Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Miekiepluis, als Fenna eens minder wil drinken wil ze dan ook ineens twee flessen meer op die dag? Ik hoop in ieder geval dat hij het niet nog eens doet want ik vind het veel handiger als hij voorspelbaar is hahaha alsof ik wat te willen heb... ;)

Daan, dat vijf flessen komt vanzelf op zich, soms werden het er per ongeluk vijf stuks van 150/5 en toen dat vaker voor begon te komen en hij minder tijd tussen de flessen wilde laten (en dus weer naar zes neigde daarmee) heb ik ze opgehoogd naar 180/6 en kwam hij dan in de nacht alsnog te vroeg voor vijf stuks dan bood ik weer een dagje zes keer 150/5 aan en de volgende dag kwam ik dan wel weer uit met vijf keer 180/6 en nu komt het eigenlijk nooit meer voor dat ik er zes moet geven (gisteren niet meegerekend toen wilde hij er dus zeven en allemaal maar een beetje...)
    De tijden zijn u ongeveer tussen 5 en 6 's ochtends en dan om de 3,5 a 4 uur, net wat hij aangeeft en dan zorg ik dat de laatste in ieder geval niet voor 21 uur in de avond is en dan komen we wel weer uit... Beetje goochelen soms... Dus, komt vanzelf ongeveer, je kan een beetje proberen mee te sturen maar lukt het niet dan kan je niks doen... Zij is de baas :D
    Ik lees net even jou schema en dat je de fles van 21 kan rekken wanneer je wilt (kunnen wij ook altijd, eentje rekken) waarom verplaats je die dan niet langzaam iets, naar 21:30 en paar dagen later 22:00, misschien heeft ze het dan niet zo door?)
    En dat advies van niet boven de liter hebben we ook wel eens opgevangen met meer water bij de 5 of 6 schepjes doen, het gaat namelijk niet om een liter vocht maar om niet meer dan 30 schepjes voeding per dag! Je kan dus "spelen" met de hoeveelheden voeding doormiddel van water toevoegen maar ook kan je met nutriton wat indikken zodat ze ook langer verzadigd blijft, werkt hier ook goed daarvoor of doe je dat al?
    Ik heb geen woezel en pip liedjes, waar kan je die krijgen? Ik heb veel gekregen van woezel en pip, vind ze errrrg lief.
    Smetplekjes, bepanthene (heet dat zo?) werkt hier erg goed!

Cjpt, Elias had dus ook bij de geboorte zulke nagels en geen huidsmeer meer en was aardig groot al maar hij was "pas" 38 weken en zeker niet overtijd, heb ik dus altijd wel apart gevonden...
    Afdrogen van het nekkie na het badderen is het makkelijkste als je ze op hun buik legt, dan tillen ze zelf hun koppie op en kan je er makkelijk bij ;)
    Ah ik lees daarna wat je zegt over haar hoofd optillen, ja op de buik leggen is goed, gewoon meerdere malen per dag doen en je kan haar niet dwingen om hoor hoofd op te tillen helaas, anders eens bij het cb vragen?

Mama van Youri, Voorkeurshouding, ik heb Elias zijn bedje andersom opgemaakt, dat helpt bij hem eignlijk al genoeg denk ik want daar ligt hij het meest per dag :)

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Rianne, bedankt voor je duidelijke uitleg.
    Ik wist niet dat het niet om de cc's ging maar om de schepjes. Dacht dat het met de nieren te maken had.
    Ik meng de standaard voeding sinds 2 weken met de comfort en we vervangen de standaard elke paar dagen met een schepje comfort.

Ik maak me er ook niet druk om hoor dat ze nog geen 5 flessen drinkt. Het gaat prima zo met de 6 flessen. Wij volgen haar wel, met wat kleine aanpassingen van onze kant. Maar vind het heel fijn om te lezen hoe jullie dat aangepakt hebben. Heb er veel aan.

Woezel en pip? Wij hebben alle boekjes en daar zitten cd's en dvd's bij. Maar youtube is ook heel handig daarvoor. Zoek er maar eens op. Staat niet veel op (of er moet een kanaal zijn die ik niet ken), maar wel dus die 2 slaapliedjes o.a.

3. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Dankie!!

4. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Daan: link...Annemieke Profile - hyves.nl
    Daar staat hij op! Hihi!

