@catje hier slaapt ze al vanaf de dag dat ze thuis kwam dus dag 4 in haar ledikantje wij hadden het bedje hoog opgemaakt, maar vanaf vandaag is die beneden aan kort opgemaakt, wij hebben zo deken van de hema
@noa307: ja senna is idd een klein meisje, zit nog onder het gemiddelde, maar volgens het cb niks om me zorgen over te maken, ze doet het gewoon goed heb wel het idee dat ze veel last heeft van de prikjes, is veel aan het jengelen. tis alleen goed als ze bij mij of bij mijn man ligt. vindt het echt zielig. heb haar net wel getempt en temp was 37.3 dus dat is goed.
Hanna, de hele dag door dus bezoek.. Vermoeiend hoor maar wel leuk vooral de cadeau's of niet Mik, idd een kleine meid. Wat zielig he die prikjes... Ah ze heeft er toch wel last van lees ik. Lekker knuffelen hoor, hopelijk krijgt ze geen koorts ervan! Pluis, ah wat lief die kaart en het gedichtje. Rianne, ja het terug sturen is minder idd. Maar voor de kids hou ik het meestal allemaal gewoon Huh, ga je de Bambino spullen weer verkopen? Heb de folder doorgekeken en heb al een hele lijst wat ik allemaal moet hebben morgen ff lekker met Esmee erheen hihi. Ennuh, wat is stante pede?????? Nog nooit van gehoord... Nou, ik hoop dat hij het tegen die tijd is afgeleerd hoor Annie, tja hij is het gewend he en hij heeft nogal een eigen willetje (zacht gezegd) dusjah.. Maar Milan zal vast heel lief op papa wachten straks Fijn trouwens dat het nu weer stukken beter met hem gaat, echt fijn om te lezen steeds dat hij zo goed slaapt! Catje, hier ligt ze nog in de wieg. Maar tis zo'n kindekeklein wieg dus best groot, kan ze nog wel even in hihi. Al ga ik haar denkelijk binnenkort in het ledikant leggen. En dan gewoon met slaapzak alleen. Als het echt koud is een dekentje erover nog. Net even lekker gaan wandelen met Esmee en Youri naar de brievenbus en de winkel. Toen Youri in bad gedaan en nu ligt ie in bed. Esmee ook maar dat zal toch wel weer niet lang duren hihi. Pff ik weet het niet maar ik blijf honger houden.. Straks maar weer aan de chips Nu ff lekker ONM kijken
Noa, ik ga morgen mijn ene dag in de week werken, elke woensdag dus. En niks van aantrekken ik weet het maar de werksfeer is toch iets wat belangrijk is dus in zoverre... Catje, hier niet hele heftige reacties op de vaccinatie hoor, beetje warmer, beetje huiligerig, maar niet veel. Hier een ledikantje, kort opgemaakt, nou ja steeds iets langer , en met een bakerdoek en dekentje. Zo hier even boodschapjes doen zonder kinderen en man, scheelt weer voor van de week
Zow zeg ben even anderhalve dag niet geweest en ik moet bijna 25 pg bijlezen, dus sorry, maar ik sla wel even de helft over en begin ergens halverwege. Werk: ik werk vanaf 1 dec 24 uuren Finn gaat op de dagen dat ik werk verschillend naar mijn schoonmoeder en mijn eigen moeder. kdv is hier geen optie, omdat ik heel onregelmatig werk, dus als ik wel een kdv zou doen dan moet Fin heen ook al ben ik vrij of we moeten evengoed betalen en dat vind ik erg zonde van ons geld. Pluis: gat meid wat vervelend en naar voor je vriendin, ik snap dat je nu even niet weet hoe te reageren, ik zou het ook niet weten, heel moeilijk. Dikke knuffel en sterkte en zeker voor je dinnetje! Sorry ben hier gestopt met lezen en reageren, Finn is totaal overstuur dus tot later
Poeh, ik ben even niet geweest vanaf gistermiddag... ik moet nog bijlezen vanaf p 226... Nou ik ga eerst even eten, we zijn een beetje laat vandaag en dan zal ik daarna mijn best doen
@mvy hihi chips is ook lekker!!!! @rianna inderdaad werksweer is ook belangrijk, maar je bent niet voor niets thuis geweest. hopelijk is de werksfeer even goed prettig voor je. @mik de kindjes van em zus zitten ook altijd onder het genmiddelde hoor,
Even vraagje aan de inbaker mama's: Wat hebben jullie beebjes aan?? Ik doe Milan een romper en shirt aan. Of soms alleen een romper met lange mouwen.
