a 5 week)

@Petra, hier ook een beroerde nacht. + ruzie met man (tja, als je zo moe bent, dan kan je soms niet meer rustig blijven he)

@MvY, jij dus ook een onrustige nacht. Pffffffffffffffffffffffffff

@Mik, toen wij merkten dat Noor nog honger bleek te hebben na de fles of heel snel (na een uur of zo) weer voor een fles kwam. Hebben wij zelf opgehoogd naar 120. (ook eerst alleen de laatste voeding) Was geen probleem volgens het cb.
    Er is ook een rekensommetje voor om uit te rekenen hoeveel ze nu mag hebben. Ik zal het even opzoeken, of misschien heeft iemand die hier paraat.
    Gewoon doen meid. Het is toch even zelf vogelen en het kan geen kwaad.

Heb even gegoogled.
    Er wordt vanuit gegaan dat je baby ongeveer 150ml per kilo lichaamsgewicht nodig heeft per dag.
    Dus stel Senna weegt 4 kilo dan doe je dus:
    4x150 = 600ml gedeeld door 6? voedingen (weet niet hoeveel je geeft) dan mag ze dus 100ml per keer hebben

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mvy en Petra, balen van de slechte nacht!! Hoplijk vannacht beter. En leuk dat Roos zo blij is met haar zusje.

@Hanna, ben benieuwd of het lukt bij albert heijn!!

@Gentle, lekker nachtje gehad gelukkig. Over het reflux weet ik natuurlijk niet of Julia het heeft maar huilen hoort er in ieder geval wel bij. Milan huilde veel als hij spuugde en keek vies, heeft Julia dat ook? En boeken kan wel hoor. Ik heb gewoon iets onder het matras gelegd.

@brusje, he bah wat een nacht! En die krampjes zijn idd erg zielig!

@Mik, ik vind 90 wel weinig hoor. Ze mag nu al wel 120 hebben volgens mij. Milan drinkt al 150!

Zo wij zijn net terug van het cb! Meneer weegt al 5200!!!!!!
    En 55 cm dus 6 cm gegroeid sinds geboorte!

We hebben het nog even over de reflux gehad. 5 voedingen is goed ik moet alleen ietsje minder geven. Dus 165 klaarmaken en dan beetje eruit gieten tot 150. En doorgaan met nutriton.
    En we moeten toch langs de huisarts. Het blijft namelijk omhoog komen (hij slikt het dan vaak weer door) en daardoor heeft hij last van het zuur. Mocht het nog even een paar dagen aankijken dus ga denk vrijdag dan maar.

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    @petrabr, lijkt me voor jou ook lastiger met troosten etc, omdat je nog zo'n jong kindje hebt lopen, ik vond het toen ook lastig toen mijn andere twee(10 en bijna 9) nog jonger waren, wilde mijn oudste niet te kort doen dus soms wilde ikhaar even laten huilen om dan toch met haar bezig te zijn. Maar hij was zo lief dat hij zelf al aan de kant voor haar ging en dat vond ik ook weer zielig voor hem. Gelukkig vragen ze nu een ander soort aandacht en vinden ze het niet leuk als zij huilt en hebben geen problemen meer om te wachten totdat het wel kan dat ik er ben voor hun.(maar hun interesses zijn ook anders)
    @daan, heb je geen last dat de luiers door lekken? Wij zijn overgestapt naar 2 omdat die meer absorberen, en ons bed was regelmatig nat snachts.

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    tijd om te eten;)

11. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    hoi allemaal: bedankt voor de reacties over de hoeveelheid fv! Ik denk dat we eens met 120 cc moeten beginnen en dan eventueel iets extra's ontdooien als ze niet genoeg heeft.

Hier voor ons doen een slechte nacht (3 uur en 7 uur), maar als ik jullie zo lees mogen we absoluut niet klagen. Normaal slaapt Maud van 23/24 uur tot ongeveer 6 uur. Gisteren heeft ze overdag veel geslapen, misschien dat dat de reden is.

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Brusje, balen van je nacht zeg... Ik herken het ook idd dat ze al zo snel weer honger heeft maar vaak probeer ik door te zetten om niks te geven (omdat ik krampjes vermoed) en dan ineens slaapt ze dus dan heeft ze ook geen echte honger maar is het van de krampjes.

