Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
  2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Hanna: Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!! Mooie
    foto's van Svinthe...

@ Noa: S'morgens kwam ze de laatste dagen om 6.45 uur maar vanmorgen was het 07.30 uur :D nog beter! heerlijke foto van een lachende Yaslin!

@ Annie: wat een geweldige foto van Milan :D

@ Skatje: ik vind de tummytub ideaal :) we hebben ook een gewoon badje maar mijn voorkeur gaat uit naar de TT

@ Rianne: wat sneu zeg dat Elias zo lang wakker is geweest op het kdv...

@ gentle: ik vind het ook wel handig dat alle kindjes hier ouder zijn,
    ik weet ongeveer wat ik kan verwachten :p ons meisje is pas 5 weken hihi...

@ Brusje: je bent bij de hema geweest :D staat haar leuk dat pakje!

@ marieke: wat een knappe Ties zeg!

Hier al de 4e doorslaapnacht :D ze sliep om 23.00 uur en werd vanmorgen om 07.30 weer wakker :D

3. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Ik lees van meer mama's dat ze binnenkort weer aan het werk moeten, hoe veel werken jullie? En hoe hebben jullie de opvang geregeld?

Ik ga 4 dagen werken (werkte 5), en mijn vriend gaat ook 4 dagen werken (of nou ja, viereneenhalf en dan een halve dag thuiswerken, uhuh :D) De drie dagen dat wij zeg maar overlappen gaat Sara naar het KDV, dus 6 dagdelen totaal.

Moet zeggen dat hoe dichterbij het moment komt hoe erger ik het vind, dadelijk moet ik mijn kleintje bij "vreemde" mensen achter gaan laten....

KDV is wel een hele bewuste keuze, opa's en oma's wilden wij sowieso niet, die moeten de kans hebben om opa en oma te zijn. Oppasouder wilden we ook niet omdat we het belangrijk vinden dat Sara vroeg leert omgaan met andere kindjes, dus ja, dan kom je op het KDV uit. Voordeel van het KDV is ook dat je toch een wat meer "zakelijke" relatie met ze hebt, waardoor het denk ik makkelijker is om aan te geven wat je per sé wel of niet wilt met en voor je kindje (of zeg ik nou wat geks?)

Merk wel dat ik me zo nu en dan een beetje slechte mama voel dat ik Sara dadelijk naar het KDV ga brengen..... Hebben jullie dat ook?

Maar financieel gezien zouden wij zo'n gigantische stap achteruit als ik zou stoppen met werken dat we dat toch ook weer niet willen....

4. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Aguamiga, hier ook bewuste keuze voor KDV. Ik vind het ook heel belangrijk dat Milan leert omgaan met andere kindjes. Ze leren echt heel veel vind ik. Ik werk met kindjes van 4 en ik kan altijd precies zien welke kindjes naar het KDV zijn geweest en welke alleen bij opa/oma ofzo.
    Ik ga straks 20 uur werken (3 middagen). En de 2 lange middag 11.30-18.30 gaat Milan naar het KDV en de korte middag 14.00-18.00 gaat Milan naar mijn moeder.
    Ik ken de meiden van het kdv al wel dus het zijn voor mij niet echt vreemden. Maar het is idd wel makkelijker om dan dingen aan te geven als je mensen niet zo goed kent.

@Brusje, oh dus je verkoopt geen kinderen? Jammer....dus dan zal ik toch nog een keer moeten bevallen ooit haha.

5. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Aguamiga: ik wil ook het liefst bij Aiden thuis zijn, maar helaas is dat financieel gewoon niet haalbaar.
    Ik ga wel kijken wat de mogelijkheden zijn om gastouder te worden. Verdien ik toch geld en kan ik toch thuis zijn. Maar ik weet niet of daar wel genoeg werk in is..

Ik werkte eerst 32 uur en ga nu wel naar de 24. Drie dagen weg vindt ik wel weer genoeg!

Wat zijn jullie trouwens allemaal vroeg op! Na de voeding van 8.00 blijf ik lekker nog in bed liggen tot de volgende ;) Nu kan het nog!
    Ik moet ook de week van 2 nov weer aan het werk. :( Getver de getver.

6. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Ook ik moet in de week van 2 november beginnen :)
    Suze gaat hetzelfde doen als Roos en dat is 1 dag bij de ene oma en 1 dag bij de andere oma en 1 dag KDV.

