@ mvy: wat lief van je mannetje dat hij het heeft overgenomen. Dimara drinkt ook uit Difrax flesjes en het ging bij ons prima met een S speen maar wij deden er maar 1 schepje in, weet dus niet hoe dik de voeding is met 2 schepjes! Hier hadden we ook die bonnen gekregen, nog van de vorige bewoner moet hij het maar omzetten naar zijn nieuwe adres, hij woont hier al anderhalf jaar niet meer...
@MvY het was afgelopen zaterdag dat ik die gezien heb bij kruitvat! Dus nog maar kort geleden. Ik moet morgen weer naar datzelfde winkelcentrum dus dan zal ik even voor je kijken hoe het ding precies heet enzo. En dan zal ik ook ff vragen of ze 'm bij alle kruitvatten horen te hebben of alleen bij sommige! Heb hier ook die bonnen liggen van lekker in 't leven, was ook al van plan om pampers groots te gaan inslaan
Hier dan het resultaat!! Rens heeft helemaal zelf een bloemetje aan oma gegeven, knap hè!! Oma vond het natuurlijk helemaal fantastisch
Liefie, aaahhh wat lief van Rens! Kan geloven dat oma daar blij mee is Oh wat lief dat je wilt vragen van die wekker dat zou heel fijn zijn! Wil je ook eens kijken wat ie kost Noa, ok dan probeer ik eerst met de S speen. Ik weet niet hoe het kan dat ik die krijg maar op de een of andere manier ben ik daarop aangemeld sinds ik zwanger was van Youri. Heb die bonnen eerder nooit gebruikt. Ga ze nu ook maar gebruiken voor het maandverband Mumtobe, fijn toch dat je die van de oude bewoner krijgt! Als je ze nou zelf ook nog krijgt heb je ze dubbel! Ik zal eerst eens met de S speen proberen en anders kan ik nog altijd de M erop doen he. Luiers, voor Esmee gebruik ik nu pampers ik vind de Kruidvat helemaal niet meer fijn terwijl ik die altijd voor Youri heb gebruikt en nog gebruik. Maar de pampers zijn toch een stuk dunner en soepeler en ach, als ik ze met korting kan krijgen (3pakken voor 20 euro) gaat het nog he... Cjpt, oh wat fijn dat het beter gaat met je oma! Dat klinkt al een stuk beter idd. Is Dominique nu ook weer wat rustiger?
@liefie wat een lieve foto van rens!!!! @mvy ja ik heb ze toen wel gehad dat ik bevallen was met een tijdschrift maar nu nog niet, mischien komen ze nog?
@ mvy: ja idd, scheelt weer hé heb hier geloof ik 8 pakken luiers op voorraad liggen, hadden maar 1 bon gebruikt want heb nog huggies liggen en kruidvat luiers (die vind ik ook niet fijn dus die heb ik aan de kant gelegd) Dimara zit trouwens nog in maatje 1 van Huggies en van pampers ook newborn...
@Mvy, Milan krijgt 4 schepjes nutriton in zijn 180+6 en dat red hij zelfs met een S!! Maar Milan zuigt wel héél hard hoor! Dat zeiden ze in het ziekenhuis ook al Daarom verslikte hij zich vaak in de borstvoeding hihi Maar ik gebruik ook wel eens de M. Vaak beginnen we met de S en dan de tweede helft met de M. Want dan wordt hij moe en de voeding wordt steeds dikker he als je er nutriton in doet. Als ik alleen de M doe dan is hij binnen 10 min klaar dus gaat te snel @Liefie, wat een lieve foto!!! Nou Milan ligt alweer op bed. Hij is echt zo lief vandaag! Het is echt een heel ander kind vergeleken die huilweken. Hij had dus echt heel veel last Maar gelukkig is het over. Net tijdens het eten begon me vriend over zaterdag. Hij wil met zijn ouders naar de babydump voor een campingbedje want we moeten ze even helpen. Alsof ik er verstand van heb Maar ik ga Milan 's middags naar me ouders brengen die gaat daar slapen!! Maar dat weet me vriend niet!! Het is een verrassing! Ga ook bij de bios reserveren! Maar wat moet ik nou weer voor smoes verzinnen dat we niet kunnen hihi
@ Annie: owww daar gaat je verrassing... pfoe moeilijk watvoor smoes je kan verzinnen! succes ermee! Fijn zeg dat het nu zo goed gaat met Milan! ben echt blij om dat te horen!