@ Pluis: ow meid wat een verschrikkelijk bericht! Sterkte meid! een hele dikke knuffel! Ik vind dat je een hele lieve reactie hebt teruggestuurd! @ Noa: ja we moeten idd maar gewoon blij zijn met elke nacht dat ze doorslapen... voor hetzelfde geld komen ze s'nachts nog een keer! @ mvY: Ja idd de sokken van Bambino zijn GE-wEL-DIG het zijn de enige sokjes die Dimara kan aanhouden... alhoewel die van Noppies zitten ook wel goed! @ Annie: Dimara heeft zo'n pyjamapakje met voetjes aan over haar romper (met korte of zonder mouwen) en dan ligt ze onder een lakentje met een dekentje! heb je Milan ook onder een dekentje liggen?
@ annie: oke, Dimara zakt de laatste dagen steeds onder haar dekentje omdat haar wiegje ook schuin staat tegen het spugen, hoe los jij dat op?
@Mumtobe, ik heb het bedje heel kort opgemaakt dus hij ligt echt bijna met zijn voeten tegen het voeteneind. En we hebben een opgerolde handdoek onder zijn kont zodat hij niet naar beneden kan zakken. Kan je ook met een lakentje doen. Zo deden ze het in het ziekenhuis ook. Die van ons staat trouwens niet heel erg schuin. Niet zo erg als in het ziekenhuis want vindt het wel een beetje eng. In het ziekenhuis was ie ook onder de dekens gezakt...
@mumtobe inderdaad zou der ook niet mee vrolijk van worden als midden in de nacht komt hihi.maarja als het zo is is het niet anders en wat btreft de sokkjes van bambino zijn inderdaad de enige die aanblijven hihi en de sokjes van funnybunny zijn precies het zelfde alleen andere naam zijn verkrijgbaar bij de trekpleister
MvY, ik neem dan de babyfoon mee in de badkamer Beetje gek natuurlijk, maar dan hoor ik haar tenminste meteen en kan ik er uit en afdrogen, voordat ze echt huilt! Brusje, fijn dat Djamione haar nacht wat beter geregeld heeft. 5 uur is dan al heel lekker! En leuk pakkie zeg! Tof dat je trouwens een webshop hebt zeg! Loopt dat een beetje? Marieke, weet je zeker dat je weegschaal klopt? Lijkt me toch wel veel om dat niet op te merken... Beetje hormonen? Hanna, gefeliciteerd met je verjaardag! Aguamiga, ik kan me voorstellen dat je om die reden Sara liever bij het KDV wilt hebben. Ik werk nu nog niet strakjes, maar wil dit misschien wel weer gaan doen. Dan gaat Julia naar mijn moeder. Gelukkig is zij nuchter en netjes genoeg om ook naar mijn wensen te luisteren en niet zomaar dingen te doen die wij niet willen. Heel fijn dus! Sociaal gezien weet ik vanuit mijn opleiding dat kindjes nog alleen maar imiteren vanaf een jaar of 2/3 en nog later pas gaan samenspelen. Een baby heeft echt nog niets aan al die kindjes om zich heen. Vanaf het moment dat ik het idee heb dat Julia dit wat meer gaat doen, wil ik haar eigenlijk sowieso 1 of 2 dagdelen naar een peuterspeelzaal oid brengen, zodat ze dit ook leert! Ik vind het zelf ook heel leuk om met haar bezig te gaan met leuke dingen leren en doen, dus dat vind ik jammer om uit handen te geven! Pluis, ben er stil van... Wat ongelofelijk moeilijk zeg... Knuffel voor jou, en volgens mij ben jij (of je nu fysiek bij haar bent of niet) precies wat ze nu nodig heeft: iemand die er kan zijn waar nodig. Op een bepaalde manier is er ook niets wat je kunt doen, zo hard is het... Noa, die lengte heeft ze dan inderdaad geërft. Wij vonden het al vreemd dat Julia 54 cm was bij geboorte, terwijl wij niet zo groot zijn (1.70 en 1.75), maar dat bleek een rekenfoutje. Met 6 weken was ze nog steeds 54 cm Monique, mooi initiatief! Ik ging vroeger met