Met Roos is dat altijd erg goed gegaan, ze vind het superleuk op het KDV en weet ook niet beter. Het is er altijd gezellig voor haar omdat er meerdere kinderen zijn en als ze nog klein zijn is er genoeg te kijken.
    Wij kunnen de oma's (en opa's geen groter plezier doen dan hun een hele speciale band te geven met de kindertjes die ze krijgen

7. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @aguamiga, ik ga een jaar lang 3 dagen werken, vanaf november 2010 moet ik helaas ook weer 4 dagen werken. ik neem nu een jaar ouderschapsverlof op voor 1 dan in de week. Pepijn gaat al naar het kdv en Ruben vanaf 2 november ook. Dan zitten ze eerst nog samen in de babygroep en als pepijn 2 wordt gaat hij naar de peuters. Hier ook een bewuste keuze hoor. Hij heeft het er onwijs naar zijn zin. Ja het achterlaten van je kind is de eerste paar keer even slikken. (tenminste dat had ik, de eerste dag heb ik tranen met tuiten gehuild..haha..maar ja ik ben dan ook een huilebalk)
    En een slechte mama, neehoor, ik begrijp wat je bedoelt maar als je ziet hoe leuk die kinderen het daar hebben en wat ze allemaal leren is er helemaal niks slechts aan.

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jingi, ja Youri begint nu ook af en toe moeilijk te doen met eten. Ik maak er geen strijd van... Zeker omdat ik weet dat hij wel wil eten, het moet alleen altijd op zijn manier en dat kan niet altijd.
    Uitverkoop duurt dus nog ff ;)
    Oh en jij nog vroeger beginnen met werken :(

Jeetje, Esmee heeft alweer haar dag niet zeg. Pff en die stomme snotneus blijft toch wel hoor. Mag die spray ook maar 3x per dag doen dus ja...

Hanna, gefeliciteerd!!!!!!!!

Uhm las nog iets over slecht voelen als je je kind naar het kdv doet. Dat hoeft helemaal niet! Je kindje kan daar lekker met andere kids spelen (nu nog niet natuurlijk maar straks wel) en word goed verzorgt. Zo leert je kindje ook dat hij/zij af en toe moet wachten (ook al kan Youri dat nog steeds niet thuis ;):p).

Pff ik kom straks wel weer, kan zo echt niet fijn typen met Esmee op mijn arm

9. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___10 wk___6350 gr___61,0 cm
    Lisa_______FV__27-07-09___3310 gr___50 cm___11 wk___6485 gr___60,5 cm
    Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm____9 wk___5530 gr___60,0 cm
    Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm____9 wk___4840 gr___56,0 cm
    Milan______?V__02-08-09___3440 gr___49 cm___10 wk___5960 gr______? cm
    Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm
    Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm
    Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm
    Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm
    Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm____5 wk___4870 gr___57,0 cm
    Tess_______?V__11-08-09___3150 gr___48 cm____7 wk___4710 gr___54,0 cm
    Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm
    Kane_______?V__13-08-09___3845 gr___55 cm____8 wk___5750 gr___59,6 cm
    Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm____6 wk___5300 gr___59,5 cm
    Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___54 cm____8 wk___5850 gr___61,3 cm
    Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm
    Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm____5 wk___4320 gr___54,0 cm
    Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm____6 wk___3870 gr___52,5 cm
    Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____6 wk___4100 gr___55,0 cm
    Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm____4 wk___4625 gr___52,5 cm
    Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____4 wk___4135 gr___53,0 cm
    Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____6 wk___4490 gr___56,0 cm
    Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____7 wk___4930 gr___57,0 cm
    Dominique__BV__29-08-09___3100 gr___48 cm____6 wk___3995 gr______? cm
    Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____4 wk___4435 gr___55,0 cm

Als we het lijstje in dit lettertype houden (courier new), dan blijft ie netjes recht!

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Zo, ze ligt eventjes in de box...

Ik zie dat er toch al meerdere moeten gaan werken in de week van 2 nov. Is snel gegaan he, dat verlof.

En het valt me op dat er veel kindjes al doorslapen! Lekker he.

Ik heb alvast snel de aardappels geschild zodat ik niet straks weer met hetzelfde probleem zit als gister :p slim he ;)

11. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    de eerste twee zijn wel naar het kdv gegaan, maar ik heb ernu tch wel veel moeite mee, maar gelukkig hoeft ze nu niet, misschien als ze vier maanden is, dan wil ik langzaam aan buitenhuis werken, eerst 6 uur(2 x drie) en dan langzaam opbuwen tot 20 en dat z laten totdat ze een stuuuuuuk ouder is

12. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

#2372 MvLisa, 20 okt 2009
    Laatst bewerkt door een moderator: 20 okt 2009
    Jeetje het is al middag. Wat gaat te tijd toch snel!

Annie: Fijn dat alles goed was bij de kinderarts. Een hele opluchting zeker om alles bespreekbaar te maken wat ziekenhuisopname betreft. Wat n lieve foto. En geweldig dat haar!

Hanna: Gefeliciteerd! Hier hangen de kaarten van de geboorte van Lisa ook nog. Bij 3 maanden (volgende week) zal ik toch echt beginnen met het weghalen van de kaarten. Mooie foto's van Svinthe en ook al zoveel haar.

