Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Zow.... ben effe een dagje afwezig geweest, meteen 13 pagina's achter... :D Kletskousen!!

Voor de koppelaars: helaas kan Rens niet meer gekoppeld worden, die is al uitgehuwelijkt aan het dochtertje van mijn vriendin :p

@MvY, bah zeg dat je er gisteren ff doorheen zat. Gaat het vandaag beter? Ik denk toch dat inbakeren zou helpen bij Esmee.... (met de Pacco dan, kun je via marktplaats vrij voordelig krijgen)

@Gentle, balen hè, dat babies niet altijd doen wat jij wilt... gelukkig ben je zo te horen alsnog goed geslaagd voor de kleertjes!

@Meiden die steeds bij 2008 zitten... je moet deze pagina met het juiste topic gewoon bij je Favorieten zetten, zit je meteen goed! Ik heb 'm op pagina 1 staan, dan even op 'eerste ongelezen' drukken en ik kan meteen aan de slag met bijlezen waar ik gebleven was!

@Rianne, Elias heeft zo'n grappig neusje! Zag ik al meteen op de eerste foto's van hem, en nu nog steeds :)
    En leuk geboortekaartje!

@Noa, wat jammer dat je vriend alweer bijna weggaat. Heb je er nu meer moeite mee dan toen je zwanger was? Knuf!

@Annie en Hanna, leuk die reacties op de namen Milan en Svinthe! Enne... waar komt de naam Svinthe inderdaad vandaan Hanna? Scandinavie??

@Gentle, ik heb Rens' bedje aan de bovenkant opgehoogd door een opgevouwen handdoek onder het hoofdeind van het matrasje te leggen.

@cjpt, hou vol meid! Ik vond de eerste weken ook helemaal niet zo leuk, maar het wordt nu echt steeds beter en leuker en ik word nog elke dag verliefder op Rens (ook al was ik vanaf dag 1 al dol op hem, het wordt nog steeds meer! had niet gedacht dat dat kon.... ;))

@Daan, leuk filmpje van Noor! Maar dat is niet met de 'echte' Pacco toch? Vind het er nogal ingewikkeld uitzien met al die vouwen, terwijl ik het met de echte Pacco met het klitteband echt kei makkelijk vind!!

@Rianne, ik denk dat je moet rekenen met 100 en 135 en 165 etc. Maar weet 't ook nog steeds niet zeker....

@MamadeLuxe, he daar ben je weer! Wel goed voor jezelf blijven zorgen hoor! Probeer wat rust te pakken, ook al snap ik dat dat niet meevalt....

Dan nog even ego:
    Gisteren heeft Rens voor het eerst oppas gehad! Ik had een teamuitje van mijn werk (leuk dat ik ervoor uitgenodigd werd terwijl ik met verlof ben ;)) en mijn zus wilde wel oppassen. Ik heb Rens naar haar toe gebracht (40 min. rijden, zo ver waren we nog niet geweest!) en bij haar vandaan met de trein naar het uitje gegaan. Zo kon mijn zus meteen 'oefenen' hoe het is met 2 kleintjes want ze is begin november uitgerekend van haar 2e kindje. Het is allemaal heel goed gegaan! Rens heeft niet veel geslapen, maar gelukkig ook niet veel gehuild! Heeft lekker zijn flesjes gedronken en het was weer super om te zien hoe mijn neefje op hem reageerde, dat belooft veel goeds voor zijn nog ongeboren broertje!!

Rens was wel moe van die dag van gisteren... hij ging van de weeromstuit vannacht doorslapen :) en ligt vandaag ook al de hele dag te tukken!! Slaapkop :D

En dan heb ik nog ander NIEUWS: ik heb besloten nog ouderschapsverlof te gaan opnemen!!! Mijn baas vind het helemaal prima (was helemaal zenuwachtig om het aan te kaarten) en nu hoef ik pas op 4 januari weer te gaan werken ipv 2 november!!!!!
    :) :) :) :) :) :)
    Aan de ene kant ben ik klein beetje bang om me te gaan vervelen over een poosje, aan de andere kant: nu kan ik lekker helemaal fulltime voor Rens zorgen tot hij 5 maanden oud is!!

2. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Gentle, Milan heeft ook wel eens dagen dat hij wel 3x een hele voeding er weer uitgooid. Jij geeft ook bv of niet?
    Dan mag dat, wat ze teveel drinken geven ze terug. Hoewel Milan als er echt veel uitkomt toch weer opnieuw wil drinken ;).

