Mik, ligt er ook aan of ze te vroeg of te laat is geboren. Als ze te laat was moet je die weken erbij optellen en als ze te vroeg was ervanaf tellen...
@monique27: bij mij slaapt ze meestal wel. heb haar voor een uur geleden in haar bedje gelegd, en heeft ze zo'n 15 min gehuild,en toen de moed maar opgegeven. sindsdien is het aardig stil (afkloppen!) moet ook wel zeggen, dat ik haar gewoon even heb laten huilen. voel me dan gelijk zo'n slecht mens..... ze heeft dat huilerige al vanaf vrijdagavond....
mvy: sorry dat ik je lastigval met mijn dingen, terwijl jij je zo beroerd voelt.... senna was eigenlijk uitgerekend op 28 aug, maar is 18 aug geboren dus moet ik het dan zien,dat ze qua sprongetjes dan 10 dagen achterloopt? ze is morgen 10 weken, maar dan als je kijkt naar de uitgerekende datum eigenlijk zo rond 8,5 weken?
Mik, je hoeft geen sorry te zeggen hoor, als het niet zou gaan dan zou ik niet achter de laptop zitten Maar idd dan zou ze nu ong 8.5 week zijn en dan kan het dus die sprong zijn! Hopelijk is hij snel over en je moet je geen slechte moeder voelen als je haar even laat huilen. Sommige kindjes hebben dat ook nodig om in slaap te komen!
@ Noa: Ik ben er nog niet 100% van overtuigd dat het echt eczeem is, het kan namelijk ook uitslag van de KMA zijn... (mijn moeder zegt dat ik vroeger precies dezelfde uitslag had van de KMA vandaar dat ik twijfel (misschien onterecht) aan het oordeel van de arts, was trouwens echt een wuppie) @ Cjpt: Ja het is Vaseline cetomacrogol créme... op recept verkregen... bij de aptotheek hebben ze me ook verteld dat dit de lichtste hormoonzalf is, dus dat ik me geen zorgen hoef te maken over de eventuele bijwerkingen... en dat deze zalf ook vaak door dermatologen voorgeschreven wordt bij baby's... @ Lieffie: is het een optie om hem te verschonen voor hij de fles krijgt? of heeft ie dan zo'n honger dat hij alles bij elkaar krijst? @ monique: Daar was ik idd voor gewaarschuwt bij de apotheek, thanx dat jij het ook nog even zegt, je weet maar nooit @ Pluis: haha ja dat mine mine mine idd!! en hoe meer zij wil, hoe meer ik tegen ga werken (onbewust) Dimara heeft idd uitslag, ik heb foto's ervan in mijn album staan, als je ze wilt zien moeten we even vriendjes worden, heb ze namelijk prive staan wat een mooie lijst heb je gemaakt zeg! ik wil het eerste pakje ook inlijsten! waar heb jij de lijst gekocht als ik vragen mag?
