Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    ik wil reageren op iedereen, maar het lukt nu even niet. ik wilnog wel even zeggen hoe geweldig ik het vind om al die mooie foto's van beebietjes ik telkens zie. en wat een mooie beebs toch he!

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Goeiemorgen meiden,

Voel me nog steeds niet lekker maar het gaat al wat beter. Vandaag weer eens proberen wat te eten en kijken hoe dat valt.

Shopverbod, nou we hebben het een beetje samen ingesteld zeg maar. Kwam van mijn man maar hij heeft ook wel gelijk, heb de laatste tijd zoveel geld uit gegeven :) (ook veel cadeaus voor sinterklaas, verjaardag en kerst gekocht) dus nu is het even op.
    Pff moet in november even 1500 euro betalen aan kinderopvang :$
    Krijg natuurlijk wel weer een deel terug maarja het moet toch op je rekening staan he...

Mamajess, wat fijn dat de bv nog steeds zo goed loopt. Als jullie het beide fijn vinden en het gaat zo goed kun je idd lekker lang doorgaan ermee! En je meisje slaapt mooie tijden hoor!

Rianne, nog gefeli met de 3 maanden! En ik snap hem niet waarom het met spaties ertussen wel kan :(:):):)

Monique, hoe heeft Anouk geslapen? Fijn dat je een oplossing hebt gevonden voor de hazeslaapjes want das niks natuurlijk.

Liefie, hoe was de nagym?
    Zo'n boekje heb ik denk ik ook gekregen voor Esmee. Van mijn broer en vriendin. Alleen jammer dat er 1 klein foutje instaat maar ach.

Lieke, beterschap voor je man!
    Hoezo kan het oefenen misschien niet door gaan?

Hier gaat Esmee vrijdag oefenen.. Ik moet dan even voor iets naar mijn nieuwe werk. En als ik haar ophaal heb ik gelijk intake.

Ginny, wat een prachtige foto's weer van jullie bink. Was hij zo moe van het zwemmen hihi.
    Oh en van Nutriton kunnen ze idd krampjes krijgen...

Ik zou ook graag eens gaan zwemmen met Esmee maarja mijn lichaam he...;)

Annie, alweer de 2e prikjes, gaat snel he.
    Zouden de medicijnen misschien minder goed gaan werken ofzo dat hij weer zoveel spuugt... Arm kereltje.

Petra, moeilijk hoor dat ze niet wil drinken. Misschien vind ze de melk niet lekker? Of je moet je man eens de fles laten geven, misschien komt het omdat ze jou ruikt (niet verkeerd bedoeld natuurlijk ;) maar sommige beebjes die bv krijgen willen geen fles bij mama)

3. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Petrabr, heb je al een andere fles of speen geprobeerd? Misschien vind ze deze niet fijn drinken of moet ze er teveel moeite voor doen.

Nou Dominique heeft gister een graadje verhoging gehad van de prikken maar gelukkig niet erg dus. Verder was ze een beetje huilerig maar kwam misschien ook doordat ze ineens niet ingebakerd werd. Ik heb haar dus heerlijk vertroeteld en haar lekker heel de nacht tegen me aan in bed gehouden. Ik dus niet geslapen maar mijn meisje wel en daar ging het me om. Heb haar wel 3x moeten voeden. Ze was duidelijkvan slag arm schaapje.
    Nu hoor ik tijdens het typen dat ze aan mijn borst een flinke poepluier maakt (ja ik zit te typen tijdens de bv hihi) dus ik ga haar zo maar eens loshalen, verschonen en in haar eigen bed gooien.

@ MvY, hihi ik heb gisteren wel de H&M leeggeshopt! Het enige waar ik maar niet voor kan slagen zijn broeken dus ga vandaag nog even naar de Vero Moda.

4. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Goedemorgen!

Monique, ik mengde de K en D vaak wel, maar het leek wel alsof Florine dat door had :D. Dan gaf ze me een hele vuile blik, zo van: je denkt toch niet dat ik het niet doorheb?? Dus daarom gaf ik dan eerst K en dan D (met anijssmaak), zodat ze heerlijk de op de D liep te smakken hihi.
    Wat een slim idee van je, om voor het slapen gaan nog even aan te leggen. En als het je productie stimuleert is het helemaal handig.

