Jeetje, ik zit nu dus al mijn/onze berichten terug te lezen van de bevallingslijst... hardstikke leuk al die blije berichten en mooi te zien hoe bezorgd we direct al waren. Toen waren we in ons hart al bezorgde mama's haha. Maar soms grijpt het me wel bij de strot als ik de berichten lees van degenen die zijn weggevallen met miskramen toen. Brrr, ik ben ineens weer helemaal terug in die spannende tijd.
cjpt: als het te belastend is werkt het voor dominique ook niet als jij loopt te stressen he. Fijn dat het nu beter gaat! monique en mvy: ik hoop het maar. Ik leg haar nu in de box en houd haar in de gaten. Tot ik wta meer vertrouwen heb. Mijn vriend en ik hebben vroeger ook alleen op de buik egslapen dus op zich is het niet vreemd. pluis: balen dat je een slechte week hebt. Dikke knuffel! mik: hier maat 2. Lagere temp na spuitjes. Volgens mij heb ik hier wel eens iets over gelezen. Ik zou t eens even googelen. liefie: verandering van ritme. Hier nog nooit echt ritme gehad, altijd maar een paar dagen hetzelfde. Nu wel meestal op 5 voedingen. Soms nog eens 6. annie: dekbedovertrek mag ook maar dan kun je niet zo goed instoppen. Als jij inbakert, amakt het volgens mij niet veel uit. gentle: ik doe Maud ook wel eens alleen in badje. Ik zet dan eerst alles op de bad kamer, laat het bad vol lopen, was Maud en doe haar in bad, dan afdrogen en aankleden. Allemaal op het aankleedkussen in de badkamer. Douchen doen we alleen met z'n tweeen. hier is het best mooi weet geweest de hele dag. Lekker gewandeld net!
@ cjpt: nee, samuele is nog niet uitgehuwelijkt, dus je dochter maakt nog kans, hihi Hij heeft inderdaad een fijn hoofdje, maar wel lekkere spekarmpjes en beentjes. Niet dik, maar wel heerlijk om beet te pakken
Zo weer even een dag niet geweest en kan weer 20 pag bij lezen, maar ik heb mijn best gedaan! Cjpt: jeetje meid wat vervelend van je oma, hoe gaat het nu? Fijn dat het geen mex griep is, dat is weer een pak van je hart en ook fijn dat ze goed reageerd op de ab. Liefie: jou doemdenken herken ik wel heel erg, Ik ben zelf zoals ik al eerder heb verteld ondertussen 7 mensen van mijn eigen leeftijd verloren, waarvan er 1 vorige week, dit gefet mij nu extra stof om na te denken en dat doet me echt zeer. ik ben nu zo bang om mensen waar ik veel om geef te verliezen, maar meid praat er over met je lief, dat helpt. Dikke knuffel en je bent niet raar hoor, ik denk dat het er een beetje bij hoort dat je je bewuster word van wat je hebt en wat je kan verliezen. Felicitasdoos: Bij mij zatten daar veel proefdingetjes in van fv, potje groente, potje fruit, liga, luiers en een heleboel boekjes en kortingsbonnen voor vanalles en nog wat. C1000: ik weet niet of iedereen het weet, maar hier hebben ze bij de c1000 een actie dat je bij het inleveren va je geboortekaartje een kadoodoos krijgt, ik vond hem erg leuk. (wasverzachter van robijntje, potje groente, potje fruit, knappertjes van zonnatura, wegwerpslabben, luiers, bibaboerderij bordje, kommetje en beker, Billendoekjes) MvY: ik denk dat ik het boers praten wel meevalt hoor als je uit limburg komt, maar op een meeting zullen we er wel achter komen. Ik heb genoeg fam in limburg wonen en vind hun nou niet echt boers hoor, meestal vinden ze mij meer een boerin kwa taal gebruik. Jingi: nee ik