Leuk ook he als je ze 3 keer per dag om mag kleden ;) :D.

3. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    svinthe ligt op schoot, dus even geen hoofdletters...

daan, ik heb vanaf maatje 62 veel jurkjes, nu in maatje 50/56 heb ik ze nog niet.

jessie, fijn dat doorslapen zeg!

marieke, lekker geshopt?

mamavanyouri(enesmee;) ) wat een schattige foto's van esmee zeg.
    leuk een fotoshoot. is dat met z'n viertjes?

cjpt, tjee zeg wat een rotdagen heb je achter de rug. hopelijk is nu het leed geleden en blijft dominique rustiger vanaf nu. balen ook van je hechtingen. gelukkig wordt er morgen naar gekeken en dan lucht het vast op!

mvy, ook leuk geslaagd op mp! fijn he als je daar iets leuks vindt. eigenlijk zou vandaag er iets binnenkomen hier, maar niks gezien met de post.... morgen dan maar weer afwachten!

miekiepluis, succes met de verkoop op mp. ik heb vandaag mijn borstkolf verkocht. was nog nieuw in doos, dus zo verkocht :)

mamadeluxe, het was ook niet niks voor jou, zo alles bij elkaar.... die oververmoeidheid is dus niet raar. succes nog met de rest.. moet je nog veel uitpakken?

het foto's maken bij de ah ging goed. ze was een beetje wakker, oogjes half open en later dicht. maar ze heeft niet heel veel gehuild. als madam haar speen maar heeft he hihi. 29 sept. mag ik de gratis foto ophalen en dan kan ik kijken of er nog andere foto's zijn die ik leuk vind om te kopen. ik ben benieuwd!

4. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    liefie, wat fijn van je ouderschapsverlof! 4 januari, dat is lekker hoor!

5. Nita82

Nita82 Bekend lid

11 dec 2008
    672
    0
    0
    Liefie, wat is dat ouderschapsverlof precies en hoe werkt het? Ik heb er wel eens van gehoord maar geen idee wat het is.

Annie, hier ook steeds die reactie op de naam Milan, leuk he! :D

6. conijn

conijn Bekend lid

24 okt 2008
    691
    0
    0
    Hoi hoi

Ik heb ook ouderschapsverlof opgenomen en ook ik hoef pas 4 januari weer te beginnen heerlijk!!

Liefs

7. Nita: ik ben dus vanmorgen bij de ha geweest en deze zegt dat het waarschijnlijk geen naar binnen geslagen spruw is, terwijl een lactatiekundige van wel zegt, dus, ik snap het niet zo erg meer, maar ik heb nu eerst zalf wil het daar eerst mee proberen en als het dan na 2 dagen nog zo is dan zal ik ook eens een tepelhoedje proberen, wie weet helpt het, bedankt voor de tip. Ik zat gisteren ook huilend te voeden, wat deed dat zeer zeg en helemaal als Finn net even niet goed hapt, ow dan ga ik echt door de grond, maar ik geef niet zomaar op, we gaan eerst maar aan het doktoren en dan zien we wel weer verder.

Skatje: die plasstrip mis ik inderdaad ook, ik snap ook niet waarom die wel op 1 en niet op 2 zit!

Pluis: ik heb ook de luiers van kruidvat geprobeerd en daar was ik ook te vreden over en ik had het idee dat die wel een iets betere opvangcapaciteit hadden, dus konden een grotere plas aan, maar nu waren de pampers in de aanbieding, dus vandaar, want anders gebruik ik dus de kruidvat luiers, maar daar heb ik de 2 nog niet van geprobeerd.

Mamadeluxe: doe je het wel een beetje rustig aan, er zijn nog 6 mensen die je hard nodig hebben hoor!

Zo Finn is vandaag toch wat rustiger dan gisteren, zijn pest mama dag van gisteren is echt weer voorbij, hij slaapt al bijna de hele dag heerlijk hij is alleen wakker voor eten en een schone luier.
    Ik heb dus eindelijk weer eens wat in huis kunnen doen, zuigen, dweilen, keuken soppen, was opvouwen, strijken, heerlijk zo`n schoon huissie, nou morgen lekker niks doen. Nou ja niks mijn vader ophalen en dan naar mijn zus een spelletje doen en daarna vader weer thuis brengen en dan weer lekker naar huis.

zo ga nu even kolven en kijken hoeveel we hebben vandaag!

knuffel voor iedereen die het kan gebruiken!