Kita/Ons Schatje, welkom terug! Gefeliciteerd nog met Loïs, en het klinkt als een heftige bevalling! Kom je weer vaker meeschrijven? Cjpt, het is heel gemakkelijk, zal ff de link zoeken. Haakpatronen kinderkleding Als je oma het een beetje kan, dan moet je erbij zeggen dat ze met een kleinere haaknaald het mutsje kleiner maakt. Er staat nu dattie voor een hoofdomtrek is van 50 cm met haaknaald nr. 4. Wij hebben die van Julia met haaknaald nr. 3 gemaakt, en die past nu. Ik ben nu nog een roze aan het maken met nr. 3,5 en die valt iets groter uit. Oja, en het bloemetje vind ik te moeilijk Tandarts, oef daar heb ik echt zulke slechte herrinneringen aan, dat ik nu dus niet zo goed meer durf Ik heb vroeger als 6/7 jarig meisje ooit eens met losse handen door de bocht proberen te fietsen, en daarbij mijn voortand van boven naar beneden gespleten... Gevolg: plakken, breken, plakken, breken, wortelkanaal behandeling en nu een beetje een grauwige tand... Daarna nog jaren allerlei soorten beugels gehad. Inmiddels ziet het er allemaal gewoon normaal uit, maar van tandartsen kan ik weinig hebben. Ben al 2 jaar niet geweest... Liefie, leuk he, neefjes/nichtjes! Ik heb er nu eentje (van mijn zwager en schoonzus) en die krijgen er in het voorjaar weer een. Spannend!! Mijn man is vandaag z'n contract tekenen, en morgen gaat hij meelopen met een collega. Volgende week begint hij dan officieel echt. Ik ben zelf vandaag het huishouden maar een beetje aan het doen, zodat ik kan beginnen met inpakken zodra we weten of we dat huis hebben.. Oh, en ik heb misschien de gouden tip: voor 's nachts/'s ochtends een luier van maat 3 om doen?? Zo zijn wij ook overgestapt van 1 naar 2. Eerst 's nachts, zodat die lange stukken/volle luiers niet zo vaak doorlekken, en dan kun je op die manier je maat 2 luiers op maken. Lijkt er toch op dat ze wat hoger moeten zijn voor Rens! Mik, rustig aan hoor, ze hebben wel eens van die dagen. Julia wel iig. Na een paar dagen gaat het weer beter. Het enige wat je kunt doen is toegeven, en haar lekker bij je houden. Blijkbaar vraagt ze wel die aandacht, en die heeft ze ook nodig! Geen probleem dus. Je moet echt even de andere dingen aan de kant zetten, en met een DVD en je dochter op de bank gaan... Noa, dat merk ik ook. Ik vind wel van alles om te doen! MvY Dank je! We zijn ook erg trots op ons mooie meisje. Pluis, gaaf! Ik ben niet zo crea bea, maar ben soms wel jaloers op mensen die daar zo'n kijk op hebben Brrrr, ik ben nu aan het wachten op een sms of telefoontje van mijn hubbie. Om 2 uur had hij de bezichtiging... Julia is zo moe van de afgelopen dagen, dat ze niet zo goed in slaap komt. Ik blijf heen en weer lopen voor de speen. Misschien laat ik haar zo wel even jammeren...
@ Monique, knuffelse! En van wie ze die aanstelleritis heeft? Peter denk ik. ;o) Volgens mijn mams huilde ik alleen als ik honger had. En Peter... hij had iets als baby waardoor hij niet mocht huilen. Dus die werd als een koninkje behandeld zodat meneertje maar niet huilde haha. Oeh... da's een paar dagen geleden: Dominique begint weer te huilen en ik krijg spontaan stuwing, ga maar eens een hongerig mondje voeden!
Bluh, ben er misselijk van in mijn buik. Heb ik vaak als ik zenuwachtig ben. Ik wil zoooo graag dat huis! Hij had vanmorgen nog gebeld om de afspraak even te bevestigen. Toen zeiden ze dat er in ieder geval niemand anders was voor de bezichtiging, dus we zijn de enige geïnteresseerden. Dat scheelt alweer... Hoe lang kan zo'n bezichtiging duren? Niet een uur toch? Brrr, waar blijftie...?
