Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    marieke, waarom kiezen jullie ervoor?
    wij doen het uit de voordelen die er zijn, het was echt ideaal toen we op vakantie naar frankrijk en engeland gingen, al vnden ze het wel gek dat ik nu ook tegen andere mensen engels praatte, hihi, maar ze redden zich prima, als ze wat wilden vroegen ze het zelf, en dat er naar hun geluisterd werd is natuurlijk helemaal slagroom op de cake
    het is ged voor hun wiskundig iets hebik gehoord, en het vak engels wat mijn zoon volgens jaar krijgt word een makkie

2. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    rianne: heerlen dat is wel heel dichtbij! Misschien en ik je schoonbroer en zus wel???

marieke: balen dat je moet stoppen met bv. Was de productie zomaar terug gelopen?

jingi: zielig voor Pepijn. Hopelijk is t snel over.

gentle: ik heb het idee dta Maud vanaf het begin wel eens eng droomt. Ze huilt dan ook in haar slaap. Het kindje van een vriendin doet dat trouwens ook...

3. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    ja ja ja: senna heeft vanacht voor het eerst doorgeslapen!:D
    ikke is erg trots!
    senna kreeg de laatste fles om 22u en heeft geslapen tot 5.30:D
    ben echt helemaal blij.
    we zijn nu ook bezig met de voeding aan het ophogen, omdat ze al een paar dagen aan het klooien was.
    vanochtend heeft ze om 5.30 de fles van 150cc haast helemaal opgedronken:$
    de fles die ik haar net gegeven heb, zat nog wel 50cc in, maar dat mag de pret niet drukken

net nog even zelf gedouched, en toen senna in badje gedaan!
    we zijn dus weer helemaal schoon;)

ga vanmiddag bij de etos bij ons in de buurt, toch maar even 2 pakken pampers omruilen voor mt 2.
    heb nu nog 1 pak mt 1, dus die maak ik eerst even op.
    ik las gister dat er ook meiden zijn, die pampers baby dry hebben, wat is daar het verschil mee met pampers newborn dan?
    of is dat een hele stomme vraag?

vanavond naar een vriendin toe.
    die is nu 4 weken geleden bevallen van een dochtertje.
    altijd erg gezellig
    nou iedereen een hele fijne dag:)

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@brusje, wij kiezen ervoor omdat we waarschijnlijk niet altijd in Nederland zullen blijven :)

ik word trouwens helemaal gek van Ties, meneer weigert al dagenlang te slapen :(

5. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Marieke, dat hebben wij ook, dat we waarschijnlijk binnen 10 jaar in het buitenland wonen vanwege mn man zn werk. 2 talig opvoeden is daarom wel eens bij me opgekomen, maar is dat niet heel moeilijk? Zowel ik als mn man spreken vloeiend Engels, maar is het dan nog steeds niet heel moeilijk? Hoe pakken jullie dat aan?
    Lastig dat Ties niet wilt slapen. Ook niet als je met de wagen gaat wandelen? Dat werkt hier altijd heel goed.

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: kijk eens wat je verzekering er in meedoet... ik krijg bijvoorbeeld 35 euro per behandeling vergoed! scheelt voor mij de helft!

Rotterdammers direct??? hoe kom je daar nou bij? :p ;) k ben er ook geboren en heb er tot mijn 15e gewoond :D

ik heb vanmorgen welliswaar even kunnen douchen!! :D madame heeft lekker geslapen... vannacht ook heerlijk van 22.00 tot 07.45 uur :)

7. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Jingi, ach gossie zijn piemeltje, hoe kan dat zo ineens gaan ontsteken dan? Wist de huisarts dat?
    Ja met werken kappen, ik wil het wel maar niet doen, alles opzeggen, alles over me heen krijgen daar... Daar zie ik tegenop denk ik...

