Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Pluis, misschien valt het vandaag mee, aangezien de meeste mensen vandaag vrij zijn en op tijd weg kunnen of gaan shoppen in Arnhem of Nijmegen.
    Geniet van je momentje op de bank met je vent en voor straks veel plezier en geen fileleed.

Jij dus ook zo emo. Het is ook niet in woorden te vatten. Het is een gevoel met beelden, heel persoonlijk.
    Fijn dat je er ook zo op kan terugkijken, ondanks je zware bevalling.

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh en deze trotse mama wilde ook nog even vertellen dat Esmee net meteen is gaan slapen! Hoefde niet 1x haar speen te gaan geven ofzo! En dat terwijl papa kabaal maakt op zolder hihi. Ik = trots op mijn meisje.

3. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heej daar mag jij ook trots op zijn hoor.

Applausje voor Esmee!!

(zou ik niet gaan wandelen?? of iig naar buiten?:p)

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Brusje, wij hebben een Tripp Trapp stoel gekregen van mijn schoonouders. Handig zo'n meegroeistoel!

Annie, ook een applaus voor Milan!! Jippie!!!!!!

En ook een applausje voor Esmee!!! lekker snel gaan slapen, heerlijk hoor!

Mijn collega's zijn net weg. Het was weer ouderwets gezellig :D en ik heb fijn Svinthe even kunnen showen. Ook altijd leuk he!

Meeting, bij iemand thuis lijkt me wel wat rustiger, misschien allemaal wat meenemen qua eten/drinken? Ik weet dat ze dit mij de febr mama's vaak zo doen... (van mijn zus)

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ok, de laatste tijd alles gelezen maar gewoon geen tijd gehad om te reageren. Aiden wil namelijk alleen slapen na intensief mama-hangen.. :p

@ Mik: je mag nooit warm kraanwater gebruiken. Wel gewoon koud en dan opwarmen. In warm water lossen metalen sneller op en dit houdt in dat er in het warme water uit de kraan metalen uit je leidingen kunnen zitten. Dat wordt dus niet aangeraden :)

Ritme: Hier lijkt het soms dat Aiden een ritme heeft, maar dan gooit hij alles weer omver :p. Gisteren/vannacht: om 20.30 de laatste voeding gehad, toen kwam hij weer om 1.30 en toen weer om 3.30 :(:$ Toen heeft hij gehuild tot 4.30 en daarna geslapen tot 10.30 :( Weet jij het, weet ik het?? Meestal drinkt hij om 23.00 voor het laatst en dan weer 5 - 6 uurtjes later.
    Heerlijk hoor, dat bij sommigen de kleine echt de hele nacht doorslaapt!

Nageltjes knippen: Ik heb 1 nagel geknipt. Maar een heel klein stukje, en toch al te ver! Gelukkig niet tot bloedens toe maar de andere nageltjes heb ik toch maar mooi gevijld ;)

@ Gentle: Leuk haar :) En wat fijn dat je man die baan heeft! En succes/veel plezier gewenst met het jagen op huizen.
    En er zijn indd genoeg volwassenen die hun hoofd niet kunnen optillen, maar als dat het geval was bij een baby, zal dat niet het eerste zijn wat opvalt! Vaak is dat al vrij snel duidelijk, als hij of zij niet helemaal goed is. Kids gaan toch wel hun hoofdje optillen als ze eraan toe zijn. Nieuwsgierigheid is een goede drijfveer!

@ Daan: Ik weet niet hoe het werkt dat baby's makkelijker poepen met gekookt water. Toen ik een baby was kreeg ik fv en als dat niet met gekookt water was gemaakt, kon ik niet poepen. Sowieso was ik daar moeilijk mee. Maar misschien maakt dat ook helemaal niet meer uit tegenwoordig, want de waterkwaliteit is natuurlijk verbeterd.

Nekspieren trainen: Aiden vindt het vreselijk op zijn buik als hij wakker is. Hij kwijlt dan heel het boxkleed vol en gaat zijn gezicht lopen afvegen eraan. Boos wordt hij dan! Maar ik zet hem weleens even rechtop op schoot zonder zijn hoofd vast te houden en als hij op mijn borst ligt terwijl ik rechtop zit of sta, kan hij het heel goed zelf.

@ Annie: Ohhh wat fijn voor Milan! En voor jou. Kan hij eindelijk lekker slapen! Ik hoop voor jullie dat het goed blijft gaan met die medicijnen :) Beter dan dat %&^ziekenhuis :x
    Oh en hij heeft zelfs uitgeslapen!! (jaloers!)