Hoi meiden, Ons Schatje, wat leuk weer wat van je te horen en nog gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter Lois. Wat een schatje zeg! Rianne, succes bij de tandarts! Een paar weken geleden heb ik ook zoiets gehad, maar ik ben er nu vanaf. Hopelijk bij jou ook snel, want kiespijn ben je heel snel zat he! Gentle, wat een leuke foto van Julia zeg en wat een mooie muts. Knap hoor van je moeder dat ze die zelf kan maken. Sporten, ik vind jullie allemaal kanjers. Ik hou er helemaal niet van en zeker in een sportschool. Ik probeer elke dag een stuk te wandelen, maar ik vrees dat het vandaag niet gaat lukken. Beetje een luie dag vandaag en Svinthe slaapt vandaag voor het eerst een slaapje in de wagenbak, dus heb ik even mijn handen vrij! Liefie, het is waar hoor wat je zegt, een kindje bij je eigen zus is toch het bijzonderst Zo heb ik het iig wel ervaren. Het staat zo dichtbij! Helaas niet de gouden tip voor jou met de luiers.... misschien iemand anders? Dit is wel erg lastig ja elke morgen en ik snap dat je dit anders wilt. Mik, balen zeg dat Senna zo uit haar doen is. Tja en een huilende baby, dat ben je snel zat he?! Ik weet niet hoe lang Senna dit al heeft... Svinthe heeft het vorige week ook gehad, hangerig en alleen maar bij mij willen zijn. Echte mamadagen dus. Ik heb me er maar aan overgegeven, steeds veel gekroeld en vaak op schoot. Is Senna wel stil als ze bij je ligt? Mumtobe, hopelijk helpt de zalf snel voor Dimara. Noa, zielig he die prikjes. Merk je wat aan Yaslin nu of gaat het wel goed met haar? MvY, jammer dat je nog steeds niet bent opgeknapt. Koken zeg je??? Hopelijk lukt het je straks... MvLisa, tjonge Lisa al weer 3 maanden morgen. Dat gaat echt snel! cjpt, zo zo Dominique kan zo naar de toneelschool zo te lezen! Miekiepluis, Fenna is een slaapkop zeg! Lekekr hoor! Ik kom hier bijna nergens aan toe omdat Svinthe alleen maar hazeslaapjes maakt. Beetje gefrusteerd hierover! En als ik dan even lekker tijd heb komt er een poes al miauwend naar me toe... Wat heel erg leuk heb je het eerste pakje ingelijst zeg! Super! Gentle, goed nieuws over het huis!! Fijn joh!! Hopelijk gaan de onderhandelingen goed.
Gentle, wat een goed nieuws over het huis! Hopen dat jullie het nu voor een goede prijs kunnen krijgen en we je snel mogen feliciteren
@Marieke: wat fijn dat die domperidon helpt! Zijn dat dan tabletjes, of een neusspray? (Zit er zelf ook aan te denken omdat het kolven niet zoveel oplevert en ik volgende week alweer moet werken ) Haha, ik weeg net zoveel als jij en ik ben even lang De beste manier hier om af te vallen is waarschijnlijk geen chocola meer en minder frisdrank. Maar ja geen zelfdiscipline he Ik wil wel sporten, gisteren zou ik met een vriendin gaan skaten. Maar 3 meter buiten de deur ging ik al onderuit.. Resultaat: een kapotte knie, heftig geschaafd en 3x zo dik! :x Auwwwww! Ik naar de huisarts, krijg ik ook nog es een tetanusprik Knie ziet eruit als een slagveld Volgende keer toch eerst maar kniebeschermers kopen... @Jingi: wat dom van die arts zeg! Maar gelukkig gaat het al beter met Pepijn! @Brusje: balen dat het niet lekker gaat tussen jou en je mannetje! Succes! @MvY: beterschap meid! Poetsen kan wachten hoor (Tenzij het vuil uit zichzelf gaat lopen ) @Ons schatje: ahhhh wat een poppetje is Loïs! Gefeliciteerd @Cjpt: wat fijn dat je oma weer lekker is opgeknapt @Liefie: Aiden had dat eerst bij maat 1 ook, toen gingen we naar maat 2 en toen was het over. Ik zou dus een maatje groter gaan proberen! @Mik: he dat is wel *** zeg, dat Senna zoveel huilt! Ik weet helaas niet wat je eraan kunt doen. Aiden heeft toevallig ook de laatste 2 dagen 'zeurdagen': niet slapen, mieperig huilen en ook niet bijster veel drinken.. Misschien regeldagen.. Of sprongetje... Veel sterkte ermee, probeer goed uit te rusten zodat jij en je meisje er weer tegenaan kunnen. @Miekiepluis: leuk dat collage!! Pfff ik zie er ZO tegenop dat ik volgende week weer moet werken! Getver de getver! Ook omdat ik met kolven (elektrische van Avent) echt maar iets van 80 cc per keer krijg.. Aan de ene kant lijkt het me zooo lekker rustig om gewoon op fv over te gaan, dan zie ik precies wat hij krijgt en maak ik me niet zo druk over of hij wel genoeg op heeft.. Maar als ik eraan denk om te stoppen, dan voel ik me bij voorbaat al schuldig! Want hij groeit, plast en poept goed. Maar soms doet hij zooo onrustig aan de borst, dan denk ik meteen dat hij niet genoeg krijgt.. Word soms gek van mezelf
@monieq ik heb je ge pb!! over de creme, maar voor de andere je kan het zien op www.noordkroon.nl @genle hopelijk zijn jullie het snel eens over de prijs en mogen we je 100%feliciteren. @hanna jij ook een luie dag hihi, yaslin slaapt dus ze zal der geen last van hebben denk ik. @skatje ow dat was niet zo handig je skate avontuur. en je moet doen waar jij je goed bij voelt kwa voeding,
Hallootjes!! Pff moest een hoop bijlezen weer! @Mumtobe, hoop dat de zalf werkt voor je meisje, vindt het zo zielig! @Mik, jou meisje ook al zo zielig! Nou af en toe gewoon maar even laten huilen hoor!! En waarom ga je over naar 120 als je 6 flessen geeft? Ik zou gewoon 150 blijven geven want is anders wel weer weinig misschien! Een keertje wat meer is heus niet erg hoor! @Skatje, balen dat het kolven niet zo wil. En je moet je niet schuldig voelen hoor als je overstapt op fv. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je kleine man vindt fv ook heus wel lekker hoor! Waarschijnlijk maakt het hem niks uit! En kan me voorstellen dat je nog geen zin hebt om te gaan werken! Ik moet over 3 weken, maar krijg er ook steeds minder zin in... @Liefie, ik zou ook maatje groter proberen! Wij zitten al een tijdje in maatje 3! @Gentle, goed nieuws van het huis!! Leuk hoor! Nou hoop voor jullie dat jullie er uit komen met de prijs. @Mvy, beterschap!! @Miekiepluis, leuk hoor dat kunstwerk! En over het logeren...als jij het nog niet wil is toch helemaal niet erg. Dan zou ik het ook zeker niet doen hoor!! Gewoon lekker bij je houden dat meisje van je!! @Jingi, gelukkig gaat het weer beter met Pepijn!! @Rianne, heb je de tandarts overleefd?? Zo verder weet ik het niet meer... Hier gaat het goed. Milan was gisteravond onrustig en was elke keer na 1 uur al wakker. Gelukkig vannacht wel goed, weer lekker tot 8.15 geslapen. Ik snap alleen niks meer van me lichaam hoor. Pff gedoe... Ik was vrijdag me pil vergeten (dat zag ik zaterdag dus). En dan moet je of 2 tegelijk nemen en doorslikken, of stoppen met de strip. Dus ik er 2 tegelijk nemen en wat denk je..... wordt ik evengoed gister ongesteld Snap er niks meer van. Dus nu toch maar gestopt haha. Ik moet er weer helemaal aan wennen dat ik de pil weer moet slikken. Vond het wel makkelijk tijdens de zwangerschap hoor....geen pil en niet ongesteld
@annie22: senna drinkt haar flessen van 150 niet op, dus daarom maak ik nu eerst 120, heeft ze meer trek, maak ik nog bij ze heeft vandaag zo'n dag dat ze helemaal niks leegdrinkt, zelf niet de flessen van 120 waarschijnlijk een sprongetje?