Heb net mijn buik afgemaakt... Fenna en ik onder de grasgroene verf... Maar haar handje staat erop hoor! En nu heb ik hem 5 groene en 1 witte lint opgehangen op een zilveren achtergrond.. Als hij aan de muur hangt zal ik even een foto maken!

Woehoe! had van de week op 1 dag voor 30 euro aan kleertjes gekocht voor Fenna op Marktplaats. 5 shirtjes, errug schattig...een hellokitty-shirtje, en een met vlindertjes, een rood wikkelshirtje, een rozig shirtje met een printje op de voorkant van een appelboompje, ( hoe leuk, want Fenna heet Boom) en een roze wikkelshirtje. En 4 broekje, 3 spijker ( elke anders, 1 stoere met zakken, en 2 gewone...) en een roze broekje. En die kwamen allemaal net binnen, de postbode moest erg lachen!
    Ben er reuze blij mee en het ziet er allemaal nog supergoed uit! Mama blij, kind blij, iedereen blij!

Oh bah...Een vriendinnetje van mij is nu 24 weken zwanger en ik belde haar net...Ligt ze al vanaf week 20 plat omdat ze behoorlijke bloedingen heeft! Met kindje gaat het wel goed, maar echt genieten doet ze niet. Dus heb net een pakketje voor haar gemaakt met een paar tijdschriften, tubes Zwitsal Mama en een lekkere thee met chocola. Dus die ga ik gauw nog even naar de post brengen, papa is lekker thuis dus die kan op Fenna passen!

Baai!

5. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Daan, ja het ging om schepjes, zeiden de hier op het cb, da's handig om te weten inderdaad.
    Dus de cd's zitten bij de boekjes... Ja die heb ik wel eens zien liggen inderdaad, leuk ga ik naar kijken.
    Weet je wat ik vandaag vond in het Kruidvat? Een peuter (ok ok beetje voeg) dvd genaamd: Elias De kleine reddingsboot!!! Hahaha er zijn 7 stuks van (via bol.com gezien), ik kon alleen nummer 2 vinden bij het Kruidvat, jammer want ik begin een verzameling graag bij nummer 1 maar 2 heb ik nu dus alvast, erg leuk.

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hey dames,

Even geen tijd om uitgebreid te reageren!

Het gaat hier tot nu toe goed!!
    Hij heeft vanmiddag van 12 tot 4 geslapen! WOOW!
    En daarna weer van 5 tot half 7!
    En nu zijn flesje.
    Dus denk dat de medicijnen werken! Maarja ik juich niet te vroeg hihi...
    Lekker hoor zo'n dagje even geen huilbaby! wat een verschil!

Iemand vroeg met wie Milan een date had....
    Het is een meisje van de augustusmama's!! Dus jullie mogen even raden.... wie o wie... ?????? :)
    Ze hebben elkaar trouwens niet gezien want ze kwam om 1 uur en ging half 4 weg. En Milan bedacht het opeens om heeeel lang te slapen! Dus heeft zijn toekomstige vrouw haha nog niet eens gezien!

7. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hier trouwens ook een voorkeursligging. Ik heb speciale kussentjes dan kan je je kindje op zijn zij leggen. En dan moet je dat omwisselen.
    Maarja hij is nu ingebakerd dus kan even niet. Ik heb wel een doekje in zijn bed nu en die leg ik steeds aan de andere kant dus hij wisselt nu wel.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Yaslin van Noa ? ;)

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @cjpt, dat gaat hier precies hetzelfde! Ik probeer het ook te 'trainen' bij Rens maar hij vindt het heeeeeeel erg stom op zijn buik!! Zo hoog opdrukken als ik bij Fenna en bij Julia heb gezien kan hij echt niet! Geeft ook niet, cb zei dat dat pas met 4 maanden hoeft te kunnen dus we hebben nog even :)

@Gentle raar zeg van dat solli gesprek. Zij beweerden jou te hebben gebeld?? Hmmm dan zou je 't wel geweten hebben he.... jammer maar helaas...

@MvY arm Esmeetje met haar dichte neusje... beterschaps kusje voor haar!

@Lieke, sterkte met de rottige fase waar je in zit...

@olle, jeetje heftig hoor die crematie. Waren destijds je nichtjes en neef allemaal tegelijk overleden??

