Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier is de verkleiner er ook al uit..

Ik wil ook naar de sauna! Maar dat lijkt me indd niet handig met bv :p

Kinderwagenbak van de mura is ook redelijk groot.. Als ik sommige zie, daar zou hij nu al niet eens meer in passen!!

Nee, Aiden is niet echt verkouden.. Misschien een heel klein beetje. Klinkt wel schattig ;)

Marieke: he wat $@^& dat je toch moest stoppen met de bv :( Jammer!

2. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    hey meiden

nou heb me mini auto weer terug gebracht en me eigen auto is toch stukken fijner hihi. ze haden hem zelfs gewassen ten compensatie,. normaal wasse ze alleen het deel wat gemaakt wordt hihi ik zei mag je vaker doen.

@mvy wat een leuke kaars van youri, en hier ook pizza vanavond hmmm
    en denk dat ze wel ziek gaat worden, als ik in der keeltje kijk is het ook rood enzo dus ja , morgen maar de dokter belleb

en hier ookaltijd wakker zijn tijdens het koken pff kan nooit rustig eten hihi

@pluis gelukkig heb je toch een fijne wen onchtend gehad,en dat fenna het fijn heeft gehad bij de oppasmoeder.

@hanna ja hoop ook morgen betere dag.

@ginny inderdaad kan die strijken, wassen huishouden want anders hoeft het niet hihi.

@skatje inderdaad sommige bakken zijn klein die van de quinny dreami sowiso. en ja je kan ze niet met 3 maanden (als ze het tedt) in het buggy gedeeltje doen.

@annie beterschap!!

wat betreft maxi-cosi. hier zat yas ook beetje 'klem'met haar hoofd in die verkleiner maar de rest zat wel goed, maar nu met de voeten zak erin werd het te 'vol'dus nu zonder en begon ze ook telkes te huilen wat bleek ik zette der niet diep genoeg er n dus lag ze beetje dubbel, als ik haar er nu inzet, doe ik een opgerolde moltondoek er voor zodat ze nietr onderuit kan zakken.
    maarja blijft een beetje aanklooien met dat ding hihi

3. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    pfff leren schoonouders het nou nooit???????

heb al aangeven aan hun dat ik er niet op zit te wachtten dat ze weekelijks op de stoep staan, of ik bij hun. voor mij en tijdes zwangerschap zag ik ze bijna niet, en nu willen ze alle weken dat wij op komen draven, nou sorr daar heb ik geen behoeftte aan.
    en heb ook in gesprek gezegt van wie voor heen bijna nooit kwam hoeft nu ook niet te komen nou ze hebben echt plaat voor hun kop!!

vandaag zag ik mijn schoonmoeder ook wegrijden bij ons vandaan, ik had nog de leenautoo en kwam onze wijk binnen. ik zat gewoon in de auto van pfff heb ik ff mazzel dat ik weg was.
    nu wil ze morgen komen smste ze nou ik ga mooi weg met yas..

sorry voor me geklaag meiden!!

4. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

hey allemaal,

@Ginny, vertel eens van je man dan?

@Skatje, wat een reactie, haha! :D

@MvY, wat een mooie kaars van Youri! ik vond die foto van Esmee ook wel heel leuk ervoor. jullie laten haar dus dopen? zijn jullie regelmatige kerkgangers? en zoniet hoe kom je dan aan een kerk voor de doop?

@maxi cosi, hier zit de verkleiner er nog in, maar misschien moet ik m er eens uithalen. ik heb de voetenzak dus kan niet zien of Ties uberhaupt nog goed in de verkleiner zit. hoor m nooit klagen ;)

@all, Ties werd netjes 17.00uur wakker voor zijn fles. hij ging gelijk huilen! bleef huilen op de commode (terwijl hij dan normaal gesproken zoveel lacht en kletst) en ging na zijn fles weer huilen. hij ging vrij snel weer slapen, wilde niet eens spelen. ik vond het zo raar! was echt een klaaglijk huiltje, hebben jullie dat ook al eens gehad?

en ik hoorde net van mijn hoogzwangere nicht dat onze vlossen sinds deze week zelf echoapparatuur hebben, en nu krijgt ze iedere week een echo! hadden ze daar niet 5 maanden eerder mee kunnen komen ;)

5. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Marieke, wat gek van Ties zeg! Ik weet niet wat het kan zijn. Misschien was hij nog erg moe? Milan is vaak moe als hij huilt.

@Ginny, oh is je man vervelend?
    Ik heb genoeg aan mijne en Milan pfff hihi....

