Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Lieke, fijn dat het goed gaat met Maud!

Hoop dat dat sporten voor mij ook werkt.

Fv ben ik gaan geven omdat ik het te belastend vond volledig bv te geven. Dus geef nu ruim 2 weken 1 flesje op de dag. Geeft me net even wat lucht. Maar mijn verlof loopt langzaam ten einde en dus wil ik verder af gaan bouwen. Ik verbaas me er trouwens wel over dat het me emotioneel zoveel doet om verder af te bouwen!

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Marieke, oh leuk joh!
    Bij Mirthe ook altijd erg van genoten

@MvY, Mirthe is op dit moment erg van het nadoen en ik had 's morgens een knuffel uit de mand gepakt en bij Anouk gelegd.
    Dus Mirthe dacht even mama helpen;)
    Ik ben paar keer verwend geweest door de dames, dat ik tot 8.00 mocht blijven liggen, dat vond ik toch wel erg lekker
    Heb medelijden met jou hoor,pfffff

@Noa, ik hoop eigenlijk dat Anouk voor wat te drinken komt, mag hij flesje afgekolfde melk doen
    En Anouk moet eigenlijk ook nog wakker zijn als Mirthe naar bed moet
    En mijn foon gaat gewoon uit:D

@Daan, bij mij op CB is daar dus helemaal niets over gezegd he
    Terwijl we net voor de spuiten het over het bakeren hadden gehad, dus ze wist dat Anouk ingebakerd ligt
    Heb Anouk gewoon ingebakerd, in alleen een romper en goed in de gaten gehouden
    's middags heeft ze bij mij op de bank in de Lodger gelegen en 's avonds voor slapen had ze 37,1, dus gewoon de nacht ingebakerd ingegaan

@Skatje, gelukkig gaat het weer beter met Aiden
    En hi hi, die vraag over de huisarts kan idd verwarrend overkomen:D

@Hanna, ik kijk ook nooit tijdens het prikken, bah
    Hoop dat ze er goed door heen komt

@Cjpt, hi hi, ontaarde moeder, ga jij eens gauw oetchie koetchie tegen je kind doen:D

@Lieke, fijn dat het wat beter gaat met Maud
    En dat buikslapen is toch niet erg als jij er vertrouwen in heb!
    Volgens mij gaan ze op deze leeftijd echt niet meer met hoofd in het matras liggen

3. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    #2563 miekiepluis, 22 okt 2009
    Laatst bewerkt: 22 okt 2009
    Haai meiden,

My week gets better and better....NOT!
    Gisteren ex-vriend aan de telefoon ( 3 jaar geleden uit gegaan, godzijdank...) dat meneer belastingdienst al ongeveer 2 1/2 jaar de motorrijvoertuigenbelasting van onze oude gezamenlijke rekening heeft afgehaald... Dit heb ik toen wel geregeld dat mijn naam niet meer aan die rekening was gekoppeld en alles omgezet naar mijn eigen prive-rekening, alleen dit dus blijkbaar niet... Vind het echt heel bizar dat dat dan wel kan, geld voor mijn facturen afhalen vaneen rekeningnummer die niet op mijn naam staat...
    Maar goed, of ik dus even ergens 971,00 euro vandaan wil halen...
    Natuurlijk ook dom van mezelf dat ik dat nooit gezien heb, maar het ging automatisch, dus dan ga je er vanuit dat het goed zit..

En gisteren een kistje van niet groter dan 50 cm begraven...
    Jongens, ik zit er echt even helemaal doorheen...

Ik reageer dus ook even niet op iedereen, sorry daarvoor!

Hoop dat ik later deze week weer een beetje rust in mijn hoofd krijg...
    Zag eerste werkdagen voorbij komen, bah, hoop dat het snel voorbij gegaan is!
    Zag een zieke oma voorbij komen, hoop dat het daar nu wat beter mee gaat..

Voor iedereen die een knuf nodig heeft, KNUF!

