Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ja ik ga hem wel maken als me dochter wakke is hihi
    en je hebt dus al dingern verkocht en meteen weer nieuwe gekocht hihi slim hoor

@annie nou valt me beetje tegen dat je niet bij mij wil komen schoonmaken hihi

@monieqeu fijn dat jullie de zieke kindjes een fijne dag hebben kunnen geven, krijg je een goed gevoel van neem ik aan

2. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Mama van Youri, ja twee uur is zeker weinig en dat is vandaag ook aan hem te merken zeg :x Vooral huilen en weinig slapen... Ook niet ingebakerd... Maar vannacht was wel goed! Om zeven uur in bed, eten om tien uur en daarna was het kwart voor zeven!!! Heeeeeerlijk, vaker doen ;)
    Hij ligt nu wel te pruttelen in de box, in bed was het huilen dus moe is hij nu niet ondanks dat hij vandaag nog maar weinig heeft geslapen... Misschien is er verandering op komst sowieso... Je weet het nooit...
    Ja ze bakeren hem wel in op het KDV, moest ik een formulier voor tekenen dat wel maar maakt niet uit, ze vonden het juist goed, ze zeiden dat het ze tegen valt hoeveel mensen hun kleintjes inbakeren, het is toch juist zo lekker voor ze zeiden ze, erg posiftief dus.
    Ik douche meestal als manlief thuis is want Elias heeft er een neus voor en gaat huilen zodra ik het water raak ongeveer, zo ook met dutjes die ik soms wil doen, lukt me ook nooit hahaha
    Ik lees altijd dat jij online shopt, ik kan dat toch niet leuk vinden moet ik zeggen, ik wil dingen vasthouden, hebben meer mensen dat? Of kan iedereen net zo makkelijk online shoppen als in het eggie?
    Ik heb gewoon even lekker bambino spulletjes geshopt bij de kruidvat, sokjes, pyjama, leren slofjes en wilde bijna een boxzak meenemen maar die heb ik al en twee is ook weer overbodig toch?

Ik moet MORGEN werken :$

Hanna, gefeliciteerd!

Marieke, je komt 7 kilo aan en je weet niet waar? Dat vind ik wel knap moet ik zeggen, zit je nog steeds even los/strak in je eigen kleren? Merk je daar geen verschil in?
    Flirten is juist goed voor je ego joh, gebeurd me zelfs met koters, alle drie zelfs! Alleen maar leuk, dan heb je het gevoel dat je er beter uit ziet dan je zelf in de spiegel ziet soms hahaha
    Maar als ik soms in een winkel sta zonder kids en ik koop kleine kleertjes oid wil ik er graag bij vertellen dat die voor mij zelfs zijn, dat is mama-trots ja, net als cjpt zegt :D

Jessi, met 12 weken ontbakeren? Ik moet er nog niet aan denken! :$

Mik, ik zou gewoon kijken wat er gebeurd als je van 21:30 haar laatste fles maakt... Hier werkt het wel alleen soms heb ik wat Anna heeft dat het dan langzaam steeds verder terug schuift omdat hij steeds iets eerder komt, ik geef hem dan tussendoor nog wel eens een half flesje zodat ik die tijd weer even oprek, hij drinkt de vijf flessen toch niet helemaal leeg dus teveel krijgt hij dan niet. Hij heeft er de laatste twee dagen zelfs een gewoonte van gemaakt om in zijn eerste fles, na uuuuuuren slapen dus, 80 cc over te laten... En dan wel gewoon pas vier uur later weer komen... Rare snuiter...

Jingi, naast het onderwerp peuters en slapen lees ik nu peuters en eten ;) en ik ga me er lekker weer even in mengen :D Nee ik heb me toch een strijd gehad met die koters van mij, echt zeeeeer vervelend, maar vooral voor mij want ik boos en hun de macht, elke avond herrie in de tent en toen dacht ik, dat moet anders want dit gaat alleen maar de verkeerde kant op. Nou had ik het met slapen over een tijdsklok, nou met eten ook :p Kookwekker erbij en 20 minuten laten lopen, lekker zelfs gaan eten en peuter links laten liggen en zeer overdreven zelf met mmmm lekker en ooohhh gaan eten, je moet ze eens zien kijken, ze weten niet wat ze overkomt hahaha. Loopt de wekker af (je bent zelf dan ook altijd wel klaar) peuter bordje weg halen en toetje eten, alsof er niks aan de hand is, maar dan moet je ze daarna ook niks geven anders werkt het niet. Maar serieus, binnen no-time eten ze wat de pot schaft. Maar je moet het wel volhouden want ze gaan je uitproberen, dat is tenslotte hun "middle name". Zie maar of je er wat aan hebt aan wat ik allemaal uitkraam, iemand anders nog een beproefte methode?
    Ja die BMR prik vind ik ook maar scary en die ga ik ook niet geven maar dat is de meest "omstreden" prik, de dktp, hib, en pneu zijn niet van die boosdoeners waar je over leest meestal, nee vooral die BMR brrrr...