Ik ga nog maar even wat eten en dan tegelijk met Milan naar bed. Bah wil niet ziek worden!!
    Heb maandagochtend de griepprik gehad misschien ben ik daar beroerd van?? Normaal heb ik dat niet maar goed...
    het kan natuurlijk.

6. MissGin

MissGin Fanatiek lid

1 jun 2007
    2.883
    0
    0
    Middelburg
    Ach tis gewoon weer effe k#t :x
    Hij heeft een eigen bedrijf (met een compagnon) en zou deze week vrij zijn, behalve donderdag (cursus) en vrijdag papieren tekenen bij de notaris, dus 's morgens alles voorbereiden. Geen probleem...maar hij is nu dus ook maandagmiddag (toen we net terug waren uit Centerparcs) gisterochtend en nu dus weer naar de zaak. Terwijl hij "vakantie" heeft. En ik snap het heus wel...er zijn dingen die alleen hij kan doen, maar toch...wij zijn er ook nog! Dus toen hij vanmiddag zei dat hij weer "even" naar de zaak ging, ben ik boos geworden. Hij snapte het probleem niet, want ik ging toch As the world turns kijken ;)

Nou ja...ondertussen is hij dus al ruim 2 uur weg...ben benieuwd hoelaat hij thuiskomt. Ik heb in elk geval niet gekookt...heb geen honger en hij kijkt maar wat hij eet!

Oh enne...ja hij kan wel strijken en stofzuigen en dweilen...alleen doet hij het (bijna) nooit ;) :p

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Even snel heb even geen tijd:

Marieke, mijn ouders zijn wekelijkse kerkgangers (ik moest vroeger ook elke week) en mijn vader is kerkmeester. Dusjah... hihi mijn vader heeft het allemaal geregeld met de kerk. We gaan ook in de woonplaats van mijn ouders. Maar je kunt ook eens googlen, schijnbaar is het meestal gratis of eigen bijdrage en als je geen vaste kerkganger bent is het een klein bedrag. Maar dat ligt dus helemaal aan de gemeente.

Ik kom straks meer reageren!

8. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @ginny dat is ook niet fijn, dat hij zo weinig bij jullie is tijdens de vakantie, is die inmiddels al thuis? en je moet wel eten hoor!!!

9. mik

mik Bekend lid

13 aug 2008
    528
    0
    0
    hey meiden
    heb alleen even de laatste pagina doorgelezen, anders wordt het teveel
    vanochtend even naar de stad geweest, en weer wat bij de lief winkel voor senna gekocht.
    het blijft echt zo verslavend;)

morgen ben ik jarig,echt vieren doe ik het niet
    wel komen er een paar vriendinnen, en mijn ouders en een tante.
    s'avonds ga ik heerlijk uit eten met pim (mijn man)
    heb er nu al zin in.
    alleen kon hij geen vrij krijgen van zijn werk, waar ik erg van baal, dus hij voelde zich een btje schuldig, dus ben vandaag al in de watten gelegd.
    heb 2 mooie setjes oorbellen van hem, en natuurlijk van senna gekregen;)
    mijn eerste verjaardag als mama.....

vandaag ook nog bij de gyn geweest, omdat er volgens mijn vk een verdikking zou zitten.
    de gyn heeft gekeken en alles was gelukkig mooi geheeld.
    die verdikking die de vk voelde, zijn spieren die ik schijn aan te spannen, daar van onder.
    dit had ook met mijn bekken te maken, en het feit dat ik gewoon bang ben, dat als mijn man en ik gemeenschap hebben. dat het dan allemaal zeer doet.
    zit voor een groot deel dus tussen mijn oren.
    moet nu goed oefenen met de bekkenbodemspieren, en evt nog fysio.

nou meiden, sorry voor mijn egobericht.
    zou morgen wel niet heel veel online zijn,maar kom nog wel even spieken
    fijne avond meiden!

10. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    CJPT!!!! Waar had jij nou die leuke billendoekjesdoos vandaan?

11. jingi

jingi Actief lid

30 nov 2008
    483
    0
    0
    Alphen aan den Rijn
    Ik kan de doos ook ophalen, alleen een beetje jammer, ben gisteren net bij de Prenatal geweest. moeten we er weer heen.;)

@mamajess, als ze slurpt dan heeft ze niet goed aangehapt en kun je tepelkoven krijgen. Ruben doet het ook wel eens. Even opnieuw laten happen dus.

vanmiddag naar de film UP geweest, leuke film maar ik vond het ook best zielig.. Morgen naar de Dierentuin, dus ik hoop dat het morgen ook een beetje lekker weer is.

12. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Daar woon ik echt heel dichtbij :D Leuk daar hoor!

Mamajess, lekker pannenkoeken!!!

Noa, fijn je eigen auto weer terug. Is toch het beste he! Tja die extra aandacht he nu met een baby... Ik vind het raar dat je shoonouders nu dan opeens wel vaak willen komen.
    En pfff, had jij even mazzel met je leenauto... Is ie toch nog ergens goed voor geweest :D

Annie, hopelijk word je niet ziek inderdaad. Griepprik kan soms wel zorgen voor wat koorts geloof ik..

Mik, leuk dat je goed bent geslaagd met winkelen. Die kleertkes van lief zijn inderdaad erg ... lief :)
    Fijne dag morgen!

Jingi, veel plezier morgen in de dierentuin.

13. noa307

noa307 Fanatiek lid

12 aug 2008
    2.787
    0
    0
    @pluis bij funnybox volgens mij dat het was.

@mik alvast gefeliciteerd!!!

@jingi de dierentuin leuk zeg!!!

@hanna inderdaad de leen auto was inderdaad nog ergens goed voorm en die extra aandacht wordt er af entoe ene beetje moe van en heb zo iets normaal niet dus nu ook niet. maarja nu zal ik wel de boeman zijn maar het zij zo.

nou meiden ga me hondje zo maar is uitlaten en dan grenzeloos verliefd kijken vindt het toc knap dat die meid hun hele hebben en houden achterlaten voor een knul

14. miekiepluis

miekiepluis Bekend lid

1 sep 2008
    765
    0
    0
    Kleuterjuf
    Zeewolde
    Funkybox..Noa dank je wel! Heb de witte besteld, mijn gele is vanmiddag naar de plastichemel gegaan, haalde iets te enthousiast de deksel er van af... Oeps!

Ga nu lekker slapen, ben echt kapot!

Liefs, Pluis

15. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    hoi allemaal,

Ik ben de HELE dag bezig geweest met het maken van een fotoboek van het eerste jaar van Roos. Ik had me voorgenomen om dat in mijn verlof te doen en aangezien ik maandag weer moet werken werd het al een beetje krap.
    Roos ging naar het KDV vandaag, dus ik had lekker de tijd. Gelijk om 9 uur begonnen, supergaaf en met veel tekst erbij.
    om 14.15 uur kreeg ik een foutmelding..................alles weg
    ik keek eerst een beetje beteuterd en heb toen wel even een potje gejankt. Die arme Suze heeft wel wat aandacht tekort gekomen vandaag :(
    gelijk maar weer opnieuw begonnen en nu is hij af en verzonden pfffffffff
    maar ik ben zo blij dat hij af is

@ Skatje (geloof ik) Wij zijn toen Roos heel klein was ook naar het dolfinarium geweest en het was juist hartstikke handig met de kinderwagenbak. Je moet bij elke show je kinderwagen buiten laten staan en aangezien Roos het grootste gedeelte sliep namen we de bak mee naar binnen, zetten die op de stoel naast ons en we konden rustig de show kijken. Anders moet je je kindje bij alles uit de kinderwagen halen.
    Zowieso vind ik onze kinderen nog veel te klein om al over te stappen. Over een tijdje word het echt wel krapper maar vergeet niet dat kinderen bijna nooit met gestrekte benen liggen.

Dank jullie wel voor alle antwoorden op ons flesjes probleem. We hebben het eigenlijk nog nooit geprobeerd met afgekolfte melk dus dat is wel een goed idee, kijken of ze dat wil drinken

@ Marieke, balen van de bv maar het is niet anders, dat klagelijke huilen komt hier weleens voor als ze in slaap aan het vallen is

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Monique, wat je je moet voorstellen bij mijn webwinkel? Een serieuze webwinkel, met baby en kinderartikelen, geen grote items (denk ik) zoals babykamers en kinderwagens maar kleiner spul en ik neig naar producten waar ik zelf ervaring mee heb en prettig vind (zoals de baby en mama verzorgingslijn van Weleda of de Pacco doek of Deryan artikelen, Mepal, Bornfree, en nog veel meer...) Gewoon een serieuze detailhandel maar dan online. Ik wil ook wel dingen die ik zelf maak erop zetten maar dat weet ik nog niet precies. Eigenlijk zijn er al veel webwinkels online maar ik denk wel dat ik mezelf kan onderscheiden, al doende leert men ;)
    Oh en Elias heeft inderdaad goed ontbeten hahaha maar gelukkig nog wel goed geslapen tot 7 uur 8)

Jingi, ik ben ook bang dat het gaat mislukken vooral financieel bang moet ik zeggen... Maar als ik niet volledig ervoor ga doe ik het half half en dan mislukt het zeker denk ik! Dus dan maar gaan met die banaan!