heb nog geen bericht gehad dat ik mijn doos bij prenetal op kan halen. Hmm klinkt wel een beetje raar he zo, maar jullie snappen me wel denk ik. Daan: ik heb Finn wel ingebakerd na zijn prikjes, wist het toen nog niet, maar kan me voorstellen dat ze dan moeite hebben met warmte kwijt raken. Pluis: ik denk dat jij beter een knuffel kan gebruiken, gatver kreeg ff kippenvel en tranen in mijn ogen bij het zinnetje van een kistje van 50 cm begraven. Ik kan me nu heel goed voorstellen dat ej er doorheen zit en dan ook nog het gedoe met je ex. Dikke knuffel voor jou en rustig aan hoor! Mik: Finn zit zelfs al op maat 3, maatje 2 is in omvang wat krapjes en maatje 2 kon zijn hoeveelheid plas slecht aan. Gentle: alleen douchen met je kleintje, ik kleed Finn uit en wikkel hem in 3 doeken en zet hem dan in zijn wippertje in de badkamer, kleed mezelf uit en ga douchen (ondertussen word de douche dus lekker warm) als ik zelf schoon ben dan haal ik Finn uit de doeken en douche hem met mij mee, daarna gaat hij weer terug in zijn wippertje met doeken en drog ik mezelf af, dan snel een badjas aan en Finn afdrogen en aankleden en daarna mezelf verder aankleden en haren doen enzo. Ik doe wel in het wippertje tussen de doeken en Finn zijn billen een opgevouwen luierdoek of luier, zodat hij niet alles vies maakt als ie wel een poeppie laat! Finn had vorige week nog zijn prikjes zo`n heerlijk ritme hij sliep telkens van 22 tot 6 ongeveer, maar dat was blijkbaar maar tijdelijk, want hij slaapt nu de hele week al van ongeveer 21-22 tot 3-4 en dan tot 6-7 om vervolgens klaar wakker te zijn en tegen je wieg te gaan kletsen:x niet leuk maar wel erg lief. Ow het poeppie is zo leuk alsa ik hem in zijn wieg leg, hij lijkt wel verliefd op de diertjes van zijn bekleding, zo gauw hij zijn wieg ziet gaat hij lachen, echt zo lief! verder gaat ie best goed met ons af en toe krampjes maar dat hoort er ook wel een beetje bij dus dat nemen we voor lief.
hey allemaal, vandaag alweer een pittige dag, Ties slaapt nauwelijks nog overdag.. zal wel de aankondiging van de 12 weken sprong zijn.. @Pluis *knuf!!* je klinkt idd alsof je het heeel erg hard nodig hebt nu! sterkte meis.. @Marty wat een geweldig mannetje heb je! en hij is bezet lees ik @Cjpt, ik heb ze ook laatst teruggelezen.. lijkt al lang geleden he! en idd bezorgd dat we waren! ik heb ook een hoop posts die ik heb gedaan gekopieerd en opgeslagen in word. vooral de posts die ik tijdens de weeen heb gedaan. om te bewaren. @ritme, kan ik kort over zijn... welk ritme?? en ik heb een badpak besteld voor het babyzwemmen.. ik moet er toch een beetje flitsend uitzien met mijn slappe buik en maat 48... dit is m :wehkamp.nl - hét online warenhuis van Nederland ben wel blij dat ik dinsdag weer ga beginnen met sporten want volgend jaar wil ik wel een slanke(re) bruid zijn