Marieke, onvrijwillig stoppen met bv is niet leuk, zonde dat het niet is gelukt! Maar aan je inzet heeft het neit gelegen volgens mij!
    Slaapt hij niet? Dat is eigenwijs van hem, of is hij niet moe, neen baby's zijn moe, is hij aan het jengelen de hele tijd? Zeggen dat het een sprongetje kan zijn is ook zo lekker cliché he... maarja, als je tegen ze zegt dat ze wel moeten slapen doen ze het ook niet...
    Jessi, dank je voor de stop-pep-talk, ik heb ze wel even nodig ;)
    En lastig kan het zijn hé, het kleine loslaten zoals de zorg een paar uur aan een ander over laten, ik heb er met Elias geen last van maar de eerste, ja dat was een stuk lastiger ;)

Lieke, weet niet of je ze kent, hij werkt voor de gemeente Heerlen (als ik me niet vergis), hij heet v a n H u m m e l (even ontgooglen ;)) en daar zijn er niet veel van als het goed is... Haar achternaam ken ik niet moet ik zeggen...

Tweetalig, als wij ze ook engels zouden opvoeden zouden we onze overlegtaal kwijt zijn, wij bespreken soms dingen waar ze bij zijn die ze niet hoeven te horen/begrijpen in het engels, dat is wel zo handig al merk ik dat ze intenties oppikken tegenwoordig en zonder de taal te spreken wel mee krijgen waar we het ongeveer over hebben... :D
    Wij blijven waarschijnlijk ook niet altijd in NL maar waar we heen willen (Frankrijk) spreek ik de taal zelf niet, dus dat schiet niet op :p

8. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Na vier nachten op rij is het denk ik wel blijvend: Sara slaapt door!!
    Ze gaat rond tienen naar bed, en komt 's ochtend tussen zes en zeven voor de eerste voeding, en mama's slaappatroon is nu dus helemaal van slag :D

Ik wordt nog steeds tussen drie en vier wakker, en als ik dan naast me in de wieg kijk is madam nog heerlijk in dromenland! Maar 't is wel lekker hoor, dan kan ik me lekker omdraaien en nog 2 of 3 uurtjes pakken...

9. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Goedemorgen!

@Rianne, jeetje 80 euro is ook niks zeg!! Je moet maar even goed nadenken wat je wil dan.
    Ik vind het zelf lekker om even op mijn werk te zijn, maar ik hbe wel heel leuk werk. Maar als jij liever bij je kleintje bent en de andere kids dan zou ik gewoon stoppen.
    Weet alleen niet of je daarna weer snel aan een baan komt, maar lijkt me wel toch.

@Marieke, knuffel voor jou!! Ik weet hoe vervelend het is om te stoppen....

@Mumtobe, wat een slaapkop is jou meisje zeg!

@Cjpt, zielig zeg die krampjes!! Hoop voor je dat je vanmiddag nog even kan slapen!

Hier alles goed. Milan kreeg gisteravond 22.00 zijn laatste fles (toen had hij bijna een uur! de hik @#$%^#) en toen geslapen tot 8.00!!

Het was wel gek net. Hij ging 9 uur alweer naar bed. Toen sliep hij tot 10 uur. Dus had hem eruit gehaald en aangekleed. Toen bleef hij maar jengelen, hij was gewoon nog moe!! Dus weer in bed gelegt en nou slaapt hij nog....raar kind... hihi.

10. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Leuk dat sommige tweetalig opvoeding. Ik ben zelf half frans, maar me vriend dus niet. Dus als ik Milan frans/nederlands wil opvoeden wordt wel lastig! Vindt het wel jammer, maar weet echt niet hoe ik het voor elkaar moet krijgen.

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

@rianne, denk idd dat het een sprongetje is, ties heeft zojuistzijn handjes ontdekt, das dan wel weer leuk, maar ik kom nergens aan toe..

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Rianne, voor dat geld ging ik zeker niet werken hoor!
    Enne, direct? Tja... best wel. Maar dat ligt er natuurlijk maar net aan wat je gewend bent.
    Zowiezo werk ik in een mannenwereldje en krijg ik ook echt halve zolen etc binnen dus als ik het van nature al niet was dan had ik het nu wel geleerd hihi.

@ Jingi, mijn familie komt inderdaad uit Rotterdam, maar ik woon er zelfs sinds mijn 9e al niet meer.
    Wat zielig voor je kleine man!

@ Marieke, wat klote dat het niet is gelukt met de bv!

@ Jessi, ik klink niet plat rotterdams hoor ;o) Werk op kantoor dus moet wel een beetje repre zijn haha.
    Ik weet nog niet of ik helemaal of deels aan het afbouwen ben. Ik zie wel wat mijn productie doet. Mocht het lukken de ochtend en avondvoeding over te houden aan de borst dan prima. Maar helemaal fles is ook goed.

@ Mumtobe, waar woon je nu ook al weer?

@ Osteopathie, ja mijn verzekeraar vergoed 25 euro per keer. Maar ik heb er nu in de buurt 1 gevonden die 95 euro voor het eerste consult rekent en 75 voor de verdere afspraken. Dus dan vind ik het toch wel erg prijzig!

13. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    @Rianne, ja maf he, ik had er ook nog nooit van gehoord. Maar het schijnt vaak voor te komen bij jongentje tot 10 jaar. h et komtomdat het voorhuidje nog verkleeft is en er makkelijk vuil in kan komen, wat je vervolgens niet schoon kan maken.
    Daar zou ik ook wel tegenop zien. maar goed dan ben je wel lekker thuis.

tjee, wat een reislustige types hier! Ik blijf gewoon in nederland hoor, al zou ik voor het weer wel weg willen.:D

Mijn broer is getrouwd met een Braziliaanse en zij leren hun dochtertje van 2,5 ook braziliaans(portugees) en dat gaat heel goed, ze praat ook wel eens nederlands en portugees door elkaar en dat klinkt dan wel grappig. Schijnt ook dat kinderen heel goed weten dat ze verschillende talen spreken.

14. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ahum... was het nou een ezel die zich niet 2x aan dezelfde TEEN stoot? Ik liet net bijna Dominique uit mijn handen vallen toen ik me dus weer aan die teen stootte!! Moet ik ongesteld worden ofzo? Dan ben ik ook altijd zo onhandig! Of zouden mijn tenen gewoon te lang zijn ;o)
    Fuck zeg, nu doettie ECHT pijn!

Oh trouwens, ik zit me door al mijn berichten ooit hier te worstelen om op die manier mijn zwanger worden/zwanger/bevallen dagboek te maken... wat een werk! Maar wel erg leuk. Grappige is dat me nu ook ineens opvalt dat ik sommigen van jullie al "kende" van het NOD forum. Daar schreef ik alleen niet zo vaak dus is het me niet helemaal bijgebleven. Maar o.a. Daan en Miekepluis zaten daar ook al! We go way back hahaa

15. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Mijn vriend is Italiaans (zoals jullie vast al begrepen hebben ;) ) dus Samuele wordt ook tweetalig opgevoed.
    Is ook wel zo leuk voor m'n schoonouders, want anders kunnen ze straks niet eens met hem praten!
    Ik heb zelf zes jaar in Italie gewoond, dus ik spreek het zelf ook.

16. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    He girls,

Ik heb niet gelezen en getypt tegelijkertijd (dommie...) dus nu moet ik ff uit het hoofd doen wat ik nog weet :p

@Rianne echt wel dat ik zou stoppen als ik jou was! Voor die 80 euro zou ik het gewoon de moeite (letterlijk) niet waard vinden, ik bedoel de moeite van Elias naar kdv brengen en moeten haasten etc. En als ik tussen de regels door lees vindt je het niet echt geweldig leuk daar en is het niet je droombaan ofzo ;) Nou ik zou het wel weten dus, maar it's up to you meid! In ieder geval niks aantrekken van 'de maatschappij' en al helemaal niet van evt gezeik wat je van je collega's krijgt, wat hebben zij daar nou over te zeggen? Ze vinden heus wel iemand anders hoor (of klinkt dat juist weer lullig tegenover jou...)

@Marieke wat jammer zeg dat het niet meer lukt met je bv. Het is mij wel duidelijk dat je er alles aan gedaan hebt om het weer op te krikken en je wou het echt heel graag dus super jammer. Maar je moet maar zo zien, Ties heeft toch maar mooi 3 maanden goed gegroeid op mama's melk! Succes met de overstap naar fv. Misschien dat ie dan meteen weer wat lekkerder wil slapen :(

@Annie wauw dat scheelt veel geld als je alle luiers gratis krijgt! Waar werkt jouw vriend dan, ben wel nieuwsgierig :)

Tweetalig: hier alleen maar NL hoor, maar vindt het wel goed dat sommigen het Engels al vroeg promoten! Komt hier ook vanzelf wel goed denk ik, man en ik spreken beiden heel goed Engels en hebben dat gewoon op school geleerd, op vakanties en van tv :D

Annie spreek jij zelf vloeiend Frans dan? Je zou dan als je alleen bent met Milan altijd Frans tegen hem kunnen ouwehoeren, dan pikt hij het echt op hoor! En als je vriend erbij is onderling gewoon NL praten, maar toch leert hij het dan beiden!

Een goede vriendin van me woont in Guatemala en heeft een dochtertje van 3 jaar. Ze spreekt zelf inmiddels vloeiend Spaans en spreekt dat dus ook met haar man en overal in haar omgeving, want niemand daar spreekt iets anders dan Spaans. Maar ondertussen praat ze NL tegen haar dochtertje, en die begrijpt alles in het NL hoor! Momenteel is ze even 2 mnd in Nederlands en als opa en oma met hun kleindochter spelen snappen ze elkaar volledig! Zo gaaf vind ik dat!

En wat zijn er een boel met buitenland-aspiraties!
    Mijn man zou bij zijn werkgever (Achmea) heel makkelijk naar functie in het buitenland kunnen solliciteren, heeft daar ook wel eens over nagedacht maar toch nooit gedaan. Ik had een paar jaar geleden best met hem mee gewild, naar Ierland of Luxemburg ofzo. Maar nu heb ik zelf ook mijn vaste baan waar ik het naar mijn zin heb en nu Rens er is wil ik toch liever hier blijven....

@cjpt oelewapper! Doe maar ijs op je teen en ga op de bank zitten met een kopje thee en de rest van de dag niet meer in actie komen, dan kan er ook niks meer fout gaan ;)

17. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Oja nog over accenten gesproken...
    Ik woon dus in Culemborg maar ik kom hier niet oorspronkelijk vandaan. Toen ik hier kwam moest ik wel even wennen hoor! De mensen hier kunnen me toch plat praten zeg! Het is hier een mengeling tussen "Utrègs" gecombineerd met een soort van zachte g uit het land van Maas en Waal. Zo raar!!

Ben geboren en getogen in 'het groenen hart', precies tussen de 4 grote steden in, en ik geloof dat ik wel aardig ABN spreek... hoewel manlief mij af en toe 'beschuldigd' van een Rotterdamse klank :(
    Whatever, ik vind het wel cool dat we in zo'n klein landje zoveel tongvallen hebben!!

18. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Hihi ik krijg net leuk nieuws....
    Nichtje van mijn man is zwanger! Haar vriend, die een stuk ouder is dan zij, was gesteriliseerd omdat hij in een vorige relatie geen kinderen wou (heb ooit begrepen dat hij daar door zijn ex min of meer toe gedwongen was). Nu hadden ze een herstel-operatie gedaan en nog voordat hij op controle in het zkh moest zijn met zijn zaadjes is zij al zwanger geraakt! Errug leuk voor hun dat dit zo snel gegaan is! :)

19. Liefie

Liefie Bekend lid

26 mrt 2008
    753
    1
    0
    Oeps, 3 berichten (euh... nu 4) achter elkaar, ik zal nu stoppen met stalken!

20. lieke1979

lieke1979 Fanatiek lid

13 okt 2008
    1.438
    0
    0
    rianne: heb t ontcijferd maar ken hem denk ik niet. Ken wel iemand die bij gemeente Heerlen werkt.

cjpt: lijkt me idd nog eens leuk al die berichten nalezen. Ik heb 9 maanden een gewoon dagboek bijgehouden en dat ook vol geplakt met foto's, mailtjes echo's e.d. Verder hield ik gewicht en maten (van bijv buik) bij. Echt heel leuk!

wat veel mensen met buitenland plannen en tweetalig opvoeden. Leuk! Hier ook een soort van tweetalig opvoeden ;): ik praat (itt mijn vriend) dialect met Maud.

Dus over accenten: ja ik heb echt een enorm limburgs accent! Is weer eens wat anders dan Rotterdams-Amsterdams-Utrechts he?

Deel Deze Pagina