Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Rianne: nee dat zegt niet alleen haar moeder.
    Ter info: de moeder heeft add, haar oudste dochter ook. De vader heeft adhd en geloof me: die driejarige heeft ECHT adhd :p
    Zit ook op een kdv voor kids met gedragsproblemen.

Dit kind is niet alleen druk..

2. zicht

zicht Niet meer actief

Hallo mama's
    ik heb gisteren teveel Cola op dus lig al een uur te woelen. Kan niet meer in slaap komen grr. Ben nu aan het internetten met de iPhone dus kan helaas nu maar moeilijk hele verhalen typen. Wilde zeggen dat ik regelmatig meelees met alle dagelijkse perikelen. Vaak ook tijdens het BV moment. Met de iPhone lees ik alles. Maar vaak is het moeilijk om te reageren. Maar ik leef met jullie mee! Xx

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

:DGoeiemorgen,

Hebben jullie me gemist? :p ik was er gister niet, was naar mijn moeder kreeg daar wat kraamvisite (buren van daar etc) en dus pas rond etenstijd thuis.
    Heb even geen zin om op alles te reageren dus ik spring er hier weer in ok?

Zag wel verschillende nieuwe nicknames en die zie je al voordat er word geschreven dat ie veranderd is hihi. Dus ik helemaal aant denken dat er nieuwe mama's bij waren gekomen en toen zag ik de banner ;):D

Zometeen eerst naar de Kruidvaten hier in de buurt die wekker zoeken want heb hem nog niet gevonden..
    Esmee is nog snotverkouden en ik mag de spray niet meer gebruiken dus dat is heel vervelend.. Heeft wel vannacht van 22uur tot 6.30 geslapen, lekker!

Misschien tot straks!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    goedemorgen,
    onze vrolijke Suze heeft doorgeslapen!!!!! Ze heeft om 0 uur een fles gehad en kwam om 6.15, wat een kanjer is het

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    goeie morgen meiden

mvy en petrbr hebben een lekker nacht gehad zo te lezen, ik sluit me bij het clubbie aan, 22.00 tot 7.00.

@mvy ow altijd nog leuk kraamvisite van oude bekenden, succes met je toch voor de wekker, ik heb hem hier ook niet gezien, anders kon ik hem opsturen naar je.

@petrbr suze is cker een kanjer!!

nou meiden ik had yaslin op haar zij gelegt de fles van 7 want, mw draait continu der hoofdje naar links, en naar het raam toe voorheen was het anders om, maar ga ik net kijken had wat achter haar ruggertje gedaan, legt mw gewoon op haar rug armen door de spijlen hihi eigenwijzerd.

ik merk dat ze der hoofd mkkelijker naar links draait dan naar rechts dus vandaar vandaag maar ff oefenen hihi

6. verhip

verhip Fanatiek lid

23 aug 2007
    1.463
    0
    0
    Goedemorgen...
    Ik sluit me ook aan met mijn meisje...Ze heeft geslapen van 22:30 tot 8 uur vanochtend :)

Die kruidvat wekker was een lamp en wekker ineen toch of niet?

7. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    aiaia papa en ik hebben het eventjes niet z fijn nu

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Hier ook een goede slaper vannacht!!
    22.30 laatste fles en 8.45 wakker!!

@Noa, hier ook voorkeursligging bij Milan. Maar ik heb nu een doekje wat ik steeds aan de andere kant leg en daar gaat ie naartoe liggen. En heb ook speciaal kussentje. Moet je even iets tegen haar rug aanleggen en ook tegen haar buikje. Dan zit ze echt vast.
    Ik had het laatst gedaan bij Mlan maar toen lag ie toch weer op zijn rug pfff eigenwijsjes...
    Ze passen goed bij elkaar haha!

@Petra, goed hoor van Suze!!

@Mvy, ah Esmee nog steeds verkouden...zielig. Hier zijn we alledrie verkouden! Bah! Maar Milan heeft er niet zoveel last van gelukkig.

Nou ik ga beetje me huis poetsen. Na de fles van half 4 gaan we hem naar me ouders brengen. Best gek...Maar hij is in goede handen!
    Denk dat ik er morgen weer ben! Vanavond lekker gourmetten!

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Brusje, wat is er aan de hand meid?

Hier weer een mindere nacht gehad maar vanochtend werd het weer verklaard; er was voor het eerst in 5 dagen weer poep! Dus hopelijk gaat het vanacht beter. ;o)

Heb wel alles bijgelezen maar zoals jullie wellicht begrijpen; na 2 nachten zonder slaap ben ik echt te moe om overal op te reageren.