Liefs, Pluis

4. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    hier wel een goede nacht gehad.
    senna had gister om 22u haar laatste fles, en kwam toen om 4.15, voor ons een luxe:D

even een vraagje over de prikjes:
    normaal heeft senna een temp van tussen de 36.9 en 37.3
    nu had ik haar gisteravond getempt, en toen had ze 36.6, voelde ook erg koud aan, dus maar een kruik gemaakt.
    weet iemand ook of je ook een lagere temp kan hebben dan een hogere naar de spuitjes?

ik lees dat veel van jullie al op pampers mt 2 zitten
    ik zit nog steeds op mt 1 voor senna
    deze zijn ook echt nog groot genoeg
    maar kijken jullie meer naar het gewicht als het gaat om de luiers? want dan zou senna ook al 2 mogen,maar die is haar echt veel en veel te groot
    ben benieuwd naar jullie reacties

ben nu aant wachten op de man, die elk jaar de ketel bij ons komt checken
    vanavond met mijn zusje lekker naar ikea,en daarna nog wat drinken
    heb ik wel zin in
    dus senna heeft vanavond een papadag:)

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Miekiepluis, knuffel voor jou!! Pff wat een narigheid allemaal!

@Cjpt, aaah klote is dat he als je je teen stoot!! Ik kan daar altijd zo boos om worden! hihi...
    En borstvoeding afbouwen is gek he?! Ik vond het aan de ene kant een opluchting maar vond het ook helemaal niet leuk! Echt alsof ik Milan een beetje in de steek liet ofzo..:(
    En Milan sliep meteen veeeeel beter met de fv. Hij sliep opeens hele nachten door en sliep ook meteen langer achter elkaar overdag.

@Lieke, fijn dat het beter gaat!

Nou wij zijn net bij me ouders geweest. Milan heeft veel gelachen naar opa en oma dus dat was wel lief. Zaterdag gaat hij natuurlijk logeren dus net even hun bedje ook schuin gezet. Zal nog even goed voor me ouders opschrijven hoe het allemaal moet met dat inbakeren en de medicijnen. Meneer heeft nogal een gebruiksaanwijzing ;)
    Blijf de rest van de dag lekker binnen. Wat een vies weertje zeg!

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mik, als Senna de 1 nog past dan is het goed toch. Je moet gewoon kijken wat lekker zit voor haar.

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, oh geen medelijden hebben hoor.. Je raakt er op een gegeven moment aan gewend hoor. En als ik straks weer moet werken dan moeten ze toch ook om 6uur op dusjah. En kan niet verwachten dat ze in het weekend gaan uitslapen ;) ik denk maar zo, als ze straks 16 zijn klaag ik dat ze niet uit hun bed willen komen 's morgens hahaha.
    Dus Mirthe zit ook in de fase dat ze alles nadoet hihi, Youri ook.. En ook napraten... Soms erg vermoeiend maar ook erg grappig :p je moet alleen ook opletten wat je zegt soms :$8)

Pluis, heeeeeele dikke knuff meid.
    Pff moet heel moeilijk zijn geweest gister... En dan ook nog je ex die van je verwacht dat je ineens zoveel geld ergens vandaan haalt.. Had hij dat niet eerder gezien?

Lieke, ah ook een buikslaapster. Tja als ze maar slapen he, tenminste zo denk ik dan. Leuk dat je weer mee komt kletsen!

Rianne, waar ben je????????

Liefie, had je nog gevraagd?

Jingi, hier is het weer nog opgeklaard, bij jou ook? Ben je nog weg kunnen gaan?

8. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    @Gentle, knap van Julia met die rammelaar! Dat kan Rens nog niet hoor, hij probeert wel z'n vuistje in zijn geheel in zijn mond te proppen (raar zeg, dat dat niet past :D) maar hij grijpt nog niet echt naar dingen (dat ie gister die bloem vast hield was met hulp van mama natuurlijk ;))
    Heb stiekum nog even naar andere filmpjes van Julia gekeken hihihi. Leuk!

