Augustus 2009 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door brusje, 13 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    @MvY, eerste wat ik lees als ik mijn comp opstart is van die brand :$
    Maar ik zie dat alles goed is, dus nu kan ik met een gerust hart beginnen met bijlezen.
    Pffffffffffffff, ik schrok een beetje

2. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Daan, oh sorry dat ik je heb laten schrikken! Vergeef je het me? ;)

Marieke, zou fijn zijn als jij de antistoffen ook nog via je bv aan Ties kunt geven he. Idd een mooie betekenis van zijn naam.
    Ik zou gewoon eens bij de kerk van je keuze gaan vragen hoe dat met dopen...

3. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Mijn gevoel klopt, Youri heeft 39,4 pff en dan mag hij niet naar het kdv terwijl ik morgen om 9uur naar mijn nieuwe werk moet....

4. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ mvy: aaahhh wat sneu voor youri, en wat balen voor jou zeg nu met je nieuwe baan... kan je nog oppas regelen?

5. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Ja denk dat dat wel moet lukken...
    Alleen beetje stom hihi dan moet ik Esmee naar het kdv brengen (wendag) en Youri blijft thuiss hahahah de omgedraaide wereld.

6. mumtobe21

mumtobe21 VIP lid

6 dec 2008
    9.208
    1
    38
    @ mvy: ja idd een beetje raar, maar ja om Esmee nu ook thuis te houden is ook zoiets... fijn dat je in ieder geval oppas kunt regelen!

7. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Wat is het hier rustig voor de tijd van de dag?????

Ik heb beide kids op bed liggen dus even tijd voor mezelf... ben benieuwd hoe Youri straks uit bed komt... Hij was namelijk heel vrolijk en niet ziek dus hopen dat dat zo blijft.
    Straks eens bellen voor oppas morgenvroeg. Mijn moeder kan iig niet want die is 1.5uur heen en 1.5uur terug onderweg voor een uurtje oppassen en ze heeft zelf nu ook buikgriep (door mij hihi) dus gaat niet...

8. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    Haaai...

Milan heeft net zijn 2e prikjes alweer gehad. Hij huilde veel harder dan vorige keer. Vooral bij de 2e prik. Die vrouw zei al dat ik hem goed vast moest houden bij de 2e omdat die heel zeer doet :(
    Verder was alles goed. De reflux gaat vanaf 3 maanden meestal beter dus dat is nu. Hoop dat het zo is!
    Hij was wel een beetje zwaar vond ik....;) 6700 gram!!:$
    Dus vroeg of ie niet beetje dik was maar nee het was goed hihi.
    En hij was 60 cm maar weet niet of dat klopt. Want hij wilde zijn beentje niet strekken dus het was ff snel.
    Ik moet het inbakeren al gaan afbouwen. Ik word er zo nog even over gebeld.

@Jessi, ja ben risicogroep vanwege me werk met kleine kindjes. Maar over de mex griep heb ik nog niks gehoord??

Ik word nu ook wel beetje bang van die griep hoor. Niet voor mezelf maar ben zo bang dat Milan het krijgt. En er stond gister op internet dat er nog wel kindjes aan zouden overlijden....:(:x:(

@Mvy, hoop dat Youri niet ziek wordt en dat de koorts snel weer zakt!

Nou ik ga maar even broodje eten!

9. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Annie, pff ze maken ons ook nog extra bang als ze zoiets schrijven dat er nog kindjes gaan overlijden, niet?? Pfff...
    Ah wat zielig voor Milan met de spuitjes zeg... Hopelijk krijgt hij er niet teveel last van! En wat een grote beer is het al:)

10. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb het vandeweek op het cb gevraagd over mex.griep. En daar zeiden ze dat ze elke week updates krijgen over de griep en dat ze nu moeten wachten op het moment dat de kindjes echt een risicogroep gaan vormen. Ik begrijp dat niet zo goed. Zou de weerstand van babies dan groter zijn dan wij denken ofzo?? Nouja, ik leg me er maar bij neer dat het eng is. We moeten ook niet vergeten dat de media hier een flinke hype van maakt. Een gewone griep kan ook gevaarlijk zijn. Dat zei die mevrouw op het cb ook; heeeeel goed je kindje in de gaten houden en bij koorts direct aan de bel trekken en je niet laten afpoeieren door de HA. Maar ze nuanceerde dat direct door te zeggen dat je dat met babies zowiezo moet doen dus in die zin is het niet veel anders dan normaal. Niet in gezichtje hoesten, vaak handen wassen en visite die verkouden/ziek is wegsturen. Hoe lullig het ook is.

