Ohja Daan, mutsje is leuk he! Hihi. Nou ik trek het nu nog niet aan hoor, pas als het echt koud word. En zo vaak zal dat ook niet zijn maar vind het gewoon een leuke muts Ennuh ze laat hem nu nog zitten maar ik weet van bij Youri dat het niet lang meer zal duren
@MvY, draag jij geen pumps dan in het bos? Gniffel Kastanjes zijn lekker he. Ik wilde net nog schrijven. Die zijn al op voor we thuis zijn hihi. Een leuke muts
12 weken vandaag!!! Officieel krampjes vrij??? Nee waren we eigenlijk al! Elias eet altijd ergens rond vijfen in de ochtend en ik merk dat hji steeds wakkerder wordt om die tijd... Ik blijf het terug in bed stoppen na zijn eten maar hij protesteert dan wel... steeds meer... Ik wil niet dat het een wakker wordt tijd wordt hoor!!! Help!?!? Elias is vandaag op het kdv wennen van 9 tot 16 uur, ik voel me erg alleen... Ben wel even naar de tandarts geweest want met hem zie ik dat niet gebeuren! 8) Ik lees dat de jongere mama's wel eens opmerkingen hebben gehad, toen ik 19 was en zwanger (gepland) kreeg ik van die blikken vol medelijden, misschien zag ik er jonger uit dan ik was? Maar ik werd wel moe van die agossie blikken, gewoon aan me vragen deden ze dan weer niet... Ja iemand ging er wel een keer vanuit dat het mijn oppas kindje was... Nu hoor ik niks meer, ja een verbaasde oh? Als ze merken dat die negen jarige ook bij mij hoort Jawel, op mijn werk vroegen mensen toen ik vertelde dat ik zwanger was, "was het de bedoeling" en "wilde je dat?" Die begreep ik ook niet helemaal... Gentle, jij bent in het echt heel raar? Do tell! Enne, ik ken je gevoel wel van een student met een beeb, ik kreeg mijn eerst met 20 (ik was studenkt ) en de tweede met 23, nu ben ik 29 maar voel me geen dag boven 18 ok ok een paar dagen , don't worry, ik denk dat niemand niet in de groep past. En als ik er anders uit zie dan je dacht, wat dacht je dat? Wat voor beeld/idee had je? Maar leuk is goed Monique, veel succes/plezier in Zandvoort, leuk een rally voor een goed doel! Liefie, Ikke bruin? Nee ik ben een blondje hahaha Wel steeds donkerder... Ja ik heb de foto's zelf gemaakt, amateur hobby, bezigheidstherapie Mijn middelste zoontje bedoel je denk ik, dat is mijn modelltje, die heeft twee opties om op foto's te staan, als dork/nerd of super mooi, andere foto's heb ik nooit van hem, heel grappig vind ik dat. Hahaha liefie, dat 'xylometazolinehydrochloride' verhaal van je, zoiets zou ik nou ook gedaan kunnen hebben als kind hahaha Een kind kan volgens mij naar 4 flessen als er ook vast voedsel aan te pas komt... Elias mocht nu zelfs nog 6 flessen van het cb maar dat wil hij zelf niet meer... Heel soms een dagje wel, nou prima... Brusje, waarom vind je ouder worden niet leuk of erg? Ik vind het eigenlijk wel prettig, vraag me niet precies waarom... Vroeger wilde ik ook alleen maar volwassen worden, dan mocht je alles zelf weten... En het valt me niet tegen alleen het idee dat ik 30 wordt volgend jaar is wel vreemd, ik kan mezelf wel beschouwen als twintiger maar als dertiger? Da's nog raar maar niet erg. Petrabr, arme Roos, zielig is dat als ze ziek worden, je wilt alles wel van ze over nemen om die arme schaapjes te sparen Jij niet meeten? Lijkt het je niks? Mama van Youri, knappe Youri! Toen mijn kids twee werden heb ik ze altijd een lampje gegeven op een tijdschakelaar en ze vertelt dat als het lampje aan is het in-bed-tijd is en als hij uit gaat mogen ze er ook uit! Werkte altijd perfect (na enige oefening en strijd met ze) maar de middelste is nu met zijn zes jaar pas van het lampje over gestapt op een wekker want hji kan nu klok kijken dus dat is nu voor grote jongens, een ideetje voor Youri misschien? Of zie je daar geen heil in bij hem? Ginny, ik zou de middelste optie proberen als ik jou was, ik denk dat als je nu al aan vier flessen begint je wat aan de vroege kant bent, wat is je volgende stap dan? Ik heb bij Elias gemerkt dat hij niet langer of korter slaapt met een bepaalde hoeveelheid voeding in zijn laatste fles, hij kan 6 uur slapen op 100 ml en 6 uur op 200 ml, rare