@Monique, waar is Anouk??? Arm kind, heeft geen plek meer om te liggen :p

@MvY gefeliciteerd met Esmee's eerste nacht in eigen bedje! Lekker zeg. Enne.. praten als een boer? Dat je een limburgs accent hebt bedoel je zeker... Haha nou dat hebben er vast meer aangezien we hier uit het ganse land vandaan komen. We kunnen elkaar vast wel verstaan hoor, don't worry ;)

@cjpt fijn nieuws van je oma! En ik weet niet zoveel van bv maar als je die afbouwlijstjes in de boekjes leest dan lijkt de voeding van 11 uur mij een prima idee.
    Ojee, je teen, je hebt hem toch niet gebroken hopelijk?!?!

@Jingi ja ik kreeg een mail dat ik de babydoos kon ophalen maar ik ben zelf echt een doos want ik heb de mail per ongeluk verwijderd (en ook al uit de verwijderde items :x) dus nu kan ik 'm niet meer ophalen, grrrrr

@Daan ja dat wist ik over niet inbakeren na de prikjes, hebben wij toen ook niet gedaan die nacht en prompt werd Rens 2x wakker terwijl hij al weken de hele nacht doorslaapt :D dus volgens mij zijn wij nog niet aan afbouwen toe. Jullie wel??

@Lieke tuurlijk vinden wij dat goed! Welkom terug zal ik dan maar zeggen ;) En fijn dat het beter gaat met Maud!

@cjpt ik kan me helemaal voorstellen dat het emotioneel moeilijk is om af te bouwen. Ik moest van het ene op het andere moment stoppen en het is misschien heel stom maar ik ben daar mentaal nog altijd niet helemaal overheen...stomme dingen die hormonen :$

@Pluis meid wat heb jij veel aan je hoofd. Die begrafenis moet echt bizar moeilijk zijn geweest. En nu nog dat geld verhaal, gewoon klote zeg. Veel sterkte en een dikke knuf en kom maar weer lekker kletsen als je je beter voelt of als je je verhaal kwijt wilt, daar zijn we voor he!!

9. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    MvY ik ga straks pas boodschappen doen na de volgende fles, rond een uur of 15. Heb je haast? :p

Rianne is aan het bijkomen van haar eerste werkdag denk ik....

10. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    daan, dan heb ik die van ju gekregen, de babydoos, want ik kreeg er twee, een opgehaald en een over de post dat ik hem niet had pgehaald;)
    Het is vakantie en mijn meissie heeft een nieuw ritme, nu slaapt ze smiddags heel erg goed??? wel in eigen bed yeeeeeeh, al die zrgen voor niks.

11. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Snappen jullie dat nou...

Zondag t/m woensdag ging Rens opeens een heel ander ritme aannemen, namelijk 's ochtends pas rond 8 uur beginnen, 's middags veel langer wakker willen zijn, minstens 1 fles van 200 ml helemaal tot de bodem leegdrinken...
    Was ik daar net een beetje aan gewend, komt ie vanmorgen gewoon weer als vanouds om 6.30, en de volgende fles om 10.45 en nu ligt ie alweer sinds 12.30 in z'n bed en ik verwacht hem weer rond 14.30 ofzo, as usual!!

Ik hoor geen geluid door de babyfoon maar ik ga dan toch af en toe even kijken, keek ik net eventjes ligt ie gewoon met open oogjes te chillen in z'n bed...heb de deur maar weer gauw dicht gedaan, misschien gaat ie nog even slapen :(

Rare wezens hoor, babies :D

12. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    bv blijf ik wel geven omdat het voelt alsof ze dan nog klein zijn, zodra ik stop voelt het alsof ze weer zo groot zijn.
    Mijn zoon 10 maanden
    11de maand 1 maand zwanger van mijn dochter
    en zij 18 maanden bv, maar het wordt vanzelf wel minder hoor, omdat ze ook beginnen met papjes, toetjes, avondeten, vanaf vier maanden, zes maanden. dus eigenlijk bouwt het zichzelf af

13. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hey ff vraagje...
    Milan slaapt met een lakentje en een dekentje. Maar mijn moeder heeft gewoon de deken in een dekbedovertrek. Dat kan toch ook??
    Ik vind dat ook veel handiger! Maar wat is zo'n duodeken dan? Want het maakt dan toch niet uit of je een duodeken of een gewoon deken in een dekbedovertrek doet? Of ben ik nou zo dom hihi?!?!
    Je mag in ieder geval geen dekbed dat weet ik wel haha!