Kapper, ik ben al in geen jaren geweest en mijn haar is al 30 jaar gewoon elle lang (nou ja een paar uitzonderingen daar gelaten) maar kort staat me ook niet, wat moet ik ermee? Iemand tips? Foto ideeën?

Aguamiga, ik werkte twee dagen en heb ook twee dagen KDV gereserveerd maar ik ga één dag inleveren met ouderschapsverlof en dus nog maar één dag werken, ze zijn denk ik niet blij met me want twee jaar terug namen ze me aan voor drie dagen en nu ga ik het laatste jaar er nog maar eentje werken...
    Ik vind het op zich niet erg om Elias bij het KDV achter te laten, ik vind de twee meiden/vrouwen waar hij komt er leuken lief en ze luisteren goed naar wat hij zelf aan geeft, erg prettig, ik vind het alleen lastig omdat het hem zo zwaar valt, niet slapen, lang bijkomen de dagen erna, ik hoop dat dat nog verbeterd maar we zullen zien, thuis doet hij het het beste natuurlijk daar is hij alles gewend maar het aan vreemde over laten vind ik bji hun gelukkig geen probleem.
    Ik zou me geen slechte mama voelen, maar ik baal er wel van dat ik een mama ben die hem weg brengt ook al is het maar één dag, ik ben liever een thuisblijfmama of een thuiswerkmama.

Miekiepluis, wat verdrietig, al 25 weken en dan mis... Kippenvel...
    Die sms is toch goed, kaartje sturen misschien nog, het is moeilijk om mensen te feliciteren en condoleren tegelijk ze hebben wel een kindje en toch niet... :(

Even (half)wakkere baby spam (die nu ondertussen wel slaapt gelukkig) neus aan neus met Pip op zijn Woezel en Pip speelkleed met zijn Pip knuffel en Woezel knuffeldoekje, hoezo indoctrinatie :D

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @rianna ik zag die spulletjes ook staan in het foldertje ga morgen maar even langs vandaag geen tijd voor gehad, hopelijk is der nog wat, maarja wij hebben 3 kruidvats dus zal vast wel ergens wat zijn hihi.

en morgen dus werken pfff zie je der tegen op>? en waarom wil het kdv dat meer kinderen worden ingebakerd?

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ahhhhhhhhhhhhhh :x baby's... ik snap der geen hol van ;)

Esmee slaapt al de hele dag slechter, vaker wakker etc. Dus nu moet ik een pakje op de post gaan gooien en ik dacht als ze nu de volgende keer wakker word ga ik die even met haar brengen, zijn we even eruit kan zij lekker in de kinderwagen slapen.
    Nou word ze dus ineens niet wakker :( Nouja zeg.
    Ik begin nu net met koken, zul je zien dat ze zo wakker is :D

Rianne, ja dat is hier dus ook. Zodra ik een dutje wil gaan doen word ze wakker. En zo is het ook met douchen al een paar keer gebeurd (gelukkig vandaag niet)... Ze ruiken het op een of andere manier denk ik.

Morgen weer werken :( sterkte... :p

En nee ik vind het niet belangrijk om dingen vast te pakken ofzo, vind het spannender als ik op mijn bestelde kleren zit te wachten en als het dan komt snel open maken en alles bewonderen :D

Moet weer even naar het eten gaan kijken hoor, we eten vandaag braadworst met bloemkool en aardappels hmm (behalve de worst dan)

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, ik belde net even naar het kdv of ik daar ook gewoon de pacco mag meegeven. Maar dat was geen probleem. En ze was er net als wat jij opnoemt heel positief over. Ze zijn er zelfs voorstander van. Dus nou hoef nog niet af te bouwen gelukkig.

Nou de puckababy was dus geen succes....
    Hij bleef maar mopperen, huilen, kreunen.
    Dus toch maar eruit en in de pacco. Toen was het natuurlijk helemaal brullen maar nu is het stil!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mvy, oh lekker!! Hoelaat eten jullie dat je nu al aan het koken bent?

Wij eten zalm, spinazie en pasta.

7. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    @miekiepluis:wat een verschrikkelijk nieuws om te horen, hier ook kippenvel.
    zou gewoon even rustig haar reactie afwachten, hoe moeilijk dat dat misschien ook is.
    tis dan allemaal erg dubbel.....

8. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja zie je, ze is wakker. Pfff.

Zijn de Bambino spullen weer in de reclame dan bij Kruidvat? Dan ga ik morgen ook ff snuffelen :D Fijne sokken zijn dat!