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Ollekebolleke, lekker hoor zo'n schoon huis!! Ik ben net ook ff door het hele huis gegaan met de stofzuiger! Zo nog even dweilen!! En hoop dat het gauw beter gaat met de boobs!

@cjpt, leuke foto's had je geplaatst!! Mooie meid hebben jullie hoor!!

@Nita, ja idd leuk!!

@Hanna, fijn dat het goed ging de foto!!

@Liefie en Conijn, lekker hoor dat jullie zo lang verlof hebben!!!
    Ik ben eerlijk gezegt wel blij dat ik in november weer ga werken. Mis het best wel en ga toch maar 3 middagen werken!! Heerlijk kan ik 's ochtends nog lekker rustig aan doen met me mannetje!

@Liefie, lekker hoor dat Rens even naar de 'oppas' was :)
    Milan gaat vrijdag naar me moeder, gaan me vriend en ik lekker uit eten!!

Zo me mannetje slaapt heerlijk sinds 2 uur!! Dat arme mannetje was wel moe van ze buikpijn vanochtend!!

Ik moet vanavond naar de nacontrole van de verloskundige!! Wij gaan met ze 3tjes heen. Doen jullie dat ook??
    Ik dacht is wel leuk toch als ze Milan even kan zien? Het is de verloskundige die ook de bevalling heeft gedaan.

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ik moest echt ff deze romper showen! Vindt hem zo cool :D

10. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Nita,
    ouderschapsverlof is onbetaald verlof. Althans, er zijn werkgevers die zelf iets in hun CAO hebben staan over deels betaald verlof, of je kunt het financieren vanuit een levensloopregeling, maar de meesten hebben alleen onbetaald.

Je hebt hoe dan ook recht op 26 x het aantal uur dat je per week werkt. Hoeveel uur je per week mag opnemen verschilt ook weer per werkgever.

Bij mij was het mogelijk om 2 hele maanden (9 van de 26 weken) volledig verlof op te nemen, en daardoor ben ik nog zo lang vrij!

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    oeps dubbel

12. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik ga ff ego, sorry alvast:

Mag ik even zeggen dat ik het wel balen vind dat ik geen borstvoeding meer geef. Want Noor heeft volgens mij regeldagen en komt om de haverklap voor voeding, maar ja. Dat mag dan met de fles niet, want je mag niet boven die 1000ml komen. Stom is dat!

Verder zit ik er eventjes een beetje doorheen. Ik snap mijn kind niet. Het maakt me onzeker en onrustig en van alles nog wat meer.
    En ik heb even heel de energie niet om haar te begrijpen.
    En ik ben alleen maar boos. Blegh. Niet leuk om je zo te voelen. Zal wel weer goed komen.

Maar wanneer begint dat grote genieten nou eens?

13. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hihi Annie is dat barbapappa? Leuk!

Ik had ook Rens meegenomen naar de vk nacontrole. Is wel gewoonte denk ik. Alleen m'n man was niet mee want het was overdag toen hij aan het werk was :D

14. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Ow Daantje toch, wat balen voor je...
    Het klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, maar je moet proberen Noor niet te WILLEN begrijpen!! Go with the flow, dan wordt het echt vanzelf makkelijer.
    Jij hebt gewoon een rot start gemaakt en met dat stomme onderkantje wat maar zo langzaam geneest enzo maar echt, geloof me, het gaat beter worden en over een paar weekjes geniet je je suf!! *big hug*

15. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @Annie, wat een mooi rompertje. Mag ik vragen waar je die gekocht hebt? Barbapappa, wat het volgens mij is, is natuurlijk jeugdsentiment.

Hier gaan we ook met zijn 3en naar de na controle. Voor mij is dat volgende week woensdag. De vk zei zelf dat ze het leuk vond om Noor te zien. Ik heb ook de nacontrole bij de vk die 'mijn bevalling heeft gedaan'. Naja, ze heeft niet meer gedaan dan de eerste controle (toucheren) en me bij het ziekenhuis afgeleverd (ze had nog een bevalling). Maar goed, dat maakt niet uit. Ben bij haar voor het grootste gedeelte op controle geweest hihi.