Waarom is iedereen nicks aan het veranderen haha, zo scherp ben ik helemaal niet! Duurt weer even voor ik hieraan gewend ben.

@ Marieke, het kwijlen kan wel door de tandjes komen (zou wel erg snel zijn) maar het hoort ook een beetje bij deze leeftijd geloof ik. Mijn vriendin heeft een kindje van een paar weken ouder en die kreeg het ook rond deze tijd. En mijn andere vriendinnen moesten er ook om lachen toen ze Dominique heftig bellen zagen blazen, kwijlen en op haar handjes knouwen want die herkenden het ook van deze leeftijd.

10. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Noa, hi hi lekker he zo'n invasie en nu denk je pffffffff
    En kom jij over een jaartje met Yaslin bij iemand denken die pfffff en vindt jij het gewoon normaal:D
    En hubbie was thuis maar is nu weer hele dag weg, bah

@Gentle, moet je eens opletten of dat meer is bij Julia, dat als je iets nieuws of druks met haar heb gedaan ze dat daarna verwerkt, dan kan je je daar voortaan op voorbereiden, want dan is ze gewoon vatbaar voor prikkels
    En mannetje al bevallen, of loopt hij nog steeds zwanger rond:D
    Probeer toch nog te genieten meid en niet denken aan het afscheid

@Marieke, he bah meid
    Joh zet dat huis even uit je hoofd dat komt weer wel, Ties gaat nu even voor.
    Tandjes lijkt me onwaarschijnlijk, kan wel hoor maar is dan wel heel erg vroeg
    Heeft het niet te maken met de terugloop van je BV en ik neem aan dan de overgang op KV?

@Mumtobe, jemig wat een dure voeding he!
    Hoop dat het helpt

@Petra, volgens mij ben jij ook een hele stoere meid en heb zoiets van gewoon doen.
    Ik zou ook zo'n type zijn om zo door de supermarkt te gaan en hubbie zou me dan voor gek verklaren;)
    Mooie wagen he!

@Skatje, wat lekker dat Aidan geen last had van het bezoek he!
    Anders zit je volgens mij echt zo van pffff rot nu eens op:)

@Rianne, en hoe is het gegaan??
    Anouk had vorige week ineens zo'n dag, ik raakte door ook beetje van in de war ja

@Fon, dan zeg ik even hallo tegen je voor het volgende BV moment!!

@Brusje, wat is er aan de hand meid?

@Annie, geniet van je uitje straks!

@Cjpt, gelukkig heeft ze weer gepoept, alleen jammer dat nu net vannacht de klok verzet wordt:p

Hier gaat ook alles lekker
    Kan je wel zeggen he als je nog lekker met je gat in bed zit:D
    Hubbie is er toch niet, Anouk slaapt alweer en Mirthe speel hier nog heerlijk, dus waarom zou ik opstaan??
    Oh ja misschien eens een boterham gaan eten

11. zicht

zicht Niet meer actief

@ noa, draait je kleine steeds naar het licht toe? Ik leg haar steeds om de zoveel tijd met haar hoofd de andere kant van het bed. (hoofd aan het voeteneind). Of heb je dit probleem niet? Bij mij draait ze steeds met haar hoofd naar het licht toe.

@ brusje.. ??? Gaat het wel goed?

@ CJPT, wat toevallig. Ivy heeft ook vancht voor het eerst sinds 5 dagen gepoept. Ik weet dat het tot 10 dagen kan duren met BV, maar ik maakte me toch wel erg zorgen.

De dochter van mijn man komt misschien morgen hier. Er is bij een meisje uit haar klas mexicaanse griep geconstateerd. Ik moet er nu dus echt niet aan denken dat onze dochter de mg krijgt. Ze is nog zo klein! Hoe zouden jullie ermee omgaan? Ik ben geneigd om te zeggen kom maar volgende week en kijk even hoe het virus zich deze week ontwikkeld binnen de klas. Het komt wel akelig dichtbij.

12. zicht

zicht Niet meer actief

@ monique, nu slaapt ze dus ben nu ff gauw achter de comp gekropen hihi

13. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goeiemorgen!!!

Weer een heerlijk nachtje. We lagen laat in bed, want we hebben gisteravond Catan gespeeld bij mijn zus en zwager. Svinthe wilde daar niet drinken en thuis aangekomen was ze klaarwakker maar nog steeds niet hongerig. Dus pas om half 1 de fles. Gelukkig heeft ze doorgeslapen tot half 9. Nu is ze net in bad geweest, dus ligt ze fris en fruitig in de box nu :D

Mumtobe, weer andere voeding? Wel hele dure nu... maar hopelijk geeft het het gewenste resultaat.

