Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Monique, er zijn genoeg (ernstig gehandicapte) mensen die hun hoofd niet op kunnen tillen. Het kan een aanwijzing zijn voor problemen later, en dus is het heus niet belachelijk om de ontwikkeling van je kindje in de gaten te houden. Natuurlijk moet je niet altijd alles te snel verwachten, maar een beetje opletten en je ukje uitdagen is helemaal niet verkeerd.

Pluis, veel plezier vanavond! Gaat Fenna met jullie mee, of met je man?

2. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen!
    Pff wat hebben jullie weer gekletst.

Liefie, wat een goed nieuws dat het met je borst de goede kant op gaat. Gelukkig ben je er bijna vanaf.

Cjpt, aangezien Florine in het begin echt een buikslaper was kon ze al heel snel haar hoofdje optillen. Dus geen tips hier. O ik zie dat een hoop anderen wel tips hebben.

Miekiepluis, hihi al aan het kijken voor trouwjurken. Nou dan hoop ik dat hij je niet te lang laat wachten.
    En wat lief, zo'n pakketje voor je vriendin.

Gentle, vreemd dat je opeens gebeld werd waar je bleef :( Wel jammer dat ze nu geen goed gevoel bij je hebben. Lekker dat Julia over haar sprongetje heen is (ookal geloof ik zelf niet zo in sprongetjes).

MvY, he wat sneu dat Esmee verkouden is. Beterschap! Hoe gaat het slapen van Youri?
    Hier geen voorkeurshouding, maar ik hoor mensen altijd zeggen dat je dan het bedje andersom moet opmaken ofzo?

Annie, wat goed dat Milan zo goed reageert op de medicijnen!
    En leuk, een nieuwe auto.

Annie/Noa, leuk, zo'n date! Hoe was dat nou, als je elkaar in het echt ziet? Lijkt me wel gek.

Rianne, jippie, je bent ongesteld! Dat wou je toch zo graag? Kan me voorstellen dat het toch weer tegenvalt haha.

Mumtobe, wat vervelend dat ze zo'n last heeft van krampjes.

De vaste groep kletsers is zeker kleiner geworden, maar wel gemakkelijker om dingen te onthouden :p Nu weet ik ook van iedereen de naam van de kinderen uit mn hoofd, dat is wat moeilijk met zo'n hele grote groep als eerst.

Hanna, jij woont zo'n 1u en 45m bij mij vandaan, is voor mij nog wel te doen hoor.

Brusje, ik wil de Bloom nog kopen. Vind ik zo'n mooie stoel.

Meeting: ja! Lijkt me leuk! Zoals miekiepluis al zegt, het voelt net alsof ik jullie ken, heel gek. Maar zoals Annie zegt, het liefst met de echte vaste kletsers. Iemand die eens in de maand komt zeggen dat alles goed gaat interesseert me niet zo. Maar de meiden die hier regelmatig te vinden zijn wil ik graag ontmoeten.

Cjpt, ik zal je vanmiddag even pb-en. Mijn woonplaats is niet zo handig, ligt te noordelijk voor de meesten denk ik. Daarnaast is ons huis nog niet helemaal af (paar maanden terug gekocht he). Amsterdam/Utrecht is prima te doen voor mij, maar voor de limburgers misschien lastiger? Ik wil je eventueel wel helpen met de organisatie. O ik zie dat Miekiepluis al helpt, nou als jullie nog hulp nodig hebben: let me know. Zeewolde is voor trouwens ook prima te doen, 1u20m.
    Januari of februari doen? Dan hebben de meeste nog geen afspraken denk ik.

MvY, jij moet ook naar de meeting hoor! Jij hoort ook bij de "harde kern" hihi.