Liefie, veel plezier bij je zus vandaag. Nu ik zelf zwanger ben geweest vind ik zo'n zwangere buik nog veel bijzonderder (is dat een woord :() dan eerst, heb jij dat ook?

Jingi, leuk, ik ben over een half jaar dus niet de enige die nog BV geeft! Wat goed dat je het bij Pepijn 13 maanden hebt volgehouden zeg. Ik leg ook de grens op ongeveer een jaar, dan is het denk ik wel mooi geweest.

Ginny, wat een leuke foto.

Mumtobe, wij gaan volgende week ook naar Landal! Welke provincie gaan jullie? Wij Drenthe.

Annie, wat balen dat Milan nou nog steeds spuugt. En ook al bijna 3 maanden, wat gaat het snel he?

Petrabr, lastig dat ze haar flesje zo slecht drinkt. Je bv is waarschijnlijk lekkerder ;). Misschien kan het nog schelen wat voor flesje? Een Tommee Tippie kan misschien helpen. Die is speciaal voor bv babys.

MvY, zo 1500 aan kinderopvang. Pff dat is een flink bedrag.
    Gelukkig voel je je weer een beetje beter. Flink veel fruit eten he ;).

Cjpt, wat heerlijk voor Dominique dat ze de hele nacht tegen je aan mocht slapen. Hopelijk kun je vanavond zelf een beetje bijslapen.

Florine is 3 maanden!! Jeetje wat vliegt de tijd. Ze is ook zo groot vind ik. Gister sliep ze op me, en ze vult gewoon mn hele buik/borst/schouder. In het begin was het dan zo'n klein hoopje, maar nu krijg ik na een tijdje kramp in mn arm hihi.

Vandaag lekker niks doen! Moet alleen ff naar de apotheek, mn dagcreme is op (vichy). Verder heb ik helemaal niks te doen, daar ga ik van genieten. Morgen komt er een vriendin langs, en vrijdag moet ik zelf op visite bij een vriendin. En dan is het alweer weekend. De weken gaan ook zo hard he.

5. brusje

brusje Fanatiek lid

26 dec 2008
    2.625
    241
    63
    hey mamajess, kom je dan ook bij mij langs? ik woon in drenthe, gaan we dan naar de dierentuin hahaha

6. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @jessi, ja gaat zeker hard! Milan wil niet meer op schoot slapen! Echt jammer! Hij wil gewoon ingebakerd in bed!
    Nouja wel goed natuurlijk maar vond het altijd wel lekker hoor!
    En Milan is ook zo groot! Morgen naar het cb ben benieuwd hoe lang en hoe zwaar hij is.

@Mvy, gelukkig gaat het weer wat beter met je.

@Cjpt, zo Dominique heeft dus heerlijk geslapen tegen mama aan! Gelukkig heeft ze weinig last gehad van de prikjes.

@Ginny, ze kunnen van nutriton idd krampjes krijgen. Milan heeft er ook last gehad, maar hij krijgt het nu al 2 maanden dus hij heeft er niet zoveel last meer van.

Nou hier is het echt lang leve de koffie!
    Heb echt vreselijk slecht geslapen! Ging half 12 bed, gaat om 1 uur het rookalarm piepen! Waren de batterijen leeg! Sjonge.....
    En daarna kon ik niet meer slapen, was wel geschrokken van dat gepiep. En daarna was ik bang voor inbrekers....en dan ze me kind mee zouden nemen??? Ik weet ook niet hoe ik er bij kom....

7. Marty

Marty Actief lid

28 sep 2008
    169
    0
    0
    Friesland
    Ginny, wat een mooie foto's zeg! Echt een mooi mannetje!