Marieke, ik hoop dat je een lekkere nacht hebt gehad! Hoe gaat het nu met Ties?

Petrabr, dat is een hele optocht zo in de supermarkt. Maar handig dat je lekker veel mee kan nemen.
    Als ik boodschappen doe kan ik een krat en een tas vol meenemen. Is precies goed!
    Mooie wagen, hoor!

Kinderwagen, hier een Bugaboo. Ben er erg tevreden over. Hij rijdt licht en veel opbergruimte onder de wagen.

Nicknames, gaat iedereen dit veranderen hahahah!! Mijn snappertje staat nog niet helemaal goed ingesteld na de bevalling, dus lastig te volgen zo :D Ik blijf maar gewoon Hanna, wel zo duidelijk ;)

Fon, leuk weer wat van je te horen. Tja die cola he? Hopelijk heb je toch nog lekker geslapen!

MvY, succes met de zoektocht bij het Kruidvat! Wij hebben er hier 2 in het dorp.... Ik weet niet wat je zoekt, maar misshcien kan ik hier nog voor je kijken?

Monique, heerlijk zeg zo'n rustige opstart. Lekker van genieten!

Hier ook rustig. Heerlijk hoor het weekend. Manlief heeft Svinthe in bad gedaan. Ik moest er wel bij blijven staan, want alleen vindt ie het eng... Straks gaat hier weer verbouwd worden... Eerst wordt er wat gesloopt. Ben heel benieuwd hoe ons meisje hier op gaat reageren. We gaan de achterkamer nu aanpakken. Kachel verplaatst, nieuwe electriciteit en een deur erin.

14. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    @ MamaJess: ik woonde in een dorpje vlak ten oosten van Milaan. Lekker rustig, maar met de auto ben je toch in 15 min in het centrum van Milaan.

@Hanna1974: Ik hoefde Samuele voorheen ook niet wakker te maken, want hij kwam ongeveer om de 5 uur. Maar toen kreeg hij nog een nachtvoeding.
    Nu hij de nacht doorslaapt, moet ik hem overdag wel om de vier uur wakker maken, want anders haalt hij zijn 5 flessen niet in 24 uur.
    Hij dronk voorheen 's middags soms ook wel 180 en 's ochtends dronk hij iig 150 helemaal leeg. Dit doet hij nu ook niet meer, omdat hij na vier uren eigenlijk nog helemaal niet zo'n honger heeft.
    Wanneer mag je een fles laten vallen en over gaan op 4 flessen? Volgens mij red hij dat prima en drinkt hij zijn flesjes dan tenminste ook weer helemaal leeg.
    Woensdag moet ik toch naar het CB dus dan vraag ik het ook wel even.

kinderwagen: wij hebben de Bugaboo Chameleon. Erg fijne lichte wagen. Ook niet zo hoog en dat vindt mijn vriend ook wel fijn (klein Italiaantje, ha ha!).

15. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marty, ik heb eigenlijk geen idee wanneer je over kan gaan naar 4 flessen, maar als jouw mannetje zulke grote hoeveelheden kan drinken, zou ik het gewoon eens proberen.
    Een collega van mij hefet dit met haar zoontje ook gedaan en hij drinkt nu 4 flessen van 210 per dag. En die gaan vaak helemaal op en hij is er vrolijk bij.
    Ik ben benieuwd wat ze hierover op het cb zeggen...

16. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Fon, oei moeilijk
    Ik zou idd ook geneigd zijn om te zeggen dan doe maar even niet.
    Maar als dochter bij de beeb uit de buurt zou blijven moet het toch kunnen of niet??
    Enne lekker he als je even tijd krijgt om te pjuteren:)

@Hanna, ik wil eigenlijk morgen nog zo'n opstart maar dan met z'n 4-en in bed!
    Succes met verbouwen vandaag

@Marty, als jij dezelfde hoeveelheid kan geven met 4 flessen waarom zou het dan niet mogen??
    Als je die flessen dan wat groter maakt dan heeft Samuele toch op het eind van de dag gewoon hetzelfde binnen gekregen, of dat nou in 5 keer gaat of in 4 keer.
    Ik weet het zo niet meer van Mirthe

17. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Skatje, ok ok ik neem het van je aan ;) Maar ik bijf een antipatie hebben tegen de term lichtelijk gebruiken ;)
    Maar goed, ik wil ook niemand veroordelen, ik ken ze niet :)

Fon, haai *zwaait naar Fon* Jou naam heb ik ook al even niet gezien inderdaad!
    Mexicaanse griep komt zo inderdaad wel dichtbij, ik zou denk ik het kind wel laten komen maar egwoon afstand bewaren tot de baby, ik weet niet hoe oud ze is? Je kan het haar uileggen en gewoon goed handjes wassen enz, wel aaien maar geen kusjes en knuffels, zoiets zou ik doen denk ik...