Monique, ik zal het onthouden ;) Als we tijd over hebben komen we wel even kijken :D

Hier een topnacht gehad :D :D :D 21u BV en toen pas 6.15u bv!! Heeeerlijk.
    Nu ga ik ff douchen, want zit nog in pyama :D

3. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Jaaaa :D
    En waar... Ik denk dat we misschien nog een lijstje moeten maken (ja ja we hebben wat lijstjes straks :p) waarin we neerzetten wie in welke plaats woont en mee wilt met een meeting, kunnen we een beetje inventariseren?
    Ik zie nu ik verder lees dat cjpt ook al een duit in het zakje doet :D
    Ik wil je wel helpen met organiseren hoor!

Ik denk dat dat echt nog aan de leeftijd ligt, ik herken nu bij Elias wel een echt rimte dat hij ook weer oppakt na een rommeldag.
    Maar dat was met bijna twee maanden nog niet zo, nu met bijna drie maanden wel en ik moet volgende week weer werken... Maar op het kdv kunnen ze toch mee gaan in haar rommelen? ;)

Brusje, kinderstoel, ik koop weer lekker eentje van 12 a 15 euro van de ikea, ik vind die dingen zo ideaal, blad erop, blad eraf en je kan zo aan tafel schuiven, echt super dingen (geen aandelen, wel een fan ;))

Annie, wat super dat je morgen echt goed is! Wat een rust moet dat geven!
    Ik denk dat de meelezers of weinig schrijvers ook niet zo'n behoefte hebben aan een meeting maar dat is wellicht een vooringenomen idee? Misschien is er een enkeling die echt heel veel zin heeft in een meeting maar niet zo van schijven houdt maar wel leest en mee leeft? Die mag van mij best mee, maar geen stapels onbekende nee...

Mama van Youri, toch niet vanuit gaan dat je niet mee gaat naar een meeting? Of wil je niet ver rijden (meen me zoiets te herinneren?) misschien een carpool idee of een andere aanpassing, zou ook niet willen dat iemand zomaar afhaakt die op zich wel wil. Ik heb in ieder geval geen moeite met auto rijden En zo zijn er vast meer dus overal is wel een mauw aan te passen denk ik.

Monique, dank je, ik ben ook wel stiekem blij voor mij dat ik ongi ben, ga zo bji de apotheek eens vragen of ik mijn oude pil kan krijgen van hun weer zonder eerst weer langs de huisarts te gaan oid...

Nee maar ik ben wel van het voorjaar met een acht jarige maanden bij fysio geweest omdat hij onderintwikkelde rug/nek spieren heeft/had en daardoor last van zijn nek en hoofdpijn weer daardoor ;) En hij vond het op zijn buik ook niks als beebje...

Miekielpuis, jij wilt ook wel helpen met organiseren, ik ook wel maar als drie teveel is trek ik me wel terug hoor. Enne, ik had al eens uitgezocht, het midden van het land (met aantal kilometers rijden tussen noord en zuid) was geloof ik ergens rond Tiel... Ik heb geen moeite met Zeewolde ofzo hoor, kan ik bijna lopen hahaha Maar uit Limburg hebben ze dat denk ik wel...

Gentle, Noord Overijssel, waar weet je nog niet? Hardenberg, Zwolle, die kant op? Dat is niet letterlijk naast de deur van Lelystad maar ook niet bijster ver...
    's Avonds wordt hier niet gebadderd, daar wordt meneer juist wakker van!

Ik ga met mijn grote jongens naar de gloednieuwe bieb, laterzzz :)

4. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Pluis, heel veel plezier vanavond

@Gentle, en eerst voeden en dan half uurtje erna bad en dan slapen???
    En sorry als mijn opmerking wat te naief is overgekomen
    Natuurlijk komen er afwijkingen voor en moet je alert zijn, maar ze kunnen je bij het Cb echt zo onzeker maken.
    Dat zeg ik ook nog in mijn post dat je het in de gaten moet houden
    Kom jij heel trots bij het Cb met je beeb en pakken hun het lijstje en zit je daar, want ze had al dit en dat moeten kunnen, dan ga je weer met rotgevoel naar huis.