Ja zeker, eerst verschonen, daarna fles! Hier ook een ochtend poeper hahaha Mik, jeetje meid, als ze ineens zo doet en daarvoor niet denk ik dat het gewoon weer een fase is die ook over gaat na een paar dagen/weekje dat wil je vast niet horen! Maar dat zijn mijn gedachte, soms gewoon even afstand nemen en tot jezelf komen en het uitzitten...? Mumtobe, dat lazen we het allebei anders, Noa wat is het nou? hihihi straks heb ik het verkeerd gelezen met mijn grote mond Noa, je hebt het dus ook van huis uit gezien, kijk misschien is dat het verschil wel, ik had ooit een vriend en die wilde graag het leger in en ik heb heel botweg gezegt dat ik dat niet zag zitten als hij later ook een gezin wilde dus dat het kiezen of delen was, even goeie vrienden maar DAT wil de ik ECHT niet... Monique, denk niet dat je dat niet hebt met tijden omdat het een tweede is, voor mij is het de derde namelijk maar ik ben wel een beetje het typetje mini controle freak dus kan best dat ik daarom extra dat soort dingen als tijden zie/onthoud... Denk dat ik ook meer op de klok leef omdat de andere kids een bepaalde tijd op moeten en naar school en baby moet dan mee maar niet zonder iets in zijn maag anders is het brullen enz... De dag is sowieso meer gepland met die grote kids erbij. MvLisa, hier morgen ook drie maanden, snel he ineens? Miekiepluis, ja ik heb zeker een strippenkaart bij de tandarts, ik ga minstens om de maand voor iets, zoooo vermoeiend, altijd al een slecht gebit gehad maar het went nooit! ZE HEBBEN MIJN KIES GETROKKEN, dat is weer een dieptepunt in mijn tandarts geschiedenis, ik heb het geld niet voor een kroon dus nu gewoon een gat... Wauw leuk zeg zo'n lijst, hoe heb je dat gedaan?
Ff gauw, want Fenna is nu wakkerder dan wakker... wat wil je ook, na 4 uur slaap...Hihi! De lijst heb ik gemaakt met de fotolijst van IKEA, 14,95 kost hij en hij is extra dik waardoor je er iets in kunt zetten of doen... Weet alleen nu ff de zweedse naam nie.. Ribba of iets dergelijks, Riva.. Gentle: JAAAAAA!!!! Wat ontzettend fijn voor jullie van het huis! Spannend hoor meis! Oef, ik ga ff naar beneden, ff mevrouw op het speelkleed leggen... Later! Liefs, Pluis
MvY ik heb de wekker! Volgens mij wou je het liefst de aap maar ze hadden alleen nog de olifant. Heb 'm toch maar gekocht. Als je die echt niet wil, dan hou ik hem zelf wel voor over 2 a 3 jaar PB je adres maar even, dan stuur ik hem op. Jammer genoeg kom ik niet snel bij je in de buurt. M'n oma is wel heel binnenkort jarig (Ulestraten) maar ivm de aankomende bevalling van mijn zus komt ze het bij ons vieren ipv wij bij haar... Kom vanavond verder bijlezen en kletsen. Heb hier een hard brullend kind dat heeeeeeel erg honger heeft!!
Nou hier net het bewijs gehad dat Dominique inderdaad echt veel te weinig binnenkrijgt met de bv. "Normaal" krijgt ze als ze een fles krijgt 90cc+3 scheppen. Had al eens meer geprobeerd maar wilde ze niet of spuugde alles er uit. Vanochtend fles gegeven en toch weer 120cc+4 scheppen geprobeerd. Ze klokte het achter elkaar naar binnen en geen druppel gespuugd. Vanmiddag borst gegeven maar weer super onrustig en daarna alleen huilen. Heb ik een flesje gemaakt met 60cc+2 scheppen en wederom: klokkend naar binnen en geen spuug. Nou dat hoort natuurlijk niet te kunnen als ze net 2 borsten heeft gehad! Dus morgen op cb eens goed overleggen en ben bang dat het dan snel afbouwen word. En na al dat eten heeft ze zichzelf net even helemaal leeggewerkt. Eerst poep tot achter haar oren. Dus in bad gedaan. En tijdens het afdrogen pieste ze zichzelf onder. Gelukkig stond het badje er nog dus heb haar er nog maar een paar minuutjes ingedaan. Ze vond het heerlijk! En tadaaaaaa... nu is ze voor het eerst vandaag helemaal onder zijl!!
Dag lieve allemaal, Het is al weer veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik ben zo benieuwd geweest naar jullie allemaal en heb vaak aan jullie gedacht maar het lukte me echt niet om het forum bij te houden. Eigenlijk hoor ik nu hier niet bij , ik ben geen aug. mama maar een mei mama maar ben wel heel benieuwd hoe het met jullie allemaal gaat. Met ons gaat het dus heel goed. Ik heb 2 geweldige knullen. De ene weegt nu 4,3 kg en de andere 5.6 kg.