snuiter... Als het nacht is is het nacht blijkbaar voor hem... Marieke, cool hé een harde lach, die kreeg ik gister ook, een lach met een hinnik, ik schoot echt in een deuk hahaha Dat die boef van jou die bakerdoek zo lekker heeft verbouwd zeg, zeker op zoek geweest naar zijn speen, als die ukkies wat willen... Hoe vind jij het dat hij wennen is bij de gastouder? Kaal/leeg huis? Of geen last van? Jessi, ik zag het! Leuk leuk, foto's kijken Hier ook nog pukkeltjes kop, ik heb dat ook altijd als ik ongi ben dus nu ik dat ben hoop ik dat het daarna verdwijnt want tot nu toe nog steeds last van gehad na de bevalling tot en met nu... Als ik toch baby loos ben, dan maar even flink boodschappen doen
Rianne, zit hier in mijn eentje helemaal met een big smile om jou stukje: Enne, ik ken je gevoel wel van een student met een beeb, ik kreeg mijn eerst met 20 (ik was studenkt ) en de tweede met 23, nu ben ik 29 maar voel me geen dag boven 18 ok ok een paar dagen Hihi! Jij dus een dagje kind-loos vandaag. Klinkt lekkerder dan het is he hij is wel gelijk lang wennen?? Of niet?? En tja dat lampje daar heb ik ook al aan gedacht. Je hebt toch ook zoiets in die trend met een konijntje ofzo. Maar het probleem is dus dat ik denk dat hij het niet begrijpt? Ik vind het een hele slimme jongen (hij kan al goed tellen en liedjes zingen enzo) maar op dat gebied... Of het is gewoon dat hij het niet wil proberen... Maar goed dat je me eraan laat denken, ik ga het even op zijn verlanglijstje zetten
Rianne, nee dat zou wel een heel vroege wakker zijn tijd zijn voor Elias... Hopelijk lukt wat rekken nog! Gelijk een lange wendag voor Elias op het kdv... Was alles goed bij de tandarts? jonge mama's/oude mama's: Iedereen moet dit toch zeker zelf weten. Enne zelfs bij mij, mama van bijna 35 is nog gevraagd of het gepland was.... Dus qua leeftijd maakt dat denk ik niet uit.... lampje, dit doet me denken aan wat mijn oudste zus voor mijn neefje had vroeger. Hij kwam er altijd om half 5 al uit en dat waren ze snel zat daar. Dus hebben ze een wereldbol aangesloten op een tijdschakelaar. Als de wereld aanging mocht ie eruit. Ik vond dat altijd zo leuk Zo van kom maar op: de wereld is nu open hahahah!
Pff ik weer alles bijlezen en gereageerd... en mijn computer doet 1 of ander update en start opnieuw op... grrrr! Ik zag een leuke foto voorbij komen van Jessi geloof ik? Grappig, ik had me je heel anders voorgesteld. Met donker bob-line haar. Waar baseert een mens dat nou op he?! @ Hanna, wat een geweldig idee van je zus! @ Leeftijd, ik moet eerlijk bekennen dat ik vaak bij iemand van rond de 20 die zwanger is ook denk: zou dat gepland zijn?! Is ZO onaardig! Maar meiden die in die categorie vallen, realiseer je wel dat het meer zegt over degene die het zegt/denkt (in dit geval ik dus) dan over jullie. Het zegt alleen dat IK er op die leeftijd nog LANG niet klaar voor had geweest. Het maakt jullie geen mindere of betere mama, gewoon alleen een jongere mama en dat heeft ook voordelen! Jemig zal blij zijn als deze dag erop zit. Dominique is echt totaal niet in haar hum. Gelukkig heeft ze geen verhoging zoals ik even dacht. Maar lekker in haar vel zit ze niet. Heb haar een kwartiertje geleden weer neergelegd en tis nu eindelijk even stil... hoop dat dat nog even een uurtje zo blijft want mijn oren tuuteren van dat gebrul ;o)
Hanna, haha, dat rare valt misschien wel mee, maar ik dek me wel lekker in Kan het alleen maar meevallen! Oh, en we hebben wel een aantal huizen op het oog, maar ze zijn wel erg duur allemaal... Nu eentje die we net kunnen betalen, maar dat is voor een half jaartje, dus dan kunnen we daarna iets goedkopers vinden! Wij hebben even wat drukke dagen. Zo naar de stad met de bus, eerst nog langs het stadhuis om een bewijs van inschrijving te halen, en morgen moeten we plotseling snel een paspoort laten maken voor Julia. Even snel snel, maar anders werd het over 2 weken pas, en we zijn nogal vaak met haar in NL enzo, en officieel mag dat niet zonder paspoort. Druk dus, maar ik probeer alles te lezen hier!