Woezel en Pip: Ik was laatst in de Intertoys (buurmeisje was jarig) en ik kon het NIET laten: heb kleine Woezel en Pip knuffels gekocht voor Aiden (lees: voor mama met Aiden als excuus). Aiden boeit die knuffels (nog) niks :p

@ Rianne: gecondoleerd/gefeliciteerd met je ongesteldheid :p;)

Ego
    Voor de mensen die bv geven: ik heb het gevoel dat uit de ene borst veel en veel minder komt dan uit de ander :( Ook met kolven, uit de ene krijg ik 60 en uit die ander echt maar iets van 20 cc! Aiden krijgt op zich wel genoeg, maar ik baal wel een beetje. Hebben jullie hier geen last van? Ik geef hem nu altijd als eerste de borst waar het minst uitkomt.. Hopelijk wordt het dan weer wat meer.

Over 2 weken weer aan het werk.. Pffff. Ik werk in mei 2 jaar via een uitzendbureau. Dat betekent dat ze me in mei óf moeten aannemen (dat doen ze dus niet), óf ik moet weg. Ik moet dus in mei weg. Mijn laatste contract was 1 sept afgelopen en de volgende gaat begin nov in. Als ik 3 mnd plus 1 dag uit dienst zou zijn, gaat mijn fase B bij het uitzendbureau opnieuw in en dan zou ik weer 2 jaar daar kunnen werken. Had ik gevraagd of ik dan 1 maand onbetaald langer thuis mocht blijven, gaan ze daar gewoon niet eens mee akkoord!! Niet het uitzendbureau, maar het bedrijf waar ik dus werk. :x
    Nu wil ik toch wel weg daar, maar niet gedwongen! Ik zit te denken om misschien gastouder te worden. Voor ongeveer 4 dagen en dan 2 kids of zo. Maar ik weet helemaal niet of daar wel veel werk in is. Ik heb écht geen zin meer om naar mijn werk te gaan daar.. Als ik gastouder wordt voor 4 of 5 dagen, bespaar ik sowieso het geld voor het kdv (250 euro voor 3 dagen) en kan ik lekker bij Aiden thuis blijven.. Dan zoek ik daar vanuit wel weer nieuw werk.

Bah, het zal ook eens gewoon meezitten he? Vriend nog steeds geen werk, poesje net dood, mijn werk wat niet meezit...

Mijn vriend had laatst ergens gesolliciteerd, als chauffeur brandstoffen. Dat bedrijf vervoert brandstoffen voor de Shell. Aan de telefoon hadden ze al gezegd dat hij waarschijnlijk wel de persoon was die ze zochten. Het gesprek was ook heel positief, ze wilden alleen de andere kandidaten ook een kans geven. Krijgt hij een week later doodleuk een mailtje dat ze de procedure voortzetten met andere kandidaten!! :x
    En nu hoorde ik van de week dat de plekken helemaal nog niet zijn ingevuld, maar dat ze een uitzendbureau hebben benaderd.
    Vals! Zeg dat dan eerlijk, dat je iemand niet meteen vast wilt aannemen!

Ok klaar met zeuren en klagen :);)

6. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    En op de verpakking van een (bibi) fopspeen staat dat je de speen niet aan je baby mag vastbinden omdat hij dan kan stikken :p

7. Liefie: nee mijn neef is in 1994 overleden aan een hartstilstand wat later een hartafwijking bleek en mijn 4 nichtjes zijn in 1996 door een auto ongeluk om het leven gekomen. Tja ik denk dat ik 1 van de weinig mensen ben die al op deze leeftijd ondertussen 7 mensen van dezelfde leeftijd heb weggebracht. Ik wens het ook niemand anders toe, het doet wel heel erg veel pijn een ouder persoon is ook vervelend, maar toch heel anders.

Rianne: dat gemengde gevoel ken ik, ik had na de bevalling 6 weken gevloeid en vervolgens 3 weken later alweer ongi!! Maar ben wel blij dat ik weet dat alles het nog doet.

Meeting: lijkt me ook erg leuk, het lijtk inderdaad of je al een band hebt, ik vertel jullie soms ook meer dan mensen die dichterbij staan.

Annie: wat fijn dat de meds aanslaan, heb je nu eigenlijk ook de ander voeding al geprobeerd of gebruik je nu echt alleen de meds??