Leuke foto trouwens!

Nou, ik ga mijn meisje halen, kom straks weer

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, 5uur komen mijn man en Youri thuis en als Youri binnenkomt moet ie meteen eten dus ik moet altijd zorgen dat het dan klaarstaat anders is het weer feest hier ;)

10. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    senna heeft haar eerste prikjes gehad...
    wat is dat zielig zeg...
    heeft net bijna 2 uur lang bij mij in de draagzak gehangen, en ligt nu in bed.
    ze is nu 9 weken oud,en is 54cm en weegt 4450gram, wel kleiner dan "normaal" maar net zo gezond:)
    zou iemand dat voor mij op de lijst willen zetten??
    heb geen flauw idee hoe dit moet

11. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    @ Pluis: Tjee, wat vreselijk! De tranen schieten in mijn ogen :( Was er al iets niet ok, dat ze met 25 weken bevallen is? En had je haar nog recent gezien/gesproken? Sterkte ermee. En ja, denk ook goed om even te wachten. Maar niet te lang, zou haar als zij het niet doet over een aantal dagen zelf even bellen. Anders wordt de drempel steeds hoger, ook voor haar.

@ Annie: dank voor de tip. Ga ik ook doen, een extra flesje. Net bij CB geweest en het is geen probleem. Doe gewoon een iets kleiner flesje.

Teun was weer goed gegroeid en heeft net zijn prikjes gehad. Zit volgens mij al een paar dagen in een sprongetje..Hij huilt veel meer dan normaal en wil alles net niet. Niet bij mij en niet zonder mij. Niet wakker en niet slapen. Niet zonder speen en ook niet met speen. Een beetje moe word ik ervan... Hoop dat ie zich snel weer helemaal tevreden voelt!

12. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy hihi youri his dus echt een man, die wil het eten op tafel hebben als die thuis komt hihi.

@mik ow wat een klein meisje is senna dan, maarja maakt niks uit toch als ze maar gezond zijn.

@anna hier nog een madam die net niet alles wil maaar eigenlijk ook weer wel, hoop dat het hier ook weer snel een blij meisje krijg

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gentle, is het gelukt om het Consulaat te vinden? Weer wat geregeld dan he!

Petra, fijn dat Roos weer iets is opgeknapt. Het lijkt me inderdaad erg druk om met 2 kindjes bv te geven.

MvY, fijn zo'n goede nacht. Lang leve de neusspray!

Brusje, goed geslaagd met shoppen zeg. Ziet er erg leuk uit!

Ginny, zeker een goede nacht met Kane. ls dit zijn nieuwe ritme wordt... heerlijk! Leuk naar Center Parcs!

MvY, de winteruitverkoop begint volgens mij al ergens in december hoor!

Mik, ik ozu als ik jou was 9.15 uur de laatste fles geven....en kijken wat er gebeurt.... Het blijft toch een beetje aftasten soms hoor.

cjpt, hoe was het bij de kapper? Lekker hoor even er uit!

Mumtobe, lekker nachtje zeg!!

Aguamiga, ik ga 4 januari weer werken. Ik werkte full-time, maar ga nu 3 dagen werken. Svinthe gaat 2 dagen naar een heel leuk kdv in de buurt van de school waar ik werk en ze gaat een dag naar mijn moeder.

Miekiepluis, kippenvel heb ik van je bericht. Zo vreselijk is dit. Ik denk dat je smsje goed is en als je wat dichterbij deze vriendin staat zou ik bellen. Ik heb zelf een miskraam gehad, wel in een eerder stadium, maar vond het wel erg fijn als mensen mij belden. Iedereen reageert anders natuurlijk, maar anders laat ze de telefoon wel gaan als ze even geen zin heeft om te praten.

Mvy, druk aan het handelen op MP. Leuk is dat he? Ik ga binnenkort ook wat maatje 50/56 plaatsen.

Monique, klinkt leuk in Zandvoort. Goed initaitief hoor!

Online shoppen, doe ik erg vaak. Zeker voor Svinthe, bepaalde merken daar weet je van dat ze goed zijn en soms kopo ik ook wle eens iets waarvan ik denk, gewoon proberen.

Rianne, succes met werken morgen. HOelang heb je verlof gehad?
    Schattige foto zeg!

MvY, tja baby's zijn een groot raadsel vaak. Hier ook een slechte slaper overdag. Maar als ze 's nachts maar goed slaapt ben ik al tevreden hahahah! Nu ligt ze bij papa op de bank, die kijkt nu even tv. Hbe ik even "vrij" :)

Bedankt voor jullie felicitaties :D
    Tot nu toe heb ik een heel gezellige dag. Leuke visite gehad en natuurlijk veel cadeautjes. Vanavond krijgen we ook nog vele bezoek, dus straks alles even strak organiseren zodat het allemaal gladjes verloopt! Komt helemaal goed!

