Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Babyspam :p
    Kroelen met papa!

2. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
  3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    En nog 1 om het af te leren ;)

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Marieke, het word idd alleen maar leuker, dat kan ik je ook bevestigen. Als je eenmaal die eerste 3 maanden voorbij bent (als je kindje veel last heeft van krampen) dan heb je het ergste gehad. Natuurlijk komen er ook weer lastige momenten (sprongetjes, tandjes, verlatingsangst etc) maar het word wel makkelijker vind ik. En steeds meer leuke dingen, kruipen, de eerste woordjes etc.
    En nog steeds vind ik het steeds leuker worden (met Youri).
    Ik vind baby's heel leuk om te zien maar ik kan er niet echt van genieten zeg maar, ofjah wel genieten natuurlijk maar het is gewoon anders kan het niet goed uitleggen haha.

5. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    leuk om Noor eens te zien op een filmpje
    (mijn borsten gingen trouwens lekken toen Noor moest huilen :D)

6. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, wat ziet dat er ingewikkeld uit hoe ze dat doet (letterlijk en figuurlijk hihi)
    Laat je Noor dan ook even huilen of is ze nu al meteen stil als je haar inbakerd?

7. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Noor huilt meestal nog wel even maar omdat ze zichzelf niet meer wakker slaat, gaat het inslapen veel sneller.

8. Lieke: ik heb hier op het forum aan de lactatiekundige gevraagd en die zei dat het oiok een naar binnen geslagen spruw kan zijn of gewone spruw, maar het kan ook komen door verkeerd voeden. Ik ben vanmorgen even langs de ha geweest en heb zalf gekregen, nu maar hopen dat het werkt anders ben ik snel klaar met de bv, dit is echt te pijnlijk!
    Als ik voor Finn ontdooi doe ik mestal 80-100 cc, Finn is net ff ouder dus ik zou gewoon ongeveer het zelfde doen als ik jou was, wat over is is jammer dan, maar dan heb je inieder gevel wel genoeg ontdooid. Je kan ook kijken wat je kolft voor 1 voeding en dan drinkt maud dus die hoeveelheid, dus moet je dat ontdooien. succes

Pampers: ik gebruik de pampers en Finn past maat je 1 ook nog best goed, maar hij had telkens lekluiers,nou had ik ook maatje 2 al in huis en warmepel waar heeft hij nu bijna nooit meer lekluiers, het maatje 2 is niet zo zeer groter, maar wel is hij wat hoger, waardoor de poep eerst omhoog moet kruipen en tja het heeft gene pootjes (alhoe wel je dat soms wel zou denken) dus het scheelt echt. nr 2 van merk pampers is va 3 tot 6 kg.

Mama van Youri: ik heb 2 van die rollen waar je je kindje tussen legt zodat ze niet op hun buik terecht komen, Finn draaide eerst ondanks dit ding ook nog door, maar nu heb ik hem wat straker ingelegd en blijft hij heel goed op zijn zij liggen, kan je kopen bij de prenetal.

Elke: als ik kolf dan heb ik meestal een 80-90 cc, maar hangt ook af va of ik net heb gevoed ja of nee en of Finn huilt, als hij huilt heb ik meer en sneller. In de ijsblokjeszakjes doen gewoon het zelfde als water, via de bovenkant erin gieten, maar om het dan dus in de blokjes te houden en niet overal een heel klein beetje, hang ik het zakje op in de vriezer, ik leg het zakje dan vast tussen de la er boven en dan in het klepje van die er onderzodat de blokjes ook niet geplet worden door de deur, snapje??

Vriedlief was gisteren echt stom bezig, hij had zijn vinger door de benzine tank van onze old-timer gestoken, dus tank lek. Tsjonge jonge wat een gedoe zeg, gelukkig staat de auto nu weer thuis, maar welke idioot steek nou zijn vinger door een benzine tank heen, de sukkel stonk zelfs na het douchen nog naar benzine:$

Zo hga nu eens een broodje eten en wat in huis doen, dat is echt wel nodig!

9. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Ollekebolleke misschien kun je een tepelhoedje proberen? Ik heb dit sinds gisteren ook voor aan de rechterkant. Milan heeft ook spruw gehad en dat is bij mij waarschijnlijk ook naar binnen geslagen. Het was zelfs zo erg dat ik hem gisterennacht niet meer rechts aan durfde de leggen want dan kon ik het wel uit schreeuwen van de pijn. Kon er nog geen t-shirt op verdragen. Gistermorgen een tepelhoedje gehaald en nu kan ik weer voeden zonder pijn. Ga over een week wel weer zonder proberen. Mijn tepel is trouwens niet kapot maar wel helemaal roze en pijnlijk.

10. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Gentle, twee dikke boeken onder de pootjes is prima, ze hadden het over 30 graden ophogen, ik heb een dikke gevulde multomap onder zijn matrasje gelegd (die loopt schuin af van zichzelf) en zo ligt hij prima, hij slaapt nu zelfs in zijn bed na een kramp ochtend! nou het moge een wonder heten ;) Let er wel op dat je het bedje dan goed kort opmaakt zodat ze niet onder de dekens kunnen komen, als dat makkelijk gebeurd kan je ook een rol maken van een doek en dat tegen haar kontje leggen onder haar benen (is dat te volgen?)

mik, je kan 120 (dat is water zonder poeder toch?) aanbieden, als ze het niet wilt dan eet ze het toch niet op? Ik bied Elias wel eens 180+6=200 als laatste voeding, als hij ipv 6 flessen uit komt op 5 per dag en dan drinkt hij het meestal wel op... En anders maar niet :D maar langer slapen doet hij er niet van....

Dames als jullie met fv rekenen met 90, 120 en 150 enz. Dan reken je daar ook mee per 24 uur en mag je met die berekeningen niet boven de 1000 ml per dag komen? Of reken je dan wel met 100 ipv 90 en 135 ipv 120? Of weet niemand dat? Erg verwarrend :(

Rekenen om te kijken hoeveel ze per dag gemiddeld mogen was vanaf 150 ml per kilo lichaamsgewicht, dat is minimum ongeveer en max is 200 ml per kilo.

Jessi, nee volgens mij hoef je geen baby te hebben die niet veel aan komt, huilen of in ieder geval zeuren als ze plat liggen is denk ik wel een indicatie en dan inderdaad vooral overdag (waarom is dat toch, vind ik zo apart...)
    Annie, van je lijstje over reflux heeft Elias ze allemaal maar hij spuugt niet (daarom hebben ze ook de term verboren reflux, dat is een spuugloze vorm...) en hij wil niet drinken na zijn drinken maar wel veel zuigen aan zijn speen, heel hard... Maar het rare is, dit is echt iets van de laatste tijd, eerst was het niet zo erg dat slapeloze overdag en dat maakt mij aan het twijfelen, moest het dan niet steeds al zo zijn? En dat nutriton, waar haal je dat? En ik lees daar veel diaree verhalen over, zit ik dan niet met twee weken krampen (om te wennen eraan) en een kind met diaree en het huilen daarom?

MvY, wat een dropje met dat dopneusje! Ik zie het gezicht van haar broer in haar gezicht :)

cjpt, soms valt het gewoon allemaal even erg tegen he, niemand verteld je waar je allemaal op kan rekenen met een kind en als ze het al vertellen van te voren weet je nog niet wat ze bedoelen, je meot het meemaken om de wanhoop te begrijpen die je af en toe kan hebben met die kids... Vooral dat non-stop huilen breekt een mens op! En natuurlijk is het allemaal van voorbijgaande aard maar dat maakt het er nu nog niet beter op, als ze ouder zijn heb je weer anderen dingen...

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, grappig dat je Youri in haar ziet... Iedereen vind haar op Youri lijken en dus ook op papa:D. Mijn kinderen lijken niet op mij ;)
    Idd het is max 1000ml per dag.
    En volgens mij is het aantal ml wat uit dat sommetje komt het aantal ml van de fles waar de poeder dan al bij zit... Toch?
    Dus als er 135ml uitkomt dan betekent dat flessen van 120+4

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pff ik snap er niks van... Net weer fv gegeven en ze drinkt maar 60cc. Dat is toch veel te weinig? Ik denk dat ze bijna 5 kilo zal wegen nu.
    Ze drinkt uit een flesje nooit meer dan 80cc (1x 120 maar dat was dus uitzondering)
    Zou ze gewoon een kleine eter zijn??

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, bij Milan was er de eerste week ook niks aan de hand. Het werd opeens steeds erger. Milan heeft na het drinken wel nog behoefte om te drinken soms. Dan merk je echt dat hij last heeft. Dan zuigt hij op zijn speen heel hard en slikt meteen echt heel zielig. Ga morgen de huisarts bellen (zijn nu gesloten) want het is nu echt drama. Het ging ff beter maar hij huilt vandaag veel en slikt veel. Arme jongen...
    En hier geen last van diarree met de nutriton hoor. Hij heeft zelfs moeite met poepen!

14. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Luiers: Ik ben ook al over op 2, bij 1 lekt hij toch best vaak door. Ik vond 1 ook te klein worden. Alleen die plasstrip die op 1 zit, zit niet op 2 en dat vind ik wel jammer.

Hier heerlijk geslapen: om 22.30 gegeten en om 3.30 weer! En toen weer 7.30 :D

Ik heb Aiden ook in een slaapzakje gelegd vannacht, weet niet of dat ook heeft geholpen bij het langer slapen, maar hij schopt nou zijn dekens iig niet meer af ;)

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @mvy,dat is idd erg weinig. Geen idee hoe dat kan. Valt ze in slaap of wil ze gewoon niet meer?

16. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat zielig voor Milan :(
    Ze wil gewoon niet meer drinken... Raar meisje. Naja eens zien hoelang ze het erop uithoud he. Ze ligt nu lekker in haar bedje en hopelijk gaat ze ook slapen :D

Ik heb net MP een leuk Vingino spijkerbroekje voor haar gescoord, helemaal blij! En via deze site een Vingino tuinbroek, ook erg leuk vind ik :D

17. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Ha meiden,

Cjpt: Hè meis, wat vervelend dat het allemaal niet zo is als je bedacht had. Maar heus, echt waar...het wordt steeds leuker! Dat is nu een dooddoener waar je niks aan hebt, maar echt!
    Een dikke knuffel voor jou!

MvY: Fenna dronk rond 1 maand ook ineens soms maar 60 cc...en toen was ik ook licht in stress...Maar dat is nu helemaal over en vaak sliep ze dan heel lang. Ik heb het maar gewoon geaccepteerd en ben weer verder gegaan. Ik vertrouw mijn meisje volledig dat ze zelf aangeeft wanneer ze honger heeft!
    En je schrijft dat jullie een fotoshoot gaan doen? Mag ik vragen waar? Want ik wil dat eigenlijk ook!

Luiers: Ik zit nu ook met maatje 2, maar vind die van Pampers niet zo fijn... Fenna plast af en toe echt een heleboel en dan lijkt het net of ze er doorheen plast. Niet dat ze nat is of zo, maar die geur zit dan helemaal in haar broek. Terwijl ze dan net een uurtje geleden een schone luier heeft gehad of zo! Dus ik ga ff zoeken naar een andere luier..

Jeetje, zie ineens wat Refluxers voorbij komen, lijkt me heel naar voor die kleine! Kunnen ze daar ook wat aan doen? Vind trouwens die tip van het bedje ophogen wel een goeie...Ga ik onthouden.

Oef, ben de rest ff vergeten...sorry!

Ga nu mijn boekenkast uitmesten en alle boeken die ik niet meer lees op marktplaats of Bol.com zetten!

Liefs, Pluis

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Pluis, tuurlijk mag je dat vragen.
    Het is een vriendin van mijn schoonzus en ze komt bij ons thuis. Dus waarschijnlijk zul je er niet veel aan hebben he...
    En bedankt voor je verhaal over Fenna. Maar als ik het goed begrijp drinkt ze nu dus wel gewoon meer?!
    Naja het moet ook maar goed zijn, die 60cc, ik kan het er ook niet ingieten he... En als ze het er 3 of 4uur op uithoud zal het ook wel genoeg zijn denk ik.
    Over de luiers, ik vind pampers ook helemaal niet fijn. Vind de urine ook erg ruiken.
    Wij gebruiken altijd Kruidvat en vind het superfijne luiers!!

19. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Hoiii iedereen!
    Wat hebben jullie al veel gekletst zeg!
    Ik lees niet alles bij, heb hier en daar wat gelezen, veel mooie foto's van knappe beebs :D
    Over je buik missen, ja en nee, of dit echt definitief de laatste is begin ik nu over te twijfelen hihihi.
    Eerst maar eens eruit zien te komen met mijn (ex) vriend, we zijn weer on speaking terms en het gaat best goed allemaal gelukkig :D
    Nu ben ik zwaar oververmoeid, gister niet goed geworden onder de douche, ik heb VEEL te veel gedaan rondom de verhuizing en we zijn er nog niet... :(

Met Elijah gaat alles goed, bv loopt nog steeds prima ondanks de vermoeidheid. Ik moet er wel flink tegen eten anders verdwijn ik van de aardbodem hihi.

Ik ga weer eens voede, hij huilt weer, ciao! :D

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    #240 Gentle, 16 sep 2009
    Laatst bewerkt: 16 sep 2009
    Daan, Julia leek behoorlijk lang bij de geboorte, maar was niets gegroeid vorige week. Wss dus verkeerd gemeten. Ze is nu 54 cm en hopelijk nu ook rond de 4 kilo. Maar wat Brusje idd zei, hier begonnen de luiers steeds vaker door te lekken, dus we maken vandaag de laatsten op en gaan dan helemaal over (we deden al een paar dagen alleen 's nacht een 2).

Annie, Julia kijkt er niet vies bij, maar ik hoor haar wel regelmatig slikken na de voeding (dat ze spuugt en het meteen weer doorslikt. In het ZH vonden ze dat wel normaal... Als je dat rijtje zo neerzet, dan heeft Julia dat toch echt niet. Er komt alleen soms zoveel uit, en ook met kracht, en daarbij groeit ze niet bijzonder goed, dus vandaar mijn zoektocht. Ik heb net 2 boeken onder het bed gelegd. Ben benieuwd!

Weer even tussendoor gevoed. Bah, na 5 minuten gooit ze de hele opbrengst over zich heen... Hoe kan dat nou steeds :(

Deel Deze Pagina