Om 11.30 moeten we bij het cb zijn voor Samuele zijn eerste prikjes. Spannend!
    Ik verwacht dat hij rond 12.00u de fles wil, want vanochtend heeft hij hem om 07.00u gehad, dus ik hoop dat we niet te lang hoeven te wachten! Het cb zit hier gelukkig vlak om de hoek, dus wanneer we klaar zijn, zijn we ook zo thuis.

8. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Liefie, nog genoten van de nagym?

@Mumtobe, als je de goede zalf/creme heb dan zie je vaak idd al heel snel verbetering

@Lieke, is Maud oefenen op KDV??

@Ginny, leuke foto's van CP!

@Petrabr, misschien de 1e ochtendvoeding proberen om flesje te doen, dan hebben ze vaak goed honger??
    Wil je afbouwen, doet beeb niet mee, hi hi

@MvY, ik heb nog aan jullie gedacht vannacht, ik zat weer;)
    Was iets met 4 ervoor maar voor de rest??
    Ik hoop ook dat we hier snel door zijn, dat meer voeden vind ik geen ramp, ik heb toch geen schema ofzo, maar mijn borsten zijn dit niet gewend en dat merk je ook aan Anouk en dat vind ik dus wel sneu.
    Eigenlijk is het niet zo gek, Anouk blijft de laatste tijd na een voeding vaak echt lang wakker, meestal wel 1 1/2 uur en soms langer.
    En dan gaat ze pas slapen in bedje, dus is misschien niet zo gek dat ze dan zo kort slaapt, want kan dus goed zijn dat ze al best leeg het bed in gaat.
    Vandaar mijn theorie om ze dus voor het slapen gaan ook te voeden.
    Nu alleen nog zorgen dat dit in de praktijk ook gaat lopen:)

En jij ziet er volgens mij prima uit hoor, dus hup lekker gaan zwemmen!!

@Cjpt, gek he dat je zoiets gewoon over heb voor zo'n klein wezentje
    Gelukkig is ze dus niet ziek geworden

@MamaJess, wat een slimmerik die meid van je hi hi
    Hier een domoor die er lekker intrapt als we K en D mengen;)
    Mijn theorie is volgens mij idd niet zo gek maar nu nog hopen dat het dat is.
    Anders kom ik wat BV bij jou halen:D

@Annie, oh ships, ik zou dus echt tegen het plafond hebben gezeten.
    En geen gekke gedachten 's nachts in je hoofd halen hoor.
    Zet maar een bordje bij zijn kamer, dit is een beeb met gebruiksaanwijzing dus die zou ik niet meenemen:p

9. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, hier ook wel eens gehad. Hoorde ik 's nachts iets in huis (bleek natuurlijk bij de buren te zijn) en gelijk in paniek. Denk dat dat soort angsten heel normaal zijn als je ze niet te vaak hebt. Tis ook niet niks wat we ineens te verliezen hebben he? Ik kan soms helemaal volschieten als ik naar Dominique kijk en dan helpt het mij erg om hardop tegen haar te zeggen dat ik niet meer zonder haar kan. Lucht mij op en als er een tijd komt dat ze mama gaat verstaan/begrijpen zal ze het vast niet erg vinden te horen.

10. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Goeiemorgen!

Pfff weer een lekkere nacht gehad zeg...NOT! Gisteravond om 21.30 uur de laatste fles gegeven en daar dronk hij maar 100cc van op. Om 22.30 uur sliep hij en om 4.00 uur vond hij het wel een mooie tijd om speentje te pluggen! Fijn hoor, die stomme wintertijd!!! Want voorheen sliep Kane tot 6.00 uur om vervolgens in ons bed weer verder te slapen tot 8.00-9.00 uur. Nou ja...om 5.00 uur heb ik hem maar naast me genomen en viel hij meteen in slaap :$ de kleine doerak! Kane (en papa) hebben dus heerlijk geslapen, en mama heeft de halve nacht wakker gelegen! Nou ja...misschien vanmiddag nog even een tukkie doen, want papa is toch thuis vandaag.

Vanmiddag gaan we foto's laten maken...bij de Agrimarkt (supermarkt) staan ze van Profi-Portrait en dan kan je dus foto's van je baby laten maken. Je krijgt dan een kleine foto gratis en de rest kan je dan bijkopen, dus maar eens kijken of daar wat leuke foto's uitkomen!