Hanna, lastig, zo'n mamahangdag. Kun je dan wel een beetje normaal boodschappen doen? Wat een leuk idee, van die wereldbol. Die ga ik onthouden. Rianne, wat gek dat je een dagje kinderloos bent. Lijkt me heel vreemd. Maar dan kun je idd wel even lekker je gang gaan. "Wilde je dat" is ook een vreemde vraag zeg. Als je niet zwanger wilt worden zijn er toch methodes om dat te voorkomen haha. Cjpt, hihi nee ik ben een blondje. Hoewel mn haar momenteel vrij donker is voor mijn doen, omdat ik niet zoveel in de zon heb gezeten dit jaar (klussen in huis). Gewoonlijk wordt het in de zomer bijna helemaal wit van de zon. Ik heb trouwens in het verleden wel bruin haar met een boblijn gehad, maar dat is zeker 8 jaar terug Balen dat Dominique zo'n slechte dag heeft. Dan zit je echt te wachten tot de dag voorbij is he? Heb ik ook wel eens gehad. Dan was ik ook zo blij als Tim thuis kwam, kon hij lekker met Florine gaan zitten. O ik hoor gepruttel uit de box, het is etenstijd voor iemand. Ik ga!
Zo de visite is weer weg....en nog zijn de mannen niet met z'n drieën op de foto geweest hahaha! Kane is wel nog een ukkie hoor, vergeleken met die 2...die zijn 5 en 7 maanden oud. Bedankt voor jullie meningen/ideeën over mijn vraag. Vriendlief en ik hadden inderdaad al besloten om nog wel even op 5 flessen te blijven en we gaan dus voor optie 2: 8.30 - 12.00 - 15.30 - 18.30/19.00 - 21.00/21.30 We proberen hem dan wel wakker te houden tot die laatste fles, want vaak valt hij een half uur daarvoor in slaap. Vanavond ook geen rijstebloem erbij, want ik wil eigenlijk wel weten hoe hij slaapt op dit schema. Wel heb ik net een pak Nutriton gekocht...zag het staan bij de Kruidvat dus heb het meegenomen. Maar ook daar wacht ik mee...eerst kijken hoe het gaat en dan eventueel in overleg met het CB. Jessi Leuke foto van jou en Florine Hanna Dat is zeker een heel goed idee van je zus! Die moet ik onthouden! Nou hier is het alweer tijd voor de fles, dus die ga ik even geven! Tot laters!
hoi meiden wat kletsen jullie veel pfff, heb al uur nodig om alles bij te lezen hihi. hier hadden we wel een goede nacht als ik hem vergelijk met sommige hierzo. half tien ging mw te bed en om 6 uur kwam ze voor een flesje en toen om 9 uur weer dus ik was blij hihi. @cjtp leuke foto hoor, van het gezin!! @jessie nou ik zal maar is een foto gaan zoeken waar ik leuk opsta hihi. en jullie kleding match inderdaad goed. @annie nou za passen wel bij elkaar hoor, yas zorgt gewoon dat milan wat vaker wakkerder is; en ovder de auto, wij hadden ook peugeot 307 maar is bij ons binnen jaar weg gegaan, beviel toch niet zo als we verwachtte hadden.maarja das per persoon anders. @rianne leuke foto hoor, en jij gebruikt hem dus al voeten zak ja kan toc ook. @hannahaha wel handig idee vaqn die lamp, mijn nichtje heeft een wekker met een beest er in, als het beest eruit komt mag zij ook uit bed, helaas werkt hij alleen niet echt en is ze altijd er al uit voor het beest eruit is hihi en er vroeg als yaslin veel wakker is. soms wel soms niet, zoals nu slaapt ze albijna de hele dag, maar soms is ze ook veel wakker en doet ze maar een slaapie van een uurtje ofzo smiddags en dan gaat na de laatste fles ook weer naar bed en dan valt ze pas echt in slaap, waarschijnlijk weinig slaap nodig had ik ook vroeger, soms wordt ze wel chagerijnig hoor, maar dan is ze gewoon echt moe maar vecht tegen der slaap pff wat een verhal hihi ik ga ff foto zoeken www.quin84.hyves.nl.