mijn moeder altijd kijken bij Live Life, zelfde soort idee, maar dan voor gehandicapten op de motor. Erg gaaf! Rianne, ik shop eigenlijk altijd in 't eggie Op internet weet ik toch niet zo goed hoe iets voelt ofzo.. Daarbij vind ik altijd prima mijn spul gewoon in de winkel, dus ik mis het ook niet! Wel op marktplaats doe ik shoppen, maar dan haal ik het altijd op (in de buurt). Succes morgen! Ik heb Woezel en Pip ook uitgevonden! Ik kende het helemaal niet, dus ben nu de liedjes youtube aan het luisteren steeds. Lief! Straks in NL leuk boekjes en cd's van halen! Catje, Julia slaapt al vanaf het begin in haar ledikant. Idd kort(er) opgemaakt (halverwege ong) en in een dunne slaapzak met een dekentje erover. Hier is het helemaal goed gegaan! Met de trein heen ging goed, alleen moest er steeds iemand helpen met de wagen... Duitse ov is erg kinderwagen-onvriendelijk, dus ook op het perron op de kleine stations kom ik niet (hoge trappen allemaal!). Bij het consulaat veel gedoe. Ik wilde Julia in mijn paspoort laten bijschrijven voor 20 euro, maar dat geldt over 2 jaar niet meer, en ik moet volgend jaar zelf ook weer een nieuw paspoort en dan zou het weer opnieuw moeten... Dus toch maar voor een paspoort gekozen, was wel iets duurder, maar wel 5 jaar geldig! Ze moest pasfoto's maken *LOL* Ik haar vasthouden, zonder dat je mij kon zien op de foto hihihi. Nu heeft ze dus op haar paspoort straks 5 jaar lang een babyfoto Er staat ook op 'Lengte: 54 cm' Ze was wel lekker rustig tijdens al het geregel, en we waren om half 4 weer thuis Beetje lang voor alleen een paspoort, maar we hebben al illegaal gereisd, dus nu niet meer. Nu is ze wel echt helemaal moe, dus het enige wat ze nu doet is slapen, eten en huilen van de vermoeidheid. Slapen in de kinderwagen buiten en in de trein is toch niet juh van het!
Gentle, fijn dat het zo goed is gegaan! Nu is Julia tenminste niet meer illegaal in NL hihi. Die pasfoto maken is leuk he, Youri heeft een id kaart ook met baby foto. Oh en de babyfoon neem ik ook altijd mee naar de badkamer.
@gentle fijn dat alles geregeld is yaslin moet hier ook nog een reisdocument hihi en bij jullie was de lengte dus verkeerd gemeten hihi blijft duitsland he hihi.
@Pluis, oh wat erg en oneerlijk, zit met tranen in mijn ogen te lezen. Goed van je dat je een sms hebt gestuurd, en verder even afwachten. Je kunt ook eventueel een kaartje naar haar sturen. sterkte meis en een knuffel. @Rianne, aahhh morgen werken! dat wordt weer even wennen. Boos is nog een understatement..zit mezelf (en mijn vriend ook) helemaal rot te ergeren..wij eten dus ook overdreven met jammie lekker mmmmmm....haha..maar zonder resultaat..ja dat hij ook mmmmmmmm zegt maar geen hap eet. Maar die wekker helpt ook bij kinderen van bijna 2? Dan wil ik het wel gaan proberen. Als hij niet eet geef ik hem inderdaad ook niks anders, wel een toetje. Alvast bedankt voor de tip! Die BMR prik, daar had ik eerst nooit wat raars over gehoord, maar sinds ik dat verhaal heb gelezen en ook nog op internet heb gezien, heb ik een beetje spijt dat ik hem wel bij Pepijn heb laten zetten. heb jij het wel bij je andere kinderen laten zetten? hihi,Elias wordt gehersenspoeld! leuke foto. @Annie, Ruben heeft 2 avonden moeten wennen aan de puckababy. het is toch weer anders dan strak inbakeren. Ruben heeft geen koorts gehad vandaag wel is hij wat slaperiger...ach mijn lekkere poepy.Ik voel me altijd een verrader na die prikjes.