@mvy, nou de laatste tijd rond 7:00 uur maar het komt ook wel voor dat hij om 6:00 uur al Mama ligt te roepen...zal je net zien @Gentle, borstontsteking is inderdaad een pijnlijke plek, ik heb er een keer tegenaan gezeten, als ik me al bewoog (zonder bh) dan stond ik al te jodelen. het hoeft niet altijd gelijk rood te zijn. Ik ben gelijk paracetamol gaan slikken, en onder de douche masseren en de borst goed leeg laten drinken, gelukkig was het met 2 dagen minder pijnlijk. @Ginny, ik heb ook een draagdoek, van draagdoek.nl. het knopen vind ik erg makkelijk, is ff de slag te pakken krijgen. ik gebruik best veel. @mvy, lekker in het leven bonnen???? hue? wil ik ook.. @liefie, acchhhhhh wat lief van Rens.
@jingi ik heb me ook maar ff aangemeld voor de zekerheid nu staat er klik op de button kortingsbonnen nou zie niks!! hoe heb hij dat gedaan
Hoi meiden, Ik heb nu pas tijd om achter de computer te zitten. Vanmorgen het hele huis weer opgeruimd van het geslaagde feestje gisteren. Toen naar d emarkt en vanmiddag visite. Svinthe was daarna hangerig, dus lekker bij mama gekroeld. Nu ga ik alles op mijn gemakje bijlezen, want als ze nu gaat miepen gaat ze bij haar papa op schoot Rianne, hoe was je eerste werkdag? Is het goed gegaan met Elias op het kdv? Catje, Svinthe moet morgen haar prikjes krijgen. Ben heel benieuwd hoe dat zal zijn..... Ik zie er erg tegenop, met mijn prikkenfobie Ze slaapt nog in haar wiegje, dat kan denk ik voorlopig nog wel een tijdje. Het is niet zo'n kleine wieg, vandaar. Gentle, wij nemen hier ook altijd de babayfoon mee de badkamer in hoor. Wel balen als ze dan gaat huilen, want dan snel de douche uit, snel afdrogen.... Gelukkig komt dit niet vaak voor. Fijn dat het gelukt is met het paspoort. Zeker als het zo'n onderneming is! cjpt, hoe is het nu met je oma? Hopelijk is ze snel weer opgeknapt! Mumtobe, grappig dat Dimara in de tummytub gaat staan Liefie, mijn tweelingzus heeft 4 kinderen. Ik heb nog een oudere zus. Zij heeft 3 kinderen en een broer, ook met 3 kinderen... Hele kinderschare dus Spannend zeg dat je zus bijna gaat bevallen! Leuke foto van Rens!! En ik geloof wel dat oma het erg leuk vond om zo een bloem te krijgen !!! Marina, wat een schattige foto van Eowyn Petra, hoe ging de intake bij het kdv? Was het gelijk ook een wendag? Monique, ik herken het wel.... als Svinthe langer slaapt dan "gewoon" ga ik ook even kijken of ze nog wel ademt... Ik denk dat heel veel moeders dit wel doen he! Noa, beterschap voor je vader! MvY, hoplijk is de buikpijn al wat gezakt.... niks aan weer ongi Hebben meer kindjes hier last van krampjes??? Weet iemand hoelang dit kan duren? Het is zo zielig om te zien zeg! Morgen op het cb ga ik hier wel op doorvragen.... Hoplijk hebben ze daar nog een tip. Svinthe krijgt nu al Nutrilon Omneo tegen krampjes....
