Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Hahaha begrijp ik! Ik had hem gelukkig ook via mp anders was het een dure grap ;)
    Maar zolang hij als voetenzak/deken goed dienst doet blijft hij hier nog even :)

Liefie, hint hint met je blanco bij mij? ;) Ja ik heb niet eens veel foto's van mijzelf, ben niet zo'n ik-ga-met-mijn-porem-voor-een-camera-staan type :D Maar op mijn hyves staat wel een profiel foto van mij Rianne Janssen Profile - hyves.nl Have fun :p

Hanna, ik was ook bang voor twee kids op één dag maar gelukkig werd het 27-7 ipv de 21ste zoals mijn oudste, lijkt me namelijk op ten duur niet leuk voor de kids maar als je er een leuke mouw aan past kan het ook heel speciaal zijn voor ze...

Annie, zelf zitten of klem zitten, wat is het nou :p lag in een deuk van je tummy tub verhaal hahaha ik zie het al voor me zo'n propje beeb klem in dat doorzichtige ding hahaha

2. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Rianne, hihi zal volgende keer ff foto maken!

3. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Liefie: ja idd een klein vreetzakkie :p om 18.00 uur had ze wel weer genoeg aan 130cc dus ik kijk het nu even per voeding aan, als ze aangeeft dat ze nog honger heeft krijgt ze nog een beetje!
    Jullie ook lekker in het bos gewandeld..
    Hier ook een brullerd als we stilstaan met de auto :p

@ Annie: Wat fijn dat Milan zo goed ging slapen zeg! en hij kan al zelf zitten in de tummy tub, wat goed... ben ook wel benieuwd naar de foto's :p
    wij hadden er vandaag ook iets minder water in gedaan en ik had Dimara ook zelf laten zitten, maar mevrouw duikt gewoon met haar gezichtje het water is om te drinken :O haha
    Onze tummy tub is trouwens erg breed...

@ Kinderwagen in het bos: dat vind ik zo fijn aan onze wagen, grote zwenkwielen
    dus kan er heerlijk mee door de bossen crossen :p is ook wel nodig als ik straks weer op concours ga en ze gaat een keertje mee!

Tjee is iedereen aan een andere auto :p allemaal ruimte gebrek?? hihi hier ook!

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Hoi allemaal, ik ben er weer! Even een druk weekend ;)

Rianne, ja rond Zwolle/Kampen ergens. Waar is nog de vraag ;) Maar Zeewolde, Lelystad, geen probleem! Sowieso zit ik aardig centraal. Als ons huisje straks groot genoeg is, dan kan het wel bij ons, maar dat weet ik dus nog niet.

Monique, dat kan ik me voorstellen. Hier ben ik pas 1 keer bij de kinderarts geweest, en toen was alles perfect. Al hoewel, toen was ze niet zo goed gegroeid, en werd ik daar ook erg onzeker van. Ik ben benieuwd hoe we straks bij het CB instromen.

MvY, verlegen?? Grappig, want zo ken ik je dan helemaal niet op het forum. Ik ben in het echt heel raar. Hihi. Ik ben zo benieuwd hoe iedereen straks uitvalt!
    Doe jij iets tegen Esmee haar verkoudheid? En wat dan? Julia is ook al een paar dagen snotterig, vooral 's ochtends.

Skatje, hier ook de ene borst iets meer dan de ander, maar ik kan er wel gewoon om voeden gelukkig. Misschien even bij een LK vragen, hier op het forum ofzo? Ik zou niet weten of je daar iets aan kunt doen!

Noa, wanneer is je vriend weer terug? December ofzo?

Spenenvastklikdingetje, wij hebben er eentje van mijn moeder gekregen met een konijntje er op, en een merkloze van de supermarkt. We hebben hem eigenlijk alleen voor de handigheid gekocht, maar ik vind ze nu ook wel fancy ;) Ze kan die speen soms met zo'n vaart uitspugen, dat hij erg ver land :D

Cjpt, ik zal je zo even PB'en! Huiskamer lijkt me idd erg krap, maar iets binnen/huiselijk idee is wel fijn. Misschien sowieso praktischer als het doordeweeks zou kunnen (ivm drukte), maar dat is misschien wel erg moeilijk te regelen..

