Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Hanna, vervelend dat Svinthe nog steeds last heeft van krampjes. Hopelijk wordt het snel minder. Wat apart dat je moeder zo onaardig tegen andere mensen in de rij :(

Marty, je moet even een aantal paginas terug voor de lijst denk ik. Er is niet 1 persoon die m bijhoudt, dus je moet m even terugzoeken en dan kopieeren.

Monique, ik kan inderdaad ieder uur aanleggen als dat moet. Ik dacht eerst: mn borsten kunnen toch niet alweer vol zijn? Maar als ik in mn tepel knijp komt er melk uit, dus blijkbaar wel. Het grappige is dat ik niet extreem veel last heb van stuwing sochtends, terwijl Florine wel 8 uur slaapt. Blijkbaar weten ze wanneer ze aan het werk moeten en wanneer niet ;) Ik heb wel een beetje stuwing sochtends hoor, maar niet heel erg.
    En Anouk kan ook dat soort geluidjes maken dus? Nou dan ga ik me er verder geen zorgen over maken.
    Wat goed dat je nieuwe aanpak lijkt te werken. Hier ook erg veel zuigbehoefte voor het slapen, maar dat is wel met een speentje te verhelpen.

MvY, leuke foto!

Zo net even een aantal voedingstops besteld, want ik wordt er zo moe van om steeds alles omhoog te trekken en onder mn oksel te houden. Heb alleen nog geen voedingstrui gevonden, dat is wel weer jammer. Denk dat ik de hele winter vesten aandoe haha. Is wel zo makkelijk.

2. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MamaJess, kan je die postduif met dat kannetje in zijn bek even binnen laten en dan met een vol kannetje weer terug sturen aub.

Hier is er weer 1 wakker, grrrrrrr
    En ik mag nu dus gaan voeden, maar van en met wat???

3. MamaJess

Monique, de duif is onderweg hoor. Hij kan ieder moment op je raampje tikken :D

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hoi hoi,

even heel kort want ik moet zo weg..

ben gister toch definitief gestopt met bv. mijn lichaam begon heel heftig te reageren op de domperidom en zonder maakte ik nauwelijks nog bv aan. Ties krijgt alleen de ochtendvoeding nog voor zolang het duurt :(

daarnaast gaat Ties morgen dus naar mijn schoonouders en ik heb besloten er gebruik van te maken en naar de sauna te gaan.

en ten slotte was het sporten gister heerlijk! werd uitgebreid terug verwelkomt bij de sportschool en ik heb echt genoten!

hopelijk volgende keer heb ik wat meer tijd, ik lees zp altijd van boven naar onder dus het gebeurt vaak dat ik tege de tijd dat ik hier ben gene tijd meer heb om te reageren... zal de volgende keer onderaan beginnen :D

5. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hoi meiden

ik spring der hier weer ff in hoor, heb wel alles gelezen.

dat sommige lekker een weelendje weggaan, wij zouden ook maar helaas geen plek meer op de datum dat wij konden grrr maarja nu maar in januari

en de prenatal doos, nou dan ga ik me email ook maar in de gaten houde hihi.

@mvy k heb ook de difrax 3 standen nou hier vliegt het eruit,dus die krijgt ze er soms op het laaste op. maar inderdaad het werkt niet echt!!

pff yas is hangerig vandaag en niks is goed pfff. gezellig zou meissje hihi. ze klinkt ook heel schor!! en hoest af entoe. maar even in de gaten hodue

6. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, super vrolijke foto!
    Maar foto's op een doopkaars, volgens mij loop ik hopeloos achter??

@Lieke, volgende keer gewoon bellen of ze uitlopen dan kan je ook later gaan en hoef je daar niet te gaan zitten wachten
    En gebruik je geen badcape voor tussen het wegen en het bezoekje??
    Fijn dat het oefenene goed is gegaan

@MamaJess, super joh dat je jouw borsten kan gebruiken wanneer het uitkomt!
    Waar heb je die voedingstops besteld??
    Hier is het ook veel vesten en jasjes met een shirt eronder wat ik dan onder de borst kan trekken
    Maar thuis is het idd hoppa met alles omhoog:p
    En bedankt voor de duif, ze ligt nu heerlijk relaxed in de box stemoefeningen te doen
    Goed spulletje heb jij:D

@Marieke, jammer joh maar denk dat jij wel kan zeggen dat je er voor gevochten heb en dat het dus echt niet wil
    Ben trots op de weken dat je Ties wel heb kunnen voeden!!

@Noa, he bah, hopelijk gaat ze niet ziek worden!!

Hier ligt Anouk dus in de box en dat is al weer stapje meer als gisteren
    Ze heeft wel wat kunnen drinken
    Gisteren moest ik dan ook nog eens de uren dat ze wakker was haar entertainen en dat gaat vandaag al weer beter
    Als we zo elke dag een stapje erbij doen, wil ik toch ook nog even vechten.