Ginny, krampjes van Nutriton kan zeker, was hier ook in het begin en met diaree erbij maar duurde maar even nu gaat het prima!

Brusje, ja jij had een link naar je site geplaatst een keer daar had ik op gekeken, ik ben ook wel handig met de handjes en maak graag zelf dingetjes, boekjes heb ik ook wel eens aan gedacht en/of kaartjes enz... Nu maak ik naambordjes als kraamkadootjes en ik wil boxkleden en aanverwante artikelen maken, erg leuk om gewoon bezig te zijn. En voelt goed om zelf iets te doen inderdaad!

Mama van Youri, het kan met spaties wel omdat als je Y e r i o googled zonder spaties je informatie over hem krijgt, of mij of zijn vader, what ever we online hebben gezet met zijn naam erbij en als je het met spaties schrijft kan je het alleen vinden als je het ook met spaties er tussen zoekt op google, maar wie doet dat nou? Ikke niet... Volg je me? Of blijf ik vaag...
    En wat is er met jouw lichaam waardoor je niet kan zwemmen met Esmee? Als je met een baby loopt is elk figuur geoorloofd toch? En anders ook als je je geen hol aantrekt van wat andere misschien wel niet zullen denken, en ja ik weet het, makkeijker gezegd dan gedaan, daarom zeg ik het ook :p

Daan, mijn twee oudste waren ook propjes van baby's totdat ze gingen lopen, nu zijn het twee gratenpakhuizen dus ja hoort komt helemaal goed!

Marty, die lijst van lengte en gewicht mocht je zelf aanvullen, maar moet je hem wel even vinden... Weet iemand op welke pagina?

Marieke, jammer van je borstvoeding!

Skatje, dolfinarium? Gezellig, is hier bijna om de hoek ;) en persoonlijk zou ik de kinderwagenbak blijven gebruiken (hier ook een mura). Je kan hem er ook af en toe uit halen maar ik denk dat die bak ook lekker is om alles even buiten te sluiten en lekker te slapen? Maar dat is misschien meer met mijn eigen beeb in mijn achterhoofd ;)

Miekiepluis, Ja een echte winkel lijkt mij ook super en als voorbeeld heb ik dan de winkel Speelboek in amersfoort, kijk maar eens op www.speelboek.nl Zoiets vind ik erg leuk! Heb wel eens in zo'n soort winkel gewerkt en is weer eens wat anders dan een Bart Smit oid en met boeken erbij en inderdaad een woensdagmiddag voorleesmiddag, ik snap je wel ;)
    Alleen met deze recessie dingen in de wereld ben ik veel te huiverig voor een echte winkel, maar misschien... ooit...

Cjpt, hier vind ik ook dat Elias niet lekker zit in zijn auto stoel, hij heeft geen maxi cosi maar een izi sleep van besafe maar weet niet wat ik ermee moet, zat ook al te denken aan verkleiner eruit maarja dat helpt blijkbaar niet? Ik ga in december naar zuid-frankrijk rijden dus zit een beetje in mijn maag met die autostoel, is toch een hele zit/hang/lig/knik :$

Kdv ging goed vandaag, na mijn "klacht" van vorige week is de meid die op Elias past ongeveer verboden om weg te gaan voordat ik kom, nou was het ook niet mijn bedoeling dat ze op haar flikker zou krijgen... Maar dat heb ik haar ook gezegd... Nu ging het prima dus! Hij heeft twee keer geslapen, 2 uurtjes per keer ongeveer dus dat is zeker vooruitgang, hij was ook erg gezellig aan het kletsen en lachen, gelukkig maar!

Bijna slapen... Ben moeeeee... Trusten!

17. Monique27

Monique27 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    2.096
    28
    48
    Gemert
    @MvY, joh wat grappig ,dat heb ik nog nooit gezien.
    Maar moet dan wel een redelijk dikke kaars zijn of niet?
    Ik zie nu die van Youri en mijn 1e reactie is, oohh wat leuk zeg!

@Skatje, ik ken de Mura niet.
    Maar als hij gewoon plat kan dat zal dat voor een dagje toch niet zo'n kwaad kunnen??
    Kijk Petra heeft ervaring, super tips!