Jingi, ik denk dat ik me zou proberen er niet te druk om te maken (iig niet dat Pepijn het merkt/ziet)... Gewoon een paar dagen zonder eten naar bed en op een gegeven moment kiest hij wel eieren voor zijn geld Maarja dat moet je ook kunnen he... Weet ook niet of het mij lukt maar ik denk gewoon dat als je je er druk om gaat maken of er een strijd van maakt dan krijgen ze de aandacht die ze willen he. Oh en over die BMR prik wat is dat dan? Nog nooit iets slechts over gelezen of gehoord maar het is dus geen goede prik??? Misschien moet ik dan toch maar eens gaan googlen daarover?
Ja wat is dat met die BMR? Misschien is dit een handige site voor mensen die zich willen inlezen over vaccinaties www.nvkp.nl
@ Kaarten, hier hangen ze nog en ook de slinger met hoera het is een meisje voor het raam. Maarja, Dominique is nog wat jonger dan een hoop anderen hier. @ Miekepluis, wat vreselijk! Ik heb helemaal kippevel! Dat is toch het laatste dat je verwacht he? Ik zou hetzelfde hebben gedaan als jij nu. Laten weten dat je er bent als zij dat wil en haar verder ruimte geven. Oh meid, dikke knuffel voor jou, sterkte! Oh zie nu de rest van je verhaal. Jemig wat zal je vriendin een spannende tijd achter de rug hebben. En dan dit als afloop... bah @ Noa, middag verliep toch anders dan gepland dus niet naar de kapper geweest helaas... @ Catje, Dominique slaapt overdag in haar ledikant en 's nachts in de reisiweg naast mijn bed. Allebei kort opgemaakt met laken en dekentje. En ze ligt ingebakerd. @ Annie, romper met lange mouwen. Soms zelfs 1 met korte of geen mouwen. Maar Dominique is nogal warmbloedig geloof ik want die heeft t echt altijd warm! @ Mumtobe, je moet het bedje zo kort opmaken dat ze met de voetjes tegen het voeteneind aanliggen. Dan kunnen ze nooit verder naar beneden zakken. @ BMR prik, je hoort inderdaad wel eens verhalen erover. En tis natuurlijk een hele persoonlijke keuze. Wij hebben besloten hem gewoon te laten geven, eigenlijk niet echt over na hoeven denken. De kans dat het fout gaat is erg klein en als je hem niet laat zetten loop je weer het risico dat ze die ziektes krijgen. Dus op een bepaalde manier is het kiezen tussen 2 kwaden. Ik denk dan maar dat ze die inentingen niet voor niets in het leven hebben geroepen. Maar begrijp ook dat er mensen zijn die het niet doen. Wat een rare dag zeg. Mijn oma is met spoed opgenomen. Ze heeft een longonsteking en ze denken dat het een combi is met mexicaanse griep. Ze ligt echt te ijlen van de koorts enzo. Echt erg dit want ik mag nu natuurlijk niet naar haar toe ofzo. Hopelijk horen we snel dat het toch niet die mex.griep is. Ik zit dan gelijk verder te denken; mijn mams gaat morgen naar haar toe, mag die dan nog wel bij ons? En stel dat mijn oma overlijd...mag ik dan naar de begrafenis? Want mijn opa en andere familieleden zijn natuurlijk wel veel bij haar geweest en kunnen het ook onder de leden hebben. Nouja, mijn moeder zou morgen al die vragen aan de arts stellen. Maar nogmaals, hopelijk blijkt het toch gewoon alleen longonsteking te zijn en komt ze er bovenop. Mijn oma is ook nog zo jong... begin 70 pas. He bah!