@ Bonnen, ik heb hier ook een hele voorraad met bonnen van 5 en 10 euro korting op pampers etc. Allemaal uit dat bonnenboekje en uit de verschillende babydozen etc. Dus ook hier zijn we Newborn maar 2 en 3 aan het inslaan haha. Ze zit nu in maat 2 maar straks komt maat 3 er toch ook aan. En die bonnen zijn bijna allemaal tot het einde van het jaar geldig. Ik heb ook nog iets van 8 pakjes met billendoekjes op voorraad haha. Ach ja, we gebruiken het toch wel een keer! Er zaten ook allemaal bonnen bij voor gewone boodschappen enzo. Heb toevallig net boodschappen gedaan en een aantal van die bonnen ingeleverd voor hagelslag en vla enzo. Tikt best aan al die korting! @ Liefie, wat schattig Rens met die bloem! Pfff, vriend is toch ziek thuis? Heeft me natuurlijk aangestoken! Ben echt snotverkouden. Voel me helemaal brak. En Dominique heeft zo'n onrustige dag, bah waardeloos is dat zeg. Ik begrijp nu ook echt wat mijn moeder vroeger altijd zei, dat een mama nooit echt ziek kan zijn enzo. Zeker nu met die bv, je moet toch elke 2,5 tot 3 uur weer klaar zijn voor een mevrouwtje aan je tiet. Zijn er trouwens nog meer die gewoon nog op 6 voedingen zitten? Ik lees hier vanalles over 4 tot 5 voedingen met grote hoeveelheden. Maar Dominique zit op 5 bv's en 1 fles van 90+3 schepjes. Nou is ze wel de op 1 na jongste hier maar toch. @ Hanna, de krampjes waren hier eindelijk 2 weken zo goed als weg. Dus gestopt met Infacol. Maar omdat ze nu weer zo onrustig is en we merken dat ze hele dagen scheetjes aan het laten is zijn we er vandaag maar weer mee begonnen. Werkt altijd goed als we 2 pipetjes per voeding geven.
@NOA, Ik zie ook niks, dacht al dat het aan mij lag..misschien sturen ze het per post. @Cjpt, he bah ook verkouden. En inderdaad mama kan nooit ziek zijn. Ik vind het vooral k* als ik ontzettende koppijn heb. Ruben zit ook nog op minimaal 6 voedingen hoor. soms zelfs 7, Ik voed dan ook op vraag en niet op gezette tijden. Al vallen die meestal wel rond dezelfde tijd.
@cjpt: senna zit ook nog steeds op 6 voedingen van 120cc+4 denk wel dat ze deze dagen misschien over gaat naar 150cc+5 en dan 5 flessen madame heeft namelijk vaker trek
Ginny, ik heb inderdaad een Hoppediz. Ik gebruik hem niet heel erg veel (1x per week), maar verwacht wel dat ik hem straks veel ga gebruiken als mijn man er niet is. Koken lukt echt niet in m'n eentje, want juist rond die tijd wil ze niet bij me weg... Het knopen gaat aardig goed. In het begin hadden we een hele gemakkelijke knoop, waarbij ze voor m'n borst lag (horizontaal zeg maar), maar die zat op een gegeven moment niet meer fijn. Nu heb ik haar altijd verticaal voor m'n borst, en die knoop heb ik nu ook goed door. Binnen 5 minuten zit ze goed, en na een kwartiertje doe ik hem dan nog een keer aantrekken. Ik zat eigenlijk te denken om van de week nog een keer een andere knooptechniek te proberen. Heb er zo'n boekje bij, en dat lukt erg goed! Moet wel zeggen dat het de eerste 2/3 keer bij een nieuwe knoop niet zo goed lukt. Ik heb altijd wel een keertje dat ik zit te klooien en dat het niet werkt. Maar goed, na even doorzetten lukt het dan uiteindelijk steeds gemakkelijker, en zit het ook beter! Liefie, wauw gelukt! Ziet er inderdaad erg cute uit! Annie, zeggen dat je moe bent en samen even een rustig weekend wilt hebben? Offuh, een klusje wat nu eindelijk eens moet gebeuren? Of je vraagt je ouders om even "plotseling" iets te hebben wat niet anders kan Jingi, daarom ben ik er ook nog zo "gemakkelijk" onder, want het doet eigenlijk niet echt heel veel pijn. Als ik er aan zit (beetje masseren ofzo) dan voelt het alsof er een dikke blauwe plek zit... Het is ook maar een beetje rodig, en niet echt fel rood. Heb geen koorts ofzo. Ik denk dus dat ik er ruim op tijd bij ben, en het met wat rust wel over gaat. Ik heb