@Jessi, lekker zeg dat Florine jullie heeft laten slapen!

Hier begint er 1 wakker te worden, zal Mirthe nog even moeten wachten op haar boterham;)

5. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Hihi...dat had ik ook al gezien ja, Tiel is inderdaad ongeveer het midden van Nederland!
    Misschien dierenpark Amersfoort? Of richting Den bosch misschien voor een meating? Pfoe..is heus lastig!
    Fenna blijft vanavond gewoon lekker bij papa en opa hoor! Diana Ross is voor haar tijd...Hihi!:p
    Ik ga lekker met mijn mama alleen!

Meiden, ik ga denken over de meating en kom maar op met dat lijstje.. Rianne, daar ben jij wel goed in...Ik iets minder! Ah toe?;)

Lies, Pluis

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Nou heb op zich helemaal geen problemen met auto rijden hoor ;) maar ga geen 2uur heen en 2uur terug rijden ;) bijvoorbeeld.
    Er is geloof ik verder niemand uit het zuiden he? Mamamoon was van in de buurt maar die zie ik hier niet meer echt en Lieke (of marieke?) komt uit landgraaf (of was het eindhoven oh ik ben zo vergeetachtig hihi) of niet? Maar Lieke zie ik hier ook niet meer...

Naja goed, gaan jullie maar eens organiseren en dan kijk ik wel wat eruit komt en of ik dat doe. December gaat voor mij waarschijnlijk toch niet lukken want dan hebben we al zoveel (Youri jarig, ik jarig, sinterklaas, kerst etc) en door de week moet ik werken...
    Over 3 weken alweer beginnen bah.

Cjpt, oh leuk morgen Dominique showen hihi. Winkel ze!

Monique, thnx nog voor de tips. Verkoudheid is nog steeds zo erg. Gelukkig slaapt ze 's nachts wel goed (mama niet die hoort alles hihi)
    Ja elke dag begint hier op zijn laatst om 6uur. Maar 6uur vind ik luxe haha!
    En ben het met je eens dat de ontwikkeling niet volgens een boekje kan gaan, ieder kind is anders.

Pluis, veel plezier bij Diana Ross!

Gentle, fijn dat het weer wat rustiger is nu.
    Ik doe Esmee altijd na een voeding in bad. En dan gelijk in bed. (zoals Monique ook zegt lees ik nu) Maar ze gaat meestal overdag in bad hier. 's avonds maak ik haar wakker voor de laatste voeding en ze gaat meteen erna weer slapen (erg luxe want bij Youri zaten we na een voeding steeds uren met hem op)

Oh daar is Esmee alweer, tijd voor een flesje! Kom straks weer want kan toch niet helpen met klussen pff ;) heb ik daarom Youri weggebracht?! Nu zit ik hier maar wat... Naja ga ik zo maar strijken ofzo.:(

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Haai moppies,

ik heb even snel gelezen en zie dat de meeste baby's hun mama's een fijne nachtrust hebben gegund. Zo ook hier. Laatste fles was om half 12 en mevrouw heeft ons laten slapen tot 9!!! uur :D Heerlijk zeg.

Nog even, mag Noor ook op de lijst? Hier zijn de gegevens:
    09-08-09 2910gr en 49 cm
    06-10-09 5228gr en 54,5 cm

@Pluis, wat een heerlijk filmpje zeg. Heb er van genoten. Zo lief ook hoe je 'aanstaande' :p met Fenna aan het kletsen is.

@Rianne, er is dus gewoon een boekje met de naam Elias. Wat leuk zeg. Zou leuk zijn idd als je de hele serie bij elkaar zou kunnen krijgen.

@Annie, wat heerlijk voor je dat Milan zo lekker heeft geslapen. Goed voor hem en lekker voor jou. Idd er lekker van genieten, dan kan je weer even op krachten komen. En ook weer wat positieve ervaringen met Milan opdoen. Want het is toch een schatje he.