Ik ben alleen wel blij dat Dominique straks niet naar een KDV gaat of iets waar ze met heel veel kindjes en mensen in aanraking komt. Als het zo blijft denk ik ook dat ik het zwemmen even uitstel. Dan maar wat voorzichtiger dan normaal.

11. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Mvy, ja fijn he zulk soort berichten. Ik word daar dus niet blij van! Nouja het is maar afwachten he....we kunnen nu weinig doen :(

Nou ik heb Milan nu niet ingebakerd maar hij huilt nu al een half uur in bed grrr. Ik ben bang dat het helemaal niks wordt dat afbouwen. Wou dat ik er nooit aan was begonnen.....:(

12. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, heb je Milan heel strak ingestopt? Dan voelt het voor hem misschien nog een beetje als ingebakerd.

13. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Mama van Youri, ik dacht al dat ik die plaatsnaam kende in verband met jou, heftig hoor, daar sta je dan als ondernemer zo voor de feestdagen...
    En over de naam en over spaties, als ik mijn naam neem, Rianne, dan kan je dat intikken in google en kan je alles vinden wat iemand ooit heeft geschreven over/met die naam maar als ik bijvoorbeeld iets schrijf over mijn ontoken grote teen en mijn naam spel met spaties er tussen R i a n n e en ze googelen dan op Rianne, vinden ze niet mijn verhaal over mijn grote teen want dan moeten ze zoeken op R i a n n e, of zoeken op "grote teen" :D Dus ja ze kunnen de naam Y e r i o vinden als ze zoeken met spaties dus onvindbaar is het niet, alleen niet zo snel gevonden als zonder spaties.
    Snappen we elkaar nu? Of niet :)

Cjpt, en hoe ging de speel/klets uitputtingsslag? Slaapt ze lekker ondertussen? Hier ook een mannetje dat langzaamaan meer wakker is overdag, ik merk dat hij beduidend minder uurtjes nodig heeft als eerst dus moet even goed plannen wanneer ik wat doe op een dag zodat ik niet net weg moet als hij moe is, hij slaapt namelijk graag ingepakt in zijn eigen bedje ook 8)

Noa, schoonouders moet je niet lichtelijk mee omspringen, ik heb gemerkt dat als je voorzichtig iets probeert duidelijk te maken ze zo over je heen walsen, gewoon lekker direct en duidelijk zijn maar heb de indruk dat dat misschien niet helemaal genoeg is bij die van jou? ;)

MamaJess, even mee bemoeien, een Canon 500 D, da's een lekker ding als camera hoor, jammie jammie, wil ik ook wel :D
    Ik maak me ook steeds meer druk om de mex griep, ze gaan er nu voor het gemak maar vanuit dat iedereen die griepklachten heeft de mex griep heeft... nee daar wordt ik vrolijk van... En als ze straks nou gaan zeggen dat ze kids ook willen enten, moet ik dat dan willen? Is dat niet risicovoller dan de kwaal? (voor kleine baby's in ieder geval, de grote kids vind ik minder erg om te enten) Wie weet wat over de bijwerkingen, lange termijn zelfs wellicht? *help* laat mij maar op een onbewoon eiland doorbrengen de komende tijd, ik vond de hype van Meningokokken C destijds (toen was mijn oudste nog klein) minder eng dan dit, dit voelt veel dichterbij... Of makkelijker op te lopen...
    En die bijwerkingen, dan hebben ze het over zeldzame bijwerkingen zeker door de toevoegingen in het vaccin zoals squaleen/adjuvans? Dat was gister op tv maar ik weet het fijne er ook niet van, ze vertellen de mensen maar zo weinig uiteindelijk... Dan kan je nooit goed overwegen wat te doen...