Hole in the wall: alleen kleine stukjes gezien bij DWDD (staat namelijk niet op uitzending gemist, en wij hebben geen tv hier). Ik vind het wel grappig, maar pfff, een heel programma daarmee lijkt me niet echt wat.

Simmer, Julia kruipt ook omhoog in bed. Ik stop haar slaapzakje onderaan in, dan lukt het haar niet.

Brusje, als ik geen bh aan heb, heb ik altijd een hydrofiele doek bij mn andere borst.. Tsja, het werkt blijkbaar goed ;)

Liefie, je zoon lijkt echt sprekend op je! Die ogen!

Annie, fijn dat je je weer bezig kunt houden met slaapzakjes, ipv huilenhuilenhuilen! Goed om te lezen ;) Is Milan z'n haar altijd in zo'n statisch kapsel? :D Knap ben jij trouwens ;)

Daan, I looove H&M, zowel voor mezelf als voor haar. Zit lekker, past goed. Alhowel ik heeele leuke kleertjes van V&D heb gekregen, van Nijntje.
    Ik heb de laatste tijd weinig meer gekocht. De kast is letterlijk vol :$

Cjpt: nummer 1!! Maar daar zul je nu wel niets meer aan hebben ;)

Brusje, ik voel me juist zo'n flierefluiter vergeleken bij jullie (ben net 22). Ik weet ook niet of ik straks dan wel een beetje in het groepje zal passen...:) Voel me helemaal nog niet zo'n mama... Meer een student met toevallig een beeb ;)
    Lieve foto trouwens!

Skatje, hier ook Mark's&Spencer's! Gekregen van een Britse vriend (vader van mijn oppaskindje), maar ik vind de kwaliteit niet echt denderend. Was niet onder de indruk...
    En tuurlijk ben jij een vaste kletser! Tenminste, als je wilt komen natuurlijk! Je bent er heel vaak!

MvY, leuke draagdoek!

Rianne, jij ziet er heel anders uit als ik had gedacht :D Leuk!!

Eindelijk, ik ben er doorheen! Enorme post, maar goed ;)

Hier een druk weekend. Gisteren druk met huizen zoeken, vandaag visite. Morgen lekker een dagje de stad in en met Julia naar de orthopeed voor een heuponderzoek (is hier standaard).

Nu voeden en dan slapen! Morgen klets ik weer meer mee!

5. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    *Zwaai*

Ik ga zo even proberen terug te lezen.
    Gisteren ook ineens een beeb die dacht haar planning eens lekker even om te gooien en vandaag zus op visite gehad dus even druk
    Gelukkig is Anouk vandaag weer wel in haar oude vertrouwde patroon terug gegaan

Morgen ben ik er overdag niet
    Gaan we naar de Rally for kids dag op Zandvoort
    250 zieke kindjes met hun ouders een super fijne dag proberen te geven!

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Aaahh

Ik red het niet om bij te lezen
    Want papa had Anouk mee genomen alvast naar boven, hij kon niet meer wachten tot de laatste voeding
    Maar heeft niet vlug genoeg gereageerd en nu is Anouk wakker:x

Krijgt dus een uurtje vroeger als normaal nu eten, dus mama mag uurtje vroeger denk ik als normaal ook opstaan morgen.

Of gaat ze ons verrassen en kunnen we voortaan vroeger naar bed;)

7. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Rianne leuk om jouw foto te zien op hyves! Grappig zeg ik dacht dus dat jij bruin haar had. Vraag me niet waarom, maar dat is dus gewoon een beeld dat je in je hoofd hebt en dat klopt dan helemaal niet :D.
    Gave foto's heb je trouwens, heb je die zelf gemaakt? En ik vind je andere zoontje echt een heeeeeel mooi ventje!