@Pluis, ahh meis moeten huilen bij het afscheid.
    Gelukkig is het goed gegaan
    En zou toch wel te toevallig zijn he dat ze nu weer doorslaapt, ik denk dat ze gewoon een dure smaak heeft;)

@Gentle, had je mams nog de gouden tip om Julia weer in haar bedje te krijgen??

@Cjpt, toen Anouk nog wat kleiner was zat ze er ook vreemd in, nu wordt het steeds beter.
    Heb je een leuke avond gehad?

@Ginny, hi hi wat is er met je mannetje??
    Oh ik lees het nu
    Damn meid, die mannen hebben echt een bord voor de kop soms he
    Maar kan je helaas die van mij niet aanbieden want die komt van dezelfde planeet

@Hanna, als mijn moeder echt onterecht lomp was tegen mensen dan ging ik haar idd even een koekje van eigen deeg geven, of ze nou mijn ma was of niet!

@MamaJess, site is opgeslagen zal eens neuzen

@Noa, wat nou geklaag!!
    Vervelend he dat je nu ineens wel bestaat omdat er een beeb is.
    Zeg maar dat je morgen niet kan omdat je een afspraak heb met mij;)

@Marieke, ik ken het gedrag niet wat je beschreef van Ties, is het nu beter met hem?

@Mik, alvast gefeliciteerd en ga lekker genieten morgen van je 1e verjaardag als mama
    En eigenlijk dus goed nieuws van de Gyn, fijn!

@Petra, oh meisje, ik kan je frustratie hier voelen van vanmiddag
    Gelukkig is het nu wel af

@Rianne, bedankt voor je uitleg over je idee voor een webwinkel
    Ben benieuwd of het gaat lukken, zit denk ik best markt in ,want beebs zijn booming business op het momen
    En hi hi zie je wel die Elias nu toch weer lekker ontbeten!
    Gelukkig nu beter gegaan op KDV

Hier ligt Anouk lekker naast me in de Lodger
    Ze zet dat ritme van 45min tot een uur slapen gewoon door anders ben ik bang
    Straks deed ze het nl. weer.
    Ze was nu gelukkig niet vervelend toen ze wakker was en zusje was hier ook en dat is ook lekker
    Nu ligt ze in de Lodger op de bank en zag je na dat uurtje weer wap ogen open
    Zuslief heeft het perfect opgevangen (ik zat net op toilet) en liep al met haar rond en had de tut terug geplugd.
    Nu slaapt ze tenminste lekker eens goed en kunnen mijn borsten zich vullen voor de laatste voeding.
    Op naar morgen!

18. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Jeetje, hoor net dat het hele winkelcentrum hier in ons dorp vannacht is afgebrand pff....

19. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties op de foto en de kaars!

Rianne, tja voel me gewoon bekeken als ik ga zwemmen hihi. Maar je hebt wel gelijk wat je zegt alleen is het moeilijk zo te denken ;)
    Nee dat van die spaties snap ik nog steeds niet. De naam is toch nu bekend dus iedereen kan hem toch intypen in google? Maakt dan toch niet uit of jij er in je onderschrift spaties tussen zet? Hihi of denk ik nou helemaal verkeerd?

Ginny, hopelijk zijn de probleempjes met je man snel opgelost...

Petra, ahhhhhh zoiets zou mij nu ook gebeuren dan denk je echt dat je gek word he. Pfff. Zoveel werk weggegooid. Maar gelukkig issie nu af!

Pff sorry maar weet het voor de rest ff niet meer. Ben een beetje geshokkeerd van het nieuws. Heb ook ff foto's bekeken en dat ziet er niet fraai uit :$

Lekker nachtje gehad, 22uur wakker gemaakt voor de laatste fles en net om 7.15uur werd ze wakker.

Ben weer weg want Youri wil spelen

20. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Zo het tapassen was lekker gisteravond en erg gezellig natuurlijk. Mijn vriend was naar haar vriend gegaan met Dominique. Dus wij hadden een vrije mama avond en zij hadden een papa oppas avond. Maar allebei de kids waren netjes gaan slapen dus toen we thuiskwamen waren de mannen lekker aan het gamen.

Pfff er ligt hier een dametje naast me in bed klaar wakker te wezen. Ik zit maar te wachten op gaapjes en gewrijf in oogjes zodat ik haar kan inbakeren en in bed kan leggen... maar ze heeft er geen zin in haha.

Nou ik ga maar eens met haar spelen en kletsen, oftewel; haar uitputten ;o)

Deel Deze Pagina