@Pluis, ach gossie meid, een hele dikke knuffel voor jou! @Mik, je vraag over de temp. weet ik niet, sorry Maar bij luiers kijk ik niet alleen naar gewicht maar ook gewoon hoe een luier zit. Als ik het idee heb dat hij gaat knellen bij de benen dan ga ik maatje groter En Anouk had nogal de neiging om poep op haar rug te krijgen, dus boven haar luier Is met maatje groter weg, want dan komen de luiers ook wat hoger op buik en rug en ze kon het goed hebben bij de benen @MvY, ha ha, moet denken aan kennissen van ons die pas op kraamvistite kwamen, die pubers hebben die mee wilde komen Ze wilde in de ochtend afspreken maar idd wat later want de kids waren tegenwoordig als laatste op Gaan we ons daar gewoon aan vasthouden he, dat ooit voor ons die tijd ook weer komt Leuk he die papegaai in huis en dat opletten moet ik ook nog aan wennen idd @Brusje, gek fenomeen he een beeb @Liefie, hi hi bij jou dus ook al Anouk wil deze week ook op dat lijstje, ha ha Maar ik heb dat van Pluis in mijn oren geknoopt, niet proberen te begrijpen, gewoon accepteren (en dat werkt) @Annie, ik heb ook gewoon een dekentje in het dekbedovertrekje, niets mis mee. @Marty, leuk dat je er weer even bent Wat een lekker droppie heb je en klinkt allemaal heel lekker! Veel plezier in Italie! @Gentle, ik douche ook alleen met Anouk als hubbie thuis is maar pluis heeft het idd pas heel mooi uitgelegd Ik zie dat je alweer tips krijgt, badder ze @Lieke, Mirthe is ook een buikslaper Dat is volgens mij wel later begonnen Die draaide ik in het begin elke keer terug maar zij rolde dan gewoon weer op haar buik, toen ook maar toe gelaten en af en toe gaan kijken omdat ik het zo eng vond @Ollekebolleke, hi hi Finn doet ook al mee met lekker zijn schema eens omgooien, is volgens mij mode deze week Hoop dat de krampjes snel gaan verdwijnen nu! @Marieke, leuk badpak joh!! Ben nu ook wel benieuwd naar je bruidsjurk
Voor MvY: Kom ik net bij de Kruitvat, loop ik linea recta naar de plek waar die dingen stonden... hebben ze 'm niet meer, grrrr! Dus ik vragen, hadden ze het opgeruimd (waarom???) maar ze hadden het nog wel, ze ging het helemaal voor me pakken in het magazijn (en toen ging ik het dus zelf niet kopen hahaha ) Het merk is Baby Zoo en het ding kost 14,99 en of ze 'm bij andere filialen hebben hangt er gewoon vanaf of ze hem nog hebben. Dus gewoon even vragen bij jouw Kruitvat! Oja ze hadden een aap en een muis variant. Succes ermee!
@Rianne & CJPT: Das lief van je! Alleen jullie schrijven allemaal veel vaker dan ik, vandaar mijn gedachte.. @Inenten: Ik heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept. Ik ga er eigenlijk (misschien wat naief) vanuit dat de prikken niet voor niets zijn, en dat het mee zal vallen met mogelijke dingen die je baby ervan kan krijgen... @Babyzwemmen (Marieke volgens mij): Zwemmen mag al vanaf 2 weken heb ik gelezen, maar dan moet het wel verwarmd zwemwater zijn...Zelf zou ik eerder pas na 2/3 maanden gaan zwemmen en idd nadat het 1ste prikje is geweest... Maaruh, vind je het ook "eng"..Ik wil wel gaan zwemmen met mijn meisje, maar vind het beetje eng omdat ik niet weet hoe het allemaal werkt @Gentle: Hoop dat het meevalt! Pff, lijkt me niet niets @Monique: Leuke foto zeg! @CJPT: Hoop idd dat babies scheldwoorden nog niet oppikken, hihi @Pampers: Hebben jullie ook het idee dat je niet teveel pampers in moet slaan. Ik moet nu waarschijnlijk al bijna 3 aangeven, omdat Tess al bijna 6 kilo weegt...Welke maat zitten jullie nu in? En kwam er achter dat ik nog een pak van pampers 1 had liggen: HANDIG Even babyspammen!
Sorry voor de 3tal berichten, maar wil Miekepluis toch nog even sterkte wensen! Wat een K*T week zeg! hoop dat het snel wat beter gaat allemaal en dat er wat goed nieuws komt..