Noa: Het was gelukkig toch n moment dat ze niet sliep, gelukkig maar. Mooie lach tovert Yaslin daar tevoorschijn, Ge-wel-dig!

Pluis: groep 4, een geweldige groep. Ik heb 3 jaar een combi van groep 3 en 4 gehad.

Gentle: veel succes!

Mvj&e: Heb eigenlijk nog steeds de babyfoon in de badkamer staan wanneer ik ga douchen. Zo kan ik mits Lisa het toestaat een korte of juist een uitgebreide douche nemen.

Brusje: Oh die is mooi en lekker warm!

Daan: De laatste aflevering van Gooische vrouwen? Dat meen je niet?

Marieke: Wat knap van Ties. Hier liggen we nog lekker op de rug.

Aquamiga: hier in januari weer beginnen. Ik kom voor 2 1/2 dag terug. Lisa gaat 1 dag naar de kdv, 1 dag past mijn schoonmoeder op en mijn mannetje neemt 1 dag ouderschapsverlof op.

Werken: ik heb nog lekker verlof tot eind december!

De laatste kilo's: ik ga weer beginnen met hardlopen (2 x in de week). Via hardloopschema.nl kun je een trainingschema opzetten.

Hebben jullie kindjes ook weleens kokhalsneigingen wanneer ze alle vingertjes in hun mondje stoppen??

Zo dit ben ik niet gewend van mijn kleine meid zo lang wakker en fijn kunnen selen in de box zonder te huilen.
    Na de voeding van half 11 heeft ze geslapen tot half 1. Daarna wakker en lekker gespeeld tot half 3!! En nu dus weer de fles.

Simmer

13. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Oh meiden...ben zo verdrietig... Kreeg vanochtend dit smsje van mijn beste vriendinnetje die 25 weken zwanger was...
    "Lieve miekie, afgelopen zondag is onze mooie, lieve, kleine dochter Sanne geboren. Oneerlijk....we hebben maar heel kort van haar mogen genieten..."

Eerst al heel lang moeten wachten voordat ze zwanger was en nu verliest ze haar kindje alsnog... Vindt het zo oneerlijk, ben zo boos en zo verdrietig..

Sorry voor mijn ego, maar ben er echt kapot van...

Wat moet ik doen? Heb haar een sms gestuurd om te zeggen hoe erg ik het vind en hoe graag ik naar haar toe wil komen om haar te knuffelen, maar haar ook alle ruimte en tijd wil geven om dit verdriet te verwerken... En dat ik heel goed begrijp als ze mij even niet wil zien ( ik heb per slot van rekening wat zij nu niet heeft..)..Maar dat als ze me nodig heeft dat ze maar hoeft te bellen en dat ik er ben..
    Wil zo graag haar verdriet wegnemen, maar kan dat niet...

Liefs, Pluis

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Oh Pluis ik krijg helemaal kippevel van je bericht...
    Wat erg... Daar zijn gewoon geen woorden voor...
    Ik denk dat je nu het beste even kunt afwachten totdat ze reageert. Heel lief wat je haar hebt gestuurd dat zal ze zeker waarderen. Haar verdriet kun je niet wegnemen, hoe graag je dat ook wilt.
    Hele dikke virtuele knuff voor jou, want jij bent er ook helemaal kapot van...

15. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

nou yaslin heeft vandaag weer een wakkere dag, die heb gister genoeg geslapen denk ik hihi.

@annie fijn dat je je schoondochter leuk vindt hihi nu alleen milan nog:D

@rianna ik hoop ook voor je dat hij daar meer gaat slapen, anders is hij elker keer:(:x als hijt huis komt.

@gentle ja het is soms behoorlijk irritant zo alleen zijn en dan nog normaal willen eten hier schiet het er dus ook vaak bij in, lijkt wel alsof ze het weet maarja komt wel weer goed,
    en ze ziet er inderdaad lang uit maar ze was met 6 weken dan ook al 6 cm gegroed we mogen maandag weer heen dus dan weet ik precis hoe groot ze is., terwijl ze bij de geboort maar 50cm was en 6 pond
    maar haar vader is 1,98 en ik 1.80 dus ja ze zal wel lang worden hihi

is het allemaal gelukt bij het consulaat?

@mvy esmee had dus een goede nachtm, en je man mag dus even bob de bouwer spelen op het kdv hihi zo actie zou ook echt iets voor mij zijn, en wat betreft de foto ik heb gennes een foto van mij en me dochter, ja in het zh net na keizersnede
    ik ga zo wel even proberen een leuke te schieten.
    vindt mezelf der altijd belachelijk opstaan hihi

en ik ga gewoon douchen enzo, en vaak slaapt ze gewoon nog als ik klaar ben, en ja soms huilt ze maarja dan denk ik maar ik kan niet 24 uur per dag bij der zijn

@brusje dat pakje van de foto is cker van de hema?