Succes bij je nacontrole. Is toch een soort afsluiting he. Zie je er tegenaan?

@Liefie, wat een lieve reactie. Je zei het hierboven ook al. Het genieten komt wel, maar ik heb er op dit soort momenten echt een hard hoofd in. Noor is zo ontzettend verdrietig en onrustig. Heb zelfs de babyfoon op stil gezet :) Kon dat gehuil niet meer aanhoren...
    Je hebt gelijk hoor als je zegt dat ik het niet moet willen, het begrijpen. Maar hoe kan ik haar dan goed troosten en inspelen op haar behoeftes?

Oh nog even over de Pacco. Je hebt die met klittenband en de Pacco doeken. Dat zijn 2 losse doeken die je vast zet met sluitspelden. En die methode gebruiken wij. Welliswaar met zelfgemaakte doeken.

16. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Ik heb hem bij de Zeeman gekocht!! Het is idd Barbapappa echt cool he :)
    En het leuke is het kost daar geen drol natuurlijk..

He Daan knuffel voor jou!! Dat genieten komt echt wel hoor! En ik snap Milan soms ook niet, dus dat hoort er ook vast bij. Doe gewoon wat jij denkt dat goed is. Komt allemaal goed!

En vindt het wel gek voor de laatste keer naar de vk... Ze zijn allemaal zo leuk en aardig!! Mis het soms best wel!

17. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    Goedemiddag allemaal,

@ Daan: Bestaat die ' roze wolk' of ' het grote genieten' dan wel? Ik lees bij velen tussen de regels (of soms expliciet) dat het best aanpoten is met zo'n baby met wie je nog nauwelijks kan communiceren. Het is gewoon best zwaar. Wie heeft bedacht dat dat als een soort walhalla moet voelen? Zo krijg je onrealistische verwachtingen (net als in mijn optiek over de zwangerschap). Volgens mij is het voor de meesten (in ieder geval in mij vriendengroep) niet altijd leuk, of soms zelfs zwaar. Ik heb zelf soms heel erg genoten van mijn buik, maar ik vond het regelmatig ook maar lastig en mijn wereld werd op het laatst veel te klein. Nu geniet ik heel erg van Teuntje, maar soms vind ik het ook best pittig,m de hele dag zorgen voor zo'n klein niet-pratend wezentje. Doe het met vreselijk veel liefde, en ben ook verliefd op hem, maar soms baal ik ook wel even dat ik zo gebonden ben. Zou met niemand willen ruilen, maar toch. Denk dat mijn leven nooit zal voelen als een roze wolk, hoewel ik toch een enorm gelukkig persoon ben, meestal!

Net naar CB geweest. Teun is in 1 week 350 gram gegroeid! :$ Help! Hij weegt nu 4510 gram. Volgens het CB heeft ie wellicht nog wat in te halen, de hoeveelheid voeding is goed. Dus ben benieuwd wat we volgende week te zien krijgen :)

18. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Die barbapapparomper heb ik ook!

Geen idee waar vandaan, want ik heb hem gekregen..

19. Anna1976

Anna1976 Actief lid

16 nov 2008
    342
    0
    0
    Amsterdam
    O ja, en nog even over draagdoeken: Wij hebben de Babybjorn Synergy (ook de duurdere dus) en die is super! Teun vindt het al erg leuk. Niet te lang, maar een half uurtje ofzo.

20. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    zo zeg, Teun groeit goed, fijn toch. Als het te veel was zouden ze het wel zeggen denk ik toch.

Noor is nu in 2 weken 376 gr. gegroeid, maar in de periode daarvoor ook meer. Kan je dus geen pijl op trekken.

Tja die roze wolk. Ik vind het maar smeerlapperij. Je iets voorschotelen wat in werkelijkheid vaak niet zo voelt. en wij (ik in dit geval) ons maar schuldig voelen. Ik vind het heel erg zwaar moet ik je zeggen. Ik ben zo ontzettend moe en mijn lichaam wil maar niet meewerken. (dat zal ook wel meespelen).
    En ik hou verschrikkelijk veel van d'r. Dat is het niet. Maar soms, soms zie ik het even niet meer zitten hoor. Dan voel ik me schuldig naar haar toe dat ik haar op de wereld heb gezet.

Deel Deze Pagina