Leuk zeg, dat Noa en Yaslin op bezoek zijn geweest. Jammer van de foto's, maar heel slim dat jullie Milan hebben laten slapen. Die foto's komen later wel.

@Liefie, dank voor je uitleg bij die schepjes. Ik mag dus best de flesjes wel wat groter maken qua vocht, als ik de voeding maar niet ophoog. Dat geeft me een goed gevoel.
    Ik werd namelijk zo nerveus als ik wist dat Noor lag te huilen omdat ze nog honger had en ik naar mijn weten geen flesje meer kon aanbieden. Dit stelt me echt gerust.

Boerenkool, heerlijk he. Ik heb van de week voor het eerst weer hachee gemaakt. Ook zo'n lekkere wintermaaltijd.

@Jingi. Wat een leuk sinterklaas cadeau. Staat hier ook op het lijstje. Net als o.a. het nachtlampje en het muziek en leerboek.

@Rianne, ongesteld dus. Kan me goed voorstellen dat het gemengde gevoelens geeft hoor. Knuffeltje voor jou. Hoop dat het je niet te veel ongemakken geeft.

@Cjpt, lekker gourmetten. Doe je dat vaker?
    Ik moet echt van idee afstappen dat het alleen iets is voor de feestdagen.

@Mik, veel plezier met het bedrijfsuitje. Hoop dat je een onbezorgde avond gaat hebben. Senna is in goede handen hoor.

@Mumtobe, van de nutriton kan ze inderdaad krampjes krijgen. Noor had het ook. Pukkeltjes kwam bij Noor ook van de melk. Ging vanzelf weer over.

@Petra, herken het wel hoor. En ik ben zelf al iemand die onrustig wordt als iets niet gaat zoals 'gepland'. Dat zal ik toch echt moeten loslaten nu hihi.
    Suze gaat het vast prima doen op het kdv. Maar voor jou zal het idd wel wennen zijn.

@Hanna, Nutriton is Johannesbroodpitmeel. Maakt de voeding dikker en zorgt hopenlijk voor wat meer verzadiging.

Veel plezier met de lunch en het kraamfeest. Lekker weer zo'n moment dat je met Svinthe kan pronken.

@Brusje, ik heb hier nog zo'n proeftube van bepanthen. Net als 2 proefpotjes sudocrem. Handig hoor.

Succes met de bedtraining.

Kinderstoel, staat hier al vanaf toen ik 20wk zwanger was stof te vergaren. Wij hebben een bambino?? kinderstoel, was in de aanbieding destijds.

@MvY, ik zou het echt heel jammer vinden als je niet mee zou kunnen naar de meeting. Jij bent toch wel iemand die ik echt graag in het eggie zou willen ontmoeten. (no offense naar de andere meiden hoor, ik wil jullie ook graag zien).
    Esmee drinkt nog steeds niet goed haar flesje leeg? Gekke meid. Ben je trouwens nu helemaal overgestapt op de fles?

@Cjpt, wat lief dat jij het wel wil organiseren. Ik wil ook wel meehelpen hoor. Maar zag dat Pluis ook al wilde helpen. Dus je geeft maar een gil als je nog wat hulp nodig hebt.

Veel plezier met Dominique showen.

@Annie, gefeliciteerd met je nieuwe auto.

@Monique, toch fijn he, dat het zich allemaal vanzelf wel regelt. Je kent je eigen kind het best en het komt allemaal wel goed. Ik had in het begin nooit gedacht dat ik daar zo mee om zou gaan. Toen Noor net geboren was, wilde ik alles precies zo doen als je voorgedaan/uitgelegd was (logisch ook, Noor is mijn eerste kindje), maar gaandeweg worden we overal veel makkelijker in.

@Pluis, veel plezier bij Diana Ross. Vertrek je op tijd? Gister was het concert wat later begonnen ivm files geloof ik.