MvY: zal iedereen niet net een beetje anders zijn dan hier op het forum, je gaat je zelf toch een beeld vormen van iemand en dan blijkt deze persoon vaak heel anders te zijn in het echt, tenminste dat heb ik vaak. Maar verlegen of niet wat je hier kletsen kan kan je dan ook hoor en anders zijn er denk ik met mij ook nog wel anderen die je aan het praten krijgen hoor.

Speen vast knopen: Finn plukt ook telkens zijn speen uit zijn mond, we hadden al bedacht om een elastiekje door de gaatjes te doen en dan achter zijn hoofd vast zetten, maar ik denk niet dat hij er zelf zo blij van word. :p

Daan: Succes met het proberen af te bouwen van het inbakeren.
    Finn slaapt ondertussen alleen nog `s nachts ingebakerd en dan ook alleen na de laatste voeding en dat gaat gelukkgi heel goed. Hoop dat het bij jullie ook snel goed gaat.

Skatje: soms mag je best wel even zeuren hoor, dikke knuffel en over de bv ik heb ook het idee dat de 1 meer geeft als de ander, maar wat ik ook geprobeerd heb niks helpt, dus ik laat het maar zo, Finn krijgt genoeg dus geen zorgen.
    Je moet het touwtje ook niet om de neus doen!!:$

Verder gaat het hier nu best wel goed, Finn had een redelijk ritme in de nachten van 7-8 uur slaap achter elkaar, maar helaas door een verjaardag van gister avond vanacht toch minder geslapen en was het ritme even ver te zoeken, dus ik hoop dat het vanacht weer beter gaat, vond het zo lekker dat "door"slapen, maar ik heb nog steeds niet heel erg te klagen denk ik.

Zo ga nu maar even lekker buiten een rondje wandelen en dan een happie eten!

Meiden een fijne avond allemaal

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hahahaha nee ik bedoel ook niet om de neus :p
    Weet niet meer wat er precies bij stond maar je mocht de speen niet met touwtjes of elastiek op z'n plek houden ;)

Kan niet wachten tot hij zelf zijn speen kan pakken, :D

9. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Skatje, wat een gezeur toch. Wat is nou een maand. En nog onbetaald ook. Heel jammer hoor.
    En dat verhaal van je vriend. Ook zoiets. Nou dan mag je best even klagen hoor.

Wat borstvoedingsverhaal betreft kan ik je niet helpen. Ik zou wel wat kunnen verzinnen, maar schuif die kwestie toch graag door naar de bv mama's.

Haha, staat dat op de bibi verpakking? Heb het niet eens gelezen.

Het is ook niet voor het 'speenvastklikdingetje', want die knopen wij om het ringetje. :D

Zo heb weer even billendoekjes (zag toevallig dat ze in de aanbieding waren bij het kruidvat) en luiers ingeslagen en hapjes voor de visite morgen. Dus lekker even een frisse neus gehaald met de kleine.

Nu staat de oven voor te verwarmen, want ik heb besloten dat we vandaag maar pizza eten en dan morgen lamsbout.

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hallo stelletje kletskippen!

Wat een herkenning vind ik hier toch elke keer weer... het blijft leuk hier met jullie! Zoals over de bevalling, ik kan er ook na 11 weken nog steeds niet over uit hoe bijzonder en geweldig ik het vond, ook al deed het mega veel pijn en ben ik bovengemiddeld uit- en ingescheurd.... :$

Over de meeting: ik ben het helemaal eens met wat hier al door enkelen werd gezegd. Zou velen van jullie graag willen ontmoeten, maar inderdaad het liefst alleen de vaste kletsers ;). Uiteraard wil ik niemand voor het hoofd stoten, en natuurlijk is iedereen welkom, maar ik denk ook wel dat iedereen voor zichzelf weet of ie een vaste kletser is of niet. Kan nu wel namen gaan opsommen, maar dat is veel te gevaarlijk...stel dat ik iemand vergeet :)... wil ik niet op m'n geweten hebben hahaha!

Ik denk dat ik ook een van de centraalst-wonenden ben, in Culemborg. Het ligt precies tussen Utrecht en Den Bosch in (beiden een half uurtje). Het is 1,5 uur rijden naar Zuid Limburg, 2 uur naar Den Helder, 1 uur naar Apeldoorn, 1 uur naar Rotterdam en Amsterdam.