Grappig dat jullie allemaal vinden dat Rens zo op mij lijkt. Hij lijkt wel héél erg op babyfoto's van mij, maar zoals ik nu ben zie ik het zelf niet zo. Maar anderen dus wel ;)

@MvY wij hebben een hele fijne kinderwagen om mee door het bos te rijden, heel fijn zwenkwiel vooraan enzo, maar omdat Rens toch even behoorlijk moest blèren dachten we dat we toch beter met de draagzak hadden kunnen gaan. Jullie met 2 koters is helemaal niet te doen natuurlijk!

Nee ik weet niks over Citroens. Ik heb een peugeot 206 en manlief heeft een lease-auto, momenteel een Renault Megane, die is wel mooi ruim!

8. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Welterusten allemaal!
    Dat alle beebjes maar lekker mogen slapen vannacht en alle mama's (en papa's) morgen fris en uitgerust aan de nieuwe week mogen beginnen! :(:p;):)

9. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    #2229 brusje, 19 okt 2009
    Laatst bewerkt: 19 okt 2009
    mvy wat een leuke foto's en een draagzak is makkelijk he! ik vind die van mij zo ideaal, ik wilde dat ik hem had bij de andere twee, dan hadden ze minder gehuild.(ik wil allleen maar bij mama zijn uurtje) Djamione wil smiddags alleen maar bij mij zijn en zo kan ik rustig koken etc. en hij zit wel goed hoor, en het zient er niet raar uit, ikvind ze er juist beter uitzien en comrtabeler uitzien dan een draagzak
    Maar een vraagje hoe ga je het straks doenin de winter? Krijgt esmee zelf een skipakje om warm te blijven of doe je je jas erover? Mijn jassen zijn strak, dus dan zou ik een nieuwe jas moeten aanschaffen. Jas erover vind ik fijner

verder wil ik wel op iedereen reageren maar ik onthoud niet alles wat geschreven wordt.

dus er is een ouder iemand dan ik en een van 22. en toen bedacht ik me van ik was ook 22 toen de eerste geboren werd. en 23 toen de tweede geboren werd, maar ouder worden vind ik gwoon niet leuk

10. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,

Roos is gisteren ziek geworden. Is echt zo vreselijk k.. als je kleintje niet lekker is, ik kan dan ook wel janken.

Andy en ik hebben besloten om 1 bv te laten vervallen en de fles te gaan geven om 23 uur. Suze komt overdag nog steeds om de 2,5 uur en snachts om de 3 a 4 uur en ik merk dat ik er langzaam maar zeker sjacherijnig van word en kortaf doe tegen Andy.

Ik ben niet zo'n voorstander van rijstebloem geven voor de 4 maanden, maar gelukkig mag iedereen dat zelf weten :D

meeten; ik denk het niet
    ik lees niet fanatiek genoeg mee om te onthouden hoe het nou bij iedereen zit.

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeiemorgen!

Even reageren en dan ga ik hier eens wat opruimen want het lijkt alsof er een bom is ontploft hier :)
    Youri heeft vanmorgen gewoon tot 7uur geslapen!!!!!!! Ik = blij!!
    Maar helaas had mijn man de wekker een uur te laat ingesteld en werden we om half 7 pas wakker van Esmee (die niet meer kon slapen door haar neusje) en was het dus even flink stressen voor mij want ik moest op tijd bij de leidster van het kdv zijn.

Gentle, oh jij bent dus een rare ;) tja, zo heeft iedereen wel wat he. Ik kom niet verlegen over hier idd dat weet ik, daarom zeg ik het ook maar ff hihi. Was vroeger nog veel erger maar door mijn werk als cassiere is het al een stuk minder geworden.
    Wat ik doe tegen de verkoudheid is neusspray en luuf smeren. Verder kun je niet veel. Misschien een ui onder het bedje? Ik mag het niet van mijn man want hij kan niet tegen de geur (ze ligt bij ons op de kamer) maar doe het wel meestal bij Youri, het helpt echt goed! Verder ga ik zo ff de dokter bellen want toen Youri baby was had hij druppels van daar gekregen en die werkten supergoed!

Monique, papa niet snel genoeg, foei foei.
    Hoe is het vanmorgen gegaan? Ben wel benieuwd!
    Veel plezier vandaag!