@Daan van die 30 schepjes per dag heeft inderdaad met de nieren te maken. Die moeten je bloed zuiveren he! Meer vocht kunnen ze wel aan, dan wordt de plas gewoon wat minder geconcentreerd, maar meer voeding betekent meer zuiverings-werk voor de niertjes en die zijn daar nog niet op berekend snappie.

@Pluis wat lief zo'n pakketje voor je vriendin! Hoop dat 't allemaal goed afloopt bij haar.

@Rianne leuk zo'n dvd over Elias voor Elias! Wij hebben een boekje gekregen 'Nijntje maakt muziek met Rens' maar die kun je op internet met zelf maken met iedere naam die je wilt. Errug leuk!

Wat een weer he vandaag! Echt storm! Ben gewoon helemaal niet naar buiten geweest... (oja wel naar het ziekenhuis vanmorgen maar dat telt niet mee :p)... En nu staat er een pan boerenkool op het vuur... Herfst-gevoel! :D

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Applaus voor Milan!!!!!!

Ik denk ook Yaslin. En... vinden Noa en Annie elkaar ook leuk in het eggie... hahaha!
    Of wie woont er nog meer in noord holland....:D

11. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

jullie kletsen wel veel hoor!!!! blijf me eigen suf lezen en dan wil ik reageren maar komt er wel weer wat tussen pfff ben blij als me vriend weer thuis is kan ik svaonds is even rustig reagern op iedereen!!

hier is het ook klote weer geweest je waaide zowat uit je kleren, maarja aan de kust is dat al snel he.

hier gaat alles lekker yas slaapt lekker snachts dus mama ook hihi.

@mvy ow mijn dochter? ik ben nergens geweeest, misschien is me dochter opstap geweest zonder mij mede weten.;)

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liefie, dankje, wat lief van je :D

Noa, ow jou dochter niet?? Dan weet ik het ook niet...;)

Ow misschien Florine van Jessi?

Dat van die voeding wist ik dus ook niet. Dacht dat het idd aan het vocht lag. Bedankt voor je uitleg daarover Liefie!
    Weten we dat ook weer :)

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Nou ben ik ook wel benieuwd naar die date ;)

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Kom op Annie, hou ons niet langer in spanning :p

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    nou damens het was yaslin!!!! had je die knipoog poppetje niet begrepen mvy?

16. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Rianne, woezel en pip, ja ik heb toevallig voor Ruben sprekende pip besteld (bij sinterklaas) haha..op mijn werk wordt het voor de kinderen gevierd en we mochten voor max. 25 per kind een kado uitzoeken.

Ik vertel ook altijd van alles aan Ruben, ook altijd bij Pepijn gedaan. (nog steeds trouwens) En ik heb toch het idee dat hij daardoor heel veel begrijpt.

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Uhm nee Noa, hihi stom he. Heb er beetje overheen gelezen denk ik want als ik het nu terug lees vind ik het zo duidelijk hihi.
    Laten we het er maar op houden dat het door mijn moeheid kwam ;)

Was het leuk geweest?
    Foto's!!!!:D

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy hihi dacht al dat je moe was hihi.
    en was gezellig hoor:D
    maar helaas geen foto's milan lag heerlijk te slapen en aangezien hij al paardagen zo weinig had geslapen hebben we hem lekker laten leggen, maar de volgende x komt er zeker een foto!!

19. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hoera voor Milan, so far ;)

Ikke ongesteld :$:D:x gemengde gevoelens zo je ziet hahaha ;)

20. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Daan: Het is nu 2x gebeurd dat ze stopte met ademen toen ze zich verslikte, maar als ze heel overstuur aan het krijsen is moet ik haar ook wel eens in haar gezichtje blazen zodat ze weer gaat ademen...
    Of het met de reflux te maken heeft weet ik eigenlijk niet, zowel de huisarts en de wijkverpleegkundige hebben dat niet bevestigd in ieder geval!
    enne ik ben eigenlijk wel een klein beetje blij met zijn nieuwe beste vriend, anders klopt ie natuurlijk steeds bij mij aan (ook leuk) maar als ik geen zin heb, of het gewoon nog niet zie zitten (zoals nu) moet ik hem teleurstellen en dat is ook moeilijk!

Deel Deze Pagina