Marty Succes straks met de prikjes! Hopelijk heeft hij er niet te veel last van!

Liefie Hoe was de nagym? En hoeveel lessen hebben jullie dan?
    Ik ga vanavond weer, is de 3e les van de 5. Alleen vorige week ben ik niet geweest omdat vriendlief ziek was en ja...als papa ziek is dan moet mama voor de baby zorgen (maar als mama ziek is moet mama ook voor de baby zorgen....hmmmm ;))

Cjpt Oh jij ook al zo'n geweldige nacht gehad? Maar wel lekker he, zo'n klein warm babylijfje tegen je aan!

Annie En jij doet ook mee met zo'n lekkere nacht?
    Gelukkig heeft Milan wel goed geslapen!

Nou er wordt er hier weer één wakker (en nee...niet papa...die ligt nog lekker te snurken) dus ik ga hem zo maar alvast in badje doen en mooie kleertjes uitzoeken voor de fotosessie!

Fijne woensdag meiden!

11. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, ja met kleren aan misschien...... :S

Liefie, ik heb hem al ontvangen!! Snel he!! En helemaal in goede staat gelukkig :D dus ik ben blij. Hartstikke bedankt!

12. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @Marty, succes met de prikjes!

@Cjpt, en dan is het heel leuk om terug te horen, Mama ook lief
    En als ik nu zeg, Au, dan hoor ik kusje, hi hi
    En krijg ik een beter maak kus van Mirthe en je smelt dan hoor!!

@Ginny, vindt je het eng om hem in bed te hebben??
    Heb je er wel eens aangedacht om hem op een aankleedkussen te leggen?
    Daar rol je niet zo makkelijk op, je voelt dat er iets ligt
    Dat deed ik bij Mirthe
    Aankleedkussen zo hoog mogelijk en slapen maar

@MvY, dan ga ik mee zwemmen, val je niet op naast deze walrus;)
    Maar laat je door je lichaam niet tegen houden meid, niemand die daar naar kijkt als je met je mooie prinsesje binnen wandeld

Anouk slaapt nog steeds!
    Maar de morgen was normaal ook niet zo'n probleem.
    Nu straks kijken hoe de dag verder gaat verlopen met mijn nieuwe aanpak
    Nu even Mega Mindy kijken met de andere dame:D

13. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Goeiemorgen!

Hanna, dat is op zulke dagen echt uitzondering, met 2 handen typen. Ze is nu ook weer wakker vanaf half 10... En ze wil ook niks, alleen maar bij me liggen...

MamaJess, alweer prikjes? Wat nu dan precies? Oh, en langer dan 6 mnd wil ik wel proberen, maar zodra ze gaat kruipen/lopen wil ik er sowieso mee stoppen. Heb daar een beetje afkeer van...

Rianne, goed idee! Zo googled niemand het!

Lieke, waarom moet je dan zo lang wachten? Je hebt toch een afspraak, of loopt dat dan zo uit? Ik baal ervan dat we daar straks ook zitten... Bij de kinderarts hier ben ik vaak de enige!

Ginny, stoer die zwembroek! Lekker dik buikje ;)

Petra, mss vindt ze het niet lekker? Lukt het wel met afgekolfde melk?

MvY, erg he, al die uitgaven. Wij krijgen met mijn man zn loon in december ook veel terug, maar we moeten nu wel ff een huis inrichten ;) Wij hebben ff mijn ouders gevraagd om wat voor te schieten, dan hoeven we niet zuinig te doen omdat we het nu ff nog niet hebben.

Vitamines: hier heeft ze vitamine K alleen bij de kinderarts gehad, en dan hoefden we dat thuis niet meer te geven. Geven jullie D in vloeibare vorm? Ik heb kleine pilletjes (D + fluor) die ik moet geven... Als het ook vloeibaar kan, vind ik dat een beetje stom!

