Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ow sorry Noa ik had verkeerd gelezen, staat idd maandag hihi. Ze dronk eerst 150cc en liet steeds over maar heeft vandaag al 1 fles van 180 op en is daar nu ook mee bezig maar weet nog niet of ze hem leeg drinkt ;)

2. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ mvy: ja baadt het niet dan schaad het niet, hier hoeven we er maar een kwart schepje bij te gooien!

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    wat voor schepjes gebruiken jullie dan voor de nutriton?

4. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Idd Mumtobe.

Noa, die schepjes zitten erbij geloof ik. Zijn kleiner dan de schepjes bij de voeding!!

Zo, ze heeft dus al weer een fles van 180cc (200) leeg!!
    Ga haar even in bad doen en dan ga ik Youri ophalen van het kdv!
    Dus waarschijnlijk tot vanavond!

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ow zitten die der bij ik dacht al anders gaat er wel heel veel in zo fles, en esmee drinkt dus ook 180 sinds wanner als ik vragen mag? badderse en tot vanavond

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, gek is dat he als ze ineens doorslapen.
    En ik had het over het middageten, dan zijn de dames alleen
    's avonds dan is hubbie thuis maar dan ligt Anouk meestal met eten op bedje
    Zo niet dan zit ze er gewoon weer bij ja!

@Mumtobe, Dimara wil idd echt op het lijstje van de slaapbaby's!!

@Gentle, tussen de voedingen door kan je zo'n plek beter koelen
    Heb je een brood in de diepvries??
    Leg daar een NAT maandverbandje overheen en laat het zo bevriezen, dan in een hydrofiel washandje en in je BH stoppen
    Maar als je ook nog misselijk bent dan ging ik echt bellen!!

@MvY, VSM heeft ook iets homeopatisch voor baby's die een mondje terug geven
    Ik had het toen gehaald bij Mirthe, maar niet hoeven gebruiken want prompt hield het op:)

7. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @moniqeu ja inderdaad gek ja, ow hihi het middag eten ja dan is het dus een vrouwen onderonsje bij jullie gezellie hoor!!!

@mvy ik heb het gelezen sinds vandaag hihi.

meiden ik heb vraag, yaslin krijgt 5x 150 normaal redde ze het er op, maar nu komt gewoon na 3 uur al voor een volgende en soms nog eerder ik rek het altijd wel maarja ik heb zo vermoede dat ze meer trek heeft, kan ik gewoon naar de 180 gaan?

8. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Noa: ja er zit een schepje bij, het is maar een heel klein schepje inderdaad!
    @ mvy: Zo die Esmee heeft honger vandaag!

@ monique: haha ja! ze heeft ook echt zo'n ik-ben-moe huiltje, dat is echt heel zeurderig, als ik haar dan in een badcape wikkel (helemaal inbakeren vind ik teveel gedoe overdag) dan kijkt ze me heel tevreden aan, zo van: ja dat was wat ik bedoelde... nu net ook weer :D dus ze zal zo wel weer in slaap vallen :p

@ Noa: Als Yaslin het wil opdrinken is er geen probleem hoor, gewoon aanbieden en kijken wat ze ermee doet, die richtlijnen van het cb en de verpakkingen kunnen mij altijd gestolen worden, het ene kindje heeft gewoon wat meer honger dan de ander!

9. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Flesjes Kane is nu bijna 10 weken en krijgt al zeker 3 weken grote flesjes die ook bijna altijd opgaan. Meestal krijgt hij 4x 180/6 en de laatste fles meestal 150/5. Maar die grote flessen drinkt hij bijna altijd leeg, soms laat hij 20cc ofzo staan. Hier ook een klein hongerlappie haha! Maar zal wel goed zijn, CB heeft ook niet gezegd dat het teveel is en ik bijvoorbeeld over moet stappen naar voeding voor hongerige baby's.

Hij heeft van z'n flesje van net trouwens maar 120cc ofzo op, dus hopelijk drinkt hij de volgende zometeen wel leeg.

Heeft iemand van jullie trouwens ook een draagdoek? En gebruik je die veel? Ik weet dat Gentle er één heeft....lukt het knopen bij jou een beetje? Jij hebt toch ook een Hoppendiz?

10. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    Dimara krijgt 5 flessen van 120/4 dus dat wordt 130cc ze heeft nadat ze van de week ineens nog meer honger had niet meer gehuild om meer voeding dus het zal haar nog wel prima bevallen zo... sinds een kleine week is haar nachtvoeding van 60cc ook weggevallen omdat ze doorslaapt! maar hier vraagt ze overdag niet om...

11. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, kom je ook gezellig een keer aanschuiven met jouw vrouwtje!
    Wat weegt Yaslin??
    En is dat bij elke fles zo?
    Ik keek het bij Mirthe altijd even af en dan zag je dat het vaak op dezelfde tijd was en gaf ik die fles gewoon wat meer

@Mumtobe, blijft Dimara dan stil liggen in een badcape, of moet jij haar dan vasthouden??
    Die badcape zou hier echt zo aan de andere kant van de box/bedje liggen:D

@Ginny, ik heb geen ervaring met een draagdoek, maar er zijn er hier verschillende bij die er wel ervaring mee hebben
    Al een paar keer foto's voorbij zien komen, ziet er echt super uit!

12. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Noa, je hebt het al gelezen zie ik;) je kunt eens 180cc aanbieden aan Yaslin en als ze ze opdrinkt waarom niet?!

Monique, hihi ja dat is meestal als je dan zo'n spul haalt dan houden ze ermee op ;)

Ginny, ja hier een draagdoek! Vind het knopen eigenlijk best makkelijk.. Maar heb tot nu toe nog maar 1 houding geprobeerd dus.

13. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Mondje terug, hier ook altijd. De ene keer direct na de voeding maar soms ook pas lange tijd erna. Ik maak me geen zorgen, als ze pijn zou hebben dan merk je dat vanzelf.

Heb net mijn mams gesproken en het gaat vrij goed met mijn oma. Ze blijkt gisteren een flinke koortsstuip te hebben gehad (41 graden koorts) en daardoor was ze zo van de wereld. Vandaag is ze weer helemaal helder. Ze ligt nog wel een infuus met vocht maar ze was zelfs al voorzichtig naar het toilet geweest. Dus het ziet er gelukkig goed uit. Vanavond hoor ik meer. Bedankt voor jullie lieve reacties.

Dominique heeft vanochtend erg lang geslapen tussen 2 voedingen door en nou is ze de rest van de dag al van slag. Arm schaap. Ze slaapt wel maar elke 20 minuten komt er ineens zo'n hartverscheurend huiltje uit haar kamer. ZO zielig! Alsof ze heel eng ligt te dromen. Dus dan even troosten en dan slaapt ze verder gelukkig.

14. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mumtobe ja ik houdt me ook niet helemaal aan die regels hoor, is een beetje een richtlijn, ze mogen tog niet meer dan 1000ml binnen krijgen per 24 uur.

@ginny hihi kane is dus ook hongerlappie, hier geen draagdoek dus kan je niet helpen

@moniqeu zou wel leuk wezen maar volgens mij wonen we aardig uit de buurt of niet?
    en yaslin zal denk ik bijna 5 kilo wegen of ze weegt het al. ik moet maandag heen dus dan weet ik het. en het bijna wel bij elke fles, maar soms ook 1 dag niet dus weet het niet, maar ze is nu 8 weken dan heeft ze toch ook weer zo 'sprongetje'heeft het daar iets mee te maken dat ze sneller wakker is enzo

@mvy ja ik ga der ook zometeen nou haar laatste fles dan 180 aanbieden en kijk wel wat ze er mee doet, drinkt ze hem op krijgt ze voortaan 180

@cjtp ow gelukkig dat het wat beterder gaat met je oma hopelijk mag ze snel naar huis, en wat rot dat dominiqeu wat van slag is bij mama slapen is toch het fijnste he hihi

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Heey kletskousen:D

@Nutriton: krijgt Dimare maar een kwart?? Milan krijgt er in elke fles 4:$:$:$ Maarja dat is ook wel een super-refluxer haha:p

@Mvy, het spugen is niet zo erg, maar bij het cb zeiden ze tegen mij dat het pas 'fout' gaat als ze echt met een boog gaan spugen. En dan echt met veel kracht. Meestal komt dan echt de hele voeding er weer uit. Maarja zou het toch nog een keer aangeven hoor. En gewoon nutriton gaan gebruiken, kan geen kwaad hoor.

@Rianne, heb je je werkdag overleefd?;)

@Monique, klinkt gezellig die lunch met je meiden.