Ga de andere dame er ook weer bij halen, die roept me!

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, ik heb bij een kaarsenfabriek gewerkt waar veel nog handmatig gedaan word en daar maken ze idd ook foto-kaarsen.
    Van Youri hebben we er ook eentje gekregen :)
    Fijn dat Anouk toch nog wat heeft kunnen drinken en nu tevreden in de box ligt!

Lieke, fijn dat het goed is gegaan op het kdv!

Mamajess, ja vervelend he met die truitjes steeds hoog houden hihi, ik vond dat ook maar niks steeds. Voedingstruien heb ik eigenlijk nog nooit gezien.......

Noa, die speen werkt bij jullie dus ook niet. Maar het komt te snel bij jou, hier komt het dus te langzaam. Hoe dat kan verschillen he.

Hier is Esmee weer wakker. Meestal rond deze tijd. Gezellig. Alleen als ik moet koken begint ze moe te worden maar niet willen slapen hihi. Achja vandaag hoef ik neit te koken want we gaan boodschapjes doen en dan eten we meestal pizza ofzo. Ik zelf eet maar weer eens niks want net waren de good noodles weer verkeerd gevallen.
    Hmm ik moet toch wel een paar kilo afgevallen zijn van 3 dagen (bijna) niks eten?!

8. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Wie vroeg dat van die nutriton, Ginny? Misschien is het een idee om wat rijstebloempap (bambix, die v.a. 4 mnd) in de fles te doen? Kijken hoe hij daarop reageert. Aiden vindt het vies :p maar goed ik heb alleen de vanille geprobeerd. Hij krijgt er geen buikpijn of kramp van!

Vakantie: ik heb een midweekje centerparks geboekt :D Met 40% korting van felicitas :) Pas eind maart, dan is Aiden al wat groter en kunnen we lekker ZWEMMEN!! :D

Vitamines: die K vindt Aiden ook vies. D heeft wel anijssmaak, maar dat is ook alleen maar om te verbloemen dat het eigenlijk hele bittere druppels zijn! Mama neemt ze namelijk ook. Getver. En hier zijn inderdaag zowel K als D druppels.

Morgen gaan we misschien naar het dolfinarium. Ik zit erover te denken om dan Aiden niet in de kinderwagenbak te leggen, maar in het 'zit' gedeelte. (Maxi-cosi Mura) Dat kan ook plat en dan ziet hij tenminste iets! Die bak, daar ligt hij zo 'in', dan kan hij helemaal niet lekker om zich heen kijken.. Zou dat erg zijn? Ik weet namelijk wel dat ze tot ca. 6 mnd eigenlijk alleen plat in die kinderwagenbak mogen.. (Dat gaat trouwens nooit passen tot 6 mnd! Hij past er nu nog wel in maar dat duurt niet lang meer!)

9. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    ha meiden,

Hier eem opgeluchte, gelukkige Pluis! Het wennen bij de opppasmama ging zo goed! Ze heeft niet zoveel geslapen, maar dat komt vanzelf wel. Ze heeft in ieder geval niet wanhopig gehuild toen ik weg ging ( ikzelf wel...) en ze was ook te troosten toen ik er niet was...
    Vond het heerlijk om weer in de klas te zijn en heb een heerlijk groepje geloof ik!
    Wat een opluchting...

Rianne: En toch vind ik je we heel knap en wilde dat ik het ook durfde! Wil zo graga mijn eigen kinderboekenwinkel opstarten, met woensdagmiddag voorleesuurtjes enzo... Zo'n "little bookshop" uit you've got mail... Maar ik weet bijgod niet waar ik moet beginnen!

Oh...ha! Over nachtvoedingen, het zal vast toeval zijn, maar ik heb Fenna gisteren alweer 2 flessen half Friso, half Kruidvat gegeven en gisterenavond om 23.00 de laatste fles en vanochtend om 06.30 moest ik haar wakker maken... Laten we hopen dat we het euvel hebben gevonden, want dat was toch wel erg fijn hoor!

Lieke: En? Is Maud wezen wennen? Hoe ging het?

ginny: wat lekker zeg, een weekendje Centerparcs! En wat een geweldige foto! geniet maar lekker!

Annie22: Hè balen meid, dat Milan nog steeds zo spuugt! Er is trouwens gisteren in Zeewolde ook een Milan geboren, bij mijn vriendinnetje!

CJPT: Borstvoeding en computeren...Hoe bedoel je een moeder moet multitasken.. Hihi!

MvY: Ah, je hebt je lampie! Heb nog gekeken maar geen apie hier...

Gentle: Geweldig hè, die handjes...Lag me af en toe suf om dr..