Annie, ruilen? Julia wil gisteren en vanmorgen alleen nog maar op schoot slapen... Lijkt me heel lekker als ze nou eens lekker in bedje slaapt. 's Nachts wel, maar overdag is het blijkbaar stom.

Inbrekers, sinds er bij mijn ouders een keer echt inbrekers om het huis liepen en de schuifpui open hebben gekregen, vind ik het wel een beetje eng 's nachts. Zij hebben 2 honden, dus die sloegen meteen aan, maar onze kat rent alleen hard weg :D Gelukkig hebben we 2 voordeuren (beneden en op onze verdieping) en wonen we aan een drukke straat!

Julia slaapt nu op schoot ;) 3 kwartier heen en weer gelopen naar haar bedje voor die speen, en toen was ik het zat. Het vervelendst vind ik dat ze dan dus ook niet in de box/wipstoeltje wil, maar echt alleen op schoot. Gelukkig komt mijn moeder vanmiddag, dan kan zij haar lekker even nemen.
    Ze heeft nu trouwens opeens haar handjes gevonden! Druk aan het bestuderen, en aan het proberen om ze in haar mond te krijgen, maar hij belandt dus steeds in haar ogen/neus :D Hoezo hand-oog coördinatie is nog niet zo ontwikkeld ;)

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Monique, haha ja zo'n bordje is een goed idee!! Ik zit er wel bij: dit is een ingebakerde reflux baby dus weet wat je meeneemt:D:p

@Cjpt, oh jij hebt het dus ook hihi. En ja je beseft je soms gewoon hoeveel je al van zo'n kleintje houd he!

@Ginny, hihi die Kane weet wel wat hij wil he!! Lekker bij papa en mama ;) Veel plezier met de foto's vanmiddag!

Nou me kleine man is net in bad geweest en daarna alweer naar bed! Hij was zo moe en vond het nog beetje vroeg voor een fles (11 uur) hij had 8 uur gehad vanmorgen (200cc). En nu slaapt hij nog even.
    Ik ga weer even koffie zetten hihi.

15. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Gentle, nou voor 2 uurtjes wil ik wel ruilen, maar niet langer hoor haha! Ik ben natuurlijk wel trots dat Milan altijd in zijn bedje slaapt. Vindt het wel knap. Maar soms lijkt het me gewoon wel lekker nog even op schoot! Nouja, dan maar veel knuffelen als hij wakker is. Gelukkig vindt hij dat niet erg!

16. aguamiga

aguamiga Actief lid

9 nov 2008
    178
    0
    16
    Wijchen
    Ik lees dat er meer vrouwen zijn die de BV een jaar vol willen houden? Ik wil ook proberen het zo lang vol te houden, ben zo benieuwd hoe het zal gaan als ik dadelijk weer aan het werk ben!

Ik ben van half negen tot zeven van huis, dus ik ga de nodige kolfbeurten tegemoet :) Heel benieuwd of dat allemaal gaat lukken, en hoe ik het dadelijk allemaal ga organiseren op het werk.

Eigenlijk moeten we nu ook wel gaan oefenen met kolven en uit een flesje drinken, maar ik merk dat ik het nog erg uitstel.... Ik wil er nog even niet mee bezig zijn dat anderen dadelijk mijn sweetie eten gaan geven ipv mama :( We gaan maar es met papa beginnen, die vindt het wel heel leuk ook Sara ook weer een keer eten te geven. Volgende week maandagavond begin ik aan een EHBO-opleiding bij het Rode Kruis, dus dat is wel een mooie gelegenheid.

Sara heeft al wel uit een flesje gedronken, in de eerste week na de bevalling lukte het haar helemaal niet om aan te happen dus ik ben meteen begonnen met kolven, en dat heeft ze eerst met een spuitje en daarna met een Habermann-speen gekregen, daarna zijn we overgegaan op tepelhoedjes en sinds een dikke week zijn we ook daar helemaal vanaf, dus ik hoop dat het niet al te veel problemen op zal leveren.