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    gefeliciteerd hanna met je verjaardag!!

15. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    dank jullie wel voor jullie lieve reacties... Heb inderdaad een kaart gekocht en heb net een gedichtje bedacht voor haar...
    Ze staat behoorlijk dichtbij me en het liefst zou ik nu naar haar toerijden maar dat doe ik niet...heb besloten haar vrijdag inderdaad te bellen als ze zelf nog niet heeft gebeld...Heb geen idee wat ik tegen haar moet zeggen, maar dat zal vanzelf wel komen...
    Ze bloedde al vanaf 20 weken en moest dan ook platliggen. Ze was zwaar onder controle bij de gyn, en elke keer was het met het kindje prima. Maar geboren worden met 24 weken...dat red je als kleintje niet...
    Heb Fenna al wel100 keer geknuffeld vandaag, stom hè!

Hanna, gefeliciteerd met je verjaardag meis! Hoop dat je een fijne dag hebt!

Morgen reageer ik weer op iedereen hoor, hoofd staat er ff niet naar...

Liefs, Pluis

16. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @pluis denk dat je een goede beslissing heb gemaakt hoor, en inderdaad veel kleintjes redde het niet als ze zo vroeg geboren te worden. en ze bloedde dus ook al. pff lijkt me een moeielijk situatie.

en ik begrijp heel goed dat je fenna wel 100x heb geknuffeld,

dikke knuffel voor jouw

17. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Noa, met drie kruidvats/kruidvaten? hahaha wat is het meervoud? moet het wel lukken, ik ben bij ons ook naar de grootste gegaan :D

Het kdv zei niet dat er meer kinderen moeten worden ingebakerd maar meer dat er meer kinderen baadt bij zouden hebben en ze het voor hun gevoel toch weinig zagen gebeuren in praktijk en dat vonden ze jammer. Lijkt me moeilijk als je daar werkt en je hebt zelf een idee over hoe iets beter kan bij een kindje om dat ter sprake te brengen of juist niet...
    Ik zie niet op tegen werken maar heb er ook geen zin in, snappie? Ik doe het echt alleen puur voor een paar centen en niet voor mijn lol, wel leuk om weer bij te beppen, dat wel! Ik hoop niet teveel schuine gezichten richting mij van sommige mensen, want het feit dat ik al een half jaar weg ben valt niet bij iedereen in goede aarde, laat staan dat ik maar één dag terug kom... ;)

Mama van Youri, ja wachten op een bestelling is leuk, dat weet ik wel, al valt het soms ook tegen en dan al die moeite om het weer terug te sturen... Heb jij dat niet? Of bevalt het meestal allemaal?
    Ja de bambino spullen zijn weer groots aangeschaft daar om weer met zogenaamde korting te verkopen :D kijk maar eens online in de folder, kan je vast pre-shoppen ;)
    Moet Youri stante pede eten? Beloofd wat voor zijn vrouw later :p

Annie, leven de pacco, ik denk dat het nog wat vroeg is voor het afbouwen als je net twee weken bezig bent, gelukkig wil het kdv het wel doen.

Hanna, ik heb gewoon 16 weken verlof gehad maar zat al thuis vanaf eind april, in de ziektewet met harde buiken enz...

18. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @rianna ja raar woord het het meervoud dan hihi

en ga je morgen voor 1 dag terug, of blijf je voor 1 dag in de weken werken? en scheven gezichtenm houdt je overal niks van aantrekken meid!!!!

19. Catje86

Catje86 Bekend lid

1 sep 2008
    602
    0
    0
    Pff wat kletsen jullie veel zeg! Wel erg gezellig.

Miekiepluis wat een rotbericht, veel sterkte :(

Hoe hebben al jullie wonders gereageerd op de prikjes? Hier iets huileriger.

Slapen ze al in een ledikantje? Hier slaapt hij nog in het wiegje maar dat wordt nu wel te klein. Moest een ledikant nou kort opgemmakt worden? En wat voor deken gebruiken jullie of slaapt de baby in een slaapzak en alleen een laken?

Doorslapen gaat iets beter, snacht nu 4/5 uur!

Hier pas weer werken half december tijd vliegt he!

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Rianne, wel snel al morgen werken!! Succes alvast!
    En niks van aantrekken van aantrekken van die scheve gezichten.

@Mvy, die Youri zeg hihi. Nou hier gaat dat niet gebeuren hoor! Milan zal toch echt moeten wachten! Want zijn papa komt half 7 thuis!

@Hanna, nog gefeliciteerd!!! Leuk dat het een geslaagde dag is!! Fijne avond nog!

Deel Deze Pagina