@annie ja 4,5 week voor je het weet is het om, en dat inbakeren gaat vast lukken hij gaat tovh naar het kdv waar jij ook werkt>
    kom je hier ook even schoonmaken :D:D

@daan die foto heb ik gemaakt voor ik der uit bed pakte, en klik gewoon paar keer op dat ding en dat begint ze al te lachen coor die flits denk ik.. heb gewoon veel mazzel gehad laten we het daar maar op houden hihi

hier nog een gooische vrouwen fan hoor, is het vrijdag al weer de laastse aflevering balen zeg, hopelijk is die ook snel uit oop dvd kan je het nog keer terug kijken hihi

@ginny das handig zo camera baby foon, en is het nog gelukt met de zwembroek voor kane.

@jingi hihi je kleintjes gaan dus gelijk op, en ik had ook gehoord van dat kindje dat overleden was, maar het schijnt dat jaarlijk ong 5 kindjes overlijden door de entingen komt door het afweer systeem geloof ik.

@cjto groot gelijk dat je van de gelegenheid gebruikt maakt zou ik ook doen, en ik vindt het ook altijd moeilijk bin de kapper eenmaal der af duurt het wel ff voor het erweer aanzit,.

@mumtobe, soms slaapt yaslin die tijden ook van jouw meisje en soms komt ze weer om half 6 maarja ben nog blij daar mee hihi.

@pluis wat een naar bericht, brrr wordt je toch maar weer met je neus op de feiten gedrukt dat het niet zo natuurlijk is om de 40 weken te halen. en net wat mvy zegt mischien afwachtte tot zei contact met jouw openeemt.dikke knuffel voor joowu.

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Pluis Jeetje meid, ook hier kippenvel...wat ontzettend erg voor haar!!!
    Inderdaad een lief smsje wat je gestuurd hebt, ze weet dat je aan haar denkt en er voor haar bent.
    Dikke knuff voor jou!

17. MvLisa

MvLisa Niet meer actief

Miekie: Dit ga je niet menen! Oh wat erg ik krijg kippenvel over mijn hele lijf toen ik dit las. Wat oneerlijk..

Zoals Mvj&e al aangeeft zal ze het lieve berichtje enorm waarderen maar haar verdriet kunnen je nu denk ik nog niet wegnemen al hoe graag je dat ook wilt.

Anderzijds doe wat je hart je ingeeft t is wel je beste vriendinnetje... jij kent haar en weet wat ze nodig heeft.

Simmer

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Noa, ach gewoon een foto maken ik vind zelf ook dat ik er altijd stom op sta maarja, dat vind bijna iedereen van zichzelf toch?

Heb al enkele dingen verkocht via MP :D kan ik meteen weer wat nieuws kopen :p

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Noa, nee ik kom niet bij jou schoonmaken hoor:D

@Miekiepluis, jeetje wat erg zeg!!! Kan begrijpen dat je er kapot van bent!! Dit gun je echt niemand! Lief bericht heb je gestuurd en knuffel voor jou!

@Mvy, haha lekker dat je wat verkocht hebt kan je weer shoppen idd:p

Ik heb Milan net in de puckababy gedaan ipv de pacco :(
    Ben benieuwd....

20. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    Even proberen weer bij te lezen

Ga niet op alles reageren maar wel even dit
    @MamaDeluxe, weet niet wat er aan de hand is, maar wil je wel een dikke knuffel geven
    En je bent van harte welkom als het weer kan!

@Annie, wat ben ik blij om ook van jou weer leuke berichtjes te lezen!!
    Fijn hoor

@Hanna, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Spam foto's
    Gaaffffffff vooral blijven doorgaan:D

Rally for kids dag
    Anouk voelde denk ik dat ze het in de war moest schoppen;)
    Die werd om 5.15 wakker en huilde zo hard dat Mirthe ervan wakker schrok.
    Iedereen wakker dus, Anouk eten en Mirthe bij ons in bed (daar ligt ze echt nooit), daarna toch nog even kunnen slapen allemaal.

Eenmaal wakker en alles gepakt naar Zandvoort (helaas Jessi is dit een uitzondering en komen we daar nooit)
    Maar liefst 250 kindjes hadden zich op gegeven.
    Ons team was aanwezig met 2 auto's en we hebben dus een hoop kindjes en ouders een hele leuke dag kunnen bezorgen!!!
    Was nog bij SBS 6 geweest
    Rally voor zieke kinderen – Hart van Nederland
    Helaas had ik de camera niet gezien dus niet kunnen zwaaien naar jullie;)

Duty calls en ik ben nog niet bijgelezen
    Kijken of het me straks lukt
    Ga nu mijn dames verzorgen!

Deel Deze Pagina