@Gentle, noord overijssel. Ben ook wel benieuwd waar jullie terecht komen. Is hier niet ver vandaan.

Noor gaat 's avonds niet in bad eigenlijk dan krijg ik haar niet meer in slaap hihi. Maar wij geven wel gelijk na het badje de fles (rond een uur of 11 of wanneer het uitkomt), dan slaapt ze als een roosje.

@Meeting. Lijkt me super. Ik ben toch zo benieuwd wie er allemaal achter de naam zit. En wil alle superbaby's wel eens in het echt zien.
    Net als meerderen denk ik hetzelfde. We hebben zo'n band op gebouwd tijdens de zwangerschap en nu erna met onze kleintjes. Ik ervaar het als iets heel bijzonders.

Hmm het is veel te mooi weer om binnen te zitten. Ga zometeen eens lekker wandelen. Lekker een frisse neus halen.
    Zit na te denken over het menu van vanavond. Ik heb nog heel veel lamsvlees in de vriezer (lamsbouten en lamskoteletten). Iemand nog een lekker recept voor mij?

Dikke kus voor iedereen.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo, ff met 1 hand (hoezo verslaafd??):D

Jessi, slaapt Florine nu op haar rug? Ze was toch ook een buikslaper of niet?
    Wat een lekker lange nacht! Doesj ze!

Wat lief dat jullie me allemaal erbij willen hebben haha. Ben wel erg verlegen in t echt hoor ;) (al was dat vroeger nog erger) dus ik zal wat minder vertellen dan ik hier typ :p

Daan, nee ze drinkt ze zelden leeg.
    Ah wat lief, ik wil jou ook wel graag ontmoeten hihi:) en Noor:)
    Wow jullie mochten lang uitslapen zeg! Doet goed he. Had je haar nou we;l weer ingebakerd?

Esmee wil ook nog op het lijstje erbij als dat mag?
    12-08-09 3740gr en 52cm
    8-10-09 5330gr en 58cm

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    nou, na lang denken heb ik ons doorgroeistoel gekocht, geen triptrap, maar wel een versie wat er op lijkt, thomas de luxe, 79 incl gratis verzenden, tafelblad en stoelverkleiner. ik ben blij:)

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh Daan sorry hier geen recepten... Ik kook alleen simpele dingen... aardappelen met groente en vlees hihi.

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh die is wel leuk!! Goede keuze hoor. Lijkt idd op de triptrap

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @MvY, vanacht was ze weer ingebakerd.

We gaan nu proberen of ze overdag in ieder geval 1 slaapje oningebakerd kan slapen. Maar mevrouw slaat steeds de speen uit haar mond en dan is het weer huilen. Gek kind hihi. En dan probeerd ze het gemis van de speen op te vangen met haar duimpje, maar dat snapt ze weer niet (hoe ze haar duimpje in haar mond moet doen) en dan raakt ze gefrustreerd hihi.

@Brusje, dat is een goeie koop hoor. Fijn dat je zo goed geslaagd bent.

@Mvy, aardappels groente en vlees is hier ook favoriet hoor. Maar vind het wel lekker om in het weekend wat anders te doen.

13. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    ah correctie, wij hebben geen bambino kinderstoel, maar een Tiamo.

Hier is de url: BabyKamerPaleis -

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Die is ook wel leuk Daan! Ze lijken toch wel allemaal veel op elkaar he. Die wat ik heb is heel anders, maar als ik nog eens moest kiezen had ik ook voor zo'n houten model gekozen.
    Oh dus toch ingebakerd, tja dat vind ik het nadeel ervan dat je het straks ook weer moet gaan afleren he. Maar idd zo langzaamaan beginnen he, het moet nog niet perse dus als het niet lukt... Lastig van dat speentje he.
    Zouden we eigenlijk moeten kunnen vastplakken hahaha ;)

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, of met een touwtje vastbinden. Er zitten toch niet voor niets van die gaatjes in de spenen die ik heb.