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Liefie , haha gekke Rens! Ik ga ook soms kijken en dan ligt ie ook met grote ogen te kijken. Lief is dat dan he, dat ze zichzelf al een beetje kunnen vermaken.
    Hier trouwens ook nog niet aan afbouwen toe hoor van het inbakeren. Ben soms wel bang dat het nog wel problemen gaat geven straks maarja daar denk ik nog maar niet aan...

15. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Hallo allemaal,

Hier ook weer eens een berichtje van mij.
    Het gaat hier allemaal prima.
    Vannacht heeft Samuele voor het eerst tot half zes geslapen nadat hij om 23.00u de fles had gehad. Meestal werd hij rond half 5 wakker. Hij krijgt nu sinds een paar dagen 180cc dus hopelijk slaapt hij straks nog iets langer door. Na de fles leg ik hem weer lekker in de wagen en slapen we nog lekker tot een uur of 9. Ik kom dus lekker aan m'n rust toe!
    Overdag is hij over het algemeen ook rustig, een heerlijk tevreden kereltje!
    Volgende week krijgt hij zijn eerste prikjes, ben benieuwd hoe dat gaat!
    En eind volgende week gaan we een paar dagen op familiebezoek in Italie. Voor het eerst met hem vliegen! Spannend hoor!

Ik spam ook meteen nog even een foto :)

Bekijk bijlage 23059

16. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Marty, wat is Samuele een prachtig ventje zeg! Ook een "fijn" mannetje zo te zien, geen dikke baby he? Is hij al uitgehuwelijkd? Ik heb nog een mooie dochter hihi.

Lekker hoor een paar daagjes naar Italiƫ. En spannend om voor het eerst te gaan vliegen met de kleine.

@ Liefie, ja raar zijn ze af en toe he? Ik probeer het maar niet eens meer te begrijpen. Dominique die slaapt soms ook ineens op hele andere tijden dan we gewend waren. En dan net als we denken: nou ok, dan wennen we hier maar aan. Dan gaat ze weer terug naar hoe het was. Denk dat ze ons scherp willen houden!

Auch, die teen doet dus echt verrot pijn! Wilde gaan wandelen vanmiddag maar trok net een schoen aan en dat was niet zo'n succes. Dus het wordt nu echt een laptop dagje. Nouja, wilde nog steeds een keer de tijd nemen om mijn berichten van hier te bundelen als een soort zwanger-dagboek. En aangezien de teller over de 2000 berichten staat... ik heb wel wat uit te zoeken!

17. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Lieke, tuurlijk! Iedereen is welkom! Fijn dat het met Maud goed gaat!

Pluis, oeps, dat is een minder fijne bijkomstigheid. Wel een beetje laat dat hij daar nu pas mee komt...
    En ik kan me voorstellen dat je na gisteren al niet fijn in je vel zit! Dikke knuffel voor jou, en ga maar lekker even wat voor jezelf doen vandaag!

Mik, maat 1 zou hier ook nog wel passen hoor, maar het lekte steeds door. Ik las hier ergens dat de grotere maten ook meer vocht opnemen, dus als ze gaan doorlekken kun je een grotere maat nemen. Ik zou gewoon lekker de luier gebruiken die voor jullie fijn werkt. Die gewichten die er op staan zeggen echt niet alles! Volgens mij zijn de grotere maten wel goedkoper, dus misschien zou dat wel een reden kunnen zijn om al naar 2 over te gaan ;)

Liefie, ik had die rammelaar ook zelf in haar handje gestopt hoor, maar ze houdt hem wel vast. En het is erg grappig om te zien dat haar mond dan dus meteen open vliegt!! Hoezo ze verkennen met hun mond ;)
    Hihi, en baby's blijven baby's he. Als je denkt dat ze een ritme hebben, doen ze het opeens weer anders ;)

Brusje, gaaf dat je zo lang bv hebt gegeven! Ik wil eigenlijk het half jaar volmaken, en dan zie ik wel weer verder. Het enige waar ik echt een hekel aan heb, is als ze aan komen lopen voor een lurkie... ;) Daar krijg ik echt een raar gevoel bij, dus dat wil ik niet. Dus, we zien wel hoe we het samen dan vinden, maar ik vind 6 mnd al heel wat!