Cjpt, ik zal je even pb-en!

Oja MvY, ook ik zou het heel leuk vinden om (onder andere) jou te ontmoeten! Nou moet je je ook weer niet gedwongen voelen door ons he.... En dat je verlegen bent is helemaal niet erg joh. We 'kennen' elkaar nu toch al een beetje, en niemand bijt :p

Zojuist nog kraamvisite gehad. Daarna lekker buiten gewandeld met Rens in de draagzak op papa's buik. Dat is toch zo'n schattig gezicht!! Dan kan ik ze beiden wel opvreten :).
    Kwamen we langs een winkel met outlet-verkoop. Hebben we een impuls aankoop gedaan: mega grote glazen vaas van ca 1 meter hoog en 40 cm doorsnede... lekker handig hoor op de terugweg... NOT. Maar hij was maar 6 euro, lekker koopje dus, en onze oude grote vaas had ik juis deze week omver gelopen hier in de huiskamer met een grote bos zonnebloemen alles over de vloer :(.

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie, idd lekker handig die vaas meenemen op de terugweg;)

@Mvy, pff ik wil dat allemaal niet horen hoor dat het zo snel gaat:p
    Verheug me er wel op dat Milan gaat kruipen en beetje kan spelen enzo. Maar daarna mag de tijd wel even stilstaan;)
    En lekker dat Esmee meteen sliep!

@Ollekebolleke, hoop dat Finn vannacht weer lekker lang gaat slapen. En wat heb jij al veel nare dingen meegemaakt zeg....echt niet leuk:(

@Skatje, je mag best even klagen hoor! Zo te lezen zit het idd niet mee! Wat een gedoe zeg! En raar van dat bedrijf.
    En hier geen bv meer , dus daar kan ik je niet mee helpen.

@Hanna, leuk dat het gezellig was met je collega's! En je kind showen is altijd leuk he:D

Nou hier is het weer helemaal goed hoor!! Hij slaapt gewoon weer overdag en als hij wakker is , dan lacht en kletst hij weer lekker. Wat gezellig zeg!
    We zitten weer helemaal in ons oude ritme
    8.00 wakker/fles
    9.00-10.30 slapen
    10.30 bad/douchen
    11.00 fles
    12.00 -15.00 slapen
    15.00 fles
    16.15 -18.30 slapen
    18.30 fles
    20.00 slapen
    22.30 laatste fles
    Het is ongeveer, maar wel een mooi ritme vind ik!! Ben weer helemaal blij met me mannetje :) Was eerst natuurlijk ook blij maar anders... ;):)

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo, jullie hebben je ingehouden zeg :D

Daan, ben je nog naar buiten geweest? Was best lekker weertje he.

Skatje, jeetje wat een gedoe op je werk zeg. Kun je niet nu al ander werk gaan zoeken? Als je toch al weet dat je daar in mei weg moet...
    Ik hoop dat je de bv snel weer wat meer op gang krijgt!

Woezel en pip, jullie laten me ergens aan denken. Ik heb nog zo'n koord van woezel en pip voor aan de maxi cosi. Die moet ik eens in gebruik gaan nemen :)
    Heb ook 1 boekje met cd, zo'n leuke liedjes!

Hanna, gezellig geweest dus met je collega's! Van mij mag de meeting best op een locatie (kinderstad of weet ik hoe het allemaal heet), heb ik geen problemen mee. Maar begrijp ook als je het liever thuis wil doen.

Liefie, je bent lief ;) En jij weet wel hoe ver het is naar het zuiden he van bij jou uit ;) want je bent vaker bij me in de buurt geweest. 1.5uur zou eventueel nog wel gaan...
    Volgens mij heb ik van jou als enige nog geen foto gezien he? Ben wel nieuwschierig ;)

Ollekebolleke, ahh lief. Ja idd er zullen vast wel meiden zijn die me aan de praat krijgen hoor, zo erg is het nou ook weer niet :p maar ik moet gewoon even op gang komen zeg maar ;)
    Finn, lekker vannacht weer doorslapen hoor!

Daan, hoe bedoel je dit?
    Het is ook niet voor het 'speenvastklikdingetje', want die knopen wij om het ringetje.
    Ja sorry, ik snap um niet?

Annie, oh ik ben zo blij voor jullie dat alles weer als vanouds is. En vooral dat Milan geen 'pijn' meer heeft !! Joepie!!