Daan: Meid, jij verwoord wat ik ook denk hoor! Fenna is ook een lekker bol meisje, vooral in haar gezicht, maar heus, dat komt echt goed! Inderdaad als ze gaan kruipen dan gaat dat er voor het grootste gedeelte eraf... Maar ik herken je gevoel hoor!

Zo, ben weer bij geloof ik... Nu gaat mama uitgeblust op de bank hangen, want zo'n ochtendje stage lopen hakt er wel in zeg!

Liefs, Pluis

10. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Monique, dit is die van Youri

11. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Annie, kan ik me voorstellen. Alles is leuk voor even. Julia was meestal aardig in balans (meestal in bed, alleen 's avonds op schoot), maar gisteren en vandaag niet...

Net ff boodschappen gedaan met de wagen ("dan slaapt ze nog even"), maar ze is de hele tijd klaar wakker geweest. Wel lief hoor, met haar popje in haar hand, maar zodra we thuis zijn is ze moe, en wil ze alleen op schoot, slapen... Zit ik weer...

Aguamiga, ik herken je verhaal wel, maar juist omdat ik niet (buitenshuis) werk, hoef ik er nog niet zo aan te werken. Mijn eerste doel is de creche van de kerk, en daar heb ik volgens mij nog wel een paar weken voor nodig. Flesje lukt nog niet goed (sabbelt meer een beetje), maar BV geven in het openbaar, daar heb ik me een beetje voor in het diepe gegooid. Ik bedenk altijd van te voren waar het zou kunnen (in iemands auto, in een broodjeszaak achterin, in de trein), en dan zie ik wel wanneer ze honger heeft. Tot nu toe steeds goed gelukt!

Daan, je kunt beter naar het figuur van jou en je partner kijken, dan naar de babyvetjes, om te zien hoe Noor straks uitpakt. Julia is vooral in de lengte groot geworden, en voor m'n gevoel nog nauwelijks breder. Kleertjes worden ook alleen maar te kort :D Mijn man is precies zo, heel dun en als baby ook vooral langer dan breder. Zal wel goedkomen.

MvY, ik ook! Van de week nog maar even ophalen voor ik weer naar DE kom.

Cjpt, de c1000 doos is heel leuk!

MamaJess, apart dat het zo verschilt in D en NL! Ik vind die pilletjes maar niks...

Marieke, jammer maar helaas van bv, je hebt iig alles geprobeerd! Veel plezier in de sauna!

Skatje, volgens mij is het wel heel heftig hoor, als ze opeens de hele dag alles zien! Daarbij kunnen ze toch nog niet zo veraf scherp zien, dus dolfijnen en pinguins zie hij helemaal niet!

Pluis, leuk dat het zo goed ging! Altijd fijn om zo'n positieve ervaring te hebben!

Nou, ik wacht op m'n ma. Ze was om half 2 weggegaan, dus ik had haar al wel zo'n beetje verwacht. Julia valt net weer in slaap op m'n arm, dus dan kan ik haar ook niet overgeven. Wel fijn dat ze zo even mee kan kijken met alles, want ze slaapt dus al 2 dagen overdag niet in haar bedje, en wie weet heeft ze een goede tip!

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ MvY, nou ik heb de C1000 doos gehaald en hij is inderdaad leuk!

@ Marieke, ohhh sauna, ik wil ook! Maarja, eerst maar helemaal van de bv af zijn want ben als de dood dat ik nu ga lekken hihi.

Hebben jullie het idee dat de kindjes lekker zitten in de maxicosi? Ik vind dat Dominique echt in een soort knik ligt, haar kinnetjes zit helemaal op haar borst geplakt. Heb al geprobeerd dat verkleinding (je weet wel) eruit te halen maar dan is het nog erger.

Zo ik zit een beetje in tijdnood zie ik... moet mevrouw zo voeden en dan als een speer douche, omkleden, opmaken etc want ik ga vanavond lekker tapassen met mijn vriendin. En aangezien zij er wel weer geweldig uit zal zien moet ik me natuurlijk ook een beetje opdoffen hihi. Duimen dat Do gaat slapen na de voeding want anders is het zo onrustig omkleden en opmaken enzo.

Oh ik hoor er 1 kreunen, ze is klaar voor het eten haha. Later!

13. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, nou dat was ik me dus ook afgelopen week aan het bedenken dat Esmee er helemaal niet fijn in zit!!! Toevallig!!
    Ik heb de verkleiner eens uitgehaald maar toch klopt het gewoon niet. Ze gaat de laatste tijd ook altijd huilen als ik haar erin leg :(
    Dus autoritjes zijn hier meestal niet zo gezellig 8)

14. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Maxicosi: Milan ligt er heerlijk in! Ik heb de verkleiner eruit want anders pastte het niet met de voetenzak! Ik kreeg zijn hoofd er dan niet tussen hihi. Milan gaat altijd lekker slapen in de maxi. Nou hoop dat jullie meisjes er ook snel lekker in zitten want dit is ook niks dan.