Liefie, dankjewel!! Ik heb even online gezocht en hij is idd in de aanbieding bij kruivat maar online niet meer te verkrijgen... Ga ik morgen maar eens alle kruidvaten? afzoeken waar ze hem nog hebben hihi. Bedankt voor het kijken
Pampers: Ik maak ook maatje 2 op, laatste pak (baby dry is tot 6 kilo dacht ik?) want Aiden weegt al 6 kilo en daarna ga ik ook al naar 3!
@moniequ en heb je man het druk gehad zo in ze eentje hihi. @annie milan ze bedje staat dus gereed bij oma, en bij mijn moeder leggen de kleintje ook onder een dekentje in een hoeslaken, ga ik denk hier zelf ook maar doen met de tijd. @gentle ik doe me kleintje altijd alleen in bad, ik badder haar som op haar kamer en soms in de douche, vul eerste de tummy of haar badje dan gaat ze der in, en droog haar af, kleed haar aan dan leg ik haar of in de box of in bed, en dan ruim ik de troep op, gaat je vast lukken hoor, douche hebben we alleen gedaan dat we met ze 2 waren, wij moeten douche in bad namelijk en vindt dat niet zo handig met er in en eruit stappen met zo kleintje in je armen' @pluis dikke knuffel voor jouw het zal een rot dag zijn geweest voor je. @marieke leuk badpak hoor!!! @verhip hier maatje 2 maar heb nu nog 1 pak die maak ik op en dan ga ik denk ik over naar 3
cjpt, auwww, nog steeds een zere teen. Het kan hard aankomen zoiets.. misschien gekneusd? Ben je steeds meer fv aan het geven nu? bv af aan het bouwen? HIer ook een beetje energieloos... Hbe nog zoveel te doen, maar doe niks... Nu is het wel zo dat Svinthe weinig slaapt overdag, en als ze slaapt zijn het korte slaapjes... Lieke, leuk dat je er weer bent. Mooi dat Maud zo lekker op hara buik kan slapen. Waarom in de box? Miekiepluis, dikke knuffel van mij!!! Mik, veel plezier bij Ikea. Altijd leuk om dara heen te gaan. Ga je voor wat specefieks kijken of gewoon shoppen en kijken waar je tegenaan loopt? Annie, leuk even langs bij je ouders. En gelijk lachen naar oma en opa Marty, wat een schattige fot van Samuele. Leuk dat jullie naar Italie gaan. Veel plezier daar! Gentle, ik doe Svinthe in haar kamer in het bad. Met de tummytub vul ik het bad en ik loop altijd met het bad over de overloop naar de douche waar ik hem weer leeg. Het afdrogen van Svinthe is zo wel makkelijk, want ik ben dichtbij de commode op deze manier! Marieke, mooi badpak! Welke sport doe je? Verhip, prachtige foto zeg MvY, wat zoek je dan bij het Kruitvat? Heb ik even gemist... Svinthe ligt heerlijk te slapen. Ben ik niet van haar gewend zo overdag en ook nog eens in de wagenbak en niet op mijn schoot Tijd voor even achter de computer. Lekker hoor! Vanavond ben ik alleen thuis, nou ja zonder man dan.... Hij heeft iets van zijn werk. Wel ongezellig hoor! normaal is hij rond 4 uur al thus en nu pas rond half 10 ofzo...
@ Marieke: leuk badpak! Ik wil binnenkort ook gaan babyzwemmen, maar vraag me ook een beetje af wat nu de beste maand is om daar mee te beginnnen. Ze doen het hier bij de sportschool, dat is een klein badje en ze verwarmen het water tot 33 graden. Ze zeggen dat het vanaf 2 maanden prima kan, maar ik twijfel toch nog een beetje. @ verhip: Mooie foto zeg! Wij waren laatst een keer bij Etos en toen zeiden ze tegen ons dat als we ooit een pak ongeopende pampers hadden die te klein waren geworden we ze gewoon om mochten ruilen voor een maat groter. Misschien kan dat bij jullie ook wel.