Mama van Youri, Ze zijn slimmer dan je denk meestal, daarom kunnen ze ook loopjes met mama's nemen die peuters Ik heb het heel simpel uitgelegd, lamp aan is in bed, lamp uit is uit bed. Dus kwamen ze 's nachts buurten of huilen, dan was het simpelweg, nee nee, lamp aan is in bed en slapen, aai/kus/knuffel doei! En dat uithouden tot ze zich erbij neerleggen, want snappen doen ze het wel maar willen... Ja kinderloos klinkt leuker dan het is... Hij is vorige week woensdag een uurtje geweest, vrijdag drie uurtjes en nu dus wat meer... Woensdag moet hij van half 9 tot half 7 Hanna, de tandarts moest wat boren en vullen (ik heb gekozen, geen verdoving, mag ik applaus aub? ) dus als ik hem dan mee neem is het brullen, toen ik zwanger was vond hij boren ook al reden om mijn intern te verbouwen... Cjpt, denken bij iemand van 20 "zou het gepland zijn" is wat anders dan vragen of het zo is toch? Ik vind het ronduit aso om zoiets zomaar te vragen, aan de andere kant, mijn schoonzusje van 18 werd laatst ronduit gevraagd of ze soms zwanger was EN DAT IS ZE NIET! dat kind heeft gelijk een complex, want dik is ze niet, ze heeft een kom-maar-op-met-de-winter laagje maar echt niet alsof ze zwanger is!
@ Rianne, nee ik zou het ook nooit hardop uitspreken! Dat vind ik inderdaad echt aso. En gewoon vervelend ook. Stel dat het wel ongepland is. Dan is dat ook niet altijd leuk om te moeten vertellen. Hoe vaak ik niet de vraag heb gekregen "of het niet eens tijd is voor kinderen". Da's net zo klote als je al ruim 2 jaar bezig bent. Door dat gehuil van Dominique zit ik nog steeds in mijn pyama in bed haha. Het enige dat werkt om haar in slaap te krijgen is ingebakerd naast me in bed leggen. Ik heb echt de energie niet om met haar op mijn arm te gaan lopen. Zowiezo gaat die 4 kg kind een beetje doorwegen met mijn slechte rug. Dat gaat nog wat worden... Heb dus inmiddels online alle afleveringen van de engelse x-factor zitten bekijken. Ze hebben daar altijd van die goeie kandidaten! @ Noa: wel een goede nacht? Hihi ik zou een moord doen voor zo'n nacht! Ik ben al blij als ze van 23.00 tot 04.00 slaapt haha.
Ja Rianne je hebt wel gelijk... Ga het gewoon proberen en we zien het dan wel verder! Hopelijk blijft hij gewoon altijd tot 6 a 7 uur (of langer) slapen dan hebben we het voorlopig niet nodig. Oh en hij ligt nog in het ledikant (hij heeft een duits model die zijn stukken groter) dus uit bed kan hij gelukkig nog niet zelf En het was dus niet Elias zijn eerste keer wennen.. Wel goed dat je het zo opbouwd. Van half 9 tot half 7?? zijn ze wel lang open daar. Bij ons maar tot 17.45uur.
Nou, het is maar goed dat ik gisteren nog veel dingen in huis heb kunnen regelen.... Vandaag is er nog niks uit mijn handen gekomen.... Die Svinthe wil echt alleen maar bij mij zijn. Nu ligt ze ook al weer te huilen/jengelen.... Ze ligt net 5 minuten niet meer bij me... Jessie, ja rijden in de wagen vindt ze ook wel goed. Dus hopen maar dat boodschappen doen wel lukt! Rianne, geen verdoving?? Petje af hoor Gelukkig is het weer achter de rug voor je. Ik ga Svinthe maar weer pakken... poe he, wat een dag!!