Tja, nadeel van inbakeren is het ontbakeren. Maar ik maak me er nog geen zorgen om. Ze rolt nog niet op haar zij en we hebben dus nog geen haast ermee. En ze heeft al bewezen dat ze het kan.

Pfff, zit net een topic te lezen van iemand die er zo tegen op ziet om te bevallen. Krijgt ze heel lieve reacties en heel mooie bevallingsverhalen.
    Nou, dan gaan mijn tranen toch wel heel hoog zitten hoor.
    Daar zit ik dan te schrijven bij de aug.mama's. Morgen is mijn prachtige dochter al weer 10 weken. Wat is de tijd snel gegaan........

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja idd er zitten gaatjes in.. Zou iemand dat ooit doen? Vind dat toch echt niet kunnen eigenlijk maar waarom zitten die gaatjes er dan in?

Ahh laat die tranen maar lopen hoor. Tis ook heel emotioneel zo'n bevalling, ook nog een tijd erna. Wacht maar totdat Noor 1 jaar word haha dan komt het weer allemaal terug :D
    Als ik echt aan de bevalling terug denk zit ik ook weer in tranen, zelfs nog bij die van Youri het is zo bijzonder gewoon!

17. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

MvY, ze was idd een buikslaper, maar ze slaapt tegenwoordig op haar rug. De eerste 8 weken zette ze het op een brullen, maar langzaamaan begon ze het minder erg te vinden. En nu slaapt ze bijna altijd op haar rug. Ik moet wel zeggen dat ze het vanaf haar geboorte al niet erg vond om snachts op haar rug te slapen, en dat uitbreiden naar overdag was toch niet zo'n probleem uiteindelijk.

Als iemand de lijst aanpast, kan diegene Florine dan op BV zetten? Bedankt!

18. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ja, waarom zitten die gaatjes erin? hihi. Ik denk dat wel ouders zijn die het gewoon wel eens voor de grap hebben uitgeprobeerd. (ik kan me niet voorstellen namelijk dat mensen dit echt serieus doen).

Ik dacht da tik helemaal niet zo emo was over de bevalling. Maar dat blijkt dus anders te zijn haha.
    Jij hebt het dus ook nog steeds bij de bevalling van Youri. Goed dat ik dat weet.
    Pff en als Noor 1 jaar wordt. Daar wil ik nog helemaal niet aan denken...........................................

Maar bijzonder is het wel hoor.

19. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Daan, ik zat op hetzelfde topic te lezen denk ik... En ook ik zit dan weer te brullen hoor! Lekker laten lopen die tranen! Wilde dat ik kon uitleggen hoe ontzettend ( ga ik weer...traan..traan..) bijzonder en mooi het is om te bevallen, hoe vreselijk mijn bevalling ook was.. Maar dat is niet in woorden te vatten!

Lief hè, dat filmpje... Ik heb hem ook al zo vaak gekeken!

Oef, later begonnen vanwege de files..siejips..Wij gaan rond 16.30 weg.. Moet toch op tijd zijn lijkt me!

Meiden, nu ga ik echt weekend vieren, huis aan kant, boodschappen binnen en een zak snoep, dus lief en ik kruipen op de bank! Ha!

Liefs, Pluis

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jessi, oh lekker toch dat ze nu ook makkelijk op haar rug slaapt!

Daan, ja dat eerste jaar gaat veels te snel om hoor (het 2e ook maar goed ;)).

Pluis, het is idd niet te beschrijven hoe bijzonder het is. Ik heb ook 2 zware bevallingen gehad (voor mijn gevoel) en als ik eraan terug denk vind ik dat ik er te weinig van heb genoten :) :(
    Misschien zal ik het wel nooit meer meemaken?!
    Ben jaloers, ik wil ook met mijn man op de bank met een zak snoep :p

Deel Deze Pagina