Gentle, idd boeken eronder doen.

Daan, nou er zat een soort van witte letter op het roze broekje, die is nog een beetje bruinig. Maar zal er volgende keer hopelijk wel uit zijn. Hmm jij dus ook ruzie met manlief, haha hier ook de laatste tijd vaak ruzie. Is gewoon van vermoeidheid...

Idd die berekening die Daan maakt klopt, dus 150cc per kilo lichaamsgewicht en dan gedeeld door de aantal voedingen per dag.

Annie, wow al 5 kilo!! Dat is een flinke knul hihi. Krijg je dan misschien medicatie voor de reflux bij de huisarts?

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ben trouwens nog altijd aan het twijfelen over de puckababy. Ik heb net weer geprobeerd om een dekentje strak om haar heen te doen en dan kijken wat er gebeurd. Maar ze draait zich steeds half op haar zij en je ziet haar echt kracht zetten zodat ze op haar buikje terecht komt. Wil echt niet op de rug liggen... Dus ben bang dat zo'n puckababy dan ook geen nut heeft toch?

14. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    mvy, ik denk dat wij dit keer geluk hebben met ons kindje, ik heb haar laatst geprobeerd haar de borst te geven met krampjes (het was snachts en was niet goed wakker) maar ze weigerde resoluut, wilde hem niet hebben en is een half uurtje later in slaap gevallen.

Onze andere kids hadden veel meer zuigbehoefte toen ze klein waren, ikben verbaasd hoe weinig zuigbehoefde zij heeft, en als ze klaar is met eten laat ze zelf los.
    (Of ik snap babys nu gewoon een stuk beter hihi)

15. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    volgens mij niet, lastig he als ze niet anders wil slapen. en ik heb helaas ook geen tips voor je

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hey MvY, niet om je bang te maken of i.d. Maar vanuit het cb hier raden ze het gebruik van de puckababy af. Er hangt zelfs een briefje bij het wegen dat ze niet achter het gebruik van de puckababy staan ivm mogelijk gevaren. (welke gevaren weet ik niet, heb het niet gevraagd, omdat wij de paco doeken gebruiken, naja dezelfde methode althans)

@Brusje, Hier geen last van doorlekken. Alleen de poep gaat er door, maar dat was omdat ze diarree had. Dus de nr. 1 luiers zijn niet zo absorberend als de 2 begrijp ik? Maar lekt de 2 dan niet door omdat ze te groot zijn?

17. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mvy, ja hij zal dan wat geven tegen het zuur.
    Nutriton gebruiken was stap 1 zei ze en dat werkt wel maar niet goed genoeg dus nu stap 2 :);) Hoop dat hij er snel vanaf is.
    En over de puckababy geen idee eigenlijk!

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh dat is wel een slimme dan ;)
    En dat laatste zal toch ook vast wel kloppen hihi.

Daan, oh dat wist ik niet? Ik lees namelijk dat het zoveel gebruikt word daarom...

Annie, nou ik hoop dat de medicijnen dan helpen voor Milan want het is niet leuk dat ie steeds pijn heeft he.

19. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik ben zo blij!! Florine heeft voor het eerst de nacht doorgeslapen!! Van 22.30u tot 6u!! Wow, je hoort niet vaak dat een bv-baby al met 7 weken doorslaapt. Het zal wel eenmalig zijn, maar toch :D

Ik herken een hoop kenmerken van reflux (overstrekken, hoofd naar achter gooien, kreunen, hard op speen zuigen, overdag slecht slapen, spugen) maar ze komt goed aan en is niet vaak huilerig. Ik zal ook eens kijken of het bed aan een kant verhogen wat scheelt. Maar moet je bij reflux niet een hele huilerige baby hebben die niet goed aankomt? Of heb ik dat verkeerd?

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    Nummer 2 zijn niet te groot, en diarree heeft Djamione altijd, borstvoeding he, altijd maar sproeipoep, en ze poept de hele dag, in bijna elke luier?? Volgens mij zijn die van 4 tot 6 kilo ofzo?? weet het niet zeker, moet ik even kijken maar ze past ze wel

Deel Deze Pagina