Elias______FV__27-07-09___3560 gr___53 cm___10 wk___6350 gr___61,0 cm Lisa_______BV__27-07-09___3310 gr___50 cm___ 8 wk___5405 gr___58,2 cm Florine____BV__28-07-09___3120 gr___50 cm____9 wk___5530 gr___60,0 cm Rens_______FV__29-07-09___3020 gr___50 cm____9 wk___4840 gr___56,0 cm Milan______?V__02-08-09___3440 gr___49 cm___10 wk___5960 gr______? cm Fenna______FV__03-08-09___3780 gr___51 cm___10 wk___5290 gr___59,0 cm Fay _______FV__05-08-09___4265 gr___55 cm____9 wk___5825 gr___63,0 cm Finn_______BV__05-08-09___2620 gr___48 cm___10 wk___5840 gr___58,0 cm Ties_______BV__08-08-09___3570 gr____? cm____9 wk___6100 gr___58,5 cm Ruben _____BV__10-08-09___3660 gr___50 cm___10 wk___5620 gr___61,0 cm Tess_______?V__11-08-09___3150 gr___48 cm____7 wk___4710 gr___54,0 cm Esmee______FV__12-08-09___3740 gr___52 cm____8 wk___5330 gr___58,0 cm Kane_______?V__13-08-09___3845 gr___55 cm____8 wk___5750 gr___59,6 cm Aiden______BV__14-08-09___3840 gr___52 cm___10 wk___6000 gr___62,0 cm Anouk______BV__14-08-09___4590 gr___54 cm____8 wk___5850 gr___61,3 cm Danique____?V__16-08-09___4290 gr___55 cm____4 wk___4960 gr___56,0 cm Julia______BV__17-08-09___3610 gr___52 cm____5 wk___4320 gr___54,0 cm Senna______FV__18-08-09___2740 gr___47 cm____6 wk___3870 gr___52,5 cm Suze_______BV__22-08-09___3280 gr___51 cm____6 wk___4100 gr___55,0 cm Svinthe____FV__22-08-09__ 3680 gr___48 cm____8 wk___5445 gr___57,3 cm Djamione___BV__24-08-09___3290 gr___50 cm____8 wk___5100 gr___57,0 cm Yaslin_____FV__24-08-09___3180 gr___50 cm____6 wk___4490 gr___56,0 cm Sara_______BV__28-08-09___4115 gr___54 cm____7 wk___4930 gr___57,0 cm Dominique__BV__29-08-09___3100 gr___48 cm____6 wk___3995 gr______? cm Dimara_____FV__13-09-09___3775 gr____? cm____4 wk___4435 gr___55,0 cm
@Hanna, zo jouw man is dan ook op tijd thuis altijd. Lekker hoor. Mijne is altijd pas half 7/7uur thuis. Dat is erg laat vind ik! Lekker dat Svinthe zo lekker slaapt. Ze leert het wel @Marieke, leuk dat je gaat babyzwemmen! Ik wil ook, maar het is hier in het zwembad altijd zo koud!! Dus ik wacht nog even. @Verhip, lieve foto!! Luiers, hier maatje 3. Maar wij hebben nog geen pak gekocht. Hebben alles gratis van me vriend ze werk. Scheelt een hoop geld! We hebben al een paar dozen maatje 4 en 5 liggen hihi. En gelukkig ook nog een paar dozen maatje 3. Nou ik heb hier ook het dekentje in een dekbedovertrek gedaan. Dat staat echt veel leuker! En het is nog veel handiger ook vind ik. Had ik eerder moeten bedenken Heb maar even tegen me vriend gezegt dat Milan gaat logeren zaterdag. Want nu wilde zijn ouders weer zondag naar de prenatal maar dat komt ook niet uit want gaan Milan dan ophalen. Maar hij vond het leuk! Gelukkig...