@cjto ik klaag ook niet hoor vaak moet ik zelf toch ook even naar het toilet rond 6 en is hier vaak wel leven in huis ook als me rvriend weer terug is van varen dus zijn wel goede tijden en ik kan ook op tijd slapen, al wordt het soms nog laat doordat ik weer wat wil zien op tv hihi. @rianna lullig he die opmerkingen van ben je zwanger, ik vraag het nooit aan iemand als ik twijfel.
@hanna: ook deze dag gaat weer voorbij hier is alles redelijk rustig. senna zit alleen niet helemaal lekker in haar velletje, is ook wat verkouden, dus zou daar wel door komen. weten 1 van jullie toevallig, of ze haar dan wel gewoon de entingspuitjes geven? ze krijgt deze morgen namelijk,en heb van iemand gehoord, dat als je kindje niet lekker is, ze de spuitjes dan niet geven
@ hanna, jij hebt ook al zo'n fijne meid vandaag! Zit in de lucht zeker. Ik leg Dominique maar elke 2 uur aan haha, ik creeer zelf wel een regeldag! Als ze drinkt huilt ze iig even niet haha
@hanna pff verveled is dat soms he dat niks goed is wat je met ze doet, yas heeft het als ze echt moe is maar vecht tegen der slaapie @cjtp hihi doe je goed zelf een regel dag beter drinken dan huilen
Ha meiden, Weer een heerlijk nachtje, maar ik durf daar al best aan te wennen ( red.Daan) Ze doet dit nu alweer 2 weken, 22.30 laatste fles en 07.00 wakker! Papa heeft lekker herfstvakantie, dus reuze gezellig thuis... Petrabr: Wat een narigheid, Roos ziek! Beterschap! Marieke/Mumtobe: Speen...Hier ook alleen de avent, en dan die platte...Die andere tuft ze gewoon net zo hard weer uit... Hanna: Hier ook een meisje die haar handjes heeft ontdekt, schattig hè! Leuk, morgen jarig!! Hoera! Ik ga donderdag inkopen doen, want ik ben 1 november jarig... Krijg van mijn lief witgouden creolen...Wilde erzelf wat bij doen aan geld, maar dat mocht niet van hem! Voel me bijna bewaard! Ga jij ook verjardagskleren kopen of heb je andere dingen op je lijstje? CJPT: januari is een goede maand zeg ik! Wat betreft dat idee dat ik had...da's een beetje duur... Dus we zoeken vrolijk weer verder! En leuke foto zeg! MvY: Fijn dat je iets hebt gekregen voor Esmee, lijkt me zo naar, zo'n verkouden krummel! Rianne: Dat ehb ik ook! Ik word over 14 dagen 30, vind het niet erg, maar het klopt op een of andere manier nog niet! Dagje kindloos...Dat ben ik volgende week woensdagochtend...Maar dan ga ik zelf ook even 'wennen' op mijn werk in mijn nieuwe groep.. Lijkt me vreselijk, maar goed! hanna: Dat van die wereldbol is ook leuk! Vriedinnetje heeft zo'n wake-up-lite.. Ook erg handig.. Rianne: APPPLAUS!!!!! Wauw...bikkel! CJPT: balen dat Domniue niet lekker in haar velltje zit...En inderdaad, zo'n opmerking zit je ook niet op te wachten...OF het niet eens tijd wordt voor kinderen.. Die kreeg ik ook wel eens en als standaard antwoord zei ik dan: "het moet wel lukken hè..."En dan zag je die persoon vaak heel beschaamd schrikken... Fenna is hier een grote slaperd hoor.. Hoop dat ze dat een beetje blijft doen..is goed voor dr en kan de gastouder ook niet zoveel leuke dingen met haar doen...Want dat wil ik doen...Stom hè, ben gewoon jaloers op mijn gastouder! En ze is echt heel lief! Oh meiden, sorry, heb het gevoel dat ik op de helft van jullie niet heb gereageerd, maar hoorde net dat ik een kind met leukemie in de klas heb...Daar ben ik behoorlijk van geschrokken... ga nu ook even mail maken voor mijn duo, wat we daar mee moeten en kunnen... Liefs, Pluis ( P.s. nog ff een mama+fenna-spam...Hihi!)