@Cjpt, gelukkig gaat het iets beter met je oma.

@Ginny, ik heb een baby bjorn. Dus hier geen geknoop en gedoe:p Maar vindt de baby bjorn erg handig en Milan slaapt er heerlijk in!

Verder ben ik het alweer vergeten. Zit ook as the world turns te kijken tussendoor dus wordt steeds afgeleid:D
    Nou ik kom vanavond weer even. Hier gaat alles nog goed.

16. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Monique: ja het gaat hier redelijk goed maar ik rol haar er echt strak in :p
    en ze ligt dan op de losse punt zeg maar dus dan is het moeilijker om zich los te wringen... wel komen haar handjes er vaak na een paar minuten al bovenuit!

@ Cjpt: Fijn dat het wat beter gaat met je oma, wat sneu dat Dominique zo onrustig heeft geslapen vanmiddag!

@ Noa: Pff geen idee hihi zoveel trek ik me ervan aan, niet dat Dimara meer krijgt als 1000ml per 24 uur maar al zou dat wel een keer voorkomen, daar zal ze niet slechter van worden denk ik ;)

@ Annie: Woow 4 hele schepjes? moet je het hem met een lepeltje geven nu? ;)
    we gaven er eerst 1 schepje op 4 schepjes pepti maar ze kreeg er ontzettende kramjpes van, dus nu doen we de helft op 4 schepjes pepti en een kwart op 2 schepjes pepti (maar dat was alleen bij de nachtvoeding en die krijgt ze nu dus niet meer)

17. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier ik ook weer:D
    ben de hele dag druk geweest, visite en naar de jaarlijkse markt geweest.
    erg gezellie!
    heb daarom niet alles bijgelezen.
    senna heeft naar mijn idee weinig last van de spuitjes.
    haar temp blijft ook netjes, is af en toe alleen wat meer aan het jengelen
    wel loopt ze weer te klooien met de voedingen.
    heeft tot nu toe nauwelijks een flesje opgedronken, en het flesje van 17.00 drinkt ze zo 160ml op:$
    zou ze een regeldag hebben, dat ze weer meer behoefte heeft aan meer eten:(
    wat denken jullie??

@brusje: zou je het nieuwe gewicht en lengte van senna op de lijst willen zetten?
    heb geen flauw idee hoe dit moet.
    ben gister geweest, en senna was toen 9 weken ze is nu 54cm lang en weegt 4450gram
    alvast enorm bedankt!

ga even beneden tv kijken
    tot later:)

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ik lees zo ff bij, mijn pizza ligt nu in de oven en is zo klaar.

Poeh zeg dat was me het middagje wel. Tijdens het boodschappen doen besloot Esmee dat ze het welletjes vond en begon te huilen... Was half 6 en ze moest om 6uur de fles dus ik ben naar de auto gelopen en heb haar daar de fles gegeven en man heeft de boodschappen afgerekent. Lief he. Ze dronk bijna niks dus volgens mij was ze aant huilen omdat ze wilde slapen maar het niet lukte, ze ligt nu ook in haar bed, heerlijk.

We hebben ook nog ff luiers ingeslagen: 6 pakken!!!
    Had die 'lekker in het leven' bonnen gekregen en dan krijg je 10 euro korting bij 3 pakken pampers :) dat scheelt!

Ik wil gaan beginnen met 2 schepjes nutriton per fles (mag 2-4 per 100cc dus is nog vrij weinig) maar zijn er ook meiden die dit icm de Difrax fles geven? En welke speen doe je er dan op? S of M?

Zo, nu ga ik even eten want ik heb echt mega honger. Daarna 2 paracetamolletjes en dan op de bank liggen, heb zo'n buikpijn.

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Liefie, had je mijn vraag nog gelezen over die wekker bij de kruidvat? Was dat lang geleden dat je hem daar hebt gezien?

20. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @mvy ik zou dan een m speen der op doen, want yaslin krijgt friso comfort uit de s fles en die is ook wat dikker en nu heeft ze net een nieuwe s speen er op maar ze krijgt het er met moeite uit, dus denk dat het als het nog dikker wordt niks gaat worden voor esmee

en ik heb alleen die lekker in het leven bonnen gehad dat ik net bevallen was nu niet meer, krijgt je die standaard of niet?

Deel Deze Pagina