Ben ook benieuwd hoe het zal gaan met het aantal voedingen, ze komt nu zes keer, en dan om de drie uur zo'n beetje (behalve 's nachts), zou dat zo blijven? Ik merk wel dat ik makkelijker wordt met BV geven als ik niet thuis ben, maar dat is tot nu toe beperkt gebleven tot bij anderen thuis (mijn ouders, schoonouders, m'n zus). Ik heb nog nooit echt "publiekelijk" BV gegeven, dat durf ik nog niet zo goed...Eens zal het er toch van moeten komen als ik door wil gaan met de BV, want ik kan niet altijd om de drie a vier uur naar huis gaan natuurlijk...

En dan nog de vraag hoe het met kolven zal gaan natuurlijk! Ik kolf zo nu en dan nog wel eens na een voeding, als ik bijvoorbeeld een harde plek heb die Sara niet helemaal goed weggedronken krijgt, maar die hoeveelheden zeggen niks natuurlijk, eigenlijk moet ik om een idee te krijgen een keer een hele voeding afkolven en die met het flesje aan Sara geven, maar zelfs daar heb ik al moeite mee, heb liever dat ze aan de borst drinkt.

Mama heeft een beetje scheidingsangst :D Ik ga mezelf deze week maar es een keer een schop onder m'n kont geven en er toch maar es aan beginnen, ik moet tenslotte ook iets van een voorraadje opbouwen! (Ik heb ongeveer 400cc in de vriezer, maar da's natuurlijk zo op!)

Zo, da's een lang verhaal geworden, maar moest het even kwijt, en ben ook wel benieuwd hoe de andere BV-mama's hier mee omgaan.

17. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    He scheetjes,

ik stap gewoon even in hoor. Er wordt zoveel gekletst dat ik het even niet kan bijhouden.

Zag dat Sweepy zich heeft gemeld. Super meid. Wat een mooie foto's van je mannetjes. (had al wel even gespiekt op je hyves). Fijn dat alles zo goed gaat. En zoals al gezegd. Je bent hier nooit weggeweest hoor, er is veel aan je gedacht. En voor ons ben je gewoon een aug. mama.
    Hoe gaat het met je?

Is het bij jullie ook zulks mooi weer?

Oh trouwens, ben gister naar het cb geweest om te wegen en te meten voor de fun. Nou, Noor verslaat alle baby's als het gaat om gewicht hoor. Ze weeg nu 5970gr en is 58 cm. Dus een klein dikkertje.
    En hoe gezellig het haar ook staat die babyvetjes, dat gaat toch wel goedkomen he? Ik bedoel, *schaam* het is toch niet zo dat ze ook mollig blijft? Ik hou mijzelf maar voor dat zodra ze gaat kruipen etc ze wel weer in verhouding komt.
    Naja, waar maak ik me druk om. Ze is prachtig, lief en gezond. Wat kan ik me meer wensen.

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, thnx voor de lieve opmerking. Ik ben normaal echt niet iemand die zichzelf erg dik vind ofzo maar nu met die straie over mijn hele lijf schaam ik me toch echt wel. Ook al zie je als je in het water bent niks, de weg ernaartoe is erg lang...

Gentle, oh je krijgt dat geld pas achteraf, das idd wel minder dan he. Je mag eigenlijk dus veel uitgeven maar je hebt het nog niet. Fijn dat jullie het kunnen lenen, dat scheelt!

Annie, Milan ook in bad geweest net, Esmee ook. Die kwam na 3 uur ook alweer voor een fles (niet haar gewoonte) en slaapt nu ook weer lekker.

19. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Daan, zo die Noor groeit idd goed!! Hier ook eentje met vetjes hoor! Maar dat hoort wel beetje bij een baby toch?
    En het gaat er straks echt wel weer af hoor!

20. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, leuk je weer te lezen. Wat een klein dikkie is Noor hihi. Is toch superlief een beetje babyvet. Ennuh als ze dan ziek word heeft ze tenminste wat reserve!
    Youri is ook altijd 'dik' geweest (hij at en eet nog steeds heel veel) en dat begint nu langzaam weg te trekken dus het komt zeker goed!

Deel Deze Pagina