Liefie, ah dan heeft je man dezelfde auto als ons ;)

Brusje, ik ben 24 (bijna 25).
    Ik heb ook alleen maar jassen die niet erover kunnen... Hmm word moeilijk. Nu ga ik hem niet zo heel vaak gebruiken natuurlijk.. Ik denk gewoon een extra laagje kleding aandoen ofzo. Ze krijgen natuurlijk ook nog lichaamswarmte van mama he. Ik heb me gister rot gezweet!

Petra, dan komt Suze idd nog erg vaak voor een voeding...

Pff, sliep Youri super goed vannacht, kwam Esmee om 4uur. Heb haar gisteravond rond 22uur wakker gemaakt en toen heeft ze 200cc helemaal opgedronken! Ik heb zelf van half 1 wakker gelegen tot 4uur (kan niet tegen dat gesnotter) en na haar fles heb ik wel nog even geslapen gelukkig.
    Ga nu even de dokter bellen of ze ook van die neusdruppels mag die Youri toen heeft gehad, die werken tenminste goed! Vanmorgen was ze ook de hele tijd door de fles aan het huilen, ze had toch echt ergens last van, germ.

12. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen...nou ja...zo goed is die van mij niet ;)
    Gisteravond om 22.30 uur de laatste fles gegeven, maar meneer was nog zo moe, dus heeft maar 100cc op. Rond 23.30 uur sliep hij en vanaf 2.00 uur begon het geklier...piepen en mama het speentje in z'n mond doen. Om het uur/anderhalf uur ging hij piepen, dus je begrijpt dat ik niet erg goed geslapen heb.
    Wil het dus toch proberen anders te doen, al weet ik dat Kane toch het schema bepaald, maar goed...als je niks probeert ;)

Wat denken jullie? Kane is vaak na z'n fles van 19.00/20.00 uur nog ongeveer anderhalf uur wakker, om vervolgens "de nacht" in te gaan. Als wij hem dus wakker maken rond 22.30 uur, dan lukt dat niet erg. De ene keer drinkt hij 100cc, maar soms ook maar 60cc en wordt dus vaak al halverwege de nacht wakker.
    Nu heeft hij vanmorgen om 8.30 uur z'n flesje gehad en nu dus mijn dilemma...welk schema ga ik proberen?

8.30 - 12.00 - 16.00 - 19.30 - 23.00 (dit is normaal een beetje ons schema, maar voor Kane werkt dit dus niet omdat hij dan al in z'n nachtslaap zit)

8.30 - 12.00 - 15.30 - 19.00 - 21.30 (4x 180/6 en 1x 150/5 + 1 schepje rijstebloem)

8.30 - 12.30 - 16.30 - 20.30 (2x 180/6 en 2x 210/7 waarvan de laatste met rijstebloem)

Graag jullie mening/ervaring :)

Hopelijk heeft de rest van jullie wel een goeie nacht gehad!
    Nog plannen voor vandaag?
    Ik krijg zo rond de middag visite van 2 oudcollega's/vriendinnen en zij hebben ook allebei een zoontje...de ene is 7 maanden en de andere 5 maanden...dat wordt dus een leuk Kodak-momentje haha!
    Dus ik ga zo even met de stofzuiger en dweil door de kamer, dan is dat ook gebeurd.

Fijne dag meiden!

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Mogguh!

Ik heb een beetje de laatste pagina´s gescand en niet helemaal netjes alles bijgelezen want ik heb hier een mevrouwtje dat er even geen zin in heeft vandaag. En met dat gekrijs ernaast lees ik toch net even minder relaxed ;)
    Denk dat ze even ontregeld is na gisteren. Ga haar zo ook even tempen want ze voelt een beetje warm (maar dat kan ook door het huilen homen) en ze heeft net liggen spugen. Doet ze normaal bijna niet.