@Miekiepluis, leuk nog een Milan!

@Gentle, die Julia toch! Weer op schoot! Gaat ze echt brullen als je haar in bed legt??

@Marieke, helaas maar het is niet anders van de bv.
    Je hebt het in ieder geval geprobeerd!

Ik ga ff een soeppie eten. Heb groentesoep gemaakt. Hopelijk knap ik er van op want nog steeds keelpijn, hoofdpijn blehhh...
    Ga lekker met me soeppie op de bank me soap kijken!

15. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ Cjpt: Ik heb hetzelfde idee van Dimara in de maxicosi, ik had de verkleiner er ook uitgehaald maar die heeft ze echt nog nodig want anders ligt ze te los en krijgt ze echt klappen in haar nekje!

@ Mvy: Hier is het ook huilen als ze erin gaat...

Ik heb hier wel de voetenzak en daarin de verkleiner, maar toen we de voetenzak er niet in hadden vond ik haar ook niet lekker zitten/liggen...

16. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Pfff mannen :x
    Ik heb die van mij in de aanbieding....iemand interesse?
    Gratis en voor niks af te halen! ;)

17. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Kan ie strijken? :p

18. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Marty, gelukkig dat het goed is gegaan met de prikjes!

MvY, tjee zeg zoveel foto's om uit te zoeken... Succes ermee! Dat zijn wel een paar plakboeken vol!
    Superfoto van Esmee zeg. Wat een stralende lach!

Monique, tja die moeder van mij he, dan schaam ik me natuurlijk wel en ga ik express heeeeeeel aardig doen tegen die mensen hahahah!!
    Eigenlijk zou ik er gewoon wat van moeten zeggen he tegen mijn moeder....

Lieke, veel plezier op kraamvisite!

Marieke, jammer dat je toch hebt moeten stoppen met de bv. Drinkt Ties ook goed de fles?
    En het sporten is goed gegaan. Leuk hoor dat ze zo entousiast waren je weer te zien.

Noa, Yaslin hangerig vandaag.. Hopelijk morgen weer een betere dag voor haar!

Skatje, leuk vooruitzicht naar center Parcs. Welk park hebben jullie geboekt?

MIekiepluis, fijn dat het wennen goed is gegaan en dat je klas je leuk lijkt.
    Vaak zie je dat wel he, na even sfeer proeven...
    MvY, wat een mooie kaars zeg!

cjpt, ik heb ook wel het idee dat Svinthe een beetje opgepropt in de Maxi Cosi zit en had al bedacht dat dat misschien aan de verkleiner zou liggen. Niet dus als ik jouw verhaal nu lees...
    Veel plezier met tapassen. Lekker hoor!

Ginny, met of zonder gebruiksaanwijzing??? :D

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hanna: Port Zélande

Mijn baby snurkt :$

20. MamaJess

Marieke, jammer dat het alsnog niet lukt met de bv. Maar je hebt hartstikke je best gedaan, zoals Monique zegt, wees maar trots op de weken dat Ties wel bv heeft gehad.

Monique, ik heb ze besteld bij bellyfashion.nl. Van het merk mamalicious. Hoppa met alles omhoog klinkt bekend ja :D.

MvY, lijkt me dat je wel wat bent afgevallen ja. 3 dagen bijna niet eten zul je toch wel zien op de weegschaal denk ik.
    Leuke kaars!

Skatje, hier ook een baby die echt niet tot 6 maanden in de kinderwagenbak past. Wij hebben een EasyWalker Sky, die heeft nog een redelijk grote bak, maar dan nog gaat het niet passen. Als bij jou het zitgedeelte helemaal plat kan, dan zal het wel goed zijn toch? Als hij maar plat ligt.

Miekiepluis, wat goed dat het zo goed is gegaan vandaag.

Cjpt, oh ik zie het helemaal voor me. Een bv gevende moeder in de sauna, en dan gaan de borsten lekken. Dat zou vervelend zijn.
    Florine zit trouwens wel lekker in de maxi-cosi. De verkleiner is er hier al een tijdje uit, ze valt meestal heel snel in slaap in de mc.
    Veel plezier met tapas eten! Lekker, ik krijg er helemaal honger van.

Ginny, o o dat klinkt niet goed. Wat heeft ie gedaan?

Skatje, geen idee dat babytjes al kunnen snurken. Is Aiden verkouden?

Mmmm wij gaan lekker pannenkoeken eten. Daar had ik zo'n zin in.

Deel Deze Pagina