Monique, hahaha radicaal shopverbod die brand, dat verband met eerder had ik nog niet gelegd, jij bent vlot zo op de ochtend ;) hahaha

Mumtobe, ze zei dus dat ze net zo goed naar huis kon gaan als ze Dimara niet mocht vasthouden? Nou dat is makkeijk af te kappen bezoek zeg, gewoon zeggen dat ze haar nooit vast mag houden, komt ze ook niet :p nee wat een doos zeg, ze mag je zorgen heus wel serieus nemen.

Annie, ja die tweede prik is pneu en die voelt branderig zeiden ze hier, zielig he!
    Reflux gaat meestal beter na drie maanden zei ze? Dan klopt het ook wat ik hier merk, als ik een schepje minder nutriton deed kwam het nog steeds bij hem omhoog dus deed ik er vier maar kreeg hij de fles op het eind niet leeg. Vorige week nog maar eens drie schepjes per fles geprobeerd en nu gaat het wel goed en hij is drie maandjes...
    Ben benieuwd hoe ze gaat adviseren om het inbakeren af te bouwen, ik weet van voren ook nog niet hoe ik dat van achteren moet doen :(
    Ik lees nu dat hij de hele tijd huilt, maar is ontbakeren gewoon bruut overstappen op niet inbakeren? Lijkt mij toch dat daar een tussen idee bij moet zitten? Wat gebruik jij ook alweer om in te bakeren?

14. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Cjpt, ja maar als je kindje naar het kdv gaat kun je het dus niet zo makkelijk voorkomen.
    Maar idd zodra je baby koorts heeft naar de dokter en niet laten wegsturen (zoals ze bij Esmee hebben gedaan) dat is het enige wat je nu kunt doen denk ik...

Het word eens tijd dat er duidelijk word verteld hoe en wat ivm die mexicaanse griep vind ik

Annie, je mag hem nu natuurlijk ook niet inbakeren ivm spuitjes he... Pff ja moeilijk lijkt me dat inbakeren afbouwen. Wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ik daar niet aan ben begonnen... Maar ze gingen je toch nog bellen over het afbouwen he? Krijg je dan uitleg hoe je het het beste kunt doen ofzo?

15. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Rianne, nu snap ik hem... (beetje laat maar ik ben dan ook blond van mezelf zullen we maar zeggen ;))
    En die Monique is idd goed wakker op de vroege morgen he hihi.

16. Rianne80

Rianne80 Fanatiek lid

20 jul 2008
    1.338
    0
    0
    Lelystad
    Ja echt? Joepie! Hier ook een blondie dus dat werkt over en weer soms wat traag blijkt :D Kan ons het schelen :p

17. MvYenE

MvYenE Niet meer actief

Hihi Blondes have more fun :(:p;);)

18. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    @Cjpt, ja heb hem strak ingestopt. Nouja misschien heeft hij ook veel last van de prikjes.

@Rianne, ik gebruik de pacco.

Het afbouwen gaat niet in een keer hoor. Je begint meestal met het beste slaapje. En dan een paar dagen. En zo haal je er elke keer een slaapje af. Dus ik ga denk maar beginnen met de nacht. Want die sliep hij altijd al goed. Pfff...

@Rianne, heeft Elias al zijn 2e prikjes gehad?

Milan is echt zielig. Ga hem straks maar een zetpil geven denk ik. :(

19. cjpt

cjpt Fanatiek lid

16 jul 2008
    2.447
    1
    0
    Zuid Holland
    @ Annie, oh hij had zijn prikken natuurlijk gehad. Dan is het waarschijnlijk daarvan (tenminste laten we het hopen). Ik zou in jouw geval dan inderdaad de nacht als eerste eruit halen wat afbouwen betreft. Inderdaad het slapie dat hij normaal ook al goed deed.
    Ik begin straks bij Dominique met het middagslapie.

20. annie22

annie22 Fanatiek lid

11 nov 2008
    1.355
    0
    0
    aaaah me moppie is zo zielig.
    Hij ligt nu op schoot. Net een zetpil gegeven. Elke keer als hij zijn beentjes beweegt gilt hij het uit dus doet echt pijn.
    Gek dat hij van die 1e prikjes geen last had en van deze zo erg :(

Deel Deze Pagina