vanmiddag de frauenarzt toch maar even gebeld, en die zeiden koelen met kwark Dus doe het zo maar even, met yoghurt dan (heb geen kwark in huis). Morgen moest ik weer even bellen. Hanna, hier rond de 7/8 weken echt een piek in de krampjes, en nu heeft ze er al een paar dagen geen last meer van! Grootste tip: het gaat over! En bij ons vond ze het heel fijn om dan op haar buik op m'n arm te liggen (hoofdje langs je elleboog, hand tussen haar benen). Werd ze meteen rustig! Het is een beetje zoeken wat bij haar helpt... Cjpt, wij zitten ook in maat 2. Vanaf wanneer is maat 3? Een vriendin heeft een kindje die 2 weken jonger is dan Julia, maar die zit al in maat 3 !!! Die was ook al 5,5 kilo Maar toch, bij ons zit 2 nog groot, en Julia zal inmiddels ook al wel 5 kilo zijn. En qua voedingen hebben wij nog het record Minstens 7 voedingen op een dag. Vandaag zelfs om 4 / 7.30 / 11.30 / 13 / 15 / 17 / 19.30 / 21.30 uur, maar meestal is het een voeding minder. Tsja, zo is het nou eenmaal. Zolang ik het volhoud, houd ik het hier op, maar ik begin de laatste week echt te merken hoe veel het me kost... Ik wil alweer veel te veel erbij doen, en dat moet ik niet doen. Ik zou ook niet weten hoe ik haar naar minder voedingen krijg... Hehe, vandaag dus echt druk. Ze heeft tussen 13 en 15 uur nog een beetje geslapen, maar daarna dus niet meer in bed... Dan eet ze ook veel vaker! Het zal wel door gisteren komen. Ik ga zo even een filmpje uploaden van wat ze al kan! Ze vind haar hema rammelaar zo leuk, en als ik die in haar handje stop, dan stopt ze hem in haar mond!!!! Nieuw kunstje!!!! Het is soms meer per ongeluk dan echt gericht, maar ze vindt het wel grappig geloof ik.
Vanochtend nog gelezen, hebben jullie alweer 3 pagina's verder gekletsts!!! Pampers: heb nu baby dry maat 2, daarna heb ik nog 3 pakken new baby maat 3 liggen en daarna baby dry maat 3. Vind tot nu toe baby dry iets fijner.. Aiden heeft vandaag zijn prikjes gehad. Om 15.00. Hij huilde maar 10 seconden of zo.. Maar vanavond rond half 8 begon hij hartverscheurend te huilen, en een van zijn beentjes was knal rood en warm Dus nu ligt de arme schat met een zetpilletje in zijn kontje in bed.
Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___10 wk___6350 gr___61,0 cm Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___ 8 wk___5405 gr___58,2 cm Florine____?V__28-07-09___3120 gr___50 cm____9 wk___5530 gr___60,0 cm Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm____9 wk___4840 gr___56,0 cm Milan______?V__02-08-09___3440 gr___49 cm___10 wk___5960 gr______? cm Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm____5 wk___4870 gr___57,0 cm Tess_______?V__11-08-09___3150 gr___48 cm____7 wk___4710 gr___54,0 cm Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm Kane_______?V__13-08-09___3845 gr___55 cm____8 wk___5750 gr___59,6 cm Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___10 wk___6000 gr___62,0 cm Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___54 cm____8 wk___5850 gr___61,3 cm Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm____5 wk___4320 gr___54,0 cm Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm____6 wk___3870 gr___52,5 cm Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____6 wk___4100 gr___55,0 cm Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm____4 wk___4625 gr___52,5 cm Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____8 wk___5100 gr___57,0 cm Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____6 wk___4490 gr___56,0 cm Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____7 wk___4930 gr___57,0 cm Dominique__BV__29-08-09___3100 gr___48 cm____6 wk___3995 gr______? cm Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____4 wk___4435 gr___55,0 cm Als we het lijstje in dit lettertype houden (courier new), dan blijft ie netjes recht!