Annie, ik heb ook gewoon dekbedovertrekjes. Zijn nu nog veel te groot met een dekentje er in, maar die kun je nog wel lekker lang gebruiken, en ik vind ze ook veel leuker! Een duo-deken is handig zodat je geen 2 aparte dekens hoeft te doen, maar 2 dekens aan elkaar kunt klikken. Ik heb zelf een duo-dekbed (een dikke en een dunne, dun voor de zomer, dik voor de herfst/voorjaar en samen voor de winter). Ideaal!

Marty, spannend met je kleintje vliegen! Veel succes ermee!

Cjpt, misschien is je teen gebroken? Niet dat de huisarts daar veel aan gaat doen hoor als je daar heen zou gaan. Die plakt er tape omheen, en klaar is kees... Kun je natuurlijk ook zelf proberen!

Julia heeft de laatste dagen opeens zo'n vermoeid huiltje als ze moet gaan slapen. 's Avonds soms zelfs echt brullen, en vervolgens valt ze diep in slaap. Nu lag ze net echt een klein half uurtje te jammeren (ik af en toe haar speen weer geven) voordat ze in slaap viel. Normaal riep ze wel eens, als haar speen uit was, maar ze is voorheen nooit huilend in slaap gevallen. Vind het wel een beetje sneu klinken, maar ik weet hoe het klinkt en ze valt daardoor echt in slaap. Blijkbaar heeft ze het nodig...

Meiden, hoe doen jullie douchen/badderen met je kindje als je in je eentje bent? Wij doen het altijd samen, maar straks kan dat dus even niet meer. Ik dacht, ik leg een handdoek op de grond, en dan uit het badje meteen op die handdoek leggen en inwikkelen, en dan naar haar kamer? Alleen douchen zou ik niet weten hoe ik dat zou doen. Ik heb hier wel eens van iemand gelezen hoe ze dat deed... Pluis, was jij dat?

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Gentle, ik doe Milan vaak alleen in bad 's ochtends. En douche ook wel is met hem.
    Bad: Ik laat het grote bad vol lopen en ondertussen kleed ik Milan uit. Vervolgens neem ik zijn aankleedkussen en een badcape mee naar de badkamer. Als hij dan uit bad komt leg ik hem op zijn kussen (de vloer is namelijk erg hard! duh) en dan wikkel ik hem in. en dan neem ik hem zo op het kussen ingewikkeld en al weer mee naar zijn kamer!

Douche: dan neem ik ook het aankleedkussen en badcape mee. Ik kleed dan eerst mezelf uit en daarna de kleine. Als we uit de douche komen leg ik Milan dus weer op zijn kussen en wikkel ik hem helemaal in. Dan droog ik mezelf heel snel af en doe even snel een badjas aan. Dan ga ik Milan aankleden en daarna mezelf.

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Gentle, Milan huilt zichzelf ook vaak in slaap. Zielig klinkt het he?! Maar op het cb zeiden ze al dat veel kindjes dat gewoon nodig hebben. Het klinkt alleen voor de ouders niet zo gezellig...

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik leg altijd het aankleedkussen met een badcape erop op de grond van de badkamer.
    Ik kleed mezelf uit, dan Dominique en dan samen douchen. Als zij schoon is dan eronder uit en leg ik haar op het aankleedkussen en wikkel haar lekker stevig in. Leg voor de warmte altijd nog een op de kachel verwarmde handdoek overheen, blijft de badcape ook beter dicht.

Dan zelf nog even snel onder de stralen doorrennen om te wassen. Dominique is dan altijd lekker rustig, die vind het geluid van de douche ook fijn. Dan droog ik me af en til haar met aankleedkussen en al op, naar haar kamer en afdrogen en aankleden. Daarna ga ik me pas aankleden.

Deel Deze Pagina