Pff wij zijn net thuis. Hebben gelijk even bij mijn ouders gegeten.
    Nu had ik beide kids op bed liggen maar Esmee blijft maar huilen dus die net weer naar beneden gepakt.. Achja weer dat stomme huiluurtje zeker ;)

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

was ik weer, yaslin en ik hadden een drukke dag vandaag,. heb alles bijgelezen hoor,

las over de meeting zou ik leuk vinden, dus ik wacht cjtp af over waar en wanneer hihi.

en wat betreft het 'vaste clubje'ik wil vaak wel alle dagen hier komen en reageren maarja zoals jullie weten sta ik er 24 uur perdag allen voor en ja dan heb je soms andere dingen te doen, als me vriend weer thuis is heb ik weer meer tijd voor jullie.
    maar probeer wel alles mee te lezen hoor!!!

en ik vondt het heel leuk hoor om annie te onmoeten, wij wonen inderdaad 20 min bij elkaar vandaan dus dat is best te doen met rijden.

nou meiden ik ga der vandoor heb nog aardig wat strijk hihi

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @MvY, ben inderdaad nog naar buiten geweest. We hebben 1 flinke bui gehad en daarna hartstikke mooi weer. Zonde om daar niet even van te genieten.

Met het speenvastklikdingetje bedoel ik:

https://woezel-en-pip.merchnstuff.com/nl/shop/accessories/accessory/spenenketting-pip

haha, het heet dus een spenenketting :D

@Liefie, goeie koop zeg zo'n vaas voor 6 euro. Lijkt me idd wel een gesleep. Ik zou daar ook niet bij nadenken haha.

@Noa, tuurlijk hoor jij bij het vaste clubje. En we snappen allemaal dat jij minder aanwezig bent nu het mannetje weer aan het schuitje varen is.

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @daan ow die spenen ketting had ik geneees gezien hihi, wij hebben er een van ollily. en thnx dat je mijn situatie begrijpt

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
  17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja hier ook 1 bui, was ineens helemaal donker hier! Toen weer lekker zonnetje.
    Ah dat bedoel je hihi. Mag ik vragen hoe je de speen eraan krijgt (trouwens superleuk ding had ik nog niet gezien van WenP!)
    Ik heb namelijk zo'n ketting van de Hema met kralen en daar zit ook zo'n lusje aan maar die is te klein en ik krijg dat dus niet aan de speen... (snap je me nog??)

Noa, logisch dat je er minder bent nu je man weg is. Geeft toch niks meis. Ben er ook soms een paar dagen wat minder als ik het druk heb met de kids of even te moe ben... En straks als ik ga werken hoop ik dat het me nog lukt om te komen reageren maar dat zien we dan wel weer. Strijk ze! (leuk ;))

Ik ga Hole in the Wall kijken!

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Haha spenenvastklikding! Zo kan je het natuurlijk ook noemen ja...:)

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Hi meiden,

Ik heb al wat PB's gehad met meiden die graag bij de meeting zijn en hun woonplaats etc. Hierbij even een overzichtje van wie zich hebben "opgegeven". Ik hou op mijn computer een lijstje bij met woonplaatsen etc erbij maar zal hier alleen even kort de namen opsommen. Dit ook om iedereen anoniem te houden.

CJPT
    Miekiepluis
    Liefie
    Hanna
    Jessi86
    Ollekebolleke
    Brusje
    Mumtobe21

Ik heb even zitten brainstormen maar denk dat het meest praktisch wel is om het niet bij iemand thuis te doen. Het lijkt goed te doen in een woonkamer maar je zit niet alleen met de meiden, je krijgt er ook even zoveel babies, maxicosi's/wagens evt andere kids erbij en dan is je huis snel vol! Misschien is het een idee om bijv een High-tea te reserveren ergens. Als we een klein zaakje kunnen vinden heb je het al snel "afgehuurd" en kan er dus niemand zeuren over huilende babies of bv gevende vrouwen. Maar da's een ideetje. Als jullie leuke ideeen hebben, let me know!

@ Miekiepluis, ik neem graag je hulp aan meid!

Zo nog even verslag; we zijn weer een stap verder in onze nieuwe-bank-zoektocht. We weten nu iig welke stof we willen en welke kleur (zwart). Nu nog uitvogelen of we weer een hoekbank met eiland willen of een ander model. Leuk hoor om meubels te shoppen!

Deel Deze Pagina