Gisteren erg leuk op de verjaardag van mijn vriendin. We waren er om 15.00 uur en gingen om 22.00 uur weer weg. Dominique heeft het best goed gedaan. Lekker veel beneden op de grond (op grote kussens welliswaar) tussen mijn vriendin en mij ingelegen terwijl wij aan het kletsen waren. Hier de foto welke outfit het was geworden.

Oh en hier de nieuwe lijst met aanmeldingen voor de meeting. Ik denk dat het januari zal worden, daar gaat bij iedereen toch wel de voorkeur naar uit.

CJPT
    Liefie
    Hanna
    Jessi86
    Ollekebolleke
    Brusje
    Mumtobe21
    Daan78
    Annie22
    MvY
    Jingi
    Rianne80

Roos
    Monique27
    Noa

Ginny
    Simmer
    Miekiepluis

14. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

goedemorgen!

@MvY, je komt idd niet verlegen over. en ben je idd pas 24?? leuk dat je dan al 2 kinderen hebt. nooit commentaar gehad? (krijg ik wel namelijk, heel irritant!)

@Ginny, ik kan je geen tips geven want rijstebloem heb ik geen ervaring mee. hier krijgt Ties om 22.00 uur een fles en dan om 5 uur de borst.

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@Cjpt, Dominique pakt wel de difrax speen? ik ben jaloers, die zijn veel leuker dan die bibi's ;)
    ik zal je nog pb-en over de meeting.

was ik nog vergeten, Ties gaat vandaag 3 uurtjes wennen bij zijn gastouder :)

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ginny, wat jammer dat je nacht zo gebroken was zeg..
    Ik herken het verhaal wel heel erg. Mijn zoon had dit ook op een gegeven moment en het werkte beter als wij hem na de fles van 19 of 20 uur (dit weet ik niet meer precies) de nacht in lieten gaan, dan dat we hem nog een keer gingen wakker maken!
    Als ik jou was zou ik het laatste schema aanhouden. Dus 8.30-12.30-16.30-20.30. Misschien kun je de laatste fles nog een klein beetje rekken? tot 21uur ofzo? En anders gewoon om 20.30uur en dan eens kijken hoe hij slaapt. Wie weet slaapt hij gewoon klokje rond. Ik hoop het voor je!
    Alleen snap ik niet waarom je per schema andere hoeveelheden in de fles doet?

Ik probeer vandaag ook weer op het oude ritme uit te komen van 6-10-14-18-22 want dat werkt hier nog het beste. Even dus steeds haar flesje iets vroeger dan 4uur ertussen geven vandaag.

Net even de huisarts gebeld en ik mag de neusspray vanmiddag ophalen! Joepie. Het is een spray met xylometizane of zoiets, een heel moeilijk woord. Dus hopelijk vannacht weer lekker doorslapen!

17. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    En we bedachten gisteren ineens dat we nog geen foto van ons 3tjes hadden! Da´s erg he? Ja 1 van net na de geboorte maar die is niet scherp en staat alleen de achterkant van Dominique dr koppie op. Dus die telt niet.

Nou gisteren dus even wat foto´s laten maken door mijn vriendin. Dit zijn wij dus!

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, ik vergeef het je dat je niet helemaal goed hebt bijgelezen ;):D hopelijk word/is Dominique niet ziek?!
    Superleuke foto zeg. Echt een poppetje.

Marieke, nee typen is makkelijker dan praten he ;)8)
    Jij bent 25 zo te zien aan je naam? Nee hier nooit rare opmerkingen gekregen, wel dat we zo 'snel' voor een 2e zijn gegaan. Ik vind het heerlijk om zo'n jonge mama te zijn :)
    Oh spannend voor jou dat Ties vandaag gaat wennen of niet?! Succes!

En de meeting in januari is helemaal super hihi. Kunnen de kindjes misschien al een beetje zitten :$:D

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Marieke, hier kreeg ze gelijk Difrax en ging goed. Dominique wil juist die Bibi dingen niet. Maar daarvan heb ik er ook alleen zo een met een afgeplatte onderkant en eigenlijk wil ik haar die ook niet geven. Die Difrax speentjes hebben meer een tepelvorm ivm bv.

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat een leuk stel!

Deel Deze Pagina