Brusje, whats up?

Annie, geniet van je vrije tijd vanavond!

Gentle, dat idee had ik ook wat Monique zegt, misschien is de treinreis enz toch wat heftig voor haar geweest en moet ze echt bijkomen, prikkelgevoelige kindjes kunnen dat heel sterk hebben! Ik merk het bij Elias als hij naar het kdv is geweest maar niet direct de dag erna, maar de dag daarna pas (woensdag geweest, vrijdag een rare rommeldag...)

Monique, nou de nacht was juist uitzonderlijk goed! Joepie, ik sluit me aan bij de lang slapers van vandaag! Hij viel dus als een blok in slaap gister rond 16 uur en wakker gemaakt om 19 uur, hele fles erin, wakekr gemaakt om 23 uur, hele fles erin en daarna was het afwachten, tot 6:15 maar liefst! Maar toen liet hij weer 80 cc staan en net om 10 uur liet hij ook 80 cc staan, ok geslapen tussendoor weer, slaapkop, zal wel verandering op sprong zijn maar gister wijdt ik ook aan het kdv want je merkt gewoon aan hem dat zijn hum even kwijt is als hij is geweest, ook al is het pas een dag later, het valt wel op...

Marty, zoals je het beschrijft is het bij jullie misschien wel handig om naar vier flessen te gaan, elk kind is anders, ik zou het gewoon uitproberen als ik jou was, je merkt het snel genoeg toch?

Hé mensen met bambino sokjes van de kruidvat (nu ze er in de aanbieding zijn hebben vast meer mensen ze gehaald :p) welke maat hebben jullie gekocht en hoe zitten ze? Er stond op het bordje dat ze t/m 12-18 maanden hadden maar er lagen alleen 0-6 mnd en 6-12 mnd was dat bij jullie ook zo en wie heeft de 6-12 mnd gekocht en hoe groot zijn ze? Te klein? Precies goed? Te groot?

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hoi meiden,

Noa en Hanna lief dat jullie willen kijken... ik heb hem niet meer gevonden pff. Het is een wekken (idd met een lampje) van een aapje of een olifant van Baby Zoo. Voor 14.99 in de reclame nu. Zou het liefst het aapje willen maarja. Als jullie in de Kruidvat komen en eens willen kijken? Dat zou heel lief zijn :) maar het hoeft niet hoor als het veel moeite is ;) kopen we gewoon een andere wekker.

Rianne, ik heb de sokjes 0-6mnd (en die van 12-18mnd hebben ze hier idd ook niet) en ik vind ze precies goed passen!
    Alleen dat Bambino staat er steeds anders opgeschreven zeg maar, bij de linkse sok heel mooi en bij de rechtse lelijk?

Ik ga nu weer snel verder want heb beide kids op bed liggen en mijn man is op zolder aan het werken, kan ik hier even poetsen en een paar manden strijk wegwerken... (joepie) tot straks!

19. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Monique, goed idee om daar even op te letten. Laatst had ze ook al zo'n dagje toen er visite was geweest. Toch apart, want ze slaapt dan eigenlijk de hele tijd, en is alleen maar 1 of 2 keer bij wat andere mensen op schoot geweest.

Fon, het is na een week niet meer besmettelijk, dus ik zou haar lekker even nog niet laten komen. Aan de andere kant, als nu andere kinderen in haar klas het krijgen, zit je weer met hetzelfde probleem. Voorzichtig blijven hoor!

Rianne, ik weet niet over die specifieke sokjes, maar hier zijn de 0-6 maanden sokjes al te klein! Heb er al een heleboel in een zak gestopt in een verhuisdoos.

Nou, wij hopen echt dat we het huis in Dronten krijgen maandag. Lijkt heel mooi, en we kunnen nog alles (vloer, verf) zelf inrichten! Heeeeeeel groot dakterras over de hele lengte van het huis, en lekker groot voor ons drietjes (we hebben nu 60 m2, straks 100 m2!!). Best spannend nu. Als we hem maandag aannemen, kan ik lekker de hele week inpakken! Best zin in!

Vanmiddag gaan we lekker even de stad in met z'n drietjes, en morgen komen mijn schoonouders die mijn man dan meenemen naar NL. Druk weekend dus, dus misschien ben ik hier niet zo vaak te vinden, maar morgenavond dan wel weer ;) Ciao!

20. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    gewoon een ruzietje, hij negeert me nu, waait wel